کد خبر 1066806
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
پمپئو لودریان

شب گذشته وزیران خارجه آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی درباره مسائلی همچون مبارزه با تروریسم، مقابله با کرونا، ایران و همکاری های اعضای ناتو گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، در گفتگو با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود، درباره همکاری برای مقابله با ویروس کرونا رایزنی کرده و بر پایبندی واشنگتن به روابط ترانس-آتلانتیک و همکاری با ناتو تاکید کرد.

بیشتر بخوامید:

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، پمپئو و لودریان همچنین در مورد مقابله با تروریسم و لزوم پایبند بودن ایران به قطعنامه‌های سازمان ملل گفتگو کرده‌اند.

در همین رابطه وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از اتحادیه اروپا خواست تا اشخاص و نهادهای درگیر در پروژه موشکی ایران را هدف تحریم‌های خود قرار دهد.

مایک پمپئو همچنین در اظهاراتی بار دیگر به اقدام ایران در ارسال ماهواره نظامی به فضا واکنش نشان داد و تاکید کرد که دولت دونالد ترامپ ادعای مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر صلح‌آمیز بودن این پروژه را هرگز باور نکرده است.

پمپئو مدعی شده که پرتابگر ماهواره‌ای که ایران از آن استفاده کرده، قابل تبدیل به موشک بالستیک قاره پیما است و تاکنون هیچ کشوری به دنبال ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما نبوده مگر آنکه هدفش حمل سلاح هسته‌ای باشد.

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که همه کشورهای صلح‌طلب باید در کنار هم برنامه موشکی بالستیک ایران را رد کنند و مانع از ادامه «این برنامه خطرناک» شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    15 5
    بروند گم شوند!!!!تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • SE ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    11 4
    وای ترسیدیم!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    16 2
    چرا ما نباید بمب اتم داشته باشیم؟؟؟؟؟ پاکستان و هند هم دارن!!!
  • علی افصحی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 4
    بسم الله الرحمن الرحیم.دلیل این که ما دنبال بمب اتم نیستیم برای این است که همه اقشار کشور ما، براساس اجتهاد و تقلید رفتار می کند.نص صریح فتوای رهبری عزیز دال بر حرمت تولید بمب اتمی و سلاح های کشتار جمعی است.این نداشتن به معنای ضعف در فناوری یا به خاطرمزخرفات به زبان رانده شده توسط تروریست های امریکایی یا غرب وحشی نیست.این یک انتخاب ایمانی و انسانی است.
    • محسن IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 3
      احسنت به قولی اگر خدا نباشد همه چیز مجاز است اعتقادات دینی است که ما را در انجام موارد غیر انسانی باز میدارد . آنهایی که همه جور جنایت می کنند و به دروغ خود را مدافع حقوق بشر معرفی میکنند فقط خدا را نمیشناسند
  • ح-ی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 2
    ازاین افراد داخل کشور فراوانند که با آمریکا همکاری کنند پمپئو دنبال کشورهای دیگر نمی خواهدبروی
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 2
    پمپ... خفه شو.!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس