امیر حیدری

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات نزاجا در مقابله با کرونا، گفت: یگان‌های ارتش در سراسر کشور با ۸۰ هزار نفر وارد میدان مقابله با این بیماری شدند.

به گزارش مشرق، امیر کیومرث حیدری صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از یگان‌های رزمی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش با ۸۰ هزار نیرو به مقابله با کرونا پرداخته است، ابراز کرد: نیروی زمینی در مقابله با کرونا اقدامات خوبی را در دستورکار قرار داد که از جمله آن‌ها می‌توان به کمک‌رسانی به قرارگاه‌های مقابله با کرونا در ۲۴ استان کشور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

گزارش سردار رمضان شریف از کمک به آسیب دیدگان کرونا

وی با بیان اینکه مسئولیت چهار استان کشور در زمینه پایش سلامت کرونا با نیروی زمینی ارتش جمهوری‌اسلامی ایران بود، افزود: ارتش در این استان‌ها که مشتمل بر ۲۱۴ شهر کشور می‌شد، اقدامات پنج‌گانه‌ای را در دستورکار قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به برپایی کمپ‌ها و پست‌های بیماریابی، قرارگاه‌های مقابله با کرونا و… اشاره کرد.

ایجاد ۵ بیمارستان صحرایی

فرمانده نزاجا با بیان اینکه رزمایش مقابله با کرونا با نام «لبیک یا امام خامنه‌ای» در تهران، قم، گیلان و… در حال انجام است، بیان کرد: ارتش از تمام ظرفیت خود برای خدمت رسانی به مردم در راستای مقابله با کرونا استفاده می‌کند و یگان‌های رزمی آمادگی دارند تا در سراسر کشور به مردم خدمت رسانی کنند.

حیدری بابیان اینکه این رزمایش در ۲۴ استان کشور برنامه‌ریزی‌شده است، تصریح کرد: اقدامات پنج‌گانه برای این استان‌های درگیر در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله ورودی شهرها مورد غربال‌گری واقع شدند و همچنین نیروی زمین ارتش در شهرها و روستاهای محروم حضور یافت تا بیماریابی و تست کرونا انجام شود.

وی از ایجاد نقاهتگاه با یک هزار و ۹۱ تخت برای بیماران کرونایی در کشور خبر داد و افزود: پنج بیمارستان صحرایی ایجاد شد که این بیمارستان‌ها هنوز در شهرهای شیراز، رشت و اصفهان مستقر هستند و نیروهای ارتش در بسیاری از استان‌ها حضور فعال دارند.

لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود یکی از تکیه‌گاه‌های نیروی زمینی ارتش

فرمانده نزاجا بابیان اینکه لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود یکی از تکیه‌گاه‌های نیروی زمینی ارتش محسوب می‌شود، ابراز داشت: با تغییر به نام متحرک هجومی تجهیزات، عملکرد و دستورات لشکر کاملاً حالت جدیدتری پیدا کرد با توجه به وجود تهدیدها این لشکر قرار است در یک رزمایش بزرگ شرکت کند.

حیدری بابیان اینکه رزمایش تقریباً بعد از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، افزود: ضرورت دارد که لشکر را برای کار آماده کنیم که باید گفت قبل آن در همه رزمایش‌ها ابعاد آموزشی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا با تناسب تهدیدات بکوشیم که توانمندی‌ها را در رسته‌های مختلف به‌کارگیریم تا موجب خرسندی ملت بزرگوار شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    3 1
    ما که تا به حال ندیدیم بجز پرستاران عادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس