برانکو

خزانه خالی پرسپولیس، عدم پرداخت به‌موقع قرارداد بازیکنان و کادرفنی، پرونده‌های سنگین در فیفا و نداشتن اسپانسر مناسب، همه‌وهمه بخشی از موارد و مشکلات در باشگاه است.

به گزارش مشرق، شواهد ماجرا نشان می‌دهد روزهای خوب پرسپولیس رو به ‌افول است و تنها چیزی که سرخ‌ها در این روزها به آن می‌نازند، بازیکنانی هستند که چندسالی است در این تیم حضور دارند و توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی با این تیم به‌دست بیاورند و البته اختلاف 10 امتیازی با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش که می‌تواند اولین پوکر قهرمانی لیگ برتر را به‌همراه داشته باشد.

البته شاید این موارد هم در فصل آتی لیگ برتر دیگر وجود نداشته باشد، چراکه بازیکنان سرخ یکی‌یکی ساز جدایی کوک کرده‌اند و به‌نظر می‌آید کار مدیران این تیم برای حفظ ستاره‌ها در فصل آتی بسیار مشکل باشد.

خزانه خالی پرسپولیس، عدم پرداخت به‌موقع قرارداد بازیکنان و کادرفنی، پرونده‌های سنگین در فیفا و نداشتن اسپانسر مناسب، همه‌وهمه بخشی از موارد و مشکلات در باشگاه است که البته برخی از آنها می‌تواند حتی قهرمانی‌های این فصل‌شان را نیز به‌خطر بیندازد.

 تفسیر رای برانکو هنوز به باشگاه نرسیده است

بعد از اینکه حکم فیفا درخصوص شکایت برانکو به باشگاه پرسپولیس رسید، زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد بود که البته ادعای زیادی داشت که قطعا با برانکو توافق می‌کند و جای این مربی موفق و سرخ‌ها در فیفا نیست. اما با تمام این حرف‌ها او نتوانست برانکو را متقاعد کند که نیمی از طلبش را ببخشد و نیم دیگر را هم در اقساط بلندمدت دریافت کند.

بعد از ارسال حکم، انصاری‌فرد و همکارانش تصمیم گرفتند به این رای اعتراض کرده و شانس خود را در زمان جدیدی که دراختیار می‌گیرند امتحان کنند. اما با رفتن انصاری‌فرد از پرسپولیس، رسول‌پناه در رأس امور اجرایی باشگاه قرار گرفت و البته او هم راه‌حل جدیدی نداشت و با توجه به توان باشگاه، اعتراض به حکم و عقب‌انداختن زمان پرداخت این طلب را در دستورکار قرار داد.

بیشتر بخوانید:

جای استوکس و اوساگونا بودم چند گل می‌زدم

در این خصوص معاون حقوقی باشگاه با ارسال ایمیلی به فیفا تقاضای تفسیر رای این مربی را کرد و با توجه به اینکه فیفا در روزهای کرونایی در حالت نیمه‌تعطیل قرار داشت، ارسال تمام صفحات این رای با تاخیر همراه شد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد تا دیروز هم فیفا اقدامی برای ارسال مشروح رای نکرده است و سرخ‌ها همچنان منتظر هستند با دریافت این ایمیل از فیفا، روند پرونده را دنبال کنند.

 ادعای معاون حقوقی پرسپولیس

فرصت سرخ‌ها برای اعتراض روبه‌پایان است و اینکه با شرایط موجود چه اتفاقی در انتظار پرسپولیسی‌هاست، سوالی است که ذهن بسیاری از هواداران این تیم را به‌خود معطوف کرده و نگرانی‌هایی را درخصوص جرایم احتمالی آینده برای آنها به وجود آورده است.

مهدی خواجه‌وند، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت: «با توجه به اینکه ما درخواست مشروح رای را کرده‌ایم و فیفا آن را در زمان مقرر برای ما ارسال نکرده، پس زمان 21 روزه ما برای اعتراض به حکم صادره، از زمانی است که این اوراق رای به دست ما برسد و مشکلی پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.»

 شکرریز: نرسیدن اوراق رای تفاوتی در زمان اعتراض ایجاد نمی‌کند!

برای اینکه از صحت‌وسقم گفته‌های معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس مطلع شویم این موضوع را با یکی از وکلای حقوقی فوتبال در میان گذاشتیم. او در این خصوص گفت: «زمانی یک باشگاه از فیفا تقاضای اوراق کامل پرونده را می‌کند که در حکم صادرشده ابهامی وجود داشته باشد. حالا اینکه این درخواست تا چه زمانی پاسخ داده شود بستگی به کمیته حل اختلاف فیفا دارد و عدم ارسال آن هیچ تغییری در زمانی که کمیته انضباطی فیفا به پرسپولیس داده ایجاد نمی کند.»

او ادامه داد: «دریافت مشروح رای برای پرسپولیسی‌ها هیچ هزینه‌ای ندارد و تنها درصورت اعتراض به حکم آنها باید مبلغ باطل‌کردن تمبر را بپردازند. معمولا فیفا برای این‌گونه پرونده‌ها زمان 40 روزه به تیم‌ها می‌دهد که فکر می‌کنم در پرونده سرخ‌ها هم این موضوع رعایت شده است.»

 3 روز فرصت باقی‌مانده و همچنان سکوت

چند روز قبل، چند تن از پیشکسوتان پرسپولیس با حضور در باشگاه ملاقاتی با رسول‌پناه، سرپرست باشگاه داشتند و خروجی جالبی هم از این جلسه به رسانه‌ها و هواداران منتقل شد. یکی از ادعاهای پیشکسوتان سرخ این بود که رسول‌پناه با برانکو به توافق رسیده و از او برای پرداخت طلبش زمان گرفته است اما نامه وکیل برانکو از نیویورک آب‌سردی شد بر پیکر این شایعه!

وکیل برانکو در این نامه به تاریخی که فیفا در رای خود صادر کرده بود اشاره و تاکید داشت هیچ توافق جدیدی صورت‌نگرفته و پرسپولیسی‌ها را موظف کرد در مهلت قانونی اقدام به تعیین‌تکلیف این پرونده کنند. حالا از این فرصت یادشده تنها سه روز دیگر باقی‌مانده و باشگاه همچنان در سکوت خبری به‌سر می‌برد و مدیران سرخ حاضر نیستند برای روشن‌شدن ذهن هواداران‌شان توضیحات جامع و کامل ارائه کنند. برانکو هم در تازه‌ترین اظهاراتش تاکید کرده علاقه‌ای به مذاکره دوباره ندارد و به‌قدر کافی معطل مدیران پرسپولیس شده و از این به بعد فقط با فیفا طرف هستند.

 تهدید پوکر قهرمانی

پیش‌بینی اینکه اگر پرسپولیسی‌ها در زمان مقرر به این پرونده رسیدگی نکنند و منجر به حکم جدیدی ازسوی فیفا شوند، چه جرایمی انتظار سرخ‌ها را می‌کشد چندان کار سختی نیست و معمولا این پرونده‌ها با کسر امتیاز در قدم اول همراه می‌شود؛ کسر امتیازی که اگر صورت بگیرد می‌تواند حریفان سرخ را به آینده امیدوارتر کرده و پوکر قهرمانی پرسپولیسی‌ها را با خطری بزرگ مواجه کند.

شاید برای هواداران پرسپولیس خیلی سخت باشد مردی که چند سال جام‌های زیادی را به ویترین افتخارات سرخ‌ها اضافه کرد، حالا در قامت کسی دربیاید که از سرخ‌ها قهرمانی می‌گیرد، آن‌هم نه یک قهرمانی معمولی، پوکری که خودش استارتش را زد و تا یک‌قدم‌مانده به دریافتش را به‌نام خودش ثبت کرد.

برای اینکه ببینیم اقدامات سرخ‌ها برای این پرونده کافی بوده یا نه، باید تا 12 اردیبهشت‌ماه صبر کنیم. مدیران باشگاه با قاطعیت می‌گویند خطر محرومیت و کسر امتیاز باشگاه را تهدید نمی‌کند و جای هیچ نگرانی نیست اما نگاهی به وعده‌های مدیران در گذشته هواداران این تیم را نگران می‌کند چون یادشان نرفته قرار بود برانکو قطعا بماند، کالدرون قطعا نرود و ... .

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید محمد IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    اگر کسی توانست صدای مرا به باشگاه پرسپولیس برساند که بنده میتوانم با 176 میلیارد تومان مشکل این تیم را حل کنم به شرطی که یکی از اعضای هیات مدیره این تیم شوم . در همین صفحه برایم پیام بگذارید تا بتوانم شماره ای جهت ارتباط با هیات مدیره بدهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس