کد خبر 1066703
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵
رژیم غذایی نمایه

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان رعایت نکات بهداشتی برای تغذیه سالم و پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود.

به گزارش مشرق، بروز ویروس کرونا در این روزها باعث شده تا تغذیه و خواب بسیاری از افراد به هم بریزد. برای مثال خانه نشینی و بیرون نرفتن از منزل باعث شده هر زمانی که فرد صلاح دید بخوابد. گاهی اوقات شب بیداری‌های افراد باعث ایجاد هزاران بیماری و معضل خواهد شد که یکی از این مشکلات؛ کاهش سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا است.

در حالی که متخصصان تغذیه و رژیم درمانی تاکید می‌کنند تا افراد در این روزها خواب و تغذیه مناسبی داشته باشند تا با این روش عملکرد بدن خود را در مقابل آلودگی بالا ببرند؛ بنابراین رعایت یک سری نکات با توجه به همزمان شدن ویروس کرونا با ماه رمضان امری لازم و ضروری است که توصیه می‌شود افراد حتما آن‌ها را رعایت کنند.


خواب کافی

برخی افرادی که روزه می‌گیرند تا سحر بیدار می‌مانند و بعد از آن تا غروب استراحت می‌کنند، اما بهترین کار این است که بعد از خوردن سحری تا حد امکان نخوابید.


نوشیدن مایعات

تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا بسیار مهم است؛ بنابراین افطار را با مایعات گرم و چند عدد خرما شروع کنید، در وعده شام از مصرف سبزیجات غافل نشوید و از مصرف غذاهای پرادویه و سرخ شده پرهیز کنید و بین افطار و خواب مقدار کافی آب بنوشید.


پرهیز از مصرف زیاد شیرینی جات

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که به هیچ عنوان در این روزهای کرونایی نباید شیرینی جات زیادی مصرف کرد؛ چرا که باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود و شانس ابتلا به کرونا را افزایش خواهد داد. همچنین استفاده از دخانیاتی مانند سیگار، قلیان، الکل و ... هم همانند این موضوع عمل می‌کند.


پرهیز از مصرف غذاهای نیم پز

بهتر است از غذاهای آب پز و بخار پز استفاده کنید و از خوردن گوشت، مرغ و تخم مرغ کاملا نپخته پرهیز کنید. حتما به یاد داشته باشید که قبل از خواب و بعد از سحری مسواک بزنید.


افطار سبکی میل کنید

در افطار غذاهای سبک و زود هضم بخورید و حتما دو ساعت بعد از زمان افطاتر از میوه جات تازه استفاده کنید و پنج گروه اصلی غذایی مانند لبنیات، غلات، میوه جات و سبزیجات و  پروتئین را در برنامه خود قرار دهید و بجای زولبیا و بامیه از کشمش و خرما استفاده کنید.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که مصرف عصاره میوه و سوپ به تعادل آب و مواد معدنی بدن کمک می‌کند و کافئین باعث دفع آب از طریق ادرار می‌شود؛ بنابراین از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار پرهیز کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس