کد خبر 1066694
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
آرایشگاه

بحران شیوع کرونا با مختل کردن زندگی روزمره در سراسر جهان، معمولی‌ترین امور روزانه را برای افراد به بحرانی جدی تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، شیوع بیماری «کرونا» و محدودیت‌های ترددی و قرنطینه ناشی از برنامه‌های مقابله‌ای با آن سبب خارج شدن قطار زندگی از ریل عادی و روزمره خود شده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است که از جمله آنها موضوع اصلاح مو و کار آرایشگاه‌ هاست.

بیماری کرونا که تاکنون نزدیک به سه میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و مرگ بیش از ۲۰۰ هزار نفر را رقم زده است، سبب تغییرات زیادی در زندگی عادی مردم شده است.
 
موضوع اصلاح و کوتاهی مو از جمله مشکلات غیر منتظره‌ای است که در حاشیه شیوع این بیماری به وجود آمده و تا مرز بحران برای افراد زیادی پیشرفته است.

این بحران به حدی برای مردم جدی شده که دست به اقدامات متعددی برای حل مشکل خود زده اند.
 
کمک گرفتن از افراد خانواده و آرایشگاه‌هایی که به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند، از جمله راهکارهایی هستند که یکی به نارضایتی از چهره و دیگری به مداخله پلیس و جریمه‌های سنگین می‌انجامد.

محدودیت‌های تردد و تعطیلی مشاغل در کشورهای مختلف این صنف را نیز شامل شده است.
 
رفع محدودیت در برخی از کشورها خبری خوش برای افرادی بود که تا چند ماه از دسترسی به خدمات آرایشگاه‌ها محروم بودند؛ ضمن اینکه شاغلان این حوزه شاهد رکود سنگینی بودند چرا که این شغل از جمله مشاغلی است که امکان خدمات دهی آنلاین را ندارد.

انتظار می‌رود این صنف از جمله پرکارترین صنف‌ها در پایان دوره قرنطینه باشد؛ هرچند با توجه به عدم تمایل دولت‌ها به کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، این پیش بینی در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.

افزایش فعالیت آرایشگاه همچنین سبب بروز نگرانی‌هایی در مورد افزایش مصرف برق و آب و آسیب‌های زیست محیطی شده است.

از «ایتالیا» به عنوان یکی از بحران زده‌ترین کشورهای قاره سبز خبر می‌رسد، فعالیت آرایشگاه و سایر مراکز زیبایی از ماه ژوئن از سر گرفته می‌شود.

در «انگلیس»، دیگر کشور بحران زده اروپایی که حدود ۲۵۰ هزار نفر در این صنف به کار مشغول هستند، از ۲۳ مارس ۲۰۲۰ (۳ فروردین) تمامی مشاغل غیر ضروری تعطیل شده اند؛ این کشور در اقدامی جالب فروش لوازم حرفه‌ای مربوط به مو و زیبایی را به دلیل احتمال بروز آلرژی نیز ممنوع کرد.

«آفریقای جنوبی»، بحران زده‌ترین کشور آفریقایی نیز از درخواست کمک آنلاین افراد از آرایشگاه‌ها خبر داده است؛ ضمن اینکه در دوران قرنطینه درخواست آموزش آنلاین آرایشگری نیز افزایش یافته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 1
    بهترین وراحت ترین کار برای افرادی که نمیتونن موهای خودشونو ایمن وخوب کوتاه ومرتب کننن،تراشیدن موهست!مثل سریال نون خ2!!!!!!!!
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    مردای ایرانی که همه از بیخ سرشون نخ نماست. ژست مو پریشونا رو نگیرید زلفعلی کچلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس