آمریکا/ کرونا نمایه

در حالی که شمار بیکاران در یک ماه اخیر به نزدیک ۲۷ میلیون نفر رسید، گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که حداقل ۵۰ میلیون شهروند آمریکایی قادر به خرید و تهیه غذا نیستند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

رئیس موسسه آمریکای عاری از گرسنگی اعلام کرد در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند و توان خرید غذای روزمره خود را ندارند.

راشا تودی در گزارشی اعلام کرد: در سراسر آمریکا، صف‌های طولانی در مقابل بانک‌های غذا در حال شکل‌گیری است. بسیاری از ایالت‌ها فشار بیکاری ناشی از ویروس همه‌گیر کرونا را احساس می‌کنند. خانواده‌های نیازمند نیز چشم به کمک دولت فدرال دارند. بر اساس گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا، ثبت‌نام برای دریافت غذا از ماه مارس تاکنون ۴۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: به آمریکا ماسک و تجهیزات پزشکی ارسال می‌کنیم

جول برگ مدیر ارشد اجرایی موسسه «آمریکای عاری از گرسنگی» به راشا تودی گفت: قبل از این بحران، ۳۷ میلیون آمریکایی توان خرید مواد غذایی کافی را نداشتند. اما احتمالا این آمار اکنون دست‌کم ۵۰ میلیون یا بیشتر است، مشکل اصلی پول خرید غذاست.

به گزارش راشا تودی، تعداد افرادی که توان خرید غذا را ندارند بیشتر هم خواهد شد، زیرا آمار بیکاران در حال عبور از تعداد بیکاران دوران رکود بزرگ آمریکاست. نظرسنجی اخیر موسسه «آمریکای عاری از گرسنگی» نشان می‌دهد میزان گرسنگی در میان کودکان پنج برابر افزایش یافته است. بر اساس این نظرسنجی، ۳۷ درصد والدین حجم وعده غذایی را کم کرده یا به طور کامل از وعده غذایی برای کودکانشان صرف نظر کرده‌اند.

جول برگ گفت: طی چند هفته گذشته، دو عامل موجب افزایش میزان گرسنگی در آمریکا شده است. یکی، از بین رفتن مشاغل. آمار بیکاری در حال حاضر به اندازه میزان بیکاری در اوج رکود است. در دوران رکود، ۴ سال طول کشید تا این اندازه آدم بیکار ایجاد شود، اما اکنون ظرف چند هفته این تعداد بیکار شده‌اند. دلیل دوم این است که ما در آمریکا برنامه غذا در مدارس داریم. ۲۹ میلیون کودک در مدارس خود ناهار کامل می‌خورند. بسیاری از این کودکان از خانواده‌های کم‌درآمد و یا متوسط رو به پایین هستند. اما در حال حاضر این وعده‌های غذایی تقریبا از بین رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس