سوریه/ اسرائیل

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز مجددا از حریم هوایی لبنان اقدام به شلیک موشک به سمت اهدافی در سوریه کردند که با واکنش کوبنده پدافند هوایی سوریه روبرو شدند.

به گزارش مشرق، سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه، بامداد دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق را رهگیری و بیشتر آنها را دفع کرد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان اقدام به شلیک موشک به سمت اهدافی در سوریه کردند که با واکنش به موقع پدافند هوایی این کشور رو به رو شدند.پیش از این حملات، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز حریم هوایی جنوب لبنان به پرواز درآمده بودند. یک منبع نظامی سوریه امروز اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سه غیر نظامی شهید و ۴ نفر نیز زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی تاکنون یورش‌های متعددی به ویژه موشکی به سوریه انجام داده که نتوانسته است از این حملات خود به نتیجه‌ای برسد و همچنان به خط و نشان کشیدن برای دمشق ادامه می‌دهد.

تحرکات رژیم صهیونیستی در طول سال‌هایی که از بحران سوریه می‌گذرد به خوبی نمایانگر این است که هدف تل آویو؛ سوریه بی ثبات و بدون حاکمیت است.


هدف تل آویو؛ سوریه بی ثبات و بدون حاکمیت است


صهیونیست‌ها نمی‌خواهند که سوریه تمامیت ارضی یکپارچه داشته باشد. رژیم صهیونیستی تمایل شدید بر بی ثباتی سوریه دارد و حملات آن به سوریه نیز در این راستا تعریف می‌شود.

واقعیت آن است که پذیرش این واقعیت برای رژیم صهیونیستی بسیار سخت است که ارتش سوریه را بر خلاف میل و پس ازچند سال جنگ به منظور سرنگون ساختن دولت سوریه مجدداً در نزدیکی خود ببیند و شب و روز با کابوس عدم امنیت از ناحیه محور مقاومت دست و پنجه نرم کند. چندی قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود: «اسرائیل برای ممانعت از دست یابی دشمنانش به سلاح پیشرفته در سوریه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد».

قابل توجه این است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از زمان سرنگونی جنگنده اف ۱۶ این رژیم در دهم فوریه ۲۰۱۸، جرأت ورود به حریم هوایی سوریه را ندارد و به موشک‌های هدایت شونده به منظور پرهیز از سرنگونی جنگنده‌های دیگر روی آورده اند که این نشان دهنده این است که پدافند هوایی سوریه در برخورد با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مجهزتر شده اند. سرنگونی جنگنده اف ۱۶ صهیونیست‌ها در سال ۲۰۱۸ ضربه بزرگی به این رژیم زد و به افسانه برتری هوایی صهیونیست‌ها پایان داد. پدافند هوایی سوریه از سامانه موشک ضدهوایی دوربرد سطح به هوای «سام» برای سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

واقعیت این است که یورش‌های هوایی صهیونیست‌ها تاکنون راه به جایی نبرده و شکست خورده است. علاوه بر آن ارتش سوریه هم قوی‌تر از قبل شده است و تلاش‌ها برای تضعیف آن از سوی رژیم صهیونیستی راه به جایی نبرده است. ارتش سوریه که مناطق زیادی را به کنترل کامل خود درآورده، قوی‌تر از قبل شده است. حزب الله لبنان نیز توان موشکی و جنگ افزاری خود را بیش از قبل تقویت کرده است و این به اذعان خود محافل اسرائیلی است. آنچه مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی را نگران می‌کند، تعداد موشک‌های حزب الله نیست بلکه دقت عالی آن در اصابت به اهداف است.


آنچه مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی را نگران می‌کند تعداد موشک‌های حزب الله نیست بلکه دقت عالی آن در اصابت به اهداف است
 

حمله امروز به سوریه اقدامی تحریک آمیز از روی ناامیدی است که هدف اولش تبلیغاتی و نمایانگر سرخوردگی رژیم صهیونیستی پس از شکست در برابر ارتش سوریه و محور مقاومت است.

قدر مسلم آن است که حملات رژیم به اهدافی در سوریه تاکنون ثمری برای تل آویو نداشته است و همانگونه که گفته شد، هدف از این حملات روحیه دادن به گروههای مسلح و تروریستی است که در ادلب هستند.

اما درباره عدم واکنش دمشق و عدم مقابله به مثل دولت سوریه به این حملات نیز باید آنرا در استراتژی و راهبرد دولت سوریه دانست که عملیات ضد گروههای تروریستی و مسلح مورد حمایت خارجی را ارجح تر می‌داند و در واقع با نابودی این تروریست‌ها و تسلط بر کل مساحت جغرافیایی سوریه، ضربه دردناکی به تل آویو وارد می‌کند. هدف تل آویو ممانعت از موفقیت ارتش سوریه در تسلط بر همه جغرافیای سوریه است اما دمشق با حمایت متحدان خود سرانجام سوریه را از این گروه‌ها پاکسازی می‌کند.

تل آویو آخرین تیرهایش را رها می‌کند تا اوضاع سوریه ثبات پیدا نکند


تل آویو آخرین تیرهای خود را رها می‌کند تا اوضاع سوریه ثبات پیدا نکند. این حملات تل آویو تلاشی بی حاصل برای برهم زدن اوضاع و نشان از هراس از آینده است. در این راستا به منظور روحیه دادن به تروریست‌ها به منظور ادامه جنگ و هرج و مرج در سوریه و نیز تقویت روحیه جبهه داخلی رژیم صهیونیستی دست به اقداماتی از این قبیل می‌زند. علاوه بر اوضاع غزه و جنوب لبنان؛ ترس بزرگ رژیم صهیونیستی از جبهه جولان و سوریه است.

مقامات صهیونیستی از ایجاد جبهه جدیدی در جنوب سوریه همانند جنوب لبنان به شدت هراس دارند. هدف آنها جلوگیری از ایجاد جبهه جدیدی در جنوب سوریه است که می‌تواند همانند جنوب لبنان تلخ و مهلک برای آنها باشد و از همین رو آخرین تحرکات خود را انجام می‌دهد.

استیصال رژیم صهیونیستی دربرابر محور مقاومت

تل آویو پس از ناتوانی از نابودی نظام سوریه و فروپاشی محور مقاومت به بن بست رسیده است. رژیم صهیونیستی می‌خواهد که حزب الله به آن نزدیک نشود. تل آویو نمی‌خواهد که اوضاع سرانجام خوبی برای محور مقاومت پیدا کند. حملات متعدد صهیونیست‌ها به سوریه که با مدرنترین جنگنده‌های ساخت آمریکا هم صورت گرفت است تأثیری بر دمشق نداشته و نتوانسته به تضعیف دولت سوریه منجر شود و روحیه نظامیان ارتش سوریه را از بین ببرد. تل آویو از آغاز بحران در سوریه تاکنون به شیوه‌های مختلف در راستای تحقق اهداف خود یعنی براندازی دولت سوریه و ویران کردن شهرهای سوریه گام برداشته است.

این رژیم علاوه بر کمک‌های فراوان به تروریست‌ها و درمان زخمی شدگان آنها هر جا که گروههای تروریستی در خطر قرار گرفته اند به حمله هوایی به سوریه به بهانه‌های مختلف روی آورده است و بهانه‌های مختلفی از جمله حملات از داخل سوریه یا بهانه‌های دیگر را مطرح کرده است اما در واقع همه این تحرکات تنها به یک سبب بوده است و آن ناتوانی تروریست‌های مورد حمایت آنها در برابر عملیات‌های موفق و دستاوردهای چشمگیر ارتش سوریه و همپیمانان آن.

اما نکته دیگری که درباره حمله امروز رژیم صهیونیستی به حومه دمشق باید گفت ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان سوری و هدف قرار دادن زیر ساختهای آن و همانطور که قبلاً گفته شد سیاست تخریب و ویرانی سوریه است. رژیم صهیونیستی به عربده کشی خود با حمایت آمریکا ادامه می‌دهد و اخیراً بر تحرکات خود افزوده است که همه این تحرکات راه به جایی نخواهد برد و نشانه استیصال در برابر محور مقاومت است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    12 63
    خخخخخخخ مگه سوریه پدافند هم داره بگو پدافند روسیه
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      5 11
      چند تا اس سیصد بنجل از کمونیستا خریده مگه نمیبینی هیچ دفاعی نمیتونه بکنه؟ چند تا از این هاک های 50 سال پیش ایران بهشون میدادید حداقل تو هر حمله یه جنگنده اسرائیل رو میزد
    • امیر IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      20 4
      تا تو و اربابات کور بشین.خود فروش بی ارزش
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      7 6
      روسیه با اسرائیل رفیقه خنده دار...
  • ناظر باهوش IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    15 3
    دوستان مطلع، این درسته ک میگن باور۳۷۳ تو سوریه مستقره؟
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 0
      تا حالا کسی تایید یا تکذیب نکرده
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 0
      نه
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      1 1
      خیر درست نیست. باور 373 هنوز تو ایران تولید انبوه نشده یعنی که ما خودمون نیاز داریم بهش بعد بفرستیمش سوریه؟
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      3 1
      مشخص هست که اینطور نیست. ایران و هیچ کشور دیگری در جهان یک سلاح استراتژیک و نوین رو هیچ وقت در یک کشور بیگانه حتی متحد مستقر نمی کنند. ضمنا اور ایران می خواست جلوی اسرائیل را بگیرد نصب چند توپخانه و صدور فرمان آتش کافی بود! چه برید به سلاح های راهبردی
    • ایرانی CA ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 2
      خیر
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 1
      نه خیر شایعس . باور موشک ارپیجی شلیک نمیکنه که بزارن زیر بغلشون ببرن سوریه.
    • FR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      2 18
      خیر.روسیه اجازه استقرار پدافندهوایی به ایران نمی ده
    • جوجه تیغی مطلع NL ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      2 6
      خیر در حال حاضر یاور ۷۳۷ مستقر است. در تلاشیم خاور ۳۳۷ را هم به امید خدا مستقر کنیم.
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      2 2
      جوجه تیغی خرفت
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 1
      آره شنیدم سردار حاجی زاده اون را در پایگاه تیفور T4 نصب و را ه اندازی کرده تقریبا ۳ روز قبل از شهادت سردار سلیمانی
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    7 0
    الان واکنش کوبندشون چی بود؟ یه جوری نوشتی واکنش کوبنده فکر کردم دو سه تا جنگنده اسرائیلی رو زدن
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 2
    کارش درسته اگه عقب بنشیند رو دست میخورد
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    16 1
    بگو دفاع کوبنده واکنش کوبنده ینی این که در کنش (حمله ) حمله متقابل (واکنش) انجام بده درپیت مشرق ما از شما انقلابی تریم شما ب این اسم داری نون میخوری ولی ما بدون نون پشت رهبریم
  • ممد IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    2 3
    مگه روسیه بهش پدافند داده؟
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    11 2
    خداییش خندت نمیگیره از این تیتری که زدی؟ کوبنده کجا بود اسراییل زده رفته کوبندش کجا بود این وسط؟!
  • مقابله به مثل پاسخ کوبنده است IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    5 1
    ابله! خیلی هنر کردند پاسخ توی هوا موشکهاشون را سرنگون کردند. این پاسخ کوبنده نیست این پاسخ کوبیده است. پاسخ کوبنده مقابل به مثله
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    13 0
    واکنش کوبنده! واکنش کوبنده اونه که چند نقطه تو اسرائیل رو بزنن نه اینکه چند موشک رو با پدافند هوایی ساقط کنن آدم رو یا بازی برد برد برجام می دازید احتمالا شما هم اصلاح طلب شدید
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    2 0
    کوبنده یعنی چی؟ جنگنده ها رو زده؟
  • مهدی IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 1
    سلام و خسته نباشید یه پیشنهاد دارم البته اگه تا حالا اجرایی نشده باشه، بد نیست تا سیستمهای پدافندی خودمان را ، اعم از کوتاه برد و میان برد و برد بلند رو ، ببریم سوریه و در میدان واقعی تست کنیم! هم در مقابل موشکها و راکت‌ها و پهپادهای تروریست‌های مورد حمایت ترکیه و خود ترکیه و هم در مقابل موشکها و هواپیماهای اسرائیلی...
  • NZ ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    23 2
    هواپیمای این حرومزاده ها را باید زد
  • علمدار IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    10 1
    تا زمانی پاسخ محکم نلیند دست بردار نیست
  • محمدعلی IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    7 2
    چرا حزب الله پدافند نداره؟ جای تاسفه واقعا
  • سربازحاج قاسم IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    7 1
    اگه جرات دارن حمله کنن به ایران.ایناسوریه رومظلوم گیراووردن.مرگ براسرائیل
  • نامی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    3 17
    چه جواب کوبنده ای!!!!3شهید و چهار زخمی!!!!جمع کنید این بساط چرت و پرت گویی را!!! 15 موشک سام 5 شلیک کردند یک اف شانزده زدند آن هم پس از حدود چهل سال از آخرین هواپیمای اسرائیلی که زدند.ارتش سوریه پوشالی ترین و بی دست و پا ترین ارتش خاورمیانه که زورش فقط به غیرنظامیان خودش می رسد. عملکرد کوبنده اش را در شکست های مفتضحانه 1967 1973و1982 جهانیان دیدند
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    14 16
    اسد بی عرضه ؛ من موندم چرا حزب الله جنگنده ها رو ساقط نمی کنه تو آسمون لبنان؛ این اعراب بی عرضگی و ترسو بودنشون رو پیشونیشون ثبت کردن.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    16 2
    وقتی میگین از دقت بالای موشکهای لبنان میترسه چرا جنگنده های اسرائیل راحت در آسمان لبنان پرواز میکنه یعنی حزب الله یه موشک ضد هوایی نداره از آسمان خودش دفاع کنه؟ اونم در ارتفاع پایین
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    2 6
    واکنش کوبنده؟!! چندتا هواپیمای اسرائیلی را زد؟!! آهان مردم خودش را کوبید!!!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    4 14
    تبلیغات زمان نازی ها دیگه نخ نما شده الان دویست سال قبل نیست هرچه گفتید مات ها بگن به به کوبنده پدر اسرائیل و دراورد هروقت حمله کرده کلی خسارت جانی و مالی زده حالا شما چند تا تصویر از کوبنده ازان کوبندهای پایگاه خالی امریکای ها
  • رحمن IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    16 1
    عوض نخواهد برد .نخواهد کرد.ها سؤال اینست که در مرز مشترک سوریه و لبنان پدافند مؤثر وجود ندارد و یا چرا ارتش لبنان در جنوب کشور پدافند بدرد بخور ندارد دو کشور سوریه و لبنان برای رادار و پدافند این منطقه با هم تشریک مساعی کنند و این نقطه کور را ببندند.چند دفعه باید از یک سوراخ گزیده شد
  • محمود IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    2 1
    تقریبا یک هشتم مردم اسرائیل بعنوان قوم یهودی از روسیه به اسرائیل مهاجرت کرده اندبنابرین روسیه بخاطر اتباع خود هیچ وقت راضی به نابودی اسرائیل نخواهدشد.بنابریت برای جلوگیری ارکشتار باید انتخابات درسوریه صورت بگیرد تدریس جمهورجدیدو.‌.روی کارآید
  • ابراهیم IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    3 17
    همه نظامی بودن کشته شدن
  • DE ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    9 26
    فلسطینی ها بیستا موشک شلیک می کنن یکی از این بیستا موشک می خوره به هدف اسمش می شه شکست خفت بار گنبد آهنین، اونوقت اسرائیل موشک می زنه تو سوریه 99 درصد موشک ها به هدف می خورن اسمش می شه شکست اسرائیل و موفقیت پدافند سوریه، درمورد ملت چی فکر کردید؟
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    5 17
    اولا شما اگر باور نمیدونم چند داریر چرا این همه دنبال پدافند روسی هستید؟؟؟؟ ثانیا پدافند روسی رو تو ادلب دیدیم چطوری سوسک شدن. تازه ترکیه از لحاظ تکنولوژی عقب تر از اسرائیل هست. ثالثا بی عرضه بودن اسد و پدرش ربطی به تروریستها نداره سال ۲۰۰۷ که تاسیسات اتمی اسد رو بمباران کردن تروریستی نبود که؟؟؟ اونموقع چرا جواب نداد. تازه اونموقع مردم قاتل بودن اسد رو ندیده بودن و پشتوانه مردمی بیشتری داشت. پس قصه نگید. مردم عقل دارن تشخیص میدن.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    17 0
    کدوم پاسخ کوبنده رو داده؟!! ازقبل ازجنگ اسراییل داره حمله میکنه ازسال۲۰۰۷ که باحمله به تاسیسات اتمی دردیرالزور شروع شد بدون هیچ‌پاسخ متقابلی
  • علیرضا IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    3 0
    مثل اینه که طرف میگه با صورت رفتم تو مشت طرف
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 1
    خود صهیونیست‌ها بهتر از ما می‌دانند چگونه وچه وقت وبه دست چه امتی نابود خواهند شد و عقل وفهم جلوگیری از این واقعه را ندارند بلکه به سرعت اتفاق افتادن آن کمک می‌کنند و خدا به همه چیز داناتر است
  • محمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 0
    بدون شک و مطمئناً روسیه از این موضوع خوشحال و خرسند است و خودش چراغ سبز به اسرائیل برای هدف قرار دادن نیروهای ایرانی و حزب ... و بقیه نشان داده چرا که خرش از روی پل گذشته و میخواد که ایرانی ها و بقیه هر چه زودتر خاک سوریه را ترک کنند تا به تنهایی و با خیالی راحت و آسوده به تمام منابع سوریه تسلط پیدا کنه میگین نه آینده نه چندان دور خواهید دید از رئیس جمهور سوریه هم خیالش راحته که دربست در اختیار اهداف و خواسته های سیاسی و منطقه ای روسیه است چون بشار اسد را تمام و کمال مدیون خودش کرده الان دیگه وقت چیدن میوه است تا به بهانه بازسازی سوریه شرکت های روسیه سرازیر بشن سوریه و تا اونجا که میشه صدها برابر انچه سرمایه گذاری میکنن نفت برداشت کنن و آخر اینکه سوریه میشه یکی از شهرهای روسیه در این منطقه حساس و مهم
  • بختیاری IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 1
    نه سامانه باور نداره سیستم باور را نمیشه انتقال داد توی سوریه چون یه ابر سامانه پدافندی خیلی تجهیزات داره اگه باور۳۷۳ توس سوریه بود تمام اف ۳۵ ها را به راحتی منهدم میکرد تا این صهیونیستها بفهمن کجای کارن
  • علی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 1
    سلام سوریه باید به ابن وضع خاتمه دهد و رژیم صهیونیستی را در داخل خاک آن رژیم جعلی مورد حمله قرار دهد ،سوریه را به پیرانه تبدیل کرده اند هنوز هم دین بر دار نیستند ،دیگر سوریه چری برای از دست دادن ندارد و باید با کشیدن جنگ به داخل سر زمین های اشغالی طعم جنگ را به آنان بچشاند تا مثل دندان بز دل حملات اینچنینی انجام ندهند،این فلک زده ها فکر می کنند که می توانند با این اقدامات جنایتکارانه موجودیت خود را تثبیت کنند ،هزار ها جنایت فجیع و ضد شری در طول حیات ننگین خود انجام داده اند و موقع نشده اند و بعد از این هم موفق نخواهند شد و باید منتظر تیر انتقام جبهه مقاومت باشند که به فضل خدا آن روز خواهد رسید.مرگ و نفرین خدا بر این رژیم کودک کش صهیونیستی
  • جهانگیر IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 1
    حداقل سوریه هم یکبار از این کارا بکنه تا ببینیم .همش حرف که فایده نداره .بخوریم و بگیم کوبنده جور نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس