کد خبر 1066580
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
سالمندان

در تازه‌ترین یافته‌های متخصصان، ویروس کرونا در سالمندان با علامت جدیدی بروز می‌کند.

به گزارش مشرق، ویروس کرونا تاکنون با علائم متعددی از قبیل تب، سرفه خشک، بدن درد و غیره در افراد مبتلا بروز کرده است؛ اما به تازگی پزشکان از یک علامت خاموش در سالمندان مبتلا به ویروس کرونا خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا در خانه سالمندان

در موارد مشاهده شده برخی از افراد سالخورده مبتلا به ویروس کرونا به جای تب و یا سرفه، بر اثر  این ویروس، دچار سردرگمی شده‌اند.

بر اساس اظهارات متخصصان، بیماری‌های مزمن زمینه‌ای می‌توانند علائم عفونت را پوشانده یا ایجاد تداخل کنند. برخی از افراد مسن، خواه به دلیل تغییرات وابسته به سن یا مسائل عصبی قبلی مانند سکته مغزی ممکن است رفلکس سرفه تغییر یافته داشته باشند، این امر می‌تواند سبب اختلال شناختی در تشخیص ویروس کرونا شود.

به گفته یک پزشک، بسیاری از بیماران سالخورده مبتلا به ویروس کرونا برای اولین بار در بیمارستان با جراحات ثانویه بستری می‌شوند؛ به این صورت که بدن آن‌ها دچار ضعف و کمبود آب می‌شود و مثلا هنگام پیاده‌روی، نمی‌توانند تعادل خود را حفظ کنند و زمین می‌خورند که این اتفاق جراحت آن‌ها را در پی دارد و زمانی که مورد معاینه و آزمایش قرار می‌گیرند، علت اصلی این تغییرات اثر ویروس کرونا بر سیستم عصبی آن‌ها عنوان می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    10 0
    پناه برخدا
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    2 0
    فعلا بایددانشمندان تحقیق بیشتری برای شناخت ویروس منحوس کرونا که غیر از نحوه ورود به بدن عوارض این بیماری بر کدام اندام های بدن اسیب می رساند و تا ساختن واکسن موثر برای ریشه کنی ان مثل سایر بیماری های مسری در بهداشت جهانی فعلا فاصله اجتماعی و رعایت نظافت فردی و اجتماعی بهترین روش برای جلوگیری از انتشار ان ومحدود کردن ویروس منحوس کرونا می باشد ..
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    3 4
    چی شد پیشرفت علم که این همه مردم دنیا د و دانشمندان از ان دم می زدند و خدا را فراموش کرده بودند .می گفتند ژاپن این کارو میکنه و اون کارو می کنه پس چی شد. متاسفانه تو کشور مسلمان خودمون اوایل کسی نمی گفت به یاری خدا کرونا را شکست میدهیم ولی دبیدن بدون کمک خدا کاری پیش نمیره الان میگن به یاری خدا کرونا را شکست می دهیم. چی شد این همه روغنفکران داخلی که می گفتند امریکا و اسرائیل تکنولوژی داره . پس چرا الان هیچ غلطی نمی توانند بکنند
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      8 1
      خدا شفات بده چرا میخوای دین رو مقابل علم و عقل قرار بدی آیا خوارج کاری جز زده کردن مردم از دین انجام دادن
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      6 1
      دعاهای شما چرا کارساز نیست پس؟ چی شد راه پیمایی ملیونی تون؟
  • پرستار IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    6 1
    یه جور میگی انگار تو کشورای مسلمون تونستن غلطی بکنن خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس