آمریکا

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» احیای این کشور بعد از غلبه بر کرونا را روندی زمان‌بر پیش‌بینی کرد که شاید سال‌ها به طول بینجامد.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» با توجه به محدودیتهای ناشی از همه‌گیری مرگبار کرونا در این کشور نوشت: آن عده از ما که فهمیدیم نبودمان در روند فعالیت جامعه خللی وارد نمی‌کند، هفته‌هاست در خانه محبوس شده‌ایم. محدود شدن ما را کلافه کرده و رفت‌وآمد و جنب‌وجوش زندگی به نظر بسیار خوب می‌رسد. اما این بازگشت به معنای عادی شدن شرایط مثل قبل نیست و همین مسئله احیای مجدد اقتصاد را کند می‌کند.

هفته گذشته ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی دیگر برای اولین بار نام خود را در سامانه بیکاری ثبت کردند. با این حساب آمار افرادی که در ۵ هفته گذشته شغل خود را از دست داده‌اند، به رقم باورنکردنی ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید. هر یک از این ثبت‌نامها نشان‌دهنده یک زندگی لب تیغ است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش سی‌ان‌ان، کسانی که هرگز تا قبل از این تقاضای کمک نکرده بودند، به بانکهای غذایی سر می‌زنند و نرخ بیکاری ناگهان به نرخ دوران رکود بزرگ نزدیک می‌شود. «دونالد ترامپ» فکر می‌کند تقاضا که در پی شیوع کرونا محدود شده، در صورت بازگشت زندگی به حالت قبل و زمانی که مشتریان بتوانند با آزادی خرید و خرج کند، اقتصاد آمریکا را مثل یک راکت به بالا خواهد برد.

این در حالی است که حتی اگر شیوع ویروس در آمریکا کاهش یابد، که اینطور نیست، فروشگاه‌ها، رستورانها و سینماها باید با ظرفیتی کم شروع به کار کنند. یک کافه که قبلاً ۶ خدمه داشت، حالا شاید تنها به ۳ نفر نیاز داشته باشد. حتی تضمیمی وجود ندارد که مشاغل دیگر بتوانند دوباره احیا بشوند.

کارکنان کمتر به معنای این است که تعداد افردی که می‌توانند خودرو بخرند و به سفر بروند کمتر خواهد بود. این بدان معناست که صنایعی مثل گردشگری، سرگرمی و غیره راه طولانی و سختی در پیش دارند. پس بعد از غلبه بر کروناویروس، جنگ برای احیای آمریکا تا مدتها ادامه خواهد داشت. این مبارزه نه ماه‌ها بلکه سالها به طول خواهد انجامید.

مرکز دانشگاه «جانز هاپکینز» اعلام کرد که ظرف شبانه‌روز گذشته، با مرگ یک هزار و ۱۲۶ مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۵۴ هزار و ۸۸۱ نفر رسید. آمار و ارقام منتشر شده همچنین حاکی از آن است که مجموع مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا به ۹۶۵ هزار و ۷۸۵ نفر رسیده است و نیویورک همچنان با ۲۹۳ هزار و ۹۹۱ مورد ابتلا و ۲۲ هزار و ۲۷۵ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۹۸۷ هزار و ۳۲۲ نفر و مجموع قربانیان این ویروس را در این کشور ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر گزارش کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاهرخ IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    این چند نفری ک موقتن بیکار شدن حالا دقیقن حال مردم ایران ک ۴۰ ساله ۸۰ درصد بیکارن را حس میکنن
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 1
    در امریکا ان تعداد کارشان را از دست دادن درایران چند نفر چرا فقط کمبود دیگران را میبینید ایا خودمان کمبود نداریم خجالت هم خوب چیزی است چون گوسفند نباش
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 0
      در امریکا چیزی به عنوان مرخصی با حقوق وجود ندارد
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 0
      آمار درست حتی منفی خود لازمه مدیریت کردن هست حالا یا مسوولان ما آمار ندارند یا دارند و منتشر نمیکنند یا حواس خودشان را پرت کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس