کد خبر 1066526
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
زنوزی

افشاگری مالک تراکتور شاید تلنگر دوباره‌ای است برای فوتبال ایران که چرا هیچ وقت مدیران نارکابلد مواخذه نشدند و کسی بابت این همه بی‌مدیریتی آنها را بازخواست نکرد.

به گزارش مشرق، مهم‌تر از جوابی که محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور به آن رسیده، سئوالی است که او طرح کرده.

این سئوال همان چیزی است که فوتبال ایران سال‌ها کم داشت. سال‌ها است که فوتبال ایران در تمام یا اکثر قریب به تمام پرونده‌های خود در مجامع بین‌المللی بازنده بوده اما هیچ کس، هیچ مدیری از خود این سئوال را نپرسید:«چرا باختیم؟» در همه این سال‌ها فوتبال ایران انگار بازنده راضی بود، رضایت داشت که دارد می‌بازد،غرامت می‌دهد، پول می‌دهد.

هیچگاه برایش مهم نبود، آن شکستی که موجب پیروزی می شود، شکستی است که فرد به دنبال علت شکست می‌رود، اگر ندانیم چرا می‌بازیم تا همیشه می‌بازیم. در همه این سال‌ها چرا این سئوال مطرح نبود که چرا همه پرونده‌ها را در فیفا می بازیم و این خود یک سئوال مهم است برای آن که به جواب سئوال نخست برسیم.

خوب است بدانیم که چرا هیچ هیات مدیره، مجمع و وزارتخانه ای مدیران باشگاه های ایران را بازخواست نکرد که چرا ما در بدترین قراردادهای ممکن بازنده شده ایم ؟ ایراد از کجاست؟  از نوع قراردادی است که می بندیم؟  از جنس دفاعی است که در مجامع بین المللی می کنیم ؟ از نوع رفتاری است که در زمان قرارداد انجام می دهیم؟

بالاخره یک دلیلی وجود دارد که همیشه بازنده همه پرونده ها ما هستیم، خلاصه این که ما در همه این سال ها هیچ گاه مطالبه شکست نداشتیم. در همه این سال ها کم نبودند بازیکنانی مثل بودیمیر و پروپیچ که به اندازه تمام پول عمرشان از فوتبال ایران پیش قرارداد گرفتند و بدون هیچ تاثیرگذاری رفتند و  آخر سر هم در مجامع بین المللی علیه فوتبال ایران حکم گرفتند و در و پنجره را با هم بستند و هیچ مدیری بابت نه استخدام آن ها و نه نوع قرارداد بستن با آن ها و نه دفاع از پرونده های آن ها مواخذه نشد.

بیشتر بخوانید:

افشاگری از مدرک سازی خارجی ها برای گرفتن پول از باشگاه ها/ ورود پلیس اینترپل به جعل اسناد علیه فوتبال ایران

مشاوران حقوقی هم اوج هنرشان این بود که مثلا در ماجرای ژوزه بگویند که او را بفرستید تیم پایه یا در ماجرای طارمی بگویند که علیه تیم ترکیه ای ادعا کنید که قبلش قرارداد داشتیم و نتیجه اش حکم عدم صداقت شد. در همه این شکست ها یک نفر مقصر شناخته نشد، یک نفر تاوان اشتباهش را نداد و  یک نفر بازخواست نشد.

در ماجرای زنوزی اما ما با بازنده راضی مواجه نیستیم، اتفاقا او «بازنده ناراضی » است. او چون در چرخه مدیریت و باشگاهداری دولتی نیست و تاوان شکست از جیب شخصی اش  را می دهد، سئوال دارد.

سئوال کرده از وکیل های دیگر پرسیده چرا ما پشت سر هم در این مجامع بین المللی می بازیم، این که به چه جوابی می رسد یک ماجرا است و این که سئوال و مطالبه مطرح شده ماجرایی بزرگتر. در میان این همه مدیر که وقتی مقام، مقام شعار است و حرف زدن ، از «بیت المال» به عنوان عمری مقدس و غیرقابل سهل گیری حرف می زنند می پرسیم  تا حالا کدام یک از شما از شکست در مجامع بین المللی ناراحت بودید؟

برای جلوگیری از هدر رفتن پولی که متعلق به عامه مردم است؛ اینگونه عصبانی شدید که مدیر یک باشگاه خصوصی شده است؟ بگذریم کم نبودند که می دانستند بدهی برای مدیر بعدی میراث می ماند و این گونه خیلی هم ناراضی نبودند.

سئوال و مطالبه ای که مالک تراکتور مطرح کرد، نشان می دهد باید جنس فوتبالمان را عوض کنیم. به سمت پاسخگویی در تصمیم برویم. همه مدیران ایران باید بدانند که هر تصمیمشان بدون تاوان چه خوب  و چه بد نیست و در مقابل اشتباهات در زیر سپر آهنین مصون نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    مگر در کشور ایران بازخواستی هم هست؟ اگر وجود داشت میدیریت نجومی و مدیریت قاچاق تایید صلاحیت نمی شد؟؟؟
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 5
    آقای زنوزی خودشان از اختلاس گران بیت المال است و فعلا خودسون را پشت باشگاه تراکتور پنهان کردن ولی به زودی باید باهاسون برخورد کنند
    • ناشناس US ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      2 2
      آریایی های وحشی صد سال است دارن اموال مردم را می دزدن از وقتی که حکومت دست آریایی ها افتاد مردم رو خوش ندیدن فقر بدبختی جنگ و استعمار چیزی بود که آریایی ها باعث شدن زنوزی اختلاس نکرده دولت فقط از طریق شرکت های زنوزی تحریم ها رو دور زدن
  • مایکل تورک IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    2 0
    اولا تشکر میکنم از نگارنده بابت مقاله جالب و به حقشون (تمام و کمال) ثانیا در جواب ۱۸:۳۳ فقط اینو بهت میتونم بگم آتازنوزی اختلاس نکرده اگر هم اختلاسی در کار بوده در خدمت مردم و بانی نان حلال به خانه بردن صدهاهزار نفر از مردم بیچاره ای بوده که سهمشون از این دنیا یه آسمون خاای از ستاره بوده.. یا حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس