کد خبر 1066370
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
علی خطیر

خطیر معاون اسبق فدراسیون فوتبال و سابق باشگاه استقلال که از اواخر سال 96 نامش در فوتبال ایران مطرح شد

به گزارش مشرق، علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال که از اواخر سال 96 نامش در فوتبال ایران مطرح شد، در این 2 سال و چند ماه حاشیه و جار و جنجال کم نداشته است و به سختی می توان کسی را پیدا کرد که با او کار کرده و مشکل پیدا نکرده باشد. از ماجرای اختلاف و درگیری اش با برخی از خبرنگاران و رسانه، کارمند باشگاه ،علی فتح الله زاده که البته بعدا به آشتی و دوستی ختم شد و کمیته داوران و ادعای شرط بندی و ادعای ارتباطش با رسانه های ایتالیایی و انتشار اخبار مربوط به استراماچونی که بگذریم، او چند دعوا و درگیری به یادماندنی با چهره های سرشناس فوتبالی از خودش به جا گذاشته و ثبت کرده است. اختلاف و دعوای اخیر خطیر با زنوزی مالک باشگاه های تراکتور و ماشین سازی بهانه خوبی است تا چند نمونه دیگر از حاشیه ها و دعواهای مدیر سابق فوتبال ایران با چهره های مطرح فوتبالی را مرور کنیم.   

کارلوس کی روش و دستیارش

دی ماه سال 96 زمانی که علی خطیر معاون اجرایی وقت دبیر کل فدراسیون فوتبال یعنی محمدرضا ساکت بود در ساختمان پک درگیری بین او و اوسیانو کروز دستیار کارلوس کی روش  پیش آمد که طبق گزارش های منتشر شده چیزی نمانده بود کار به درگیری فیزیکی هم کشیده شود. فدراسیون فوتبال هم در بیانیه ای حق را به دستیار کی روش داد و خطیر را به عنوان شروع کننده این درگیری مقصر دانست. در آن مقطع کی روش، تاج و ساکت در ایران حضور نداشتند.این موضوع باعث شد تا خطیر که رابطه اش پس از این ماجرا با کی روش و دستیارش تیره و تار شده بود و او را از فدراسیون فوتبال کنار گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

توفیقیِ پرسپولیسی دروغ می‌گوید/ خطیر مرد باشد و کمک مرا تایید ‌کند

وینفرد شفر، پسر و دستیارش

 آذر سال 97 مصاحبه‌ای از ساناک، مربی سابق استقلال منتشر شد و که مربی سابق استقلال مدعی شد مدیران باشگاه به او بی‌احترامی کرده‌اند:«ابتدا مشکل اصلی، بیماری خودم و وضعیت خانواده‌ام بود. دوم اینکه مشکل خروج از کشور و پاسپورت داشتم و مدیرعامل و معاون وقت باشگاه استقلال این مشکل را حل نمی‌کردند. رفتار باشگاه استقلال با من غیرحرفه‌ای بود. واقعیت مساله این است که آنها به من بی‌احترامی کردند. من بیماری سختی دارم و باید «اوکی» باشم. من باید سالم باشم، اگر بیمار باشم، نمی‌توانم حضور داشته باشم. درضمن من خانواده و مسائل دیگری دارم.

شما درباره این موضوع چه نظری دارید؟» ساناک در همین راستا مطلبی نیز در اینستاگرام خود منتشر و اعلام کرد مشکلات داخلی باشگاه اوضاع را برای او سخت‌تر کرده و ناتوانی مکرر باشگاه در حل مشکلات ویزا و عوارض مختلف (که طبق قرارداد به‌عهده‌ باشگاه گذاشته شده بود) باعث شد به این نتیجه برسد که ممکن است در صورت نیاز نتواند از ایران خارج شود.

ضمن اینکه در این مدت هم شرایط قرارداد از سوی باشگاه رعایت نشده است و هیچ ارتباطی بین او و باشگاه وجود نداشت. وقتی هم مدیر ورزشی جدید یعنی علی خطیر ارتباط با او  را شروع کرد، نتیجه‌ نهایی‌اش تهدید و باج‌خواهی و ارسال یک شکایت رسمی به فیفا بود، با این هدف که ساناک از سوی فیفا با یک جریمه‌ مالی سنگین روبه‌رو شود. خطیر هم در مقام پاسخگویی به اظهارات ساناک بر‌آمد و تاکید کرد که اسناد را به رسانه‌ها می‌دهد تا مشخص ‌شود او دروغ می‌گوید یا ساناک؛ چراکه تمام مکاتبات با این مربی موجود است و وعده داد بعد از بازی با پدیده آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.قصه نیز به همین‌جا ختم نشدریا، وینفرد شفر بدون اینکه اسمی از خطیر بیاورد، در حمایت از دستیار سابقش غیرمستقیم علیه خطیر موضع‌گیری کرد.

در نشست خبری بازی با پدیده گفت:«استقلال یک باشگاه ویژه در آسیا است و باید بدانیم چه رفتاری باید انجام دهیم. درباره سانی و پستی که منتشر کرد، همه چیز را از قبل می‌دانستم. سانی به‌خاطر مسائلی که از قبل داشت، بیمار بود. مهم‌ترین چیز برای ما و کادرمان احترام است. وقتی کسی مریض است باید به آن احترام گذاشت، مانند پادوانی. باید حمایت کنیم، نه اینکه کاری کنیم که علیه آنها باشد. من با او همیشه در ارتباط بودم. من و ساشا با مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم و از آنها خواستم که لطفا او را تحت فشار نگذارید. آنها هم قبول کردند.

دوست ندارم یک نفر در باشگاه خلاف آن چیزی که مشخص کرده‌ایم، عمل کند. همیشه 30 درصد از توان من صرف این مشکلات شده است. همیشه در باشگاه گفته‌ام صحبت اضافه انجام ندهید و ساکت باشید. بارها گفته‌ام مدیرعامل و سرمربی باید درباره مسائل مهم باشگاه صحبت کنند.» بعد از این ماجرا شفر و خطیر به دلیل مذاکره باشگاه با چند بازیکن خارجی بدون اطلاع کادر فنی بازهم دپار اختلاف شدند.

دست آخر هم معاون باشگاه استقلال به شفر و فرزندش ساشا که عضو کادرفنی بود اتهام دلالی زد تا دعوای  واختلاف آنها حسابی بالا بگیرد. چند روز بعد  هم خطیر اسکرین‌شاتی از گفتگویش با وینفرد شفر در فضای مجازی را منتشر کرد تا نشان دهد که سرمربی آلمانی استقلال به دلالی در این باشگاه مشغول بوده اما محتوای این گفتگوها اثبات‌کننده دلالی شفر نبود.

علیرضا حقیقی

یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که برای خطیر افتاد درگیری فیزیکی او با علیرضا حقیقی دروازه‌بان سابق تیم ملی و پرسپولیس بود. این درگیری در جریان بازدید معاون وقت باشگاه استقلال  از زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب رخ داد که قرار بود تمرینات استقلال در آن برگزار شود.

در هنگام بازدید خطیر، حقیقی و مربی شخصی‌اش در زمین مشغول تمرین بودند و پس از خالی شدن بار کامیونی که خطیر با خود به زمین چمن آورده بود، حقیقی به سمت او رفته و پس از یک درگیری لفظی، با سر به بینی خطیر کوبیده و بینی او را می‌شکند. خطیر بعد از این اتفاق از حقیقی شکایت کرد اما حقیقی مدعی بود که خطیر به او و خانواده‌اش فحاشی کرده است!

این ماجرا با صحبت های حقیقی در برنامه دورهمی و سوال مهران مدیری مجری برنامه از حقیقی درباره آن ماجرا دوباره داغ شد و خطیربا اعلام این موضوع که برای مدیری  متاسف است از شکایت دوباره اش علیه حقیقی خبر داد که طبق گفته او دردادگاه قبلی محکوم شده بود.   

فرهاد مجیدی

 فرهاد مجیدی پس از قطع همکاری با استقلال و انتخاب شدنش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی امید امصاحبه‌ای طوفانی  انجام داد و در آن تلویحا از قدرت زیاد خطیر در استقلال انتقاد کرد:«درباره این آقا که اسم بردید برای من جای تعجب دارد که چطور اجازه می‌دهند فردی که ۱۰ ماه است به باشگاه استقلال آمده و تجربه‌ای هم ندارد، مسؤولیت تیم بستن و انتخاب سرمربی را برعهده بگیرد؟! چرا مدیران ورزش ما چنین اجازه‌ای را می‌دهند؟ هر بار هم که اعتراض‌ها بیشتر می‌شود، خطیر شماره یک می‌رود و خطیر شماره دو می‌آید! همین الان توجه کنید به اینکه مثل قبلی‌ها مبلغ قرارداد واقعی سرمربی خارجی را اعلام نمی‌کنند. چه اشکالی دارد با مردم صادق باشید؟» دلیل این اختلاف هم بسته شدن استقلال برای لیگ نوزدهم زیر نظر خطیر و با کمک و مشورت اعضای کمیته فنی نظیر پرویز مظلومی بود آنهم در شرایطی که قرار بود تیم زیر نظر مجیدی بسته شود.

 باند شل ها!

در فصل نقل و انتقالات  مصاحبه ای علیه وریا غفوری و حسین از قول علی خطیر روی سایت باشگاه منتشر می شود درباره خواسته مالی زیاد این بازیکنان و افشای جزئیات در مذاکرات انجام شده از جمله اینکه یکی از خواسته های گلر جوان استقلال نبودن رحمتی است.

این موضوع با واکنش و مصاحبه تند وریا و حسینی علیه معاون وقت باشگاه روبرو شد و برخی از صحبت های مطرح شده را به شدت تکذیب و انتقاد هایی را به او وارد کردند. حتی بعد از استعفای خطیر هم این درگیری لفطی ادامه داشت و معاون سابق با حمله به بازیکنانی چون حسینی ، وریا ، علی کریمی و عارف غلامی که مدیر برنامه های مشترک داشتند به آنها لقب باند شل ها را داد و گفت استقلال با باند سفتا لااقل خوب نتیجه می گرفت اما با اینها نتیجه هم نمی گیرد! هرچند کمی بعد از این مصاحبه استقلال به اوج رسید و با استراماچونی ایتالیایی بر صدرجدول تکیه زد! 

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس