کد خبر 1066328
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
دیاباته

قول و قرارهای مدیرعامل استقلال یکی پس از دیگری اشتباه از آب در می آید و این یعنی بازهم استقلال و هوادارانش ضرر خواهند کرد.

به گزارش مشرق، گزارش را با صحبت‌های مدیرعامل جدید باشگاه استقلال آغاز می‌کنیم. احمد سعادتمند دوهفته قبل در برنامه فوتبال برتر درخصوص وضعیت شیخ دیاباته اظهار داشت: «دیاباته را حتما حفظ می‌کنیم. با رمضانی صحبت کردم که بعد از پرداخت بخشی از قرارداد بازیکنان، از هفته آینده به‌سمت تمدید قرارداد بازیکنان برویم و با آنها مذاکره کنیم.»

مدیر آبی‌ها در این برنامه دو وعده داد که با سپری‌شدن حدود دو هفته هنوز خبری از تحقق آنها نیست و باید علاوه بر آنها عدم پرداختی به بازیکنان را هم مورد توجه قرار داد تا گره مشکلات استقلالی‌ها به‌واسطه مسائل مالی هر روز کورتر از گذشته شود.

همه اینها در حالی است که گویا فریب‌خوردن مدیران وقت استقلال طی این سال‌ها آن‌هم توسط یک چهره مشترک باعث شده کمتر کسی به وعده‌های مدیر فعلی نیز دل‌خوش کند، چراکه ممکن است در آینده‌ای نزدیک اتفاقاتی بیفتد که شبیه سرنوشتی باشد که ستاره‌های این تیم را دوسال پیش از استقلال فراری داد!
بهتر است ابتدا از عملیات فریبی که استقلالی‌ها را در سه نوبت سرکار گذاشت بگوییم و سپس به اصل ماجرا بپردازیم؛ ماجرایی خطرناک که شاید درپس آن جدایی دو ستاره خارجی دیگر استقلال نهان باشد.

 عملیات فریب در ۳ اپیزود

فریب اول، حفظ جباروف: در دوران بحرانی و پایانی مدیریت افتخاری، استقلال قرار بود برای ماندن جباروف ۱۳۴ هزاردلار توافق‌شده از مطالبات او را پرداخت کند. یک هوادار خارج‌نشین وارد شده و می‌گوید می‌خواهد این پول را پرداخت کند. نهایتا توفیقی افشا می‌کند که تنها ۱۳ دلار پرداخت شده بود و آقای هوادار برای اولین‌بار رسما فریبکاری خود را با جعل رسید نشان می‌دهد. اسناد جعلی نیز در این خصوص منتشر شده است.

فریب دوم، بازگرداندن جباروف: دوران مدیریت فتحی و دوستانش، آقایان با وجود اینکه قبلا فریبکاری این آقا را مشاهده کرده بودند بازهم به او اعتماد کردند. قرار بود سرور با 350 هزار دلار به استقلال برگردد به‌شرطی که طلب قبلی‌اش را که ۱۳۳۵۰۰ دلار بود تسویه کنند تا بیاید و قرارداد جدید ببندد. به‌گفته نزدیکان جباروف، فتحی 40 هزار دلار را در دونوبت حواله کرد و بقیه مبلغ بدهی را که قرار بود همان هوادار خارج‌نشین بدهد هرگز پرداخت نشد. سند حواله را جعل کردند و بعد هم گفتند ما طلب جباروف را دادیم و او سر همه را کلاه گذاشت و برای بستن قرارداد نیامد!

بیشتر بخوانید:

آقای بازیکن! طاقت بی‌پولی نداری از استقلال برو!/ پیروانی باید حرمت قلعه نویی را حفظ کند

جالب اینکه در این دوره گروهی از نزدیکان باشگاه عمیقا به این هوادار فریبکار اعتماد کرده بودند تا با حرف‌های خوشایند مدیران، از آنها و کاردانی‌شان تعریف کنند تا فریب دوم درنهایت تعجب صورت بگیرد.

فریب سوم، پرداخت مطالبات میلیچ و دیاباته: بعد از دو ماجرای قبلی شاید کمتر کسی تصور می‌کرد مدیریت سعادتمند به‌وعده هوادار خارج‌نشین دل‌خوش شود ولی او به‌راحتی هت‌تریک و یک سه‌گانه جاودانه فریب را به‌نام خودش ثبت کرد. این‌بار هم یک رسید جعلی حتی با غلط املایی منتشر شد که منتسب به حامی مالی تقلبی آبی‌ها بود. کار تا جایی پیش رفت که حتی مسئولان فعلی باشگاه مثل منزوی هم موضع‌گیری و تاکید کرده‌اند سعادتمند باتوجه به سابقه این هوادار فریبکار نباید سراغش می‌رفت و این مساله نیاز به بررسی بیشتر و دقیق‌تری داشت و بهتر بود از مدیران قبلی در این خصوص استعلام می‌گرفت.

 جباروف و تیام چطور از قفس استقلال پریدند؟

در پایان فصل هفدهم رقابت‌های لیگ برتر اگرچه استقلال موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات نشد اما با برتری مقابل ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد با اقتدار به جمع هشت تیم برتر آسیا رسیده و رقیب السد در این مرحله شود.

در بین دو فصل هفدهم و هجدهم استقلالی‌ها درانتظار تقویت شاکله تیمی خود برای کسب عنوان قهرمانی قاره و درج ستاره سوم روی پیراهن استقلال بودند اما گذار مدیریتی از دوران افتخاری به دوران فتحی باعث شد خواب هواداران خیلی زود آشفته شود. ابتدا درخشش مجید حسینی و امید ابراهیمی در جام‌جهانی روسیه آنها را به‌سمت در خروج از استقلال سوق داد و سپس نوبت به امید نورافکن، آچار فرانسه استقلال در آن روزها رسید.

با این حال همه امید استقلالی‌ها به حفظ سرور جباروف و مامه تیام بود تا حداقل آبی‌ها با ماندن آنها با تیمی مقتدر مقابل السد قطر صف‌آرایی کنند، اما اندک دلخوشی هواداران با جدایی این دو بازیکن خارجی نیز نقش برآب شد تا این تیم درنهایت با یک ترکیب دگرگون در آزادی بازی را به السد واگذار و با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کند. در آن زمان اخبار و تحلیل‌های زیادی درخصوص علت جدایی جباروف و تیام از استقلال به رشته تحریر درآمد و صحبت‌های متعدد و متفاوتی مطرح شد اما عمده آنها به سرکار گذاشتن مسئولان وقت استقلال توسط یک هوادار که می‌خواست هرطور شده از جیبش مطالبات دو بازیکن خارجی این تیم را تسویه کند، مربوط می‌شد که درنهایت و با ادعای توفیقی با ۱۳ دلار و ارائه سندهای رسید جعلی زمان را به‌ضرر استقلال کشته و درنهایت جباروف و تیام را با عصبانیت هرچه تمام از استقلال فراری داد و حالا ظاهرا نوبت به دو خارجی دیگر رسیده است!

 سرنوشتی مشابه در انتظار 2 ستاره دیگر

بعد از حدود دو سال، یک‌بار دیگر تاریخ در استقلال در حال رقم‌خوردن است؛ همان هوادار با قول‌هایش مبنی‌بر پرداخت مطالبات دو ستاره خارجی دیگر استقلال یعنی دیاباته و میلیچ ابتدا مدیران استقلال را فریب داد و آنها را تا مرز تعریف و تمجید و تشکر پیش برد و سپس با بدقولی و ارائه رسیدهای جعلی این دو بازیکن خارجی را از عصبانیت تا مرز انفجار پیش برد تا جایی که هر دوی آنها در مصاحبه‌های جداگانه نسبت به این موضوع انتقادهای تندی را مطرح کردند. شیخ که بسیار ناراحت است اخیرا در گفت‌وگویی کوتاه اعلام کرد نمی‌داند چرا رسید جعلی در اختیارش قرار دادند، چراکه این موضوع اعتبار باشگاه را زیرسوال می‌برد و امیدوار است هرچه سریع‌تر مشکلات مالی باشگاه استقلال حل شود اما اینکه بخواهند با رسیدهای جعلی وضعیت را آرام جلوه داده و به‌شعور بازیکن توهین کنند، غیرقابل‌قبول است.

 در انتظار اخطاریه شیخ

با این وضعیت به‌نظر می‌رسد شاید آنچه بر سر دو ستاره قبلی خارجی استقلال آمد با همان رفتارهای مشابه و قول‌ووعده‌های عملی‌نشده درخصوص پرداخت مطالبات و درنهایت انتشار و ارائه رسیدهای جعلی در انتظار دو ستاره دیگر خارجی این تیم باشد به‌خصوص اینکه از راهروهای باشگاه خبر می‌رسد احتمالا طی یکی، دو روز آینده اخطاریه شیخ دیاباته درخصوص آخرین مهلت برای پرداخت مطالباتش از طریق مدیربرنامه‌هایش به باشگاه می‌رسد تا پس از آن دیگر بهانه‌ای برای فسخ قرارداد یک‌طرفه وجود نداشته باشد و اگر این اتفاق رخ دهد قطعا هجمه سنگینی علیه مدیران فعلی باشگاه به‌راه خواهد افتاد، چراکه این ماجرا به‌اندازه جدایی شوکه‌کننده تیام برای هواداران استقلال گران تمام خواهد شد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    از كيسه همان برون تراورد كه در اوست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس