کد خبر 1066291
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
زندان آمریکا نمایه

شیوع ویروس کرونا در زندان‎های آمریکا بسیار گسترده‌تر از آمار منتشر شده است و بسیاری از موارد ابتلا هیچگونه علائمی نداشته اند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر آمریکا بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را در جهان به خود اختصاص داده و شمار افراد مبتلا در این کشور در حال رسیدن به مرز یک میلیون نفر است.

زندان‌های آمریکا در کنار مراکز نگهداری از سالمندان، از جمله مراکز شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا به شمار می‌رود به گونه‌ای که خانه‌های سالمندان آمار بالایی از مرگ و میر را گزارش داده اند و زندان‌های ایالتی و فدرال در سراسر آمریکا به دلیل شیوع گسترده کرونا با بحران مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید:

جان باختن یک زندانی آمریکایی پس از ۴۴ سال حبس بر اثر کرونا

روایت یک زندانی از بحران کرونا در بزرگترین زندان جهان

بحران کرونا به زندان‌های آمریکا رسید

طی هفته‌های اخیر گزارش‌های بسیاری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های سراسر آمریکا منتشر شده، اما اکنون موضوع دیگری بر نگرانی‌ها در این زمینه افزوده و آن شناسایی مواردی از ابتلا در میان زندانیان است که هیچگونه علائمی نداشته اند.

پایگاه «یو اس‌ ای تودی»، در گزارشی نوشته که آزمایش‌های گسترده کرونا در زندان‌های ایالتی حاکی از شیوع پنهان این ویروس در میان زندانیان است.

این پایگاه می‎نویسد «در طول پاندمی، شیوع این ویروس بسیار شدیدتر بوده است، اما تست کرونای ۳۹ زندانی در زندان ایالتی نئوس، در کارولینای شمالی که هیچ نشانه ابتلا در آنها وجود نداشته بر شدت نگرانی‌ها افزوده است.»

در میان ۵۰ زندان ایالتی کارولینای شمالی، موارد ابتلا در هیچکدام به اندازه زندان «نئوس»، نبوده است و به همین دلیل مقام‎های این ایالت تصمیم گرفته اند از ۷۰۰ زندانی این زندان تست کرونا بگیرند.

بر اساس گزارش «یو اس‌ ای تودی»، در طول یک هفته شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در این زندان به ۴۴۴ مورد رسیده و موضوع بدتر اینکه بیش از ۹۰ درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا هیچ نشانه‌ای نداشته اند و این به معنای آن است که ویروس می‌تواند به طور پنهان در میان زندانیان شیوع پیدا کند.

تست کرونا در ۳ زندان ایالت اوهایو نیز نتیجه مشابهی را نشان می‌دهد و این در حالی است که در برخی ایالت‌های دیگر شیوع کرونا در میان زندانیان بدون آنکه علائمی در این افراد دیده شود، گزارش شده است؛ این موضوع نگرانی گسترده را در میان مقام‎های و همچنین زندانیان ایجاد کرده است.

در حال حاضر ۹۶۰ هزار و ۸۹۶ نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۵۴ هزار و ۲۶۵ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس