مجلس هفتم

اصلاح‌طلبان در حالی اقدام به این‌همانی چشم‌انداز مجلس یازدهم با مجلس هفتم می‌کنند که اتفاقا مطالبه عمومی نیز تکرار عملکرد مجلس هفتم و مقابله با گرانی‌های دست‌ساز اصلاح‌طلبان است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

اگر مجلس یازدهم مثل "مجلس هفتم" باشد...

یدا... طاهرنژاد، از اعضای حزب کارگزاران و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا با اشاره به مجلس یازدهم و اکثریت اصولگرای آن اظهار کرده است: به دو دلیل بعید است مجلس یازدهم اثرگذاری مشخص و جدی در عرصه سیاسی کشور داشته باشد. یکی به دلیل مشارکت پایین مردم و آرای کم نمایندگان منتخب، پشتوانه افکار عمومی برای این مجلس وجود ندارد و دوم اینکه، طیف وسیعی از افرادی که انتخاب شده‌اند فاقد تجربه نمایندگی و امور پارلمانی هستند.

او همچنین می‌افزاید: خیلی از این منتخبان با قانون‌گذاری، فراکسیون، کمیسیون و دیگر مفاهیم تقنینی هیچگونه آشنایی ندارند. بنابراین به نظر می‌رسد مجلس یازدهم عملکردی بهتر از مجلس هفتم نخواهد داشت.[1]

*بایستی در نظر داشت که اتفاقا مطالبه عمومی مردم اینست که مجلس یازدهم مثل مجلس هفتم در بحث قیمت‌ها وارد عمل شود و با تصویب قوانینی مثل "طرح تثبیت قیمت‌ها" مانع گرانی شود.

و البته کابوس آقایان در جناح چپ همین است که چنین اتفاقی رخ دهد و ناکارآمدی اصلاح‌طلبان بیش از پیش بر مردم آشکار شود.

در بحث کاهش مشارکت در انتخابات نیز باید دانست که اگرچه این رخداد، ناخوشایند بود اما به هر حال قانون محقق شده است و نمایندگان مجلس نیز با پشتوانه قانون و مردمی که در ذیل پرچم ایران زندگی می‌کنند (اعم از کسانی که رأی دادند و کسانی که رأی ندادند) باید به احسن وجه انجام وظیفه کنند.

و اساساً چه بسا که کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات موجب انگیزه‌بخشی بیشتر به نمایندگان شود تا با فعالیت جهادی موجبات بازگشت همین افراد به انتخابات را نیز فراهم نمایند...

ما همچنین قضاوت درباره اهمیت چیزی به نام مجلس اولی بودن را نیز بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

کارنامه قالیباف روی اعصاب شهرداری

هاشمی: نتوانستیم چون "سنگ‌اندازی" کردند!

محسن هاشمی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر تهران در بخشی از مصاحبه خود با شماره یکشنبه گذشته روزنامه همشهری اظهار کرده است: ما بر محورهای شعارهایی که داده‌ایم، حرکت کرده‌ایم. البته از نظر ما قابل‌قبول نیست و به‌دلیل مشکلات و سنگ‌اندازی‌هایی که به‌وجود آمد، نتوانستیم انتظارات و مطالبات بحق مردم را برآورده کنیم.

او همچنین در اشاره به عدم تحقق وعده اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه قرار بود هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح شود، نیز می‌گوید:

«متأسفانه با وجود تذکرات و پیگیری‌های مکرر برای ما هم روشن نیست که چرا مترو به وعده افتتاح هر ماه یک ایستگاه عمل نمی‌کند، اگر بگوییم مشکلات مالی مانع است، این مسائل همیشه وجود داشته و البته باید گفت در طول حدود ثلث قرن که از فعالیت مترو در دوران انقلاب می‌گذرد، مقاطع زیادی وجود داشته که شاهد تنگناهای مالی بیشتری بوده‌ایم اما مترو به این رکود دچار نشده است و البته راهکارهایی که برای حل مشکل منابع مالی هم وجود دارد؛ مانند بارگذاری در حاشیه ایستگاه‌ها و فعال‌کردن ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی که استفاده جدی نمی‌شود. یکی از معضلات جدی این دوره مترو، عدم ‌اولویت‌بندی فعالیت‌هاست، به‌نحوی که منابع مالی در همه خطوط و پروژه‌ها هزینه می‌شود و بخش‌هایی که اولویت دارد و باید به بهره‌برداری برسد، از پیشرفت لازم برخوردار نیست. موضوع دیگر فقدان انسجام در فعالیت‌هاست، به‌گونه‌ای که در برخی ایستگاه‌ها، سازه آماده بهره‌برداری است اما تجهیزات تامین نشده ‌و این مسائل موجب تأخیر در افتتاح ایستگاه‌ها می‌شود. نقش دولت در تامین واگن و تجهیزات ثابت و متحرک، که نیاز به اعتبارات ارزی دارد، نقش اصلی است.»[2]

*البته ایکاش آقای هاشمی می‌گفتند سنگ‌اندازی‌هایی که موجب عدم تحقق شعارهای اصلاح‌طلبان شده؛ از جانب چه کسانی بوده و چه ماهیتی داشته تا شائبه "کتمان حقیقت ناکارآمدی" در مقابل سخنان ایشان مطرح نشود.

جالب است که همانطور که آقای هاشمی هم اشاره کرده، مشکل مالی همیشه وجود داشته است اما در طول 12 سال شهرداری محمدباقر قالیباف در تهران؛ کسی نه از مشکل مالی تأثیری دید و نه از چیزی به نام سنگ‌اندازی!

خاصه اینکه در آن دوران مثل امروز، مجلس و دولت نیز با شورای شهر همراه و هم‌جناح نبودند.

در واقع اگرچه آقای هاشمی در ابتدا به سنگ‌اندازی اشاره کرده‌اند اما بعداً و در خطوط بعدی مصاحبه، خودشان پاسخ خودشان را داده‌اند و اذعان کرده‌اند که از این مشکلات همیشه وجود داشته است اما مترو در دوران قالیباف نه تنها هرگز دچار رکود نشد بلکه به توسعه چشمگیر نیز دست یافت.

بایستی اشاره کرد که آنچه که آقای هاشمی درباره علت محقق نشدن وعده‌های اصلاح‌طلبان برای شهر تهران نمی‌داند را ما می‌دانیم...

علت در دودوزه بازی چپ‌ها با مردم و سیاست‌بازی آنها به جای سیاست‌ورزی و مدیریت جهادی است.

آنها در حالی پا به شورای شهر پنجم گذاشتند که اولا می‌دانستند کارآمدتر از قالیباف برای شهرداری تهران نیست.

حقیقتی که البته به پای سیاست‌بازی اصلاح‌طلبان ذبح شد. زیرا در اخلاق رفتار حزبی و سیاسی، هنگامی که گزینه کارآمدتر برای مردم در جناح مقابل است؛ حتما بایستی از او و رویه او حمایت شود تا مردم آسیب نبینند.

و ثانیا اساساً برنامه چپ‌ها در شورای شهر نیز نه حول محور خدمتگزاری که حول ماهیگیری سیاسی چرخ می‌خورد و از همین رو بود که از روز اول بنای خود را نه بر تحقق وعده‌هایشان که بر تخریب کارنامه قالیباف گذاشتند و حتی صراحتاً اعلام کردند که باید برای قالیباف برنامه‌ای ویژه تدارک ببینیم![3]

فلذاست که این بازی‌ها با مردم تأثیرش را در کارنامه اصلاح‌طلبان گذاشت و کار را به جایی رساند که می‌بینیم محسن هاشمی بعنوان یک مدیر باسابقه در شهرداری و مترو نیز برای پاسخ به بعضی سؤالات واضح، مستأصل می‌شود.

***

پس از روحانی تکلیف ایران یک‌سره می‌شود!

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور روحانی در بخشی از مصاحبه خود با شماره یکشنبه گذشته روزنامه دولتی ایران، اظهار کرده است:

دولت آقای روحانی بخشی از مسائل را حل کرد و بخشی از مسائل را ایجاد کرد. بخش اول دوره پساروحانی برای جامعه ما در انتخابات اخیر مجلس اتفاق افتاد. یعنی ما مجلسی داریم که به یک معنا، نه اصولگرا است نه اصلاح‌طلب و هویت سیاسی تثبیت شده ندارد. در دولت بعدی یا انتخابات ریاست جمهوری بعد، می‌تواند اتفاق مهم‌تری بیفتد، به این معنی که ممکن است جریانی در انتخابات بعدی روی کار بیاید که کاملاً تکلیف کشور را معلوم کند و تکلیف کشور به یک معنا یکسره شود.
 

او سپس در پاسخ به این سؤال که "این تکلیف در نسبت میان چه چیزهایی مشخص می‌شود؟" تصریح می‌کند: در نسبت با فهرست مسائل موجود سیاست خارجی، سیاست داخلی، سیاست فرهنگی و سیاست اقتصادی. فکر می‌کنم جریان‌هایی کاملاً خود را آماده کردند تا کشور مسیر خود را تغییر دهد و از مسیر مرسومی که تاکنون در 40 سال گذشته بوده است، عبور نکند.

خبرنگار ایران سپس از آشنا می‌پرسد: "فکر می‌کنید این جریان، همانی است که شعارهای تند می‌دهد؟" و او پاسخ می‌دهد: حتماً شعارهایش تند خواهد بود.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در قسمت پایانی این گفت‌وگو مجددا تصریح می‌کند: ممکن است آقای روحانی به گونه‌ای فرود بیاید که جامعه بگوید ما راهی جز اینکه همین مسیر را ادامه دهیم، نداریم. در این صورت کار برای خیلی‌ها سخت می‌شود.‌[4]

*نظیر این صحبت‌ها را از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد و در دولت دوم رئیس جمهور سابق هم شنیده شده و تازگی ندارد.

اینکه کسانی در اطراف رئیس‌جمهور وقت، تاریخ را به قبل و بعد از رئیس‌جمهور محبوبشان تقسیم کنند و از این بگویند انتخاب مردم غیر از احمدی‌نژاد، کس دیگری نمی‌تواند باشد، مردم پس از احمدی‌نژاد دوباره او را بر سر کار می‌آورند، بهتر از احمدی‌نژاد نیست و از این قبیل...

مع‌الوصف نکته اینجاست که آقای آشنا چرا فکر کرده کسی از مردم در جریان این "تکرار تاریخ" نیست؟!

ایشان باید بداند که در انتهای این حرف‌ها همان سرنوشتی نهفته است که برای پیش از او نهفته بود و نه هیچ چیز دیگر. و این نظام اسلامی است که سربلند از حوادث تلخ و شیرین به حیات تمدن‌ساز خود ادامه خواهد داد.

ضمن اینکه یکسره شدن کار کشور و بردن مسیر نظام به سمتی غیر از آنچه مردم ولایتمدار و انقلابی می‌خواهند هم آرزویی بود که در جریان تظاهرات مسلحانه منافقین در دهه 60، در جریان شکست کماندوهای آمریکا در کویر طبس، کودتای نوژه، دولت بنی‌صدر و حوادث اینچنینی؛ به خاک گور سپرده شد.

جالب است که این سخنان آشنا در حالی ایراد شده که کارنامه دولت اعتدال اساساً با انتقادات بسیاری مواجه است و ما نمی‌دانیم که اگر کارنامه‌ای در میان بود؛ آنگاه آقای آشنا چه می‌کرد!

به این نکته هم باید اشاره کرد که از کاهش مشارکت در انتخابات، جز یک عبرت تاریخی هیچ آبی برای اصلاح‌طلبان گرم نخواهد شد و به تعریف دیگر، زنگ انشا تمام شد و وقت زنگ حساب فرا رسیده است.

هویت نداشتن مجلس یازدهم نیز مسئله‌ای است که مخاطبان محترم بایستی درباره آن قضاوت کنند...

گفتنیست، گزارشی وجود دارد که می‌گوید پیش از این در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تحت مدیریت آقای آشنا، صحبت‌هایی مبنی بر لزوم به خیابان کشیدن میلیونی مردم برای اعتراض به نظام اسلامی توسط یکی از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب مطرح شده است![5]

***

1_ www.irna.ir/news/83764456/

2_ http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/99187

3_ mshrgh.ir/766622

4_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7331/6/541457/0

5_ mshrgh.ir/836280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 104
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • CH ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    60 21
    احمدی نژاد تیم سازمان یافته و آموزش دیده شورش مسلحانه نداشت. اما گویا شما از ماجرای دانیال زاده درس عبرت نگرفته اید
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      31 0
      با آمدن روحانی کار ایران یکسره شده، نه با رفتنش
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      16 0
      مشرق اوج حماقت است که احمدی نژاد را با روحانی قیاس کنی شما هنوز روحانی را نشناخته اید؟ جریانی از معاندین و دشمنان ایران +حامیان بین المللی قرص و محکم پشت روحانی بوده و هستند چرا؟ چون ماموریت دولت فعلی با خاک یکسان کردن اقتصاد ایران است و الحق تا الان هم خیلی به هدفش نزدیک شده ....قراره سهام شرکتهای دولتی تا اخر سال بفروشند برود مشکوک نیست؟!!
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 18
      بعد از نابودی برجام کار ایران تموم شد تنها امید ایران برجام بود که بدجوری یه طرفه به ضرر امریکا بود و معلوم بود ازش خارج میشه چون چیزی به امریکا نمیداد.ظریف سر امریکایی ها رو کلاه گذاشت و بعد از دو سال اینو فهمیدن باید یک توافق متوازن تر امضا میشد که وضعتون این نشه
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      2 2
      15:32 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    87 3
    شما که همه چیز بلد و پر مدعا بودید این بلا را سر مملکت آوردید . هنوز هم دست بر نمی دارید . عملکرد افتضاح خود را قبول کنید . اگر دوزار مفید بودید رای می آوردید .
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      20 1
      اقای رفسنجانی، نتوانستید کار کنید نه اینکه سنگ اندازی کنند بلکه از بس فسنجان خوردید و لم دادید با یک تکه سنگ فرقی ندارید
  • علی GB ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    86 8
    آقای هاشمی اگر نمی توانستید بیجا کردید تمدید. وقتی شهردار بوالهوس انتخاب می کنید که به جای مردم بفکر عشق پیری خود است باید هم نتوانید اما در عوض تا دلتان خواست حرف زدید آن هم حرف عوضی.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 18
      ببند دهن کثیفتو تا نیومدیم دهن همتونو ببندیم افراطی
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      3 2
      1745 مسول باید دلسوز باشه نه به فکر عشق و صفا فهمیدی احمق ؟
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    40 14
    مرده شور مجلس و ریاست جمهوری رو با هم ببرن از سر مردم راحت بشیم
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      5 6
      قوه قضائیه رو یادت رفت اول از همه اون
  • سید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    73 18
    با دقت در سخنان اصلاح طلبان تهوع آور خواه ناخواه انسان به این نتیجه می رسد که با نادان ترین قشر سر و کار دارد! البته اگر کسی به این نتیجه نرسید در انسان بودنش باید شک کرد!!!!
    • شرقی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      32 0
      در حماقت و سفیه بودن این جریان همین بس که برجام را نخوانده تصویب کردند! و در اقدامی عجیب هنوز هم از آن دفاع می کنند!!!
    • رضا IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      3 14
      نادان توئى عموجان كه ديگران را به نادانى متهم ميكنى ! مگر مرز بين انسان و حيوان تفكر نيست و آنكه بى تفكر سخن براند و حكم به نادانى ديگران صادر كند صدها كيلومتر از انسانيت دور نيست ؟!
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 10
      از اصلاحات عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      2 0
      1534این امثال تواند که مارا متهم به عدم تفکر و افراطی می کنید بعد شعار میدید زنده باد مخالف من
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    40 38
    اصلاح طلب و اصولگرا خودشان هم میدانند که دیگر هیچ پایگاه اجتماعی ندارند مردم آنها را پس زده اند و این بازی قدیمی اصلاح طلب اصولگرا به آخر رسید مردم در انتظار طرحی نو و فردی نو هستند فردی که نماد تمدن و فرهنگ ایرانی باشد
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      28 18
      08:02 آره جون خودت، نکنه منظورت ربع پهلوی؟! خخخخخ
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      19 15
      همین که بنده نوشتم نماد فرهنگ و تمدن ایران و شما به یاد رضا پهلوی افتادید معلوم است در ذهن خود نسبتی بین آنها برقرار کرده اید
    • سید IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      23 5
      خطاب به 10:08: اتفاقاً لهجه انگلیسی اش هم خیلی به فرهنگ و تمدن ایرانی می خورد! البته به بخش بهائی نشینان نجسش!!!
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      14 2
      به 10:08 - بله نسبت صورت به مخرج !!!!!!!!!
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 5
      اصلاحات و سید اصلاحات تنها راه نجات
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    46 9
    مردم از اصلاح طلبان بریده اند یکی از دلایل آن رفتار حیوانی آنان با زنان است این سه مورد از رفتار اصلاح طلبان با زنان است محسن مخملباف هنرمند اصلاح طلبان زن خود را در خانه آتش زد و بعدا با خواهر او ازدواج کرد نجفی مدیر اصلاح طلبان زن دوم خود را در خانه با شلیک گلوله کشت و بعد او را پرستو- فاحشه- نامید و عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ اصلاحات که منشی خود را صیغه کرد ولی بعدا همه چیز را منکر شد و عجیب است زنش خانم کدیور که او هم اصلاح طلب بود وقتی ماجرا را فهمید از همسرش دفاع کرد چرا مردم باید به این حیوانات اعتماد کنند
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 22
      مشکا امثال شما اینه که هنوز متوجه نشدیدن مردم از اصول گرا و اصلاح طلب بریدن. ورای مجادله‌های سیاسیِ ظاهری بین جناح‌های مختلف ، این منافع اقتصادی گسترده و بی‌پایان است که تمام آنها زیر یک چتر واحد جمع می‌کند. هم‌سفره‌ها گاه بر سر سهمِ بیشتر، به پای هم می‌پیچند؛ اصل سفره را اما هرگز به خطر نمی‌اندازند؛ زیر میز نمی‌زنند.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      20 2
      12:00 ما یکی میخوایم مثل حاج قاسم
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    24 8
    نتیجه دولت روحانی با پشتوانه بالای افکار عمومی بدون سواد سیاسی و عرق ملی چه شد؟ افکار عمومی غربزده ای که می گفت وطن را به غرب بفروش حتی به ثمن بخس . بازار هسته ای به اتش کشیده شد و مردم غربزده با دیدن جرقه های سوختن پیشرفت کشور ذوق زده شدند که به روشنایی رسیدیم و نه تنها دستمال ارزانی گیرشان نیامد بلکه اتش وطن فروشی و نابودی صنعت هسته ای به نابودی اقتصاد هم انجامید. پس افکار عمومی ضدملی نبودنش به زبودنش
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    30 4
    مشکل کشور خود اصلاحطلبان هستند اصلاحطلبان اساسا باکار بیگانه ودروراجی مهارت ویژه ای دارند اینکه گزارشی وجود دارد که امنیت کشورهدف آخر آشنایان است عیان وحاجت به بیانش کم است . برای پیشرفت وسرافرازی کشور دوراه بیشتروجود ندارد یا اصلاحطلبان به خطاهای خود که برای کشور هزینه سازبوده وهست توبه وازمردم عذرخواهی کنند یا نظام اسلامی آنها را از هرجایگاه مهم وساده کناربگذارد جنگ وتحریم واغتشاش نامردیهای این گروه برای مردم ایران بوده وهست گویا فقط خدا باید پروبال خیانت کاران را قیچی کند وگرنه رذالت آنهابحدی است که اگرکشور را به آب بدهند خواهند گفت چاره ای غیرازاین نداشتیم بنظر من رضایت خدا وخلقش وآینده ایران ومنطقه درحذف مصلحانه یا رفتن این موجودات موذی درصف آمریکا وکشته شدن آنها مثل منافقین در حمله به ایران باپشتیبانی صدام است . افسوس که ضرر آنها را جامعه درک نمیکند و بزودی بزرگ وکوچک باصدای پای دشمنان دربالای سرشان در هرزمینه ای بیدار میشوند باناامیدی از این قماش منافق وامیدواری به ظهور امام زمان عج برای تعیین تکلیف آمریکا وغربگرایان در اقصی نقاط دنیا باتاسف از این اوضاع اصلاحطلب پخته دعا میکنم اللهم عجل لویک الفرج
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    8 15
    شماچه گلی کردید تااونا بکنن شمابایداول تفکرتون اصلاح کنید، اصلاح فکر، اصلاح بدی اصلاح ظلم وستم، اصلاح روح وروان اصلاح معیشت ،اصلاح عقیده منفی مانمیتوانیم؟ امام مهدی بیادشمامخالفت میکنیدباش وای قیامت ؟فقط زون کردین براندازی انقلاب بهترازاسلام چیزی است تغییربدهید مخالفت بااصل ولایت فقیه یعنی چه؟ نوکری آمریکا واسرائیل! شاه خدمت نوکرشون بود چه پیشرفت های کرد ایران بایدمثل غرب چرانشدچندتا مدرسه بیمارستان داشتیم اون زمان آب وبرق گازبماند شمادهه ۶۰به بعدین ندیده اید اون زمان اشغال ایران گرسنگی قحطی پدربزرگم ۱۰۳ساله ش برین خداتون شکرکنید سختی نمیدونی پول پدرومادر!پدرومادرتون توپرقو بزرگ کردند؟بعدازامام انقلاب منحرف شد لیبرال جماعت هاقدرت گرفتن باشعارزیبا محرومین ومستضعفان به کناره فراموش
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 0
      دري وري چيه نوشتي؟؟ پدربزرگ، شاه خدمت نوکر خودت ميتوني بخوني؟؟
  • اکبر IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    27 15
    روحانی خیلی وقت است که تکلیف ایران را یکسره کرده نیاز به بعد روحانی نیست. فقط دلمان به رهبری خوش است
  • علی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    29 4
    این آشنا یه حرف درست گفته"پس از روحانی تکلیف ایران یک‌سره می‌شود!" ما منتظر ۱۴۰۰ هستیم! دولت سرجوخه ها را کنار بزنیم
  • ناشناس IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    27 10
    این چرندیات را نگویند چه کنند ؟ بالاخره باید یک اظهار وجودی برای بعد از شکست داشته باشند
  • DE ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    31 3
    محسن هاشمی: نتوانستیم چون "سنگ‌اندازی" کردند. ما میخواستیم موشک را براندازیم زیرا مرحوم پدر فرمودند دوران موشک پارکنی تمام شده ولی موشک ها گنده تر شدند .میخواستیم کار انقلاب را یکسره کنیم و تابوها را کامل بشکنیم نگذاشتند حتی ما با برادر آل سعود هم خیلی ندار بودیم سنگ انداختند.خواستیم پادشاهی هاشمیون راه بیندازیم سنگ انداختند..خواستیم...شاتالاپ ...صدا قطع شد سنگ خورد به میکروفون.. باز سنگ انداختند....
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    20 9
    آشنا را با این افاضات مشعشع از پریز کشیدنم آرزوست
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    18 4
    اصلاح طلبان موجب نفوذ جاسوس های غربی صهیونیستی در ارکان نظام شدند و انها مامور به تخریب اقتصاد و روحیه جامعه را داشتند. بررسی کنید بعد مجلس ششم چند نفر به کشورهای غربی رفتند یا پناهنده شدند و از انجا کار تخریب خود را ادامه دادند . خیانتی که در زمان نفوذ اصلاح طلبان رخ داده به خوبی اشکار است ضمن انکه در دوره هایی که رای نیاوردید هم بیکار نشستند و ادامه خرابکاری اقتصادی شان را می بینیم.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    19 8
    بعضیها خودشون رو ایران می پندارند و ...
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    18 4
    خاک بر سر خاندان هاشمی که از دیگ حلیم افتادند تو دیگ . اشعث بن قیس با امیر مومنان دشمن بود ولی هر کاری کردند نزد معاویه نرفت گفت معاویه ادم پستی هست . چطور این خاندان با جریان چپ پیوند خورد خود دلیل بر بدیختی و مفلوکی این خاندان است . ما فکر می کردیم هاشمی و خاندانش بزرگ تر خاتمی و عباس اخوندی ها و .....است طیح الله حزکم
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    17 14
    جریان چپ الحمدلله نه مدیرت دارد نه امین بر بیت المال مسلمانان است نه مبنایی دینی برای حکومت کردن بر مردم .رهایشان کنید سر از اخور بیگانگان در می آورند.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    16 6
    زعمای نظام بجنبید که اگر نجنبید باید به فرموده آیت الله جوادی املی عرض دیا را شنا کنید.البته اگر شنا بلد باشید.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 0
    در مورد اشاره ای هم که به رئیس جمهور سابق شده، قضاوت را به خواننده بیغرض و عدالت خواه میسپاریم!!! مشرق شما هم سعی نکن از همین حالا انحصار درست کنی، نیروهای خدمتگزار و انقلابی باید در یکراستا باشند ، چه آقای قالیباف و جه آقای احمدی نژاد باید بدانند که هیچکدام به تنهایی قادر به هیچ تغییری نخواهند بود.
  • کارشناس IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 15
    بعد از روحانی باید مرزها را بست تا اصولگرایان فرار نکنند چون جنگ بزرگی در راه است
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    9 0
    شما که رای حداکثری داشتید چکار کردید؟ می ترسید این مجلس جدید دهها برابر شما کار کند و مفتضح شوید؟
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    8 0
    آقای آشنا این که بعد از روحانی همه چیز عوض می شود درست است چون از شر سه گروه یعنی کارگزارن و اصلاح طلبان و امیدها که میشود گفت همه در یک جبهه هستند با یک سری تفاوت خلاص خواهد شد و حتما به سوی پیشرفت تغییر خواهد کرد و آقای هاشمی هم درست میگوید که وعده آنها تحقق نیافت و دلیش هم حضور همین هایی است که به آقای آشنا گفته شد و با رفتن اینها همه چیز تغییر می کند موانع پیشرفت و ترقی در کشور برداشته می شود و ایران به سوی تعالی و اهداف خود پیش خواهد رفت ان شاءالله
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    12 0
    مشکل آقای محسن هاشمی و بقیه لیست امید، ناکارامدی و فریب مردم با مقصر دانستن دیگران و نداشتن کارنامه خدمت بمردم است.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    8 1
    اصلاح طلبان کمونیستای بی ارزشی بیش نیستند. البته باید بلافاصله بگویم شما هم فاشیست هستید. ولی اصلاح طلبان یک ذات خبیث کمونیستی دارند که برایشان وطن معنی و مفهومی ندارد.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 0
    سخن خدادرسوره واقعه اگرکسانی باورش دارندنمیرن سمت کدخدا غیرخدا؛وشماخلایق به سه دسته مختلف شوید گروهی راستان اصحاب یمین باشند که چقدرحالشان نیکوست، گروهی ناراستان اصحاب شومی وشقاوتند که چقدرروزگارشان سخت است وطایفه سوم انانکه درایمان برهمه پیشی گرفتندآنان به حقیقت مقربان درگاهند آنها جمعی بسیارازامم پیشینیان هستند وعده قلیلی ازمتاخران./ یاوران منتظران مهدی سست نشوید که آخرالزمان غربال میشوید حتی شیعیان اندکی تااخرپای اعتقاد شان میمانند همیشه حق اندک بوده باطل زیاد واین سخن خداوندفرمود؛حق آمد وباطل رانابودساخت که باطل خودلایق محوونابودی است. اها منافق روپرچم تون آیه قرآن مینویسید ایاقران رادرک کردی یافقط تلفظ امام علی قرآن ناطق بود بدست بن ملجم نعلت خدابراو ویاورانش که حافظ قرآن بود به شهادت رسیدقرآن رادرک نکرده بود؟فقط رکوع وسجده کنید بعدباکفارسازش کردن چه معنی میده ۵۰درصدش ناقص عمل میکنید دستورخداوندرا
  • هادی NL ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    16 3
    دل سوز تر از رهبری برای مردم وجود نداره بقیه سرشون تو اخورشونه دومبال دنیاشون
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    حالا که گرانی بیداد میکنه و قیمت بعضی اقلام تا 7 برابر بالا رفته تازه می خوان تثبیتش کنن اونم 2 سال دیگه که قیمتا باز هم بالاتر رفته واقعن هنر میکنن
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 1
    میگفتن ایران رفته باچین وروسیه کمونیست هستند رابطه برقرارمیکنه باامریکا واسرائیل که دین دارند رابطه نداره اولا واقعیت ببینیدچشم تان بازکنید اونای که مدعی دین اند بمب ها چه کسانی برروسر مردم بیگناه یمن عراق افغانستان فلسطین سوریه. ..می‌ریزند چه کسانی داعش راخلق کردند حمایت کردند؟ چه کسانی ازشاه حمایت کردند دولت قانونی مردم سرنگون کردند؟این پول های که میگیرید درقیامت آتش میشود تاحقیقت راانکارکنید اخه هم دینتان رافروختید وهم وطن خودرا؟
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      3 2
      آقا اشتباه درک نکنید! منظورشان عدم وابستگی به بیگانه است و گر نه ظلم؛ ظلم است چه اسرائیل و آمریکا و چه روسیه و چین!! ملاک درستکاری بشر است نه چیز دیگر! یکی با پنبه سر می برد یکی با خنجر ولی هر دو یک نظر دارند؛ ایران کارت برنده نیست بعد استفاده به گوشه ایی پرت شود؛ منافع و مصالح ملی و استقلالی که خون جوانان بیشماری به پایش ریخته شده رنج های مردم طی سالیان دراز بی ارزش نیست، مردم نمی خواهند لکه ننگی بر تاریخ امروز ایران برای آیندگان به یادگار بماند، می خواهند فرزندانشان تاریخ ایران را با افتخار بخوانند، تحقیر ترکمنچای و گلستان و امثال آن کافی بوده و هست؛ حقیقت بین و عادل و منصف باشید! لطفا!
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 0
      منم میدونم همه دنبال منافع شون هستند چه چین روسیه آمریکا اسرائیل اروپا، هیچکس بفکرایران نیست رابطه به این معنی نیست که مطیع اوامرانها باشیم وابسته به آنها قضاوت زودکردی
  • US ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    9 0
    ای خائن کثیف وطن فروش اینکه تکلیف ایران چه می شود به ملت ایران مربوط است اما تکلیف تو و امثال تو را قطعا یکسره خواهیم کرد.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 1
    پرونده خوبی نداشت مجلس هفتم. چه کار بنیادی کرد؟ ساختاری رو درست کرد؟ قانونی رو راه انداخت؟ ارزوی اصلاحطلبا اینه که این چون اون باشه.
  • سرباز IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 0
    نتوانستید چون عرضه نداشتید . خدارو شکر با این عملکرد این دولت فاتحه لیبرالیسم و غربگدایی در کشور خوانده شد تنها دستاورد این دولت این بوده.
  • محمدی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    ، آقای آشنا از بودجه های میلیاردی دفترت چه خبر؟
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    اكر از جزء به كل واز پاين به بالاى اين ديوارى كه درمقابل ما است نگاه كنيم ميبينيم اين ديوارى كه درمقابل ما است مثل درب چوبى موريانه خورده است كه درحال فروريختن وباز شدن است واثاراين ريزش دردرون وبيرون ديوار به وضوح ميتوان ديد به همين علت دشمنان وجودى كشور ما اينقدرمضطربند
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 0
    آقای هاشمی آقای آشنا اصلا فقط شما خوب لطفا فقط برا ما مردم کارنامه عملکرد و اقتصادتون رو ارائه کنید قصه رو خاله های تلویزیونی هم میگن برامون
  • ح IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    7 1
    بعد از روحانی مفسیدین یقه سفید کوچک و بزرگ محاکمه و انشاالله به درک واصل و در نتیجه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نفس راحتی خواهند کشید ..آماده باشید..
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 0
    محسن هاشمی ، سنگ اندازی نکردند اختلاص 400 میلون دلارد راآشکار کردند ، ارتباط تو باسیامک نمازی برای تحریم دارودرایران راآشکارکردند ، قصدفروپاشی نظام توسط شما خاندان راآشکار کردندوده ها جنایت وتوطئه دیگر، تبلیغات واقدامات مسموم و غربگرای شما اصلاح طلبها به انقلاب اسلامی ضربه زد امان ازجهل و شگفتا از رافت اسلامی
  • حمید AE ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    با سلام ناتوانی و بی تدبیری اصلاح طلبان شهره عام خاص است.
  • وطن پرست DE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 0
    استراتژی همیشگی اصلاحطلب ها نیمه اول می گن قبلی ها گند زدن و درست کردن وقت می خواد. نیمه دوم می گن نزاشتن و نمی شه.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 2
    مردم فرق قالیباف رو با همه تون تو تهران دارن حس میکنن..
  • سلامی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 1
    اتفاقا من یکی که دوست دارم تکلیف این مملکت یک سره بشود منظورم مشخص بشود،چون همیشه یکی درمیون یک رئس جمهوری میومد که مخالف مذاکره با آمریکا بود بعدیش موافق،و این داستان تمام نشد که نشد تا الان پس بهتره تکلیف این مملکت یکبار برای همیشه مشخص بشود و یک گروه برای همیشه کارو دست بگیره و قال قضیه کنده بشه که دیگه اینقد شل کن سفت کن درنیارن
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 2
    هرچند نه از روحانی خوشم میاد نه از دنباله هاش و هیچ وقت بهشون رای ندادم. ولی این نکته رو خوب گفته بعد روحانی تکلیف مردم با حکومت روشن میشه. هرچند الان هم تا حدود زیادی مشخصه.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 4
      هرچند از فکرتو و ازافکارروحانی خوشم نمیاد و وقتی رای آورد شهر رنگ عزا گرفته بود وغم ازآسمان شهرمیبارید ولی مطمئنم ممکنه مردمی فریب بخورند اما پشیمان شده و خاک برسرزنان به قافله نور منتظران ظهور برمیگردند وبا حرکت منتظران ظهور تکلیف اصلاخطلبان شل طنت طلبان منافقان وشیاطین روشن میشود اگرپیامبرگفته که گفته مردم ایران زمینه سازان ظهورهستند پس بزودی شیطان برمیخیزد اما می افتد وهرگز برنمیخیزد تکلیف آمریکا وانگلهای آن ازهمین حالا روشن است تو آرزو میکنی من مطمئنم کارهمه شیاطین تمام است حتی اگردراین مسیرلگدپرانی کنند اما هرجان دهنده ای لگدمیزند اماعمرش بسررسیده ....سیدعلی پرچمدار این راه واین قانون الهی است
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 1
      خطابه نخون. چقدر تمرین کردی یه نفس اینارو بنویسی؟؟؟!!! شما هیچ نسبتی با خدا و پیغمبر خدا ندارید. الکی پشت خدا و پیغمبر و امامان قایم نشید.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 0
      حقیقت تلخه باید برید با این بی ادبیها ته دره جاتونه ماافتخارمیکنیم پشت سر پیامبرواولادش هستیم مامردم ایران چهل ساله شمارو ازپشت سرآمریکابیرون میکشیم بازم مست میشید میرید پشت سراربابتون قایم میشید امااجل اربابت درراهه
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 1
    هشت سال مثلا دولت تدبیر و مجلس نهم ودهم که وکیل الدوله بودند این حضرات از محمود صادقی علی مطهری پروانه سلحشوری تا اسحاق جهانگیری اخوندی زنگنه وغیره که بگفته خودشان ژنرالهای اصلاحات و برند های مثلا جهانی بودند وجدانا غیر از باند بازی و ارجحیت منافع حزبی وشخصی بر منافع ملی دینی و میهنی چکار کردند کدام قانون برای مردم کف جامعه مصوب گردید
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 3
    مردم اختلاف شما اصولگراها با اصلاح طلبان را باور نمیکنند. همین اصلاح طلبانی مثل ظریف بودند که منافع برجام -150 میلیارد دلار- را برای شما آوردند و البته آن پول را چهار روزه تمام کردید. متاسفانه مردم هیچ کاری نمیتوانند بکنند. این یه بازی بسیار کثیف و خیانت بار است که سال هاست ادامه دارد و سال های بسیار ادامه خواهد یافت.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      3 7
      4.8 میلیارد چی شد؟؟؟
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 2
      3هزار میلیارد یا همون 3میلیارد دلار دوره محمود چی شد؟50هزار میلیارد بابک زنجانی چی شد ؟ دکل نفتی کجا غیب شد؟اختلاس در دوره هاله نور سر زبون ها افتاد
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 4
      اگر از من میپرسی نه سر به تن محمود باشد نه حسن ملت از همه شما بیزار است
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 0
      کسانی که دوره محمود بابت گرونی دلار و تورم و فقر و تحریم و گرونی و بیکاری و اختلاس لالمونی گرفته بودن الان نمیتونن به دولت روحانی بابت همون چیزا انتقاد کنن اون زمان چرا تحریم ارزش به حساب میومد؟ اصلا استارت تمام اینها رو محمود زد یه کاری کرد که نمیشه دیگه جمعش کرد. تو اون 8 سال هر کی علیه تحریم و تورم و گرونی و اختلاس حرف میزد میشد خس و خاشاک الان هر کی حرف بزنه میشه انقلابی. مردم که اسکل نیستن
  • علی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    تا زمانیکه امثال این منافقان و خوارجان اصلاح طلب بی وجدان و شرف و ناموس در این مملکت سنگ اندازی می کنند معلوم است مملکت پیشرفت نخواهد کرد
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    سنگ پای قزوین باید جلو اینا سر تعظیم فرود بیاره وقاحتم حدی داره
  • حسين DE ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 0
    محسن خان فرار رو به جلو نكن،شما اصلاح طلبان دغلكار وقتى كه حس ميكنيد پاى محاسبه است بلافاصله شروع ميكنيد همانند كسيكه در باتلاق ولجنزار فرو رفته دست و پا زدن و به هر دستاويزى چنگ ميزنيد تا خود را نجات دهيد و بهمين منظور سعى ميكنيد براى عدم لياقت وشايستگى خود و بعضاً براى خيانتهاى خودتان شريك بسازيد ولى كور خوندى آقا محسن ملت بزرگ ايران عملكرد تك تك شما ها را هرگز فراموش نخواهد كرد،تو اگر ريگى تو كفشت نيست لطفاً در مورد رفتار خائنانه برادرت كه بيت المال را غارت كرد يك موضع گيرى شفاف انجام بده البته اگر شهامت اخلاقى دارى؟؟؟
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    خدا کنه هرچه زودتر این "اشوب طلبان"دوره شان تمام بشه وبرند وهیج وقت برنگردند حالم ازشون بهم میخوره حتی بچه 5 ساله هم نطق این ها را گوش کنه می فهمه که نقاقه هبچ کاری دردورشون نکردند حالا مبخوان سرپوش رو گنداشون بذارند غیب گویی می کنند که مردم را بدبین کنند شما اصلاح طلبان اگر عیبتون نکنند دین را هم زیر سوال میبریداستغفرالله-
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    خدا همه خاینا رو لعنت کنه ، ان شاالله دولت و مجلس انقلابی دیگه فرستی به این جماعت ندن
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    سال ۹۲درمناظره ها روحانی میگفت اقاقالیباف من سرهنگ نیستم من حقوق خواندم حقوقدانم، اقااشنا قبلا چکاره بودی کجاخدمت کردی اقاربیعی شماچطور؟ اقاصالحی امیری و...
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 0
    با سلام این تحلیل ها هم همه از سر شکم سیریه !! بیاین داخل مردم ببینید چه خبره؟!! ان شالله که بره سمتی که دنیا وبلکه اخرت این مردم اباد تر بشه الهی امین
  • JP ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 0
    ان شا الله بعد از روحانی، ایران متکثر زیر پرچم ولایت جمع می شود..!!
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    اقایان اصلاح طلب که تنها عملکردشان حذف کلمات مربوط به جهاد و کار است مثل حذف کلمه شهید از شعار " هر ماه افتتاح یک ایستگاه " هم کلمه کاری افتتاح را حذف کردند و و نه تنها هر ماهشان را به ایستگاه و سکونتگاه تبدیل کردند
  • UA ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 6
    این مملکت زمانی درست میشود که مثل رضا شا هرچه دزد و مفتخوره وبی خاصیته با کله بکنیم تو گچ
    • DE ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      8 0
      آخه مشکل این بود که خود رضا شا و خونواده اش از همه دزدتر بودند .اولین دزدی آنها دزدی استقلال کشور ایران بود . کمسوادی که درست حرف زدن هم بلد نبود آمد شد شاه نه باباش شا بود نه ننه اش فقط تخت و تاج رابه کمک انگل لیس دزدید .نمونه آن عربستان سعودی جرات داری یه بیسگوییت بدزد دستت رو قطع میکنند ولی اگر میلیارد و میلیون بدزدی میشی همسفره دستگاه سلطنتی. دقیقا پادشاهی ممرضا و باباش همینطور بود
  • UA ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 7
    طمع ورزی مردم این مملکت را به این روز انداخت میخواستیم ایران بشه کویت پول یا مفت بیاد سر سفره بدون زحمت حالا چهار نفر کار میکنند برای نان بخور نمیر
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    این جناب آشنا که تازه مشاور روحانی هم هست رسما داره میگه انتخابات 1400 کسانی باید بیان بالا که هیچ اعتقادی به اسلام و آرمان های انقلاب و سیاست خارجی و داخلی فعلی نداشته باشن!!!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    بارفتن روحانی کارکشور یکسره بسوی آرامش وفلاح ورستگاری می‌شود.!!!
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    اصلاح طلبان مثل کرمی میمونند که از داخل میوه (ایران) همه میوه را فاسد میکند وبه تباهی میکشانند!!!!
  • مجتبی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 2
    الحمدالله این بار مردم با انتخاب مدیر جهادی مانند قالیباف در عمل نشان دادند که افراد تنبل و فاقد ایده و تفکر دیگر جایی در این کشور ندارد منتها حیف است که سردار قالیباف در جای اجرایی مانند ریاست جمهوری نباشد اگر زاکانی به دلیل داشتن روحیه مبارزه با فساد رئیس مجلس شود دکتر قالیباف رئیس جمهور شود آقای رئیسی هم که در راس قوه قضائیه است قطعا با همت این تیم و حمایت مردم، کشور با توجه به سرمایه های عظیم و نیروهای انسانی که دارد پیشرفت های چشمگیری خواهد کرد به امید حق.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 2
      از فرعونها کارآمد تر شاید در تاریخ نیامده..
  • محمد IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    هشت ساله که داریم تاوان رأی اشتباه را داده و میدهیم. خود کرده را تدبیر نیست.
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    اقای طاهرنژاد یه جوری حرف میزنن, انگار خودشون و جناحشون, بصورت ازلی و ژنتیکی یا وراثتی, قانونگذار و اشنا به امور پارلمانی رحم مادرشان را ترک کرده اند ... !!!
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    آقا یهودی زاده تکلیف کشور یکسره نمی شود بلکه تکلیف امثال جنابعالی و دوستان خرابکارت یکسره میشود
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 0
    آقای محسن هاشمی رفسنجانی دهان تو و دوستان افسادگرت را سوخته بی زحمت به ماست فوت نکن
  • saeid IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 5
    مثلا شما به قول خودتون گرگ پالان دیده بودین چ غلطی کردین ک اینا نمیکنن بین یه مشت دزد با یه چنتا ادم کم تجربه من ب شخصه کم تجربه رو پیشنهاد میدم نه دزدرو
  • صدای ایران IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    با رفتن حسن روحانی آرامش به کشور ایران باز می گردد
  • حسام الدینی IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    اقای هاشمی ربیعی را از هلدینگ خلیج فارس به همان مترو برگردانید همه چیز درست میشود
  • ابراهیم IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 2
    ای کاش بلایی که سر هیروشیما و ناکازاکی اومد سر ما و کشور ما و مسئولین بی کفایت ما می اومد ، حداقل تکلیفمون رو در یک لحظه می دونستیم .
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 0
    بچه رانتی تا حالا چکارکردی که بخواهی بعدا بکنی جز رانت خواری مگر شما کاردیگری بلدید
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    وقتی با اسم پدر و پدرجدتون بالا می شینید باید هم کار ایران یکسره بشه !اولین رئیس شواری ایران یکی از اقوام من بود بعد چمران و بعد هم تو
  • رضا US ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    بابت صحبت های اقای اشنااینکه دراینده هردولت وحکومتی که بامردم نباشدخیلی فجیع به زیرکشیده خواهدشددیدیدچگونه مردم فقط ۸درصدپای صندوق رای رفتندتادیرنشده حق مردم ظعیف را بدهید
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    ما یکی میخوایم ایرانی وطن پرست مثل مصدق عمل ش حرف ش یکی و قلب ش ایران نه ریاکار هفت خط مثل چپ و راست دروغگو دزد ریاکار وطن فروش
  • ... IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    اصلاح طلب اصولگرا خخخ سر و ته یه کرباسن خاک تو سرتون ک هنوووووز نفهمیدید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس