کد خبر 1066218
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
ماهواره نور

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با رد اتهام زنی های آمریکا علیه ایران در زمینه پرتاب ماهواره گفت: آمریکاست که قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات ارشد روسیه یکشنبه به موضع‌گیری‌های آمریکا علیه پرتاب ماهواره نظامی ایران واکنش نشان داد و آمریکا را به دورویی و معیارهای دوگانه متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش مسکو به پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا

«میخائیل اولیاوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد در توییتی بدین منظور نوشت: «ایالات متحده  ادعا می‌کند که پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این یک تعبیر نادرست است. اما نکته دیگر این مسئله  تلاش واشنگتن در لطمه وارد کردن بر همان قطعنامه است که نقض منشور ۲۵ سازمان ملل متحد است. آمریکا رویکرد ریاکارانه و معیارهای دوگانه دارد».

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به موفقیت ایران در استقرار ماهواره نور در مدار زمین تأکید کرد که این اقدام هیچ تناقضی با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ندارد.

پیش از وی نیز رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در واکنش به اتهام‌زنی‌های واشنگتن به ایران گفته بود که پرتاپ ماهواره نظامی ایران به فضا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبوده است.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 13
    مادر عروس
    • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 0
      آمریکاست
    • FR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 0
      مادر عروس مسیح علینژادِ بهایی و زشت‌منظر است. نه این بانوی درستکار روسی.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 0
    آمریکا یعنی انواع ترکیبات ، دروغ ، نیرنگ ، تجاوز ، توطئه و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس