کد خبر 1066157
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
فقط شهریه فعالیت‌های غیردرسی مدارس غیردولتی عودت داده می‌شود

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: با توجه به اینکه فعالیت‌های آموزشی مجازی در مدارس غیردولتی انجام شده است، شهریه آموزشی این مدارس عودت داده نمی‌شود اما درباره شهریه فعالیت‌های غیردرسی تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش مشرق،  سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی درباره شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: درباره شهریه مدارس غیردولتی در ایام تعطیلات طولانی مدت مدارس، طی جلساتی که در شورای سیاست‌گذاری و نظارت مرکزی تشکیل شد، به این نتیجه رسیدیم با توجه به اینکه مدارس غیردولتی مکلف هستند تمام خدماتی که وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌کند را برای یک سال تحصیلی ارائه دهند و در زمانی که مدارس تعطیل شد، آموزش در مدارس تعطیل نشده و آموزش‌های مجازی اتفاق افتاد، بازگشت شهریه ثابت آموزشی موضوعیت پیدا نمی‌کند.

وی افزود: البته آموزش مجازی در بسیاری از مواقع علاوه بر افزایش زمان آموزش، هزینه‌های دیگری را هم برای مدارس ایجاد کرد و از سوی دیگر قرار شد مدارس خدماتشان را مجازی ارائه دهند و بر این اساس شهریه ثابت آموزشی اخذ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

صالح اضافه کرد: درباره شهریه فعالیت‌های غیردرسی که مدارس متناسب با برنامه‌های خود ارائه می‌کنند، کمیته‌ای ذیل شورای سیاست‌گذاری و نظارت مرکزی تشکیل می‌شود و با مشخص شدن زمان پایان سال تحصیلی، چگونگی برگشت این شهریه‌ها که در قبال خدمت، اخذ شده ولی به دلیل شرایط کرونا انجام نشده است، به استان‌ها ابلاغ می‌شود و جزئیات آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ممکن است عودت شهریه فعالیت‌های غیردرسی به این شکل باشد که اگر دانش‌آموز برای سال آینده در همان مدرسه ثبت‌نام می‌کند، در قالب شهریه سال آینده باشد یا اینکه راه‌های مختلف که اعلام خواهیم کرد، انجام شود که به استان‌ها و اولیا اعلام می‌کنیم.

* اجاره بهای ۴ ماه مدارس غیردولتی در فضاهای دولتی بخشیده شد

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه آموزش و پرورش درباره حق‌الاجاره‌ای که از مدارس غیردولتی دریافت می‌کرده است با توجه به ایام تعطیل مدارس، اظهار کرد: هفته گذشته آموزش و پرورش پیشنهادی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرد که با مساعدت رئیس جمهور و اعضای ستاد تصویب شد، تمام مدارس و مراکزی غیردولتی که در فضاهای آموزشی دولتی مستقر بودند اجاره بهای چهار ماه اسفند تا خردادشان بخشیده شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از حقوق معلمان مدارس غیردولتی کم شده است، گفت: خیر؛ ما  از روزهای ابتدایی که مدارس تعطیل شدند، اعلام کردیم مؤسسان مدارس موظف هستند، حقوق معلمان را به طور کامل مطابق قراردادهایشان با معلمان پرداخت کنند.

صالح افزود: معلمان مدارس غیردولتی در صورتی که مشکل داشتند، می‌توانند موارد را با سامانه تلفنی ۴۳۱۷ تماس بگیرند تا پیگیری کنیم و حقوقشان را دریافت کنند.

* شهریه سال آینده مدارس غیردولتی در فصل بهار اعلام می‌شود

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: با توجه به اینکه هم برخی خانواده‌ها می‌خواهند شرایط ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس را بدانند و هم مدارس غیردولتی ظرفیت محدود دارند، امکان پیش‌ثبت‌نام با رعایت پروتکل‌ها و ترجیحا الکترونیکی فراهم است.

وی اضافه کرد: شهریه مصوب به شکل علی الحساب پرداخت می‌شود و در همین فصل بهار شهریه ابلاغی را اعلام می‌کنیم و والدین از پایان خرداد به بعد می‌توانند برای پرداخت اقدام کنند.

صالح در پاسخ به این پرسش که «آیا افزایش شهریه دارید؟»، گفت: میزان شهریه بر اساس الگوی شهریه که اطلاعاتش وارد سیستم می‌شود، تعیین خواهد شد ولی با توجه به افزایش هزینه‌ها مثل نرخ اجاره بها یا حقوق و دستمزد، احتمالا افزایش شهریه داریم اما میزان آن اعلام خواهد شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    3 0
    مگه شهریه مجازی با حضوری یکیه؟؟؟ همه اش ما بتید با بچه کار کنیم معلم فقط چندتا فایل میفرسته همه صنوف از کرونا ضرر کردند و باید تحمل کنند الا ندارس غیر دولتی که درآمد میلیاردیشون‌نباید تکان بخوره! خب مابه التفاوت حقوق مجازی و حضوری معلمهارو توی صاحب ندرسه از جیب خودت بده ما چرا بپردازیم؟؟؟ والله حرامست حرام
  • اصغر IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    پر واضح مشخص بود با توجه به اینکه موسسین مدارس غیرانتفاعی ،مدیران کل و مدیران ارشد آموزش پرورش هستند یک ریال هم از خودشان خرج نمیکنند ،درحالیکه همه اصناف در کرونا زیان دیدند ولی موسسین این مدارس باید پول به جیب بزنند.طبق معمول.
  • محمد IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    1 0
    ما که به زور دادیم ولی راضی نبودیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس