کد خبر 1066133
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
نیکفر

منوچهر نیکفر می گوید به صورت غیررسمی به باشگاه سپاهان برای شروع مسابقات لیگ برتر آماده باش داده شده است.

به گزارش مشرق، منوچهر نیکفر یکی از مدیران شرکت فولادمبارکه سپاهان و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع است، که این روزها آنطور که خودش می گوید، پس از اتفافات دیدار پرسپولیس و سپاهان به جبهه متفاوتی وارد شده و نفر اول در تصمیم گیری های باشگاه سپاهان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید:

پیروانی قدردان قلعه نویی باشد

شنیده ایم می خواهند لیگ را شروع کنند

منوچهر نیکفر سرپرست باشگاه سپاهان در رابطه با آخرین شرایط تیم فوتبال سپاهان و اینکه آیا پیامی برای آماده سازی تیم داده شده یا خیر، اینطور حرف هایش را آغاز کرد: « بله آنطور که ما شنیدیم، می خواهند از نیمه اردیبهشت برای تمرینات اعلام آمادگی کنند. خب قطعا قبل از شروع بازی ها سه هفته وقت لازم داریم. این هم سختی خودش را دارد. البته به صورت رسمی اعلام نکرده اند ولی اینطور که ما شنیدیم به اصطلاح از دو هفته دیگر مجوز شروع تمرینات داده شود.»

آقای مهدی به صورت غیررسمی آماده باش داده اند

سرپرست سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع از طرف منبع موثقی به باشگاه سپاهان به صورت غیر رسمی ابلاغ شده است، افزود: « بله از طرف آقای مهدی (مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ) اعلام شده است ولی رسما چیزی گفته نشده است. دوستان ولی گفته اند که سازمان لیگ قصد دارد بازی ها را شروع کند.»

شروع بازی ها می تواند شور و هیجان ایجاد کند

از نیکفر در رابطه با نظر خودش برای از سر گیری بازی های لیگ پرسیدیم که او در این زمینه گفت: « من قبلا هم گفته ام به نظرم من اگر شروع بازی ها برای سلامتی ورزشکاران خطرناک باشد، بهتر است آغاز نشود. هیچ اولویتی بالاتر از سلامتی ورزشکاران نیست ولی اگر بحران کرونا رفع شود، قطعا شروع بازی ها می تواند یک شور و نشاطی در جامعه ورزش کشور و همینطور میان مردم ایجاد کند.»

ادامه این لیگ شاید لیگ بعدی را هم با مشکل روبرو کند

نیکفر سپس ادامه داد:  « البته مسئولین بهداشتی باید اظهارنظر کنند؛ با این شرایط اما به نظر می رسد، شاید تعطیلی لیگ بهتر باشد. از طرفی بازیکنان و مربیان خارجی ما رفته اند. تا این ها برگردند و آماده سازی شود و بازیکنان آماده شوند، زمان می برد. بازی ها هم به روزهای گرم سال می خورد و شاید ادامه این لیگ، لیگ بعدی را هم دچار مشکل کند. به هر حال اما هر تصمیمی مسئولین سازمان لیگ بگیرند، ما هم تابع هستیم.»


شاید بهترین روش نادیده گرفتن این فصل باشد

سپاهان یکی از تیم های تاثیرگذار و کلیدی لیگ است؛ آیا اگر مسئولین سازمان لیگ به دنبال گرفتن پیشنهادی از سوی باشگاه سپاهان باشند، شما در این زمینه بسته پیشنهادی خاصی دارید. نیکفر سرپرست باشگاه سپاهان به این سوال اینگونه پاسخ داد:« خب با توجه به مشکلاتی که وجود دارد و بازیکنان نیاز به آمادگی جسمانی و تمرین دارند، ترجیح می دهیم که لیگ تعطیل شود. دو پیشنهاد برای این کار داریم. یکی فصل 99-98 را تعطیل کنند و فصل جدید را با همین ترکیب شروع کنند. عده ای هم این نظر را دارند که 9 بازی باقی مانده لیگ را به لیگ بعدی و فصل ی فوتبال وصل کنند و فصل بعد را زودتر شروع کنند. این ها دو پیشنهاد است ولی به نظر من بهترین روش شاید این باشد که فصل بعد را نادیده بگیرند و از اول شروع کنند.»

با سعید آقایی قرارداد امضا نکردیم ولی هر دو طرف مایل به ادامه همکاری اند


سوال بعدی ما از نیکفر در مورد تمدید قرارداد با سعید آقایی بود و اینکه خبر تمدید قرارداد او از سوی برخی رسانه ها در نیم فصل منتشر شد ولی این خبر از سوی خود بازیکن تکذیب شد. سرپرست سپاهان در واکنش به این سوال بیان کرد: « نیم فصل آقای آقایی قصد داشتند جدا شوند ولی نظر باشگاه این بود که ایشان به کارشان ادامه دهند. مذاکرات نهایی با توجه به شرایطی که پیش آمد با ایشان نداشتیم ولی طی صحبتی که خودم با آقایی داشتم، برای تمدید ابراز علاقه کردند ولی در حال حاضر تمدید قراردادی صورت نگرفته است ولی ایشان آمادگی دارد و باشگاه هم تمایل دارد که حتی بلند مدت با ایشان قرارداد ببندد.»


این شائبه ایجاد شده بود که می خواهند حق میزبانی را از سپاهان بگیرند

سوال بعدی از سرپرست باشگاه سپاهان در رابطه جلسه کمیته استیناف بود و اینکه آیا مدارک جدیدی در جلسه روز پنج شنبه ارائه شده یا خیر که نیکفر در واکنش به این سوال عنوان کرد: « ما مستنداتی که در اختیارمان بود ارائه دادیم. بازی سپاهان و پرسپولیس حساسیت زیادی دارد. شانس ما بازی ما با پرسپولیس اولین روزی بود که بازی ها بدون تماشاگر باید برگزار می شد و این یک شائبه را برای هواداران سپاهان ایجاد کرد که شاید می خواهند حق میزبانی را از باشگاه سپاهان بگیرند. چون به هر حال حساسیت ویروس کرونا در جامعه مطرح نبود و این شائبه برای برخی ها ایجاد شد. مسائلی پیش آمد و از ورود تیم به ورزشگاه و خروجش از هتل ممانعت کردند و این باعث شد با تاخیر به استادیوم برسیم. زمانی هم که به ورزشگاه آمدیم و وقتی آماده شدیم که به زمین برویم، در شرایطی که تیم هم از نظر روحی و روانی به هم ریخته بود،  از آنطرف پرسپولیس از زمین خارج شده بود. این ها همه دست به دست هم داد تا بازی برگزار نشود و کمیته انضباطی رای را به ضرر ما داد. ما هم به کمیته استیناف اعتراض کردیم و خواستیم تجدید نظر کنند. خواهش کردیم که این بازی حتی اگر شده در یک زمین بی طرف برگزار شود.»

درخواست ما از کمیته استیناف؛ اجازه بدهند این بازی برگزار شود

او سپس ادامه داد:« این بازی حساسیت خاصی دارد و تیم های بالای جدول اختلاف امتیاز کمی دارند و این باعث می شود وقتی خارج از زمین بازی یک نتیجه تعیین می شود، حق تیم های دیگر هم علاوه بر سپاهان شایع شود. ما بیشتر ترجیح می دهیم که نتایج بازی ها در زمین مسابقه تعیین شود؛ حالا با هر شرایطی که رخ داد  و آن روز بازی نکردیم، در خواست ما از کمیته استیناف این است که اجازه بدهند این بازی برگزار شود. به هر حال هوادارهای دو تیم هم زیاد هستند تا مردم لذت ببرند. یعنی این اجازه داده شود که در هر محل دیگری این بازی برگزار شود.»

خواهشم از همه دوستان این است که روح جوانمردی را کنار نگذارند

نیکفر در پاسخ به حواشی این بازی و درگیری ای که میان قلعه نویی و پیروانی ایجاد شد، اینطور واکنش نشان داد:« ببینید من فکر می کنم جامعه ورزش فقط نباید به بعد قهرمانی بپردازد و در حوزه اخلاقی هم باید الگوی جامعه باشند. خواهشم از دوستان این است که اصول اخلاقی رعایت شود و حرمت پیشکسوتان نگه داشته شود؛ برای همه افراد تا این موارد پیش نیاید و حساسیت بازی ها باعث نشود تا روح جوانمردی ورزش کنار گذاشته نشود.»

قرارداد 10 میلیاردی؛ چنین رقمی را تکذیب می کنم

نیکفر در رابطه با رقم قرارداد امیرقلعه نویی که افشین پیروانی در مورد آن صحبت کرده بود و رقم قرارداد سرمربی سپاهان را چیزی حدود 10 میلیارد با آپشن های مختلف اعلام کرده بود، اینطور صحبت کرد: » چنین رقمی وجود ندارد. این ها حدسیاتی است که گفته می شود ولی مستندات قراردادهای ما در سازمان لیگ موجود است و من هم این رقم را تکذیب می کنم.»

هم سپاهان و هم آقای قلعه نویی باید مایل به ادامه همکاری باشند

سوال بعدی ما از سرپرست سپاهان با توجه به صحبت های قبلی منوچهر نیکفر که تمدید قرارداد با قلعه نویی را منوط به کسب نتایج مورد نظر باشگاه کرده بود، این بود که آیا امکان دارد در صورت ناتمام ماندن مسابقات لیگ برتر، همکاری با امیرقلعه نویی هم تمام شود که او اینطور به این سوال پاسخ داد:« ببینید اظهارنظر در مورد این موضوع زود است. اولا اینکه آقای قلعه نویی از مربیان بزرگ هستند و در کار خودشان ورزیده به شمار می روند و از سوی دیگر هر قراردادی دو طرف وجود دارند؛ بالاخره هم آقای قلعه نویی و هم باشگاه سپاهان باید بخواهند که این همکاری ادامه پیدا کند و به نظر من الان در این موقعیت اظهارنظر در این زمینه خیلی زود است. اگر لیگ ادامه پیدا کند، باید صبر کنیم تا بازی ها انجام شود و در موعد مناسب در این مورد تعیین تکلیف شود که آیا باشگاه سپاهان و امیرقلعه نویی می خواهند با هم همکاری کنند یا خیر.»


اگر روزی احسان بازگردد خیلی خوشحال می شویم

از سرپرست سپاهان در مورد احسان حاج صفی که به تازگی پدر هم شده پرسیدیم و اینکه آیا تلاشی از سوی باشگاه سپاهان با توجه به حرف هایی که در مورد بازگشت این بازیکن به اصفهان شنیده می شود، برای بازگرداندن او وجود دارد یا خیر که او گفت: « ببینید در مورد بازیکنان سرمربی تیم تصمیم می گیرد. آقای حاج صفی از پرورش یافتگان مکتب و باشگاه سپاهان هستند و خوشحال می شویم که روزی ایشان به باشگاه خودش بازگردد ولی بازیکنی که تحت قرارداد با باشگاه دیگری است از نظر اصول اخلاق حرفه ای درست نیست با او وارد مذاکره شویم. در این مورد نظر سرمربی مطرح است و اینکه آن بازیکن، بازیکن آزاد باشد. به آقای حاج صفی پدر شدنش را تبریک می گوییم و آرزوی موفقیت می کنیم برای ایشان. به هر حال اینجا خانه آقای حاج صفی است و اگر روزی بازگردد ما هم خیلی خوشحال می شویم.»

اگر عقیلی آماده همکاری باشد، استقبال می کنیم

در نهایت سوال پایانی ما در مورد شرایط استفاده از پیشکسوتان محبوب سپاهان در باشگاه بود که نیکفر اینگونه به این موضوع واکنش نشان داد:« هادی عقیلی و به نظر من برای هر باشگاهی پیشکسوتان سرمایه های باشگاه هستند و برای ما افتخار است که از توانمندی آنها در پیشبرد امور باشگاه استفاده کنیم. سال گذشته به آقای نویدکیا پیشنهاد همکاری دادیم که ایشان خودشان یک شرایطی داشتند. در مورد آقای هادی عقیلی تا جایی که من می دانم خارج از ایران زندگی می کنند ولی اگر آمادگی همکاری داشته باشند؛ البته باید شکل همکاری مشخص شود، ما خوشحال می شویم و استقبال می کنیم.»

امیدوارم یک فرصت دیگر به سپاهان داده شود

حرف های پایانی منوچهر نیکفر هم به رای کمیته استیناف اختصاص داشت و او بار دیگر با تکرار درخواست سپاهانی ها و سایر تیم های مدعی لیگ عنوان کرد:« امیدواریم تصمیم کمیته استیناف این باشد که بازی پرسپولیس و سپاهان برگزار شود و شور و هیجان به لیگ برگردد. به هر حال این بازی روی تیم های دیگر هم تاثیر دارد و امیدواریم این فرصت یکبار دیگر به سپاهان داده شود.»

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس