ویژه های مشرق 7 اردیبهشت

تاکید برخی رسانه های اصلاح طلب درخصوص استمرار تعطیلی اماکن مذهبی و زیارتی، بیش از آنکه به مسئله کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی ارتباط داشته باشد، ناشی از یک نگاه سیاست زده و غیردینی است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آشنا:ظریف،آن روی سکه سردار سلیمانی است

«حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه ایران گفت:«درون کشور درباره روابط خارجی اختلافاتی داریم. تجربه خود برجام، تجربه اف. ای. تی. اف و تجربه روابط با کشورهای دیگر این مسأله را روشن می‌کند. اما آنچه پیشانی سیاست خارجی شما است، یعنی وزارت خارجه؛ تکلیف وزارت خارجه مشخص بوده است. کشورها قاعدتاً باید به نماد سیاست خارجی، یعنی وزارت خارجه و وزیر خارجه توجه کنند. مشکلی که در این دوره پدید آمد، این بود که کسانی بویژه در خارج، به طرف‌های ما سیگنال می‌دهند که شما با وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران کار نکنید، زیرا کار دست کس دیگری است».

آشنا در ادامه گفت:«کاری که دولت روحانی انجام داد، این است که بگوید ایران یک چهره دارد و چهره ایران همین است که در وزارت خارجه می‌بینید. این است که ما می‌گوییم شهید سلیمانی هم کار جنگ انجام می‌داد و هم کار مذاکره، درست به همین دلیل است که ما می‌گوییم ظریف و سلیمانی دو روی یک سکه هستند، این چیزی است که سیاست روحانی دنبال کرده تا بگوید سیاست دفاعی ما از سیاست خارجی ما تفکیک ناپذیر است و فکر می‌کنم فهم آن برای دیگران بسیار ساده است. هر کشوری همین طوری است. هیچ کشوری نیروی دفاعی خود را تعطیل نمی کند که فقط لبخند دیپلماتیک بزند. هیچ کشوری توان اقتصادی خود را تعطیل نمی‌کند که به دیگران التماس کند».

به فاصله تنها چند هفته پس از اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در مصاحبه با اشپیگل در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:« ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی مذاکره با آمریکا را غیر محتمل نمی‌داند، به شرط آنکه آمریکا تغییر رویه دهد و تحریم‌ها را بردارد».

این اظهارنظر با واکنش بسیار منفی افکارعمومی مواجه شد. اما ماجرا به همین جا ختم نشد. ظریف در روزهای بعد در اقدامی تأمل برانگیز با «کریس مورفی» سناتور آمریکایی دیدار کرد. این دیدار در حالی رخ داد که تنها چند هفته از شهادت سردار سلیمانی سپری شده بود و کنگره آمریکا در این اقدام جنایتکارانه با کاخ سفید شریک بود.

وزارت امور خارجه در توجیه دیدار ظریف و مورفی، سناتورهای آمریکایی را نخبگان جامعه آمریکا نامید. این در حالی است که کنگره و کاخ سفید هر دو جزو سیستم حاکمه آمریکا بوده و در دشمنی و خصومت با جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

آقای آشنا در مصاحبه مذکور گفته است،«ما می‌گوییم ظریف و سلیمانی دو روی یک سکه هستند». این در حالی است که تنها در یک قلم، ظریف گفته بود که «آیا شما فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟»!؛ یک سوال؛ آیا سردار سلیمانی نیز همین تصور را نسبت به آمریکا داشت؟!

یکی از ویژگی های بارز سردار سلیمانی، عدم اعتماد به آمریکا بود. در سوی مقابل یکی از نقاط ضعف جدی برجام، اعتماد بلاوجه دولت و وزارت خارجه به آمریکا بود.

** اماکن مذهبی را باز نکنید،درخانه عبادت و زیارت کنید

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «تصمیم عجولانه نگیرید» نوشت:«رئیس‌جمهور و سایر مسئولین مرتبط با ستاد ملی مبارزه با کرونا تحت فشار شدیدی از ناحیه کسانی قرار دارند که مایل هستند مساجد، اماکن زیارتی و بقاع متبرکه هرچه زودتر بازگشائی شوند...با توجه به غیرقابل کنترل بودن رفت و آمدها دراماکن مذهبی و اینکه نماز را می‌توان درخانه هم خواند و زیارت را هم می‌توان از دور انجام داد، رعایت الزامات بهداشتی با هدف حفاظت از جان‌ها ایجاب می‌کند برای مدتی از آن مستحبات به نفع این واجب صرفنظر شود. معنویت نیز چیزی نیست که نتوان آن را با عبادت در خانه و زیارت از راه دور به دست آورد».

مسیح مهاجری- مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی-(1 اردیبهشت) در یادداشتی در این روزنامه نوشته بود:«عده ای از اینکه می بینند نمازجمعه ها برگزار نمی شود، خدا را شکر می کنند...چرا که برخی از ائمه جمعه نذر کرده‌اند "خود اصول دین پندار" باشند و در پوستین خلق افتادن را عین اخلاق‌مداری بدانند».

روزنامه آرمان نیز در شماره امروز در گزارشی با عنوان «اماکن مذهبی و دانشگاه ها را باز نکنید» نوشت:«با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک کنونی بیماری در کشور و بر اساس اصول مسلم علمی و تجربیات جهانی، هرگونه تعجیل در بازگشایی غیرضروری و غیرقابل‌کنترل مکان‌های تجمعی از قبیل اماکن مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها و... موجب گسترش و سرکشی مجدد بیماری و آسیب جان و سلامت مردم و هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی کشور خواهد شد».

تاکید برخی رسانه های اصلاح طلب درخصوص استمرار تعطیلی اماکن مذهبی و زیارتی، بیش از آنکه به مسئله کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی ارتباط داشته باشد، ناشی از یک نگاه سیاست زده و غیردینی است.

یک مصداق برای این ادعا، یادداشت امروز روزنامه اعتماد درخصوص لزوم بازگشایی سالن های سینما است. این روزنامه اصلاح طلب در شماره امروز در مطلبی با عنوان «درِ سینما را باز کنید» نوشت:«شما در نظر بگیرید دو ماه از سال می‌گذرد و فیلم و سریالی تولید نمی‌شود و اگر چند ماه آینده هم تولیدات ما در شرایط بلاتکلیفی باشند سال آینده همین موقع سینما دچار بحران نمایش فیلم خواهد بود. برای آنکه اصلا فیلمی برای نمایش نداریم... از آنجایی که مردم دو ماه است در خانه مانده‌اند و به لحاظ روحی دچار خستگی شده‌اند، بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر حتی برای تقویت روحیه مردم می‌تواند موثر و لازم باشد».  

رسانه های اصلاح طلب، حضور مردم در سالن های سینما و تئاتر را موجب تقویت روحیه مردم می دانند، اما همزمان تاکید دارند که اماکن مذهبی و زیارتی تعطیل باشد و مردم در خانه عبادت و زیارت کنند!

در هفته های گذشته، روزنامه اصلاح طلب ابتکار در مطلبی تأمل برانگیز نوشته بود:« چین بیشترین بی‌دین‌های دنیا را دارد. طبق آمارهایی که وجود دارد از یک میلیارد و 100 میلیون نفر بی‌دین دنیا، قریب 600 میلیون نفر در چین زندگی می‌کنند... گزارش‌های منتشر شده درباره‌ نحوه‌ مواجهه‌ چین با کرونا نشان می‌دهد که دولت چین پس از اهمال اولیه، بسیار قاطع و با برنامه‌ریزی جدی با این بحران روبه‌رو شده است...مجموعه‌ی این‌ها نشانه کارآمد بودن بودن نظام سیاسی چین از نظر اداری، سیاسی و تکنولوژیک است و اصلاً قابل مقایسه با ایران نیست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشته بود:«اینکه قدرت شفادهندگی را به مکان‌هایی نسبت دهیم و معتقد باشیم که مکان‌های معینی شفادهنده هستند و می‌توانند بیماری‌ها را درمان کنند و برای آنها قدرت‌های مافوق طبیعی قائل باشیم نمونه‌ای از تفکر اسطوره ای است. معمولاً باورهایی این‌چنینی هیچ‌گاه آزمون نمی‌شوند؛ به این معنا که کسی تا به حال این بررسی را انجام نداده که تعداد معینی از بیماران لاعلاج را به یکی از این مکان‌های معین ببرد و تا زمان معینی که ادعا می‌شود بیماران شفا می‌یابند، از این بیماران آن‌جا نگهداری کند و صحت این ادعا را تایید کند».

شیعه انگلیسی در هفته های گذشته با انتشار فیلم «لیسیدن ضریح»، خوراک رسانه های ضدایرانی لندن نشین برای حمله به اسلام را فراهم کرد. این فرقه در ادامه و پس از اعلام بسته شدن موقت دربهای حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س)، با تجمع مقابل ورودی حرم حضرت معصومه(س)، اقدام به هتک حرمت کرده و در اقدامی شنیع، دربهای حرم مطهر را شکستند.

گویا شیعه انگلیسی و بخشی از طیف تندروی اصلاح طلب، دو لبه یک قیچی در اجرای رویکرد جدایی دین از سیاست و ترویج دین زدایی در جامعه هستند.

** روزنامه های اصلاح طلب،تریبون مفسدان کلان اقتصادی

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «امامی طلبکار شد» نوشت:«محمد امامی، تهیه کننده شهرزاد و متهم بانک سرمایه در این گفت‌وگوی دوساعته روایت کاملا متفاوتی را بیان کرد که روی دیگری از پرونده را رونمایی می‌کند. تهیه‌کننده پرحاشیه شهرزاد می‌گوید نه‌تنها به بانک سرمایه بدهی ندارد بلکه از این بانک بیشتر از 100 میلیارد تومان طلبکار است».

شرق در ادامه نوشت:«من کشورم را دوست دارم؛ با وجود آنکه در سخت‌ترین شرایط در سال 95 بودم و بازداشت شدم. پس از آزادی به کانادا رفتم و به راحتی می‌توانستم برنگردم... باید بگویم هیچ‌وقت هیچ مقامی از من بیم فرار نداشته است...خودم را محق این برخوردها نمی‌بینم. سکوتم دلیل بر راضی‌بودنم از شرایط نیست...خودم را نه بدهکار می‌دانم و فقط در مظان اتهام هستم که باید از خودم رفع اتهام کنم».

روزنامه های اصلاح طلب تاکنون بارها به تریبون مفسدان کلان اقتصادی بدل شده اند. به عنوان نمونه،روزنامه شرق- تیر 98- در مطلبی با عنوان «من متهم اشتباهی ام» به تطهیر «بهروز ریخته‌گران» بدهکار چندهزار میلیارد تومانی و متهم دانه درشت پرونده بانک سرمایه پرداخت.

این روزنامه اصلاح طلب در مصاحبه مذکور، ریخته گران را صرفا یک تولیدکننده جا زد و اینگونه القاء کرد که قطع دسترسی این فرد به اموالش، به تولیدملی لطمه زده و موجب بحران کارگری می‌شود!

روزنامه شرق همچنین پیش از این با «رضا مصطفوی طباطبایی» یکی از چهار متهم پرونده دکل نفتی- که به حبس محکوم شده است- نیز مصاحبه‌ کرده و از وی حمایت کرده بود!

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد- نزدیک به عارف- نیز در مرداد 96 در مصاحبه با «شهرام جزایری» مفسد اقتصادی نام آشنای دولت اصلاحات، وی را «برند اقتصاد ایران»! و صاحب نظر بخش های مختلف اقتصادی نامیده و برای حل مشکلات اقتصادی کشور، نسخه شهرام جزایری را تجویز کرد!

روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز- مردادماه 95- یک مصاحبه اختصاصی با شهرام جزایری ترتیب داد و عکس وی را در صفحه اول منتشر کرد. جزایری در این مصاحبه گفت:«مفسدخواندن من توهم رسانه‌ای است و در مقابل فسادهای چند سال اخیر، مصلح اقتصادی هستم»!

چندی پیش انتشار تصویر «کله پاچه خوری» شهرام جزایری با «الیاس حضرتی»- نماینده اصلاح طلب مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی- حواشی بسیاری به دنبال داشت.

روزنامه های اصلاح طلب همواره پای ثابت حمایت از مفسدان کلان اقتصادی و مدیران نجومی بگیر بوده و به تریبون آنها بدل شده اند. حال سوال اینجاست که چه ارتباطی میان این روزنامه ها و مفسدان کلان اقتصادی وجود دارد؟! آیا این روزنامه ها منفعت خاصی از تبدیل شدن به تریبون مفسدان کلان اقتصادی می برند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • رضا NL ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    ظریف اگر روی دیگر از شهید سلیمانی بود الان در مرز اسرائیل در جنگ با داعش بود!!!
    • فرید IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      62 16
      ما هم یه آشنایی داشتیم میگفت سمندون و رستم دستان دو روی یک سکه هستن، کلاٌ این جور آشنا ها اختلال مشاعر مفرط دارن.
    • مظلوم IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      33 9
      اقایون سیاسی اشنا و غیر اشنا / عزت و ایمان و حرمت و اعتبار و شان شهدا را بازیچه اهداف سیاسی و دنیوی خود نکنید .
    • شاکی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      23 3
      اقای محترم . منزلت و جایگاه الهی شهدای بلند مرتبه و مخلص مان را با امور و ظواهر مادی خودتان مقایسه نکنید .
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      15 1
      راست میگه، این یکی شیرییست اندر بادیه آن یکی شیریست اندر بادیه
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      12 0
      مالک اشتر و ابوموسی اشعری هم دو روی یک سکه بودند، البته از دید خوارج.
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      7 0
      سلیمانی تا آخر عمر در مرز اسراییل و داعشق و سوریه جانش را در کف دستش گذاشت ظریف همان دو سال خدمت سربازی اش را هم در دفتر نیویورک سازمان ملل گذرانید!
  • ناشناس IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    73 13
    با چه جراتی یک آدم شجاع و مدافع وطن رو با یک آدم ترسو و به وطن مقایسه میکنی ابله
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      20 44
      ظریف ترسو نیست شما ترسویی که پشت خون حاج قاسم عزیز شدی
    • DE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      19 12
      موقع امضای نهایی برجام اعضای گروه 1+5 ایستادن و کف زدن . ناگهان جان کری یک صدای رعدآسا ازش درمیاد و بغل دستی هاش کف زدنو قطع میکنن بینی شونو میگیرن . اون صدای رعدآسایی که کری ول داد بزرگترین تضمین برای برجام بود
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      6 0
      خخخخ میگم پس بخاطر اون کار کری بوده!ببین لامصب چیکار کرده که هنوز بوش روی برجام مونده و از بین نمیره!!!
  • DE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    56 5
    تف به شرف نداشتت اقای اشنا
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    7 11
    "اینکه قدرت شفادهندگی را به مکان‌هایی نسبت دهیم و معتقد باشیم که مکان‌های معینی شفادهنده هستند و می‌توانند بیماری‌ها را درمان کنند و برای آنها قدرت‌های مافوق طبیعی قائل باشیم نمونه‌ای از تفکر اسطوره ای است. معمولاً باورهایی این‌چنینی هیچ‌گاه آزمون نمی‌شوند؛ به این معنا که کسی تا به حال این بررسی را انجام نداده که تعداد معینی از بیماران لاعلاج را به یکی از این مکان‌های معین ببرد و تا زمان معینی که ادعا می‌شود بیماران شفا می‌یابند، از این بیماران آن‌جا نگهداری کند و صحت این ادعا را تایید کند" نوشتن این مقاله در روزنامه ای زیر پرچم جمهوری اسلامی حیرت آوره! این خود خود سکولاریست و ساینتیست هست!! این تم مقالات رو شما فقط در صفحات و رسانه های ضد دین غربی میخونید! وقتش نیست اینها از صدر نظر دهی و نظرسازی نظام اسلامی پایین کشیده بشن؟!
    • DE ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      5 0
      دقیقاً نظر منم همینه
  • کوروش IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    15 33
    عزیزان حمایت حاج قاسم کافی نیست؟!حمایت رهبری آقای خامنه ای کافی نیست؟! چرا آخه همش مینویسید وزیر برجام؟! به خدا این برجام بزرگ ترین اشتباه شیطان بزرگ نامیده خواهد شد نه به خاطر قرارداد بلکه به خاطر خروج و بی اعتمادی های اشکار!!![برجام مثالی برای تمام مردم جهان است که تحریم و زجرش را خداوند بر دوش ما نهاده چون شایسته و توانا در مقابل سختی ها هستیم (میگویند صبرمان از دست رفته،پس بدانید چقدر صبور بودیم که با این تاریخ کهن پراز درد بخصوص دویست سال اخیر(استعمار و قحطی و عصررسانه)تازه حس میکنیم صبرمان از دست رفته))خدا یه چیزی میدونسته![اگر میشه از این جهت که شایستگی ما بوده هم نگاه شود]خداشاهده چندی پیش با یه حزب الهی نما حرفم شد ولی مگه ایرانی بودن غیر از حزب خداست؟!(یاورخدابودن است)؟!پاینده باشید در راه حق تعالی انشاءالله.پاینده ایران.خداحافظ همگان.
    • DE ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      5 0
      دل مسوزان که زهر دل به خدا راهی هست. کورش جان شما هم زنده باشی اگر ایران نباشد ما هم نمیخواهیم باشیم ایرانی ها همیشه خدای یکتا را پرستیده اند حال بهر نامی .اکثر پادشاهان ایران خدا پرست بودند البته بعضا بعد از خودپرستی از خودشان. ولی جالب اینجاست که تاریخ ایران هرگز شخصیتی بینظیر چون حضرت امام رض و اکنون حضرت آقا را بخود ندیده است.از کل پادشاهان ایران قدرتمند تر هستند زیرا نه تنها بر اوضاع کشور منطقه شیعیان و مسلمانان جهان مسلط هستند بلکه تسط بر قلب ها دارند. زنده و جاویدان باد ایران اسلامی
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    34 16
    کسی که سلیمانی شجاع رو با ظریف بزدل مقایسه میکنه دیوانست یا عقل درست و حسابی نداره
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    35 17
    اون سری هم جواب این نقشه بکش را دادیم که فرق اون ها در چهل سال مجاهدت در بیابان و چهل سال عشق و حال نیویورک است
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      7 0
      احسنت.
  • سلامتی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    18 0
    کسانی که اصرار به باز شدن دانشگاهها و مراکز مذهبی رو دارن باید بدونم که بیماری زیاد میشه و اون موقع این آقایون نسبت به زحمات کادر پزشکی ظلم کردن
  • کاوشگر فضایی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    24 3
    ولی به نظرم اون روی سکه اشنا ، ظریف باشه ...
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    22 14
    اگه اون روی سکه بود که در سفر بشار اسد استعفا نمی داد.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    12 4
    یبار دیگه هم آشنا چنین افاضاتی کرده بود. روی دیگر سکه ابومهدی المهندس و مدافعان حرم اند.
  • قاسم IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    20 9
    بله ظریف آن روی سکه سلیمانیه البته در خلاف جهت این شهید بزرگوار .ظریف سمبل واداده گی و سر سپرده گی به غربه و سلیمانی سمبل حرییت و مردانگی و استقلال رای و فکر و عمل است.بیخود زحمت میکشید خودتان را به این شهید بچسبانید شما وصله ناجورید و صدای بدبختی و بیچارگیتان در اومده.
  • استاد روابط بین الملل IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    8 24
    حقیقتا ظریف از سردار سلیمانی پایین تر نیست.. خدا حفظشون کند
    • نور IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      7 1
      بسه دیگه بی بصیرت ها همین ظریف باعث تحمیل برجام لعنتی شد که این جوری تحریم ها رو زیاد و اقتصاد رو نابود کرد
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    21 12
    آقای آشنا خیلی بیخودمیکنی ظریف رابا سردارسلیمانی مقایسه میکنی این کجا وآن کجا سلیمانی مردبود ودلسوزملت
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    21 1
    چرا دوستان انقلابی در دام افکار فرقه شیرازی وحرفهای آنان در مورد اصرار به باز گشایی اماکن مذهبی دوستان واقعا خطر در کمین است رفتن مسجد و زیارتگاه وحرم مستحب آنهم در شرایط عادی ولی حفظ جان مسلمان واجب ،خوب الان متخصصان می گویند خطر ساز و امکان گسترش است ،چرا عده ای محدود بر خلاف مصالح کشور دارنند حرفهای غیر کارشناسی می زنند ،مگر شما فتوای مراجع در ضمان بآدن را ندیده اید دوستان در دام این افراد سبک سر وبی اعتقاد به مذهب و مرجعیت نیافتید چرا جامعه را دو قطبی می کنید ،الان کسانی که در منزل می مانند و نوصیه های بهداشنی را رعایت می گنند در مورد این افراد سبک سر چه قضاوتی دارند ازهمه ...
  • عبا دالله IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 3
    سلام شما مشرق نیوزیهای عزیز مسئولیت کار را قبول کنید فردا دستور می دهم همه اماکن باز باشند چقدر نادانید مردم فریب مرک بر امریکا عزیز دل خیلی وقته پرده دارد ور افتاده6562
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    5 11
    امام عزیزماگفت نگذارید انقلاب به دست نااهلان ونامردمان بایفتد،چراگذاشتیدافتاد!چی ترسیدیدجوانان !دختروپسر عزیزم اشکال نداره ازقطارکندپیاده بشیدبیاید پشت سررهبرعزیز شجاع نترس باتدبیرمون !تنهانگذارید مثل مردم کوفه اخرعلی روتنهاگذاشتندبخاطردنیاثروت قدرت شهوت وترسو بودن وایمان ضعیف ؟تاریخ تکرارمیشودقیامت درپیش روست !ازمن گفتن بودن
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    11 5
    آشنا و ظریف هر دوشون چاق ان!!!!!
  • بختیاری US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    15 3
    جناب آشنا موضوع استعفای آقای ظریف همزمان با ورود بشار اسد به کشور چه بود؟؟؟ ****************************************************** خدایا آخر و عاقبت مارو با جماعتی که صبح جمعه لبخند به لب ونیز سلفی میگیرین بخیر کن که قوچ ملته دراوردن.!!!
  • FR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    5 13
    یک بار جواب این آشنا داده شد بله دوروی سکه سلیمانی شیر بود وظریف خط میداد
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    16 3
    لطفا گنده تر از دهنت حرف نزن !!! اگر ترامپ ارزشش از پوتین حاج قاسم هم کمتره برای ارزش تقوا و اخلاص این مرد خدا و سردار دلها بود که بعضی از نامردای خودی به اندازه بندپوتینش هم ارزش ندارن
  • DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    10 10
    نه ارزش ظریف بای تشبیه کریه وغیر واقعی بالا میره ونه ارزش سردار دلها پائین میاد .الذین فی قلوبهم مرض فزادالله مرضا.غربیهای درظاهر اشنا که ازپشت خنجرزده ومیزنن
  • ح-ی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    12 3
    جناب آقای آشنا یک بار لقب امیر کبیر را به آقای ظریف دادید بست است کی تا به حال وطن فروشان وخیانت کنندگان به وطن ولایت برابر فدائیان ولایت ومملکت شدند فکر کنم توخفه بشی بهتر است ازاینکه ...... کلام کنی ...
  • NZ ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    آشنا = عنصر نا آشنا .............................................................. امامی: سکوتم دلیل بر راضی‌بودنم از شرایط نیست! این روزنامه در مظلوم نمایی بیکباره بنده را یاد آن خواننده لس آنجلسی انداخت که گفت: سکوتم از رضایت نیست دلم اهل شکایت نیست:))
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    5 1
    آقای آشنا ! قیاس مع الفارق سخن میگوئی !!
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    5 1
    یکی سردار سرافراز، یکی همه چیز را داد آه ماند و سوز گداز
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    10 1
    آفتاب و آفتابه؟؟؟؟
  • محمد IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    3 0
    .سردارسلیمانی شرف داشت.وفاداشت.بااسم ولایت فقیه وانقلاب بازی نکردتابه نوائی برسه.خیانت نکرد.حق ماموریت رونمی گرفت.پول بیت المال روحرام نمی کرد.سلیمانی بی غیرت نبود.ترسونبود.و...........
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    آقای آشنا مواظب باش چشم نخوری مرد حسابی اگر مساجد با برنامه ریزی باز شوند حداقل حسنش این است که مومنین بیشتر میتوانند به کمک های مردمی بپردازند و افراد نیازمند را بی نیاز کنند شما که چنین کاری نه می کنی و نه می خواهی انجام دهی اگر بنا باشد مساجد همینطور بسته باشد پس بازار چرا باز است مترو و ادارات و شرکتها چرا باز است شما فقط در مساجد کرونا می گیرید راستی میدانی مسجد محله اتان کجا قرار دارد اصلا به مسجد میروی که اینقدر نگران مسجدی و د ر آخر چرا وقتی اسم مساجد و عتبات عالیات می آید عده ای دل درد می گیرند؟
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 2
    سردار سلیمانی بازوی نظامی و دکتر ظریف بازوی دیپلماسی بودند که با همدیگه سیاست جهانی ایران رو پیش می بردن. این موضوع رو همه میدونن حالا چرا بعضی ها زیر بار این مطلب نمیرن ، من نمیدونم!
  • سید IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    3 0
    سوره مبارکه نساء آیه 95. (هرگز) افراد باایمانی که بدون بیماری و ناراحتی، از جهاد بازنشستند، با مجاهدانی که در راه خدا با مال و جان خود جهاد کردند، یکسان نیستند! خداوند، مجاهدانی را که با مال و جان خود جهاد نمودند، بر قاعدان [= ترک‌کنندگان جهاد] برتری مهمّی بخشیده؛ و به هر یک از این دو گروه (به نسبت اعمال نیکشان،) خداوند وعده پاداش نیک داده، و مجاهدان را بر قاعدان، با پاداش عظیمی برتری بخشیده است.
  • علی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    سلیمانی و ظریف دو روی یک سکه هستند هم از آن حرف هاست! بعد از شهادت سردار سلیمانی ودستور مستقیم ترامپ نوچه صهیونیست ها و پیشنهاد ظریف در یک مصاحبه با آمریکایی ها حرف اصلی را آقا فرمودندکه: آنها یا از سیاست هیچ نمی دانند یا غیرت ندارند. آری سردار و ظریف آن کجا این کجا!؟
  • حسين DE ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    قياس آقاى آشنا قياس مع الفارق است،آقاى باصطلاح آشنا اين نوعى توهين به سردار دلها شهيد سليمانى است و نوعى آبرو خريدن براى ظريف كه سياست خارجى ما را در عرصه جهانى به صفر رسوند،تنها سپاه و سردارانى نظير شهيد سليمانى با مقاومت و مبارزه با آمريكا و اقمار آن توانستند اقتدار وصلابت ايران را نشان دهند،سردار سليمانى و مجموعه جبهه مقاومت سوريه را از حلقوم آمريكا و صهيونيسم كشيدند بيرون تو اگر (آشنا) هستى پرونده ظريف رو در طى مدت وزارتش رو كن،مطمئن باش كه هم خودت و هم به اون شخصى كه مشاوره ميدى شرمنده خواهيد شد،سردار سليمانى منطقه را نجات داد،ظريف چكار كرد؟ شهيد سردار سليمانى دلها را تسخير كرد،ظريف چكار كرد؟ برجام ظريف حيثيت سياسى ايران را در عرصه جهانى به باد داد و عملكرد سردار دلها شهيد سليمانى آمريكا را به زانو در آورد،تو بايد در وهله اول از خانواده شهيد سليمانى عذر خواهى كنى و در وهله دوم از ملت بزرگ ايران.
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    خود اشنا میدونه حرفش مفته ولی این حرف رو میزنه تا ذهن ما ها رو درگیر اراجیف خودش کنه
  • رضا IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    من کاری به سکه ندارم از سیاست هم هیچ چرت و پرتی سرم نمیشه....اما خوندم ظریف با وزیر امارات گفتگو گرمی داشته...فقط یه سوال این همون امارات نیست میگه خلیج عربی؟همون نیست میگه سه جزیره مال اماراته؟همون نیست که به ترامپ گیر دادیم چرا گفتی خلیج عربی ؟این همون مشرق نیوز پر بازدیدترین پایگاه خبری نیست الان سکوت کرده خخخ ....شاید ما اشتباه میکردیم خلیج عربی بوده
  • DE ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    دسته ای از اصلاح طلب ها نه غیر دینی بلکه ضد دینی و ضد اسلام بهتره بگیم رفتار میکنند. ایندسته با دین اسلام میانه خوبی ندارند. با ارزش و فرهنگ ایرانی هم میانه چندان خوبی ندارند.نه عرق دینی دارند نه عرق ملی ولی امریکا زده هستند. بیگانه زده هستند. دوستدار اجنبی ها هستند. سکولار هم هستند. این با فرهنگ دینی ایرانی مردم سازگاری نداره این با نظام جمهوری اسلامی ایران برخاسته از اراده مردم ایران سازگاری نداره. ته خط عملیات ایندسته مثل اسکندر پوک کردن فرهنگ مردم و تجزیه کشوره.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    به آشنا بگید مصداقی از ظریف بیاره که ثابت میکنه ظریف مثل سردار شهید ماست
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    مرگ بر آمریکا
  • ایرانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 0
    نا آشنای مسلمان نما چرا تموم نمیشی . آخه برای چی اینقدر حرف یا مفت میگی
  • ایرانی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    6 0
    نا آشنا چرا تموم نمیشی مردم راحت شن مرده شورا منتظرن
  • DE ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    حالا این آقای آشنا جدا آشنای چه کسی بوده که گذاشتنش سرکار که ما رو بگذاره سر کار؟ عکسش رو با پوتین یادتون هست ؟ آشنا فکر میکرد پوتین همون چکمه است که سربازها میپوشن وقتی اومد داخل اطاق دید نه بابا رییس جمهور روسِ .بخاطر همین تعحب کرده بود اون شکلک رو در آورده بود.بخدا آخر عمری دچار کیا شدیم خدا میترسم دندون مصنوعی هام رو غورت بدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس