کد خبر 1066023
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
مسعود ده‌نمکی، حمید داودآبادی، محسن شیرازی

گارسون که آمد، با تته‌پته خواست بفهماند قیمت غذاهای این‌جا بالاست! که مسعود، بی‌خیال دست گذاشت روی منو و برای همه‌مان غذا انتخاب کرد.

به گزارش مشرق، بعدازظهر یکی از روزهای گرم اردیبهشت۱۳۶۶، "مسعود ده‌نمکی" آمد تا باهم به ملاقات "محسن شیرازی" در بیمارستان سجاد در میدان فاطمی برویم.
محسن از بچه‌های ورامین که باهم در گردان حمزه بودیم، در عملیات کربلای۸ شدیدامجروح شده بود و دست‌هایش توان حرکت نداشتند.

من، سیامک و مسعود، به بیمارستان رفتیم و ساعتی را پهلوی محسن ماندیم که نزدیک افطار شد.

باز دوباره شیرین‌کاری مسعود گل کرد؛ او که ظاهرا تازه حقوق ماهانه اش را گرفته بود(حقوق ماهانۀ بسیج برای حضور در جبهه ۲۴۰۰تومان بود.) گیر داد افطاری برویم بیرون.

مسعود ده‌نمکی، حمید داودآبادی، محسن شیرازی،‌ آذر ۱۳۶۵ اندیمشک، قبل ازعملیات کربلای۵

باوجودمخالفت‌های دکتر و پرستارها، هرطورکه بود، برای یکی دوساعت مرخصی محسن را گرفتیم و به پیشنهاد مسعود، سوار برتاکسی به‌طرف پارک ملت در شمالی ترین نقطه تهران رفتیم.

مسعود گیرداد که باید افطاری را در بهترین رستوران بخوریم. بالاجبار مقابل پارک ملت، وارد رستورانی شدیم که برای افطار بازکرده بود.

تیپ حزب‌اللهی ما و قیافۀ لت‌وپار محسن در لباس بیمارستان که روی شانه‌هاش آویزان بود و کیسۀ سُرُمی که در دست داشت، باعث شد همۀ نگاه‌ها به‌طرف ما برگردد. من از خجالت آب شدم، ولی مسعود گفت:
-مگه چیه؟ مملکت مال ماهم هست. مگه ما دل نداریم که این‌جاها غذا بخوریم؟

گارسون که آمد، با تته‌پته خواست بفهماند قیمت غذاهای این‌جا بالاست! که مسعود، بی‌خیال دست گذاشت روی منو و برای همه‌مان غذا انتخاب کرد. من سرم را انداخته بودم پایین و غذایم را می‌خوردم. محسن هم بدتر از من.

سیامک گفت: مسعود، چرا اون دخترها این‌جوری نگاه‌مون می‌کنن؟مگه تاحالا آدم حسابی ندیدن؟

چندمیز آن‌سوتر، چند دختر جوان با ظاهری که از نظر ما بسیارزشت و ناشایست می‌آمد! نشسته بودند که دست ازغذا کشیده و همۀ حواس‌شان به ما بود.
بانگاه تند سیامک، روسری‌شان راکمی جلو کشیدند، ولی چشم از ما برنمی‌داشتند.

ساعتی بعد مسعود که رفت دم میز حساب کند، خنده‌اش گرفت. جلو که رفتم تاببینم چی شده، گفت:
-این آقا پول غذا رو نمی‌گیره.

باتعجب پرسیدم چرا؟
که صاحب رستوران گفت:
-پول میز شما رو اون خانم‌ها حساب کردند.

نگاهی به آن‌جا انداختم؛ جای‌شان خالی بود و رفته بودند.

نقل از کتاب: "نامزد خوشگل من" نوشته:حمید داودآبادی / نشر شهیدکاظمی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • نی نی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    22 59
    چه خواب قشنگی!
    • جوجه تیغی بدنساز IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      9 3
      خوابشم قشنگه. خوابشم خوشگله. من انقد دوس دارم.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    67 4
    آقا هم دم شما گرم هم دم اون دخترا!!!
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    48 13
    از روی ظاهر مردم رو قضاوت کردن، دم اون شیر زن های ایرانی گرم
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      18 43
      دروغ است. اینها به احتمال قوی بهایی بوده اند. یکی از دستور اصلی بیت العدل به بهاییان بعد از انقلاب این بوده که سعی کنید با ظاهر غیر اسلامی به مردم کمک کنید. در قدم اول آنها را شل خواهید کرد و بعد که با شما دوست شدند می توانید جذبشان کنید.
    • علی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      22 6
      به نظر من کاشکی ما مسلمانها و مراجع مذهبی ما هم جهت جذب دیگران با رفتارمان در عمل اقدام میکردیم نه اینکه فقط در گفتار از دیگران بهتر باشیم
    • به علی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      8 4
      جذب کردن با حذب شدن خیلی فرق دارد. کسانی که با بهانه جذب کردن شروع به مماشات با اباحه گران کردند همیشه خودشان بزودی به یکی از خود آنها تبدیل شدند.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    43 27
    بله آقا مسعود و آقا مسعود ها.. مملکت مال همه است با هر سلیقه تفکر و تیپ لباس
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      29 9
      احسنت! اتفاقا چون مملکت و کوچه خیابوناش مال همه است، باید یک سری مسایل اخلاقی رو رعایت کنیم تا حق کسی ضایع نشه. مطمئنا مملکت مال همه هست. ولی قرار نیست چون مال همه هست قانون و شرع و عرف و اخلاق رو زیر پا بذاریم. مثل اینکه بگیم خیابون مال ماست پس میتونیم توش آشغال هم بریزیم!
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      22 13
      ابدا چنین نیست. کشور مال تفکری است برای به دست آوردن آن و ایجاد و حفظ حکومت اسلامی در آن صدها هزار شهید داد. ما این کشور را با قیمت خون خریده ایم و سندش را به نام اسلام زده ایم. اگر خیال کرده اید مفت و مجانی آن را تقدیم خائنان و کفار حربی بهایی و سکولار و آتئیست می کنیم کور خوانده اید. اساسا کافر حق زندگی و اظهار کفر در جامعه اسلامی را ندارد. اگر چنین اجازه ای را داشت نیازی نبود کفار مدینه النبی ماسک نفاق بزنند.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    8 62
    ببخشید مشرق مف خور
    • هم وطن IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      30 2
      اونا مفت خورن که جون و سلامتیشون رو واسه امنیت من و تو دادن؟ یا تو که معلوم نیس سرت تو آخور کیه!!! یه جو خجالت!!!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    18 3
    همه ما ایرانی و هم میهن هستیم درود بر شرف سربازان مدافعان دفاع مقدس درود بر این خانم های جوان در رستوران کار زیبایی کردند لذت بردم، پایدار باشی میهنم
    • کوروش IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      5 7
      البته ای کاش یه سری از این تفکرات حقیر(از سمت دوطرف هایی که برخورد دارند) نبود و همه یکم غرق خدا،ایرانی بودن میبوندن،خیلی زیباترین میشد ولی به هر روی دم شما گرم،درود.یه روز خوب میاد...یاصاحب الزمان
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    16 7
    وظیفه سایت مشرق آشنا کردن مردم با شگردهای هولناک بهاییت برای تضعیف غیرت دینی مسلمانان است. اینکه یک بهایی در روز برفی با قیافه ای بی حجاب و یا کروات به کمک زن چادری و یا بسیجی چفیه دار برود و ماشینش را خل بدهد و صمیمانه به او لبخند بزند یک برنامه است. حضور بهاییان با بدترین سر وضع در کارهایی مثل دعای کمیل و عاشورا یک توطئه است. اتفاقا ماموریت دارند طوری گریه کنند و ناله کنند که همه را جذب خود بکنند. نتیجه این رفتارها هم می شود به شک افتادن متدینان و شل شدن غیرت آنها و اینکه بگویند تظاهر به بی دینی طوری نیست و دلت باید پاک باشد! خواهش می کنم این قضیه را شوخی نگیرید. اطلاعات سپاه آمار مستند برنامه های شوم آنها را دارد.
    • JP ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      10 10
      بهر حال اون طرف رو هم ببین..عده ای همیشه بوده و هستند که همیشه کاسه ی داغتر از آش هستند و همون ها بعدا جاسوس، پناهنده تجدید نظر طلب، یا تیوریسین طرفدار غرب شده اند.. الان بسیج ما باید توان جذب اقشار مختلف با هر تیب و ظاهری داشته باشد..منتهی باید در جای درست و حلقه بندی شده از اونها استفاده بشود....فرهنگ سراها و باشگاه ها جایگاه بسیج و مسجد را تضعیف کرده اند..!! چه اشکالی دارد ما اینجا به مردم رانت بدهیم..و جذب داشته باشیم ..؟؟؟ کاری که حزب الله لبنان می کند و همه تیپی در لبنان طرفدار دارد..!! و به بهترین شکل از پتانسیل اونها در عرصه های مختلف استفاده می کند..!! اونجا هم بهایی هست؟؟ تعارف نداریم یکی از دستاوردهای منفی انقلاب، نفاق است.. که برخورد با اون رو سخت و شاید غیرممکن می کند.. تنها باطل السحر اون شکستن همین خط کشی ها و مرزبندی های دشمن ساخته است..!! در این صورت هیچ کس برای مصی ها و سالومه ها تره هم خورد نمی کند..!!! و حضرات سلبریتی مجبور نمی شوند به خانم ناظم ها جواب پس بدهند...!!! خخخ....
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 3
      به اندازه کافی در مورد ظاهر افراد امر به معروف و نهی از منکر انجام شده شما وظیفتو انجام دادی دیگه باقیش با خداست .... نه مثل نقی معمولی نماز خوندن دیگران را مسخره کن و نه مثل نقی معمولی خالکوبی دیگران را مسخره کن
    • به ۱۶:۲۳ - IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      7 2
      تا روزی که مسلمان زنده است و هنوز نفس می کشد امر به معروف و نهی از منکر برایشان تکلیف است و تمام هم نمی شود. همین کامنت شما خودش منکر بود و نشان می دهد جای درستی را نشانه گیری کردم. شما می خواهید هر طور شده آتش غیرت متدینان را سرد کنید و بگذارید جامعه اسلامی تبدیل به جامعه کفر شود. مسلمان پیرو ابراهیم پیامبر است. بتهای شما را می شکند و هیچ ارزشی برای اعتقادات باطل قایل نیست.
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 6
      باشه فقط مواظب باش تلاشون نتیجه معکوس نده. مثلا به جوانی که خالکوبی کرده هی تلقین نکنید تو شیطان پرستی تو خلافکاری. گمراهش نکنید هدایت کردن پیش کش
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    10 8
    بعضی ها مذهبی نیستن ولی به اصول اخلاقی پایندن وجدان بیداری دارن به ظاهرو اعتقادات کسی کار ندارن و ملاحظه حال دیگران را میکنن. برای همین روسریشو کشیده جلو وگرنه بحث ارشاد شدن نبوده
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 7
      سلامت نفس و انسانیت به ریش و لباس نیست.در میاندزدان بزرگ معرفی شده و نشده ولی آشنا آدم کراواتی یا زن بد حجاب هم داریم.تمام ریاکاران که با ظاهرسازی حق مردم رادزدیدن.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    13 16
    اونا دختران تربیت شده دوران شاه بودن. دختران تربیت شده دوران جمهوری اسلامی که هر روز گل کاریانشون در میاد
    • JP ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      5 1
      دختران امروزی غالبا منفعت طلب و آماده خور و ولخرج هستند..!!!
  • DE ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    2 22
    امیدوارم از خجالت آب شده باشی که نشدی.طرف برات کوفت گرفته بعد تیتر میزنی آنچنانی؟؟؟ آنچنانی میدونی یعنی چی بیشعور. تازه اون وقتا گذشت مسعود خان الان دستتون رو شده بری رستوران ملت اونجارو خالی میکنن حتی حاضر نمیشن جایی که توی ریاکار و رفقات هستند غذا بخورن
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      17 0
      خیلی خری!1
  • JP ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    16 9
    اون خانم های محترم ان شا الله زنده و سلامت باشند...چه سوژه ی خوبی بود برای ماه عسل..!! ماه عسل باید احیا بشه...با یا بدون علی خانی..!!
  • DE ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    7 7
    الان یک بسیجی یا یک کارگر اگر حقوق یک ماهش رو ببره می‌تونه به چهار نفر در رستوران بالا شهر غذا بده ؟! سرم بر مسولان
  • ایرانی GB ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    من خودم زمان جنگ در خط اول جبهه حضور داشتم , خاطره ای دارم از شهر اندیمشک از یک بانوی ایرانی که بعد از گذشت این همه سال هنوز در ذهن من جای خودشو حفظ کرده , یادمه لشکری که من و دوستهام جزوش بودیم در دشت خشکی نزدیک شهر اندیمشک پایگاه صحرایی زده بود که بعضا" طرف های بعد از ظهر من و دوستهام برای قدم زدن از چادرهای اقامتی مون دور میشدیم , یک روز اونقدر تو صحرا قدم زده بودیم که داشتیم از تشنگی کف میکردیم , رسیدیم به یک رودخانه ای که یک زن محجبه بومی منطقه مشغول شستن ظرف هاش بود , من بطرفش رفتم , سرشو بالا گرفت و لبخندی زد که بعد از این همه سال هنوز چهره اون زن تو ذهنم باقی مونده , ازش تقاضای آب خوردن کردم , بلافاصله یک کاسه آب سرد رو با چنان محبتی به من داد که راستش هم از محبت اون زن شرمسار شدم و هم از دیدن محیط فقیرانه ای که درش زندگی میکرد ! افتخار میکنم که برای دفاع از یک چنین بانوانی در جبهه جنگ حضور داشتم. یاد همه سربازان بر خاک افتاده میهن گرامی باد
  • عماد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 0
    یه همچی سناریو به این جذابی رو چرا فیلمش نکردی آقا مسعود ده نمکی
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    دختران آنچنانی یعنی چی کثافت؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس