کد خبر 1065998
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
فدر اسیون فوتبال

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ایران موانعی ایجاد کرد که تا رفع آن، جانشین مهدی تاج تعیین نمی‌شود.

به گزارش مشرق، اساسنامه فدراسیون فوتبال از نگاه فیفا نیاز به بازنگری و اصلاحات دارد که این پروژه توسط مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون و همکارانش در حال بررسی و تکمیل است.

در این میان، فیفا روی یکسری موارد خاص، فشار بیشتری گذاشته که برخلاف تصور عامه، دیگر دنبال بررسی میزان دخالت دولت در انتخابات فدراسیون نیست بلکه روی بند مهم‌تری پافشاری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کفاشیان: اساسنامه فدراسیون باید ۴ سال پیش اصلاح می‌شد

در واقع مسئولان فیفا اعتقاد دارند مهم نیست اساسنامه جدید، چند بند و ماده داشته باشد، چون آنها در گام نخست و برای راستی‌آزمایی، تنها یک بند را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند.

از نگاه فیفا، اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال باید به صورت شفاف، اعضای مجمع و وضعیت حقوقی رأی‌دهندگان را مشخص کند. آنها فقط روی این موضوع حساس هستند تا بدانند چه کسانی در مجمع حق رأی دارند. البته باقی مسائل هم از نگاه مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال نادیده انگاشته نمی‌شود، ولی تمرکز اصلی روی همین موضوع است.

کمیته‌هایی که حق رأی دارند، حسابرس‌ها و اعضایی که مدیریت فوتبالی انجام می‌دهند، باید عضو کمیته انتخابات باشند و به حضور آنها در اساسنامه اشاره شود وگرنه فیفا باز هم اصلاحات اساسنامه را نمی‌پذیرد. در این میان، نبی نقش پررنگی ایفا می‌کند و امیدوار است با استفاده از تجربیات خود، روند اصلاحات به شکل کاملی طی شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    کاش یکی هم به اساسنامه نداشته یِ وزارت پول پاشِ نفتی ایراد می گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس