کد خبر 1065862
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
زندان نمایه

یک نهاد حقوق بشری گفت که دولت امارات ۱۲ زندانی سیاسی را علی‌رغم پایان محکومیتشان همچنان در زندان «الرزین» در شرایط بسیار بدی نگه داشته است.

به گزارش مشرق، سازمان «کمپین بین‌المللی برای آزادی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت امارات پنج تن از زندانیان سیاسی را علی‌رغم پایان دوره محکومیتشان، همچنان در شرایط بسیار بدی در بازداشت نگه داشته است.

به نوشته وبگاه القدس العربی، بنابراین گزارش، این پنج تن در زندان «الرزین» در صحرای ابوظبی نگهداری می‌شوند. زندانی که معارضان اماراتی از آن به عنوان «گوانتاناموی امارات» یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ترفند بن سلمان پس از ناکامی در میدان جنگ

این پنج نفر به نام‌های «عبد الله الهاجری»، «عمران الحارثی»، «محمود الحسینی»، «مصور الأحمدی» و فهد الهاجری هستند که چهار تن نفر اول می‌بایست در ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۹ (۲۵ تیر ۱۳۹۸) و نفر پنجم نیز در ماه گذشته آزاد می‌شدند.               

به گفته این سازمان غیر دولتی، علاوه بر این پنج نفر، هفت تن دیگر به نام‌های أحمد الملا، فیصل الشوه، عثمان الشوه، عبد الواحد الشوه، عبد الله الحِلوی، سعید البریمی وخالد ربیعة با وجود پایان محکومیتشان کماکان در زندان هستند.

در ادامه این بیانیه از مقامات اماراتی خواسته شده است تا فورا و بدون هیچ شرطی این زندانیان را در سایه شیوع کرونا آزاد کنند. طبق این بیانیه شرایط زندان «الرزین» بسیار نا مناسب است به طوری که از آن با نام «گوانتاناموی امارات» یاد می‌شود و زندانیان تحت انواع شکنجه‌ها قرار دارند.   

دولت امارات در سال ۲۰۱۳ و در جریان اعتراضات موسوم به «بهار عربی» ۹۴ نفر از فعالان سیاسی را که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور بودند، محاکمه کرد و ۶۹ تن از آنان را محکوم شناخت و برای آن‌ها  حبس‌های طولانی مدت در نظر گرفت.  

زندان «الرزین» در ۲۱۵ کیلومتری عمق بیایان امارات  و ۱۲۰ کیلومتری ابوظبی قرار گرفته است. این زندان در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و از آن بعنوان گورستان معارضان سیاسی یاد می‌شود. معارضانی که عمده آن‌ها از میان اعضای اخوان‌المسلمین هستند.

سازمان «عدالت و حقوق بشر» نیز در ۱۹ بهمن سال گذشته در گزارشی از شرایط این زندان نوشت که زندانیان در آب و هوای سرد مناطق بیابانی در زمستان، اجازه پوشیدن لباس گرم ندارند و همچنین آن‌ها را از پوشیدن لباس‌هایی که خانواده‌های زندانیان برایشان آورده‌اند، منع می‌کنند. بسیاری از افرادی که پس از سال‌ها از این زندان رهایی یافته‌اند می‌گویند که با شنیدن نام امارات ترس وجودشان را فرا می‌گیرد.        

در کنار سرکوب داخلی، دولت امارات در دیگر کشورها به خصوص در جنوب یمن نیز اقدام به ساخت زندان‌های مخفی کرده است که هر از چندگاهی گزارش‌هایی از ربایش مخالفان و شکنجه زندانیان منتشر می‌شود. زندانیان این زندان‌ها گزارش دادند که از در این زندان‌ها ضرب و شتم شدید تا حد از دست دادن هوش و حواس، شوک الکتریکی به نقاط حساس بدن و آویزان کردن از سقف با چشمان بسته انجام می‌شود.       

دوشنبه هفته گذشته نیز سازمان «آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» از اقدامات امارات در نقض حقوق بشر و به خصوص حقوق زندانیان به شدت انتقاد کرد و گفت حکومت ابوظبی به رغم کارنامه سیاهی که در شکنجه زندانیان دارد برای کشورهای غربی یک متحد قوی شمرده می‌شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    3 1
    خب به ماچه ربطی داره
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 1
      احسنت
  • عبدالواحد AE ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 1
    هرچی باشه مثل دولت ایران نیست بخدا من که از کشوردیگری امدم میخوام دست حکومت امارات راببوسم که به مردمان خود بیشتر از انسان رفتار میکنه خیلی بهشون میرسه برو خانواده این زندانیان راببین که چقدر تورفاه زندگی میکنن عدالت امارات حرف نداره الکی چرند ننویسید چون چیز خوب خوب است دولت امارات یه دولت نمونه برای همه جهان است همه دولتها باید از دولتمردان امارات یاد بگیرن
  • منصوری IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    فقط ما خوبیم بقیه بد هستند...خودم شخصا چندین بار امارات رفتم و بیشتر امارت ها را سفر کردم میخوام یه موضوعی بگم که شاید تا الان به ذهن خیلی از دوستان نیومده...بیشتر نیروی کار این کشور و مسافرین و بیزنس من ها از کشورهای چین و مصر و سوریه و افغانستان و هندوستان و پاکستانی ها و بنگالی ها و ایرانی ها هستند که خود مردم این ملت ها بیشترین آمار جرم و خشونت تو دنیا دارند (طبق آمار رسمی) ولی ببینید آمار جرم و خشونت تو امارات تقریبا نزدیک صفر هست چرا...چون نیروی های امنیتی و منجمله پلیس آنها با کسی یا شخصیتی رودرواسی و تعارف نداره پس لطفا انسان باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس