قرآن

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه قرآن دستور زندگی است و علاوه بر جنبه معرفتی، دستورات کاربردی هم برای زندگی دارد، تاکید کردند: مواردی را دیدیم که دولت‌های کشور خودمان از دشمن می‌ترسیدند.

به گزارش مشرق، در اولین روز از ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و موسم ضیافت الهی، مراسم انس با قرآن در مصلای تهران و ارتباط زنده تصویری با حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد و قاریان قرآن کریم به تلاوت آیات نور پرداختند.

ببینید:

فیلم/ اتفاق جالب در محفل انس با قرآن در حضور رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، به بیان مواردی از دستورهای کاربردی و سعادت‌بخش قرآن برای تنظیم قواعد و روابط فردی و جمعی زندگی انسانها پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تنها راه نجات بشریت از ظلم، تبعیض، جنگ، ناامنی، لگدمال شدن ارزشها و حاکم شدن امنیت و سلامت و آسایش را عمل به دستورهای کاربردی قرآن دانستند و گفتند: یک دسته از دستورهای کاربردی قرآن، نحوه قاعده سازی در زندگی است. اگر این قاعده‌سازی بر مبنای قدرت و پول و شهوت باشد، انسان از زندگی واقعی و اخروی بی‌نصیب خواهد ماند اما اگر انسانها بنای زندگی خود را در دنیا براساس نیکی و حسنه قرار دهند، علاوه بر منافع دنیوی قطعاً به مقاصد واقعی و حقیقی زندگی نیز خواهند رسید.

وسیله قرار دادن نعمت های الهی همچون ثروت و قدرت برای آباد کردن زندگی انسانهای دیگر و نجات نیازمندان و نیکی به همنوعان، یکی دیگر از دستورهای کاربردی قرآن بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، عمل به دسته دیگری از آیات قرآن و دستورهای کاربردی آن را موجب تنظیم مناسبات اجتماعی دانستند و افزودند: از جمله این دستورها، «نهی از غیبت در جامعه» و «رعایت انصاف حتی در قبال مخالفان و دشمنان» است.

ایشان «پیروی نکردن از موضوعاتی را که نسبت به آنها یقین وجود ندارد» از جمله دستورهای قرآن خواندند و یکی از مشکلات ژورنالیسم رایج در دنیا را عمل نکردن به این دستور و تلاش برای شایعه پردازی و خبرسازی دانستند

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: متأسفانه در داخل جامعه ما هم از این موارد به چشم می‌خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «پرهیز از اعتماد و گرایش به ظالمان»، «رعایت قسط و عدل و انصاف در زندگی» و «خیانت نکردن در امانت» را از دیگر دستورهای اسلام برشمردند و با تأکید بر اینکه خیانت نکردن در امانت شامل مسئولیت هم می شود، گفتند: «نترسیدن از دشمن و محکم ایستادن در مقابل او» از دستورهای مهم قرآن است و وضعیت امروز برخی دولتهای اسلامی و تحقیر آنها به‌وسیله قدرتهای ظالم نتیجه ترسیدن آنها از دشمنان اسلام است.

ایشان با اشاره به سیره و درس بزرگ امام بزرگوار مبنی بر نترسیدن از قدرتهای زورگو تأکید کردند: هراس از امریکا نتایج تلخی را به بار خواهد آورد و ما در سالهای گذشته در برخی دولتهای خودمان مشاهده کردیم که ترس از امریکا، آنها را دچار چه مشکلات سختی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی «اقامه نماز با توجه و برای یاد خدا» و «توبه و درخواست عفو و بخشش از خداوند بخصوص در ایام ماه مبارک رمضان» را زمینه ساز اعتلای روحی دانستند و در پایان اظهار امیدواری کردند که آحاد ملت و مسلمانان و بویژه دولتهای اسلامی و مسئولین توفیق عمل به دستورهای کاربردی قرآن را بیابند زیرا نسخه شفابخش مشکلات است.

در این مراسم نورانی، تعدادی از اساتید قرآنی و قاریان جوان و یکی از مناجات‌خوانان به اجرای برنامه پرداختند.

منبع: دفتر مقام معظم رهبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    درود خدا بر رهبر معظم انقلاب
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    کلمه دشمن برای مردمی که درگیر تورم و گرانی و بیکاری افسار گسیخته هستند و غم نان دارند ماهیت داخلی پیدا می‌کند نه آمریکا و اسرائیل.
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      شماخداراباورندارید ناله میزنیدکارهست اهلش میخاد پشت میز نشستن کاراسان عادت کردین پول مفت رو. بعدش قانع نیستید بعدش انتخاب درست نکردی چه کسانی مسئولیت بعهده بگیرند نهج البلاغه رونخوندی با۴تاشعاررای دادی مقصرخودتی نه کس دیگه
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      دشمن کلمه کلی داخلی وخارجی ندارد. دشمن اسلام هرکس ودر هر لباسی.!!!
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      20:40 به همین دلیل کلمه دشمن برای شما تیرانا نشین ها ماهیت داخلی پیدا کرده نه برای جمهوری اسلامی ایران.!!!! یعنی ما شمارو جمیعأ داخل آدم حساب نمی‌کنیم چه برسه به دشمن! خخخخ
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      هیچ شکی نیست که خرابکاری های آگاهانه ی برخی مسئولین کنونی ( بخوانید دشمنان همیشگی ایران و مردمش) بیسار بیشتر از این تحریم ها مردم را آزار می دهد. اصلا تکمیل کننده ی تحریم هاست. اما پایان همه ی آن ها نزدیک است، خیلی نزدیک.
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      مردم ما مشکل بیکاری گرانی و خیلی چیزای دیگه دارن اما همین دشمنی که شما بهش میگی دوست فرصت پیدا کنه چنان کاری با این مردم میکنه که ارزوی این روزا رو داشته باشن.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      دشمن های داخلی همونایی هستن که نمیخوان بر توانایی و نیروهای داخلیمون اتکا کنیم و همش چشمشون به اونور ابه.
    • بهنام CH ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      خیر. این نظر شماست. لطفاً از جانب مردم صحبت نکنید. بگویید نظر من این است. نگویید برای مردم. برای من اولویت فرمایشات رهبر انقلاب و حفظ تمامیت ارضی کشور و اقتدار ملی می باشد. شما شکم گرسنه ات را گرفتی حقایق تاریخی را فراموش کرده ای. همین آمریکایی که اضافه ی مواد غذاییش را به دریا می ریزد و مردم خودش را با جنایت کردن در کشورهای شرقی سیر می کند، 300 سال طول کشید تا کشورش را به ثبات برساند. ایران ما تازه 40 سال است به استقلال کامل دست یافته. فکر کردید تاریخ برای منافع شخصی من و شما مثل بازی های کامپیوتری کد تقلب می زند؟ خیر دوست عزیز. شما باید بیشتر صبر کنید. به امید خدا این مهم هرچه سریعتر به دست خواهد آمد.
    • محمد IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      عزیز دلم در حکومت امیرالمونیین ع هم فقیر بود . ولی ایشان کلمه دشمن رو از ادبیات حذف نکرد. حب و بغض اساس شخصیت انسان وقائده دینه (تولی و تبری) (اشدا علی الکفار و رحما بینهم )
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    ای قربان شما رهبر عزیزم بشم
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    جانمان فدای رهبر عزیزمان امام خامنه ای.
  • فرا جناحی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    ما آمریکا را زیر پا می گذاریم. پیام امام خمینی( ره)در ۲۱ فروردین ۱۳۶۲ به فضل و عنایت الهی و عمل به توصیه های مقام معظم رهبری از تمام موانع و مشکلات عبور میکنیم ان شاالله
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    خدایا تا ظهور امام مهدی (عج) رهبر عزیزمان را در پناه خودت سالم و سلامت حفظ بفرما.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    فدااات
  • سعید IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    ای کاش مسئولین گوش شنوا داشتند و به فرمایشات و منویات رهبری حکیم انقلاب عمل می کردن.
  • فرا جناحی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    (( ما آمریکا را زیر پا می گذاریم))
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    تبریک به مسلمین وخودمان بخاطر داشتن رهبری که زندگی شخصی وجامعه سازی اسلامی رابرمبانی قرآنی قرارداده اند و دراین راه مارا به افتخاراتی بی نظیر درتاریخمان رساندند. ازجمله این افتخارات پرتاب ماهواره نور با آیه ای از کتاب نور" الله" جل واعلا ) است که درطلوع وتبریک ماه مزمزه الطاف یک شب برتر از هزار ماه ' بوقوع پیوست . ماه نور برقافله نور مباک باد
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    برای سلامتی امام خامنه ای صلوات
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    وقتی میگوییم الله اکبر یعنی خدا بزرگترین .قویترین. با تدبیر ترین . صبورترین و...است و هرچه در این عالم است ملک و تحت اختیار اوست. اگر به این کلام ایمان داشته باشیم امریکا و همه نوچه هایش و اربابان صهیونیتش هم خیلی ریز میبینیم
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    منافق های غیر عزیز از وقت خوبتون گذشته، روح مسعود جانتان منتظرتونه.
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      53 0
      عزیزم پاماد سوختنی برام بفرستم.خخخخخخ
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    مومن ترسو نمیشه
  • علی IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    جوانی ۲۲ ساله ام،دراین چند سال که به سخنان رهبرم گوش کرده ام،جز سخن حکیمانه ،عالمانه وکارشناس شده و روشنفکرانه حقیقی ندیدم به ولله که جز حقیقت صدق کلام ودرست بودن حرف های ایشان نشنیدم ،البته من به اون درکی رسیدم که بتونم سخنان یک شخص تجزیه تحلیل بکنم ،دست خداوند و امام زمان (عج) پشت پناه رهبر عزیز ومظلومم ⁦❣️⁩⁦❣️⁩
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    مسئول بایدساده زیست باشد تادرد اون فقیر رالمس کند نه درکاخ بنشیند محروم فراموش میشود کسانی که نهج البلاغه رانخونده باشند سخنان رهبرمتوجه نمیشن فقط میگن کدخدا نه خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس