مسعود سلطانی فر

با توجه به بدهی های هنگفت دلاری و ریالی که دو باشگاه سرخابی تهران روی دست کشور گذاشته اند همان بهتر که آنها را تعطیل کرده و جلوی ضرر جانی و مالی هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را از همین حالا گرفت!

سرویس ورزش مشرق – کشور روزهای سختی را از نظر اقتصادی پشت سر می گذارد و به خاطر تحریم های ظالمانه، هر روز محدودیت های تازه و هر ماه فشارهای بیشتر، موجب شده تا اوضاع معیشتی برای غاطبه مردم سخت و سخت تر شود. این شرایط مسئولان وزارتخانه های مختلف را بر آن داشته بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری با بکارگیری نیروهای ایرانی، محصولات وطنی و توان داخلی در هر زمینه ای رو به جهتی حرکت کنند تا  هر چه بیشتر، وابستگی کمتری به کالاهایی ایجاد شود که به دلار و یا ارتباط با خارج از کشور نیاز دارند.

اما باعث تأسف است که در یکی از مهمترین وزارتخانه های کشور که با "روح و جسم" مردم ارتباط مستقیم دارد کمترین توجه به این مقوله اساسی شده است! در روزی که به هر دلیلی کارلوس کی روش تصمیم می گیرد ایران را ترک کرده و به همکاری اش با تیم ملی پرطرفدارترین رشته ورزشی در ایران پایان بدهد، مدیر روابط عمومی این وزارتخانه خبر از به خدمت گیری کلینزمن، زیدان و مورینیویی می دهد که هر کس ذره ای از اوضاع دستمزدهای فوتبال خبر داشته باشد می داند قیمت آن ها چند میلیون یورو است! روابط عمومی هر وزارتخانه صدای آنجاست و تصمیمات آن وزارتخانه تنها از این طریق به سمع و نظر مردم می رسد. اما در این وزارتخانه این معاونت، فضای مجازی را عرصه شوخی ها و آرزوهای خود کرده است.

از این گذشته، افتضاح اصلی و بزرگتر در دو باشگاه وابسته به وزارت ورزش است که باز هم هر تلنگری به آنها مستقیما با روح و جسم میلیونها ایرانی فوتبالی ارتباط دارد. دو مجموعه ای که یک رییس مجمع مشترک دارند و او کسی نیست غیر از مسعود سلطانی فر!

همین حالا شکایت برانکو ایوانکوویچ و ۱۰ مورد دیگر از قراردادهای بازیکنان و مربیان خارجی در تیم پرسپولیس روی دست باشگاه مانده و به احتمال خیلی زیاد تیم را با کسر امتیاز، بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و قطعا با ادامه این بی پولی ها به سقوط به دسته پایین تر سوق می دهد.

بیشتر بخوانید:

وکیل برانکو آخرین هشدار را به پرسپولیس داد

شاهکاری دیگر از سوی مدیران استقلال

در سوی دیگر استقلال هم دقیقا دچار همین معضل است. بدهی به شفر و گروهی از مربیان قبلی تیم از یکسو و بازیکنانی که هر یک با حکم فیفا در دست، هر روز عرصه را بر این باشگاه تنگ تر می کنند از سوی دیگر، تازه بخشی از ماجرایی است که البته هنوز به شکایت آندره آ استراماچونی نرسیده است.

وزارت ورزش باید یکبار برای همیشه به این پرسش اذهان عمومی پاسخ بدهد؛ بر اساس چه متر و معیاری مدیرانی کارنابلد را در رأس این دو باشگاه می نشاند؟ مدیرانی که تا این اندازه دو باشگاه پرطرفدار و در نهایت یکی از وزارتخانه های مهم کشور و سرانجام آبروی ایران را زیر سئوال می‎برند؟

وزیر ورزش که طی همین دو سال اخیر دهها مدیر را در رأس باشگاه و در جمع اعضای هیأت مدیره برده یا آورده، باید پاسخ بدهد چرا مدیرانش در ماجرای فسخ قرارداد با برانکو، شفر و استراماچونی و کالدرون مصالح کشور و نظام جمهوری اسلامی را در نظر نگرفته و بالعکس هر راه غلط و اشتباهی بود را پیش از همه برگزیدند؟

این مسئولیت بر دوش کدام نهاد نظارتی است که مسببان این آبروریزی های بین المللی را به دادگاه بکشاند تا درباره آبرویی که وینفرد شفر، پسر و دخترش در رسانه های کشور امارات متحده عربی از نظام ورزش و البته باشگاهداری در ایران بردند جواب بدهد؟ چطور چنین سوء مدیریت هایی نادیده گرفته می‌شود؟

آیا سلطانی فر نباید بابت منصوب کردن مدیرانی به نام ایرج عرب و امیرحسین فتحی و ... جواب پس بدهد؟ فتحی کسی  استکه باعث شد همه رسانه های تصویری، شنیداری و مکتوب ایتالیا حتی رسانه های محلی آن کشور هم به استهزای باشگاه استقلال بپردازند؟ هرگز از یاد طرفداران فوتبال نمی رود روزهایی که اوضاع پرداخت پول به استراماچونی به گونه ای بود که پای وزارت امور خارجه و ریاست بانک مرکزی در همان ماجرا باز شد و ماجرای رفتن مرد ایتالیایی نقل محافل شده بود!

شک نداریم، تعطیلی این دو باشگاه در چنین وضعیتی به مراتب سوددهی بیشتری برای کشور دارد. وقتی قرار باشد هر ساله میلیون‌ها دلار، سرمایه ارزی مملکت که از دشوارترین راهها به داخل می آید را دودستی تقدیم وکلا و دلالان مربیان و بازیکنان خارجی کنیم که به اندازه نصف آن هم ارزش نداشته و یا خدماتی ارائه نکرده اند!

سلطانی فر که حالا با اندیشه خصوصی کردن سرخابی ها، در رویای ارث و میراث گذاشتن برای ورزش این مملکت است با نگاهی به پشت سرش، اگر تنها جای پاهایش در رشته فوتبال را ببیند متوجه می شود همان آثار مخربی که از خود برجای گذاشته تا قرن ها به یاد طرفداران دو تیم قرمز و آبی می مانند و نیازی به ارثیه جدید نیست.


 صد البته که مقصران اصلی این وضعیت کسانی هستند که وزیری با این همه منتقد را بر این مسند نشانده و تائید کردند و هیچ بازخواستی به خاطر این اوضاع بحرانی فوتبال نمی کنند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    60 3
    جلوی آن پَپِه، آن نقاش و آن مردک نفتی را هم بگیرید
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      19 1
      هنوز که جلوی این یکی رو هم نگرفتن.کاش زودتر بشه 1400.
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    21 0
    تا وقتیکه سیستم اگر خوب بود کار ماست و اگر نبود به دیگران ربطش می دیم در دولت حاکم باشد این افراد بر مسند قدرت باقی می مانند.
  • ملت ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    19 0
    این ادم همه جا کاندید بود تا تونست باین مقام برسد ...... برخورد بااین ادم هزینه داردد...... خودت بدون......؟ چه هزینه ای.........
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    15 0
    این آقا و دوستانش چوب حراجی زدن به دلار ها و یوروها بذل و بخشش میکنن پولا رو مفت مفت بریز بپاش میکنن. مربی خارجی میاد یه قرارداد احمقانه گنده میبنده فرداش میگه نمیام اینا دلارها رو بهش صدقه می دن میرن یه مربی خارجی دیگه میارن طوری قرارداد میبندن که طرفشون همه جوره برندست. خداوکیلی پروژه کارآمد کردن تحریم تو این دولت خیلی تابلوئه، این یه مثالشه. مملکت رو بدون رقیب مثل هلو دادیم دستشون اینا هم روزگارمونو سیاه کردن. باز خدارو شکر مجلس احیا شد.
    • سید محسن IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 0
      دوست عزیز در صورتی که مدیر لایق بالای سر این دو باشگاه باشد نه تنها می‌تواند هزینه های خودش را در بیاورد بلکه می‌تواند باعث ارز آوری گسترده در کشور باشد قطعا سلطانی فر با این بی تدبیری گسترده می‌بایست دادگاهی شود
    • احمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 0
      خب بزار خصوصیش بکنن برو با ده تومنت سهم بخر خخخخخخختتتت
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    7 0
    عجب
  • mohammad IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    12 3
    قصد این دولت و وزیر نالایقش نابودی این دو تیم تهرانی بود که در حال انجام میباشد، پس هدف اجرایی در حال انجام میباشد، خدا رحمت کنه شاه و دولتش رو.................
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    8 0
    همه دلسوزان به کشور قبلا هشدار داده بودند .که آقای سلطانی فر مناسب این کار نیست. دربرف سال ۱۳۸۳ گیلان استاندار گیلان بودند متاسفانه ایشان عملکرد بسیار بدی داشتند .دوهفته شهر رشت برق وآب نداشت ولی ایشان می گفتند. همه چیز عادیه .درحالی که بسیاری از خونه ها و مدارس خراب شده بود. جالب تر اینکه از سوی رئیس جمهور وقت هم تقدیر شدند.
  • یونس IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    4 0
    از سلطانی فر بی فکر تر و ناشی تر مگه داریم؟!!!
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    5 0
    تمرکز مسئولان به عبور از فیلترهاست و کسی با عملکرد کاری ندارد
  • بهمن IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    10 6
    چرا این همه سیاه نمایی . بدهی استقلال و پرسپولیس قریب به 200 میلیارد است که سهم ایرانی 2500 تومان می باشد آیا این 2500 تومان یک آدامس بیشتر است . ولی با هر برد این دو تیم کل مردم ایران شاد می شوند و در زندگی روزمره مردم خودنمایی می کند . دولت باید در مورد این دو تیم هزینه نماید و حتی بالاتر . هزینه 10 سال تیم پرسپولیس و استقلال در ریخت و پاش یک بچه آقازاده گم می شود حالا شماگیر بدید به این دوتیم مردمی . من خودم شاید نیاز به 10 هزارتومان داشته باشم ولی حاضرم از یارانه یک ماه خود به خاطر تیم محبوبم بگذرم . اگر در فکر مردمید به پرسپولیس و استقلال بها بدهید حداقل این شادی را از مردم نگیرید چون تنها شادی مردم وقت پیروزی این دو تیم هست .
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      12 1
      چرا متوجه نیستید؟ بحث بر سر میزان بدهی نیست بحث بر سر "روند" هاست... اینکه یک باشگاه با عدم مدیریت صحیح مدام بدهی نجومی بالا بیاورد و با استدلالهایی از نوع استدلال شما انتظار داشته باشند که آن بدهی از جیب مردم پرداخت شود.... بله! پرسپولیس و استقلال در واقع شاید به نوعی گنجینه فرهنگی-ورزشی ما هستند، اما حفظ این گنجینه ها با سوء مدیریت و مدیریت قاجاری امکان ندارد...
  • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    16 0
    مگر کسی یقه آخوندی مفت‌خور رو با اونهمه گندکاری و فضاحت که افتخارننگینش هم این بود که یک الونک برای مردم درست نکرده!، گرفت؟؟!!! اینم مثل اون...
  • ح-ی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    5 0
    اینها مگر یکی ودوتا هستند که دهانشان را بندند. انشاءالله خداوند خودش سزای اینها را خواهد داد.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 0
    سیستم فاسد مسئولین بیکفایت و رانتی و فاسد رو سر کار میاره
  • ناشناس IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    دو /سوم مردم ایران طرقدار این دو تیم و تنها دلخوشی برد و باختهای انهاست و تو میگوئی این تیمها را منحل کنند.
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 0
    باید استخدام مربی و بازیکن خارجی ممنوع اعلام شود.
  • پیروز IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 1
    واسه پرسپولیس که خوب بوده چهارساله با تضعیف استقلال و فروش بازیکنان ارزشمند استقلال جام رو تقدیم میکنه به تیم محبوبش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس