لحظه نزدیک شدن قایق‌های سپاه به ناوآمریکایی

پیام فعالیت قایق‌های سپاه ایران در برابر ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و اقدام حزب‌الله در ایجاد شکاف در مرز لبنان با فلسطین اشغالی دارای مشترکاتی برای دشمن آمریکایی و صهیونیستی است.

سرویس جهان مشرق - طی هفته گذشته (۱۵ تا ۱۸ آوریل جاری) دو اتفاق حساس غیرمستقیم در منطقه رخ داد که دارای ابعاد نظامی استراتژیک بود. اولین رویداد، ادعای آمریکایی‌ها در خلیج فارس مبنی بر نزدیک شدن ۱۱ قایق تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به ناوهای دریایی آمریکا بود. اتفاق بعدی در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی افتاد؛ جایی که یگان‌های گارد مرزی رژیم صهیونیستی متوجه ۳ شکاف در حصار مرزی آنها با لبنان ایجاد شده و ادعا کردند که کار نیروهای حزب‌الله بوده است.

در عمل٬ هر اتفاقی که در منطقه می‌افتد، معمولا از نظر جغرافیایی دور از یکدیگر بوده و نه از نظر شکل و نه از نظر حساسیت ارتباطی با هم پیدا نمی‌کنند. اما می‌توان از طریق پیام‌هایی که این دو رویداد برای طرف‌های مقابل ارسال کردند، مخرج مشترکی میان آنها پیدا کرد.

** تحریکات دریایی در خلیج فارس

درست است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادعاهای آمریکا در خصوص نزدیک شدن قایق‌های سپاه به ناوگان آمریکایی را تکذیب کرد؛ اما این موضوع نشان می‌دهد که یگان‌های سپاه پاسداران ایران از طریق یک مانور پیچیده مبتنی بر نظارت و نگهبانی و تامین تجهیزات نظامی مناسب برای حمایت از آب‌های منطقه‌ای و امنیت آن به شکل کامل ماموریت دفاعی خود را در خلیج فارس انجام می‌دهد.

ناوهای آمریکایی چگونه به خود اجازه می‌دهند تا به شکل دائم در این منطقه حساس که نوار ساحلی شرق ایران را در خلیج فارس به شکل کامل در بر گرفته و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در آنجا برای محافظت از امنیت کشور خود حضور دارد، تردد کنند.

احاطه ناوگان آمریکایی توسط قایق های سپاه

تکذیب ادعاهای ایالات متحده درباره عملیات قایق‌های سپاه علیه ناوگان آمریکایی٬ به این معنا نیست که سپاه ایران اقدامات لازم برای محافظت از حاکمیت خود بر آب‌های منطقه‌ایش و حفظ احترام ویژه برای حریم جغرافیایی و تاریخی خود در منطقه را انجام نمی‌دهد.

این اقدامات از نظر عملی٬ یک مانور گسترده برای قایق‌های ایرانی ایجاب می‌کند که در این منطقه مستقر شده و تردد کنند؛ به ویژه اینکه حضور دریایی آمریکا در این منطقه حساس گسترش یافته است. ما در اینجا درباره ناوشکن‌های "یو إس إس بول هامیلتون" و"یو إس إس لویس بی. بولر" و"یو إس سی جی سی ماوی" صحبت می‌کنیم که برای تردد نیاز به یک مساحت بزرگ و تامین امنیت مستقیم دارند. این امر موجب می‌شود تا محل عبور برای قایق‌های ایرانی در منطقه تنگ شده و امکان ایجاد ترافیک و برخورد آنها با ناوهای آمریکایی افزایش ‌یابد.

آنچه که در عمل آمریکایی‌ها را تحریک کرده آن است که آنها  از خلال اطلاعاتشان درباره اصطلاح «حمله های زنبوری» که یک عبارت درباره استراتژی ایران برای مقابله با ناوهای هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس است می‌دانند که قایق‌های تندروی سپاه دارای قابلیت های بسیاری هستند و تهدید بسیار بزرگی برای ناوهای جنگی چند صد میلیون دلاری آمریکا به حساب می‌آیند. فقط یکی از این قایق‌های کوچک تندرو می‌تواند حفره‌ای بزرگ در ناو هواپیمابر ایجاد کند که میلیون‌ها دلار خسارت بوجود خواهد آورد.

مدت‌ها قبل اندیشکده "آمریکن اینترپرایز" گزارشی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه ناوهای آمریکایی در برابر قایق‌های جنگی تندروی ایران آسیب‌پذیر هستند. بنا براین گزارش، خلیج فارس هم باریک و هم کم‌عمق است و ناوهای هواپیمابر آمریکایی قدرت مانور کمی در چنین گذرگاه‌هایی دارند. این ناوها در برابر هجوم قایق‌های تندروی ایران بسیار آسیب‌پذیر هستند.

احاطه کشتی جنگی آمریکایی توسط قایق های سپاه

** ایجاد شکاف در حصار مرزی لبنان با فلسطین اشغالی

عملیات ایجاد شکاف در حصار مرزی لبنان با فلسطین اشغالی را می‌توان یک دستاورد بزرگ برای مقاومت لبنان دانست. زیرا اول اینکه اغلب اوقات زمانی که یک درگیری و یا اقدام تحریک‌آمیز در این منطقه اتفاق می‌افتاد، رژیم صهیونیستی سعی می‌کرد آن را نادیده بگیرد. دوم، کاملا طبیعی است که هیچ طرفی به جز حزب‌الله نمی تواند چنین عملیات دقیق و حساسی را که حامل یک پیام رمزی و البته واضح در پاسخ به اقدام گستاخانه و متجاوزانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در مورد هدف قرار دادن خودروی حزب‌الله در مرز لبنان با سوریه بود، انجام دهد.

در اینجا یک نکته جدید در پیامی که حزب‌الله با ایجاد شکاف در حصار مرزی لبنان با فلسطین اشغالی برای دشمن صهیونیستی فرستاد وجود دارد؛ چرا که نیروهای مقاومت لبنان به آسانی این کار را انجام داده و مشخص شد که تجهیزات اطلاعاتی صهیونیست‌ها که مدعی بودند یک پرنده نیز نمی‌تواند به مرزهای آنها نزدیک شود تا چه اندازه ضعیف است.

تاثیر این اتفاق در جبهه داخلی صهیونیست‌ها به این صورت است که آنها اعتماد خود را به بسیاری از عناصر تولیدیشان مانند نظارت الکترونیکی و سنسورهای تشخیص صدا و تصویر برای شناسایی هرگونه تحرک در نوار مرزی از دست داده‌اند؛ به طوری که در حال حاضر در شهرک‌های مرزی فلسطین اشغالی با لبنان خودروهای نظامی در کنار خودروهای غیرنظامی تردد می‌کنند.

** وجه شباهت و ارتباط استراتژیک پیام سپاه و حزب‌الله برای دشمن

با بررسی دقیق مضمون و ماهیت حرکت قایق‌های تندوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نزدیکی ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و شکاف‌هایی که حزب‌الله در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی ایجاد کرده می توان با ارتباط قائل شدن میان این دو اتفاق به یک معادله رسید:

اول٬ درباره حزب‌الله دیگر لازم نیست که بازدارندگی خود را در برابر دشمن صهیونیستی با سلاح‌هایی که موازنه میان دو طرف را تغییر می‌دهد تثبیت کند. حزب‌الله با رسیدن به حصار مرزی و ایجاد شکاف در آن و تامین نقاط کانونی برای ورود نیروهای مقاومت به «الجلیل» با مناطق اشغالی بازدارندگی موثر خود را ثابت و قابل تحقق کرد که تاثیر آن را در شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست دیدیم.

در این تقابل هیچ بمب و بالگرد و پهپاد صهیونیستی به کار نمی‌آید و دیگر سلاح‌های پشتیبانی مستقیم (توپخانه‌ای و یا تجهیزات زرهی) صهیونیست‌ها نیز ارزشی نخواهند داشت.

پیام حزب‌الله از ایجاد شکاف در مرزها به عبارت دیگر این است که از امروز به بعد پیگیری و رصد موشک‌های حزب‌الله برای شکستن موازنه بازدارندگی چه در سوریه و چه در لبنان هیچ ارزشی ندارد.

از امروز به بعد حزب‌الله با موشک‌های پیشرفته و یا بدون آن وحشت بازدارندگی خود را در میان کوچه‌ها و خانه‌های شهرک‌های صهیونیست‌نشین و پناهگاه‌هایی که میلیاردها دلار برای مقابله با طوفان موشک‌های دقیق حزب‌الله هزینه کرده‌اند غالب می‌کند.

دوم٬ در رابطه با مانور قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مقابل حضور نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز و سواحل خلیج عدن و دریای عرب٬ دیگر برای تهران مهم نخواهد بود که خود را متمرکز بر استراتژی توسعه موشک‌های بالستیک دقیق و پهپادها برای کاربردهای گوناگون کند.

همچنین ایران با وجود اهمیت محافظت از روند توسعه توانایی‌های خود در زمینه موشکی و انجام عملیات‌هایی نظیر مورد مورد هدف قرار دادن پایگاه «عین‌الاسد» و یا هر پایگاه آمریکایی دیگر، با مانور قایق‌های سپاه در برابر ناوها و ناوشکن‌های آمریکایی نشان داد که اهداف گرانبهاتری در مقابله با دشمن دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    اینقدر سربه سر این هیولای بی رحم نذارید
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      هیولای درب داغون
    • پری مجرد44ساله IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      به کوری چشم تو و امثال تو آمریکا را در سرتاسر جهان مچاله میکنیم
    • F35 US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      نگران نباش خودمون ترتيبشونو ميديم ، ما كم تجربه نداريم ، ژاپن ، ويتنام و . . . ، ما صبحونه رو تو ديگو گارسيا بزنيم ناهار رو ديگه تو دفتر مشرق ميزنيم .
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      اینها تا ملت ایران رو درگیر یه نبرد ویرانگر نکنند اهلی نمی شن، هر چند بهتر مرگ یکبار شیون یکبار، ریشه اشون کنده می شه.. یا «حجت ابن الحسن» ریشه ظلم را بکن
    • محمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      61 99
      پوشک بدم خدمتتون
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      61 87
      می ترسید، می لرزید، خب بروید به جهنم. برو به جهنم حقیر زاده ی اجنبی پرست
    • یک جانباز US ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      49 94
      برای ما هیولای پوفکی است در جریان کرونا اربابانت خودشان را ثابت کردند
    • CH ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      54 92
      هیولای بی رحم؟ :)))) این هیولای بی رحمِ شما لاتِ کوچه ی خلوته فقط زورش به بدبخت بیچاره هایی مثل افغانستان و عراق و ... میرسید. حالا خورده به یه کشورِ هفت هزارساله مثل ایران چوب تو آستینش کردیم خودشم نمیدونه این چوب رو چیکار کنه.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      8 27
      خخخخ
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      33 25
      14:02 چطوری بچه خونگی سوسیس نشین ؟
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      امریکا یک هیولای خوردنی است نه بی رحم، کافی است در برابر مانور با آن به خداوند متعال که قادر مطلق است توکل کرد
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      جون داداش این اف ۳۵ خیلی شاده. به به باخت در جنگ هاشون افتخار میکنه. دفتر مشرق کلا برا تو با هر چی که توش هست فقط تو بیا ببینیم از پس برادر بزرگوار خدماتی مشرق بر میای یا نه . شرط میبیندم مثل چای کیسه ای شوتت میکنه تو اشغال .
    • مظلوم IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      برو روزی صد بار دعا کن که انگشت اشاره آن دلاور مرد نیرو دفاعی مان به سمت استفاده از سلاح در اختیارش تچرخد. مطمئن باش که همه پشتیبانش هستیم . فقط دعا کن .
    • شاکی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      29 54
      چقدر جای خوشحالی داره که این آواره های بی دندان آلبانیایی نشین و کفتار های پیر و جوان صهیونیست وقتی که خط به خط مشرق رو میخونن و به رعشه میافتن .
    • DE ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      13 72
      كدام هيولا ؟
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      60 5
      ۱۵:۵۹ چقدر جای خوشحالی دارد که ما شما را به طرف پاماد سوختنی سوق میدهیم.خخخخخ
    • محمدحسین RO ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      10 67
      منظورت حیولای دیوانه بود؟ کسی که به خودش و مردم مواد ضد عفونی کننده طزریق میکنه چندان هم خطرناک به نظر نمیاد.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 56
      آدم یاد سخن مرحوم مدرس می افتد که به شاه گفته بود غول بی شاخ و دم که امام فرمود همین عنوان نیز برای چنین شخصی به نحوی بزرگی نداشته اش را می رساند
    • شاکی IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      3 59
      میبینم که این ولگردهای اسرائیلی از پیر و جوان شغال صفت شون و این خائین و حرامی های ساکن البانی تمام هم و غمشون شده خواندن تمام و مو به موی مطالب مشرق . حتما از قبل هم خوشون مجهز کردن به پوشاک .چون از شدت ترس به هیکل و اشغال دونی که توش ولو شدن بیشتر از این گند نزنن
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      5 49
      آفرین آمریکا کم نداره از قتل و ترور و بد ذاتی اما اگر فرعون باشی به یاری خداوند مقاومت آبی است که آمریکا را در خود غرق می کند
  • حسن IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    آفرین برحزب الله شجاع وسپاه قهرمان.دشمن فقط زبان زورمیفهمد.مرگ بر آمریکاواسراعیل تروریست جنایتکا
  • پری مجرد44ساله IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    23 99
    باید این آمریکایی که برای ایران چنگ و دندان نشان می دهد را به صلابه بکشیم تا بداند یک من ماست چقدر کره داره.
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    26 94
    مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر ال سعود مرگ بر انگلیس مرگ بر فرانسه انقلاب و اسلام پیروز است به لطف صاحب عصر و زمان
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      70 22
      مرگ بر مریخ مرگ بر مشتری مرگ بر کل کهکشان راه شیری خخخخخخ
    • نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      ببند دهنتو سکولار بیخاصیت.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    90 27
    ترامپ هشدارو داده دیگه خودتون میدونید!
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      10 44
      خخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      ترامپ مثل شیر پیریه که رو در رو غرش میکنه اما از پشت اسهاله و با هر غرش خودشو خراب میکنه. اره داش ترامپ و دارو دستش فقط برا سعودی و امارات ترسناکه
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      59 9
      ۱۴:۴۶ کیه که ملت را سپر خودش قرار داده به نظرت عزیزم اندکی تفکر.
    • RO ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      11 43
      ترامپ بره وایتکسشو طزریق کنه و کاری به این مسائل نداشته باشه.
    • FR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      11 19
      دادا اونا که از کمپ منافقین مثبت و منفی می زنید. دستتون رو شده. کار تمومه نزدیک جنگ و نبرد نهایی هستیم. انشااله شماها رو در هم خواهیم کوبید..
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      3 46
      اره یعنی دوباره تنش خوارش گرفته یک سیلی دیگه بخوره دوباره دم از صلح می زنه
    • حامد IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      4 102
      ترامپ مال این حرفها نیست .حزب الله ی موشک بزنه ترامپ اسهال میگیره باید خودشو پوشک کنه .
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    19 26
    اگر ما روح الله خمینی را که درود خدا بر او باد باور کنیم فرمود امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . متاسفانه برخی مسولات احمق ما این حرف را نمی توانند باور کنند ولی ما باور کردیم و هیچ موقع از امریکا نترسیدیم . من یک دهاتی کم سواد هستم ولی اگر الان بگویند تنهای برو به ناو امریکا شلیک کن بیا بدون هیچ واهمه ای این کار را به حول قوه الهی انجام می دهم . خدا کند این ادمهای باسواد رئیس این حرف امام ره را بفهمند
  • عدنان US ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    16 50
    حوزه نفوذ ایران بعد از قرنها به مدیترانه رسیده.اگر زنده دنبال زنده کننده شکوه ایران باستان هستیم.چ کسی خوشش بیاد چ نیاد اون جمهوری اسلام ایرانه.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    8 66
    چون خ داشته با خلیج خوکها اشتباهی گرفتن،میدونید همشون فارسی بلدن،خلیج شما اونطرفه یانکی ها خوک خور
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    26 3
    ناو هواپیمابر با وجود داشتن هواپیماهایی با برد 2000 تا 3000 کیلومتر و موشک های کروز با برد 1000 تا 3000 کیلومتر و نیز توانایی سوختگیری هوایی جنگنده ها چرا باید برای جنگ وارد خلیج فارس بشه؟
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      36 3
      خوب هست که خودتون هم می فهمید.
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      11 87
      ناوهای ایران در خلیج فارس صدها برابر بزرگتر از ناوهای آمریکایی هستند. با یک موشک می توان ناوهای آمریکا را برای همیشه غرق کرد یا آنها را از کار انداخت ولی ناوهای ایران هرگز غرق شدنی نیستند. ایران نزدیک به ۴۰ جزیره که هرکدام مانند یک ناو بسیار بزرگ هستند در خلیج همیشه فارس دارد که مجهز به انواع و اقسام سلاحهای زمینی دریایی و هوایی هستند. علاوه بر این جزایر و کشتیها و قایقهای نظامی تندرو ایران در تمام سواحل جنوب یگانهای نظامی مستقر کرده است. حتی ایران می تواند از سواحل شمالی یعنی از دریای خزر ناوهای آمریکا را در خلیج فارس هدف بگیرد‌. پس متوجه برتری نظامی ایران نسبت به آمریکا شدید؟
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      3 60
      امریکا از بعد جنگ جهانی مکانیزم ارعاب و ایجاد و وحشت رو پیش گرفت و ناوگانهای متعددی در کل ۵ قاره ایجاد کرد که البته خوب جواب داد. بعد از پیروزی انقلاب ایران برای فشار به ایران بارها این قدرت نمایی رو انجام داد اما هر بار شکست خورد .در جریان جنگ نفتکشها در خلیج فارس هم بهشون اثبات شد که در مقابل ایران این مکانیزم جواب نمیده. در زمان اوبا این رویکرد به دلیل فرسودگی بیش از حد ناوگان امریکا کمتر شد اما ترامپ دوباره این مکانیزم رو در خلیج فارس فعال کرد. البته با دانش به این که ایران در هر حرکت قادر به پاسخ گویی هست انا عمده دلیل این رفتار و تاکتیک فشار به سعودی و امارات برای گرفتن بیشتر باج و غارت سرمایه های این دوتا کشوره. اگه خاطرتون بیاد یکی از همین ناوهای امریکایی چیزی نزدیک به ۱۲۰ تا موشک از مدیترانه به سوریه شلیک کرد امانزدیک به ۱۰۰ تا از این موشک های کروز و دریا به زمین توسط پدافند سوریه منهدم شد. بعد اون ماجرا امریکا ترجیح داد ناوهاش رو دورتر ببره . از هیاهوی این ناوها موشک ها نباید ترسید اینا فقط برا چابیدن امارات و سعودیه
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      4 1
      ضعف پدافند سوریه رو ارتش ترکیه و اسرائیل به خوبی اثبات کردند پس لطفا ادعای پوچ سرنگونی موشک های آمریکایی توسط پدافند سوریه رو مطرح نکنید.
  • علی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    آفرین بر دلاورمردان ایران زمین، اینها آریوبرزن های زمان هستند وهرکدام برای یک لشگر کافی هستند، آفرین برسپاهی باغیرت، ما پشت سرسپاه ورهبر عزیزمان ایستاده ایم، دعای خیرما بدرقه ی راهتان ((یا علی))
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 70
      خوب هست که خودتون هم میفهمید
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    15 61
    ان شاالله از منطقه بیرونشون میکنیم ، چه خشتون بیاد چه نیاد
  • محمدحسین RO ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    15 55
    دیگه بهم ثابت شده این منفی بده ها از کمپ آلبانی هستن و گله ای میان و میرن.
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      43 2
      کلا هر کی خلاف شما فکر میکنه از البانیه تو ایران که همه همفکر شمان
  • غلام محمدزاده IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    8 134
    سلام درود بر سپاه و ارتش کشورمان امریکا هیچ غلطی نمی کند خلیج همیشه فارس ماست ما همیشه اماده ایم فدای وطنیم تشکر از شبکه شما وخسته نباشی
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 114
      اسلام پیروز است درود و رحمت خدا به شیر مردان سپاه
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    37 21
    یه سیم خاردار سوراخ کردید اینقدر جوگیر شدید اگر شما بجای اونها بمب اتم داشتید اون وقت چکار میکردید
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 47
      داش واقعا یه سوال جواب بده. اگه این سیم خاردار مهم نیس چرا کل امریکا و اسراییل دستپاچه شدن و خودشون دارن در حد کارشناسی نظریه پردازی میکنن ؟ در ضمن بمب اتم مربوط به جنگهای قرن گذشتس وقتی شاهراه و اقتصاد دنیا و ۴۰۰ هدف نظامی و نفتی زیر برد موشک ها باشه خود بمب اتم و الکترون و پروتون و نوترون دسته جمعی در برابرت تسلیمن. شما جوش بمب اتم اونا رو نخور
    • اذری IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      6 60
      بنظرم درگام بعدی باید تکلیف بیگانه پرستها را روشن کنم
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 45
      وقتی که خدا پشتیبان ماست دیگه نیازی به بمب اتم نداریم به خاطر همین هست که رجز خونی می کنیم
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 61
      آمریکا مظلوم کش است و ناجوانمرد حریف مردان نیست تو زمان جنگ تحمیلی ایران سیم خار دار هم نمی ذاشتن وارد کنه رسیده به اینجا بمب اتم هم در برابر خواست خدا هیچه
    • رحمت عیدی IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 53
      پیری جون مگه بمب اتم راکت آرپی جیه که هر وقت و بیوقت خاستی استفاده کنی!؟ کلی عواقب سیاسی و امنیتی و نظامی داره استفاده از بمب اتم یعنی اعلام جنگ تمام عیار که آمریکا هرگز نمیخاد کار به اونجا بکشه یعنی توانشو نداره،تو نگران نباش با پدافند لیزری در خدمتیم،ضمنا بمب اتم فقط عملیات روانیِ و تمام،اون چیزی هم که تو خوندی ما از حفظیم داداچ پیری
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 0
      ۰۲:۱۳ رحمت عیدی : داداچ خودت فهمیدی چی گفتی امریکا توان استفاده از بمب اتمی را نداره ؟!!!مثل اینکه متوجه نیستی امریکا اولین کشوری بود که حدود 40 الی 50 سال پیش بمب هیدروژنی را تولید وساخت بمب اتم که بماند عزیزم مثل اینکه شما تو یه روستا یا یه شهر کوچک زندگی میکنید که که با هیج جای دیگه دراتباط نیستی وخبر از هیچی نداری!!!!
  • سرباز وطن IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    3 29
    امریکا _(ابر قدرت است)
  • حسین LU ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    6 0
    چرا موقع بحث هاتون با هم. میگید ‌ شما ها؟ و ماها؟ مگه ما ایرانی ها به دو دسته تقسیم شدیم ک خودمون نمیدونیم؟ چرا تفرقه میندازیم بین خودمون اسکولا
  • رامین IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 2
    حملهههههه
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 33
    بعضی ها چقدر وطن فروش هستن مضخرفها آشغالن آشغال درود بر هر ارگانی که از ایران و ایرانی دفاع میکنه درود بر ایییییییییییییران
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    2 81
    گوشمالی عین الاسد یادشون رفته.... به بوی نفت اومدن ولی خر داغ می کنن....
  • کوروش بزرگ IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 83
    شما باید افتخار کنید که ایران بتواند با آمریکا مبارزه کند ولی از خواندن نظرات بعضی ها متاسف شدم وحالا فهمیدم چرا این کشور شاهد تجاوزات فراوان از جمله چنگیز و اسکندر شد ایرانی بیگانه پرست ترامپ غلبه کند به ضرر خودتونه کلی تجاوز و… "
  • حجت اله طاهری IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    2 51
    آمریکا هشت سال مستقیم در جنگ رودر رو با ما جنگید اون موقع ما فقط یک کلاش بیشتر نداشتیم هیچ غلطی نکرد ولی حالا که از ناخن تا دندون مسلحه ایم چکارش میکنیم.سوراخ سوراخش میکنیم
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      59 0
      از کدوم جنگلهای امازون خروج کردی معلوم میشه؟؟!!!!!
  • اناری IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    3 43
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواندبکند
  • رضا خدابخشی IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 92
    امریکا تمام شده است،وهمیشه درذهن کند خودکابوس ایرانو ایرانی رامیبیند،ودیوانه واراز خواب میپرد۰
  • علی US ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 66
    آمریکا ضعیف کشه اگه زورش میرسید و نفع جنگ بیشتر از ضررش بود الان این اوضاع ما نبود. اگه جنگ بشه دنیا با آمریکا بیشتر آشنا میشن و گاوای شیرده شن هم کف دست آمریکا نمیذارن
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 66
    واقعا جای تاسف داره که یه مشت حرامی بی صفت خودفروخته مدام دم از قدرت آمریکامیزنن وایران وایرانی رومیخوان بترسونن.ایرانی چه باک از آمریکا وآمریکایی داره؟؟؟خودآمریکائیها میدانند که شیربچه های شیعه ۴۰ساله که چه بلاهایی سرشون آورده.ای خائنهای خارجی وداخلی نوبت شماها هم میرسه بزودی.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 51
    من مسلمانم ولی به پیشگوییهای نوسترآداموس فرانسوی باور دارم البته با تفسیر به رایهای مغرضانه دیگران مخالفم ومتعجبم بعضی ضدانقلابها مبخواهند ازززبان او پایان حکومت اسلامی را درآورند اتفاقا ایران تاصلح هزارساله در دنیا تلاش میکند . او ازپودر شدن ناوگانی درخلیج فارس حرف میزند بدون آنکه نامی از کسورباگروه خاصی ببرد واین نسان میدهد اتهامات به ایران مسموع نبست . حس ششم من میگوید این اتفاق شگرف درهمین سال اتفاق می افتاد شایدفردا که بیدارشویم این اتفاق افتاده باشد . آنقدر عجیب است که آدم فکرمیکند حتی خودآمریکاییها درآن دست دارند بریگاردهای سرخ ..ژاپن الفاعده وحتی ماسونها باچبن وروسیه متهم مبشوند حتی ایران اما اگر حادثه ای عمدی هم توسط خدمه ناوها محل تحفیات میشوند چیزی شبیه له ترور جان اف کندی که هنوزهم برسایعات استواره واگر دریازدهم اردیبهشت باشد شاید پاره ای از شهابسنگ چهارکیلومتری باشد . به آمربکا توصیه میکنم درثدد اسغال جزیره مقل جزیر فارسی نباشد چراکه مین والمری ایستکه ضد اجتماع نفرات است . خلاصه آیت الله ری شهری قبل ازانقلاب درروبایی به او میگویند نگران نباش انقلاب پبرور مبشود چیزی نمبگذرد شوروی وچیزی نمیگذرد آمریکاهم دچار فروپاشی میشود آباروبایی صادقه که دووعده آن محقق شده سومیش هم محقق میشود منم دروزهای اول شهادت سردار سلیمانی دررویایی صادقه بهم گفتند نگران نباش خبرهای خوبی در راه است !
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 60
    ایول انقدر خوشم میاد از این شیطون بازیها همش رو مخ دشمنان داخلی و خارجی رژه میره.
  • محمد IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 49
    فقط باید یه ناو با تمام تجهیزاتش بره زیر آب.این خاستهی همه ملت هست پس بسم الله...
  • محمود IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 69
    دشمن دوزد تو خونمه ازش بترسم داغ شو.دل موریانه های وطن فروش میزارم زمان جنگ با صدام دها خود فروش پشت سرم بود حالا تعداد انگشت شماری خاعن کار جمع آوری دو ساعت بسیجه
  • . IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 58
    زنده باداسلام وانسانیت. ریشه ی نژادپرستی خودخواهی وظلم ونفاق وتفرقه افکنی امثال ترامپ که ملت مظلوم خودشان راهم احاطه کرده بایدبسوزد. ماملت ایران جان برکف مدافع حقوق بشر وپشتیبان سپاه هستیم.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 90
    ادم از اونایی که دم از تحیصیلات میزنن ووگاوشون جدا میدوشن چطور اینهمه نیرنگ وفریب باعث نمیشه بخودشون بیان البته تو مملکت کچلی زیاده بهشون حق میدم ولی الان که دشمن متجاوز ما مشنرکه همدلی از هر کاری بهتره ایرانی لطفا لیرانی بمان ما ملت شریف واستثنایی هستیم وبه ارمانهایمان وفا دار بمانیم لطفا با هر عقیده ای کنار هم متمدن بمانیم کروما متمدن بودن مارا ثابت کرد بقول امام حسین اگه مسلمان نیستی ازاده باش
  • جج IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 1
    ایران ایرانم ابرقدرت شده خدایا شکرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس