کد خبر 1065713
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
منزل مرحوم سبزواری پدر شعر انفلاب در سبزوار تخریب شد

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بخشی از خانه مرحوم استاد حمید سبزواری معروف به پدر شعر انقلاب در پی بارندگی‌های اخیر تخریب شد.

به گزارش مشرق، محسن برآبادی رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بخشی از خانه مرحوم استاد حمید سبزواری معروف به پدر شعر انقلاب در پی بارندگی‌های اخیر تخریب شد.
او افزود: بارش‌های رگباری اخیر سبب تخریب دیوار جنوبی و هشتی ورودی این ضلع خانه استاد حمید سبزواری که مصالح عمده آن خشت و گل بود شده است.

بیشتر بخوانید:


رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: خانه استاد سبزواری شامل سه بخش شرقی، مرکزی و غربی است که بخش غربی آن اثر تاریخی است و قدمت آن به اواخر دوره قاجار می‌رسد، اما این اثر در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده است.

برآبادی بیان کرد: ۲ سال پیش برای مرمت این بنا تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه حکیم سبزواری و پسر مرحوم سبزواری با هدف بهره‌برداری ادبی و فرهنگی از منزل استاد حمید سبزواری امضا شده بود.

حسین آقاممتحنی معروف به 'حمید سبزواری' شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست. وی روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

از آثار استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.

۹۶۰ اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تاکنون ۱۶۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    16 3
    بی لیاقت ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Hasdi IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    فقط همین یه کارتون مونده بود !!! آدم میمونه چی بگه بهتون بخدا
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    بای خانه‌های تاریخی تخریب و همان شکل میلی متر ی ساخته شود چون بعضی از این مسعولین فقط برا مرمت خانه گلی چنان خرج‌های نجومی میگن آدم شاخ در میاره که اگر تخریب میشد با طلا میساختن از اون ارزون در میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس