کد خبر 1065588
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
جنگ روانی

مقصر آن کارگزار جنگ روانی ایرانی مقیم آمریکاست که چندین توئیت به انگلیسی می‌نویسد و به افکار عمومی القا می‌کند فرد مجرمی که آن حرکت شنیع را در حرم انجام داد.

به گزارش مشرق، رضا نصری طی یادداشتی در کانال مطالعات پژواک خرد معاصر نوشت:

ایرانیان مقیم خارج! اگر فردا در خیابان‌های لندن و نیویورک و تورنتو و سیدنی به بهانه کرونا مورد حمله نژاد پرستانه قرار گرفتید؛ اگر محل کسب ‌و کارتان در شهر میزبان بایکوت شد یا مورد تعرض قرار گرفت؛ اگر همسایه و همکار جواب سلام‌تان را نداد؛ اگر از محل کار عذرتان را خواستند و اگر همکلاسی فرزندتان در مدرسه از بازی و هم ‌صحبتی با او منع شد...بدانید مقصر کسانی هستند که تلاش می‌کنند به بهانه مبارزه با حکومت، در بحبوحه بحران کرونا، وجههٔ ایران و ایرانی را به زشت‌ ترین شکل تخریب کنند.

مقصر آن کارگزار جنگ روانی ایرانی مقیم آمریکاست که چندین توئیت به انگلیسی می‌نویسد و به افکار عمومی القا می‌کند فرد مجرمی که آن حرکت شنیع را در حرم انجام داد (و روز بعد دستگیر شد) نماد مقابله حکومت با اپیدمی کروناست تا روزنامه «نیویورک پُست» یک روز بعد تیتر بزند که «ایرانیان در لجبازی با کرونا اماکن مقدس را لیس می‌زنند!».

مقصر آن روزنامه‌نگار ایرانی است که در نیویورک‌تایمز مقاله‌ای سرشار از دروغ، تهمت، اظهارات گزینشی و گزارشات تحریف‌شده منتشر می‌کند تا القا کند حکومت ایران در مهار بحران شکست خورده و مجبور شده پزشکان را تهدید کند و به خانه‌ها ۳۰۰ هزار «شبهه‌ نظامی» اعزام کند!

چرا؟ چون ایران باید به عنوان کانون کرونای جهان در ذهن مخاطب نقش ببندد تا همه تبعات اقتصادی، سیاسی و بین‌الملل آن متوجه ایران شود!

مقصر آن فعال سیاسی ایرانی است که همه اقدامات دولت در تعطیلی مدارس، تعطیلی دانشگاه‌ها، کاهش ساعات کاری ادارات دولتی، محدودسازی مسافرت‌های میان شهری، کنترل عبور و مرور در شهرها، لغو تردد برخی قطارها و خطوط هوایی، تشکیل ۳۰۰ هزار تیم ضربتی، تاسیس بیمارستان‌های صحرایی، .فعال‌سازی واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک، شست‌وشو و گندزدایی از معابر و خیابان‌ها، سازمان‌دهی کادرهای پزشکی، همکاری با اروپا و سایر کشورها برای دریافت دارو و کالاهای مورد نیاز، تعطیلی نماز جمعه و گردهمایی‌های مذهبی و غیرمذهبی، پذیرش هیات‌های تخصصی از چین و سازمان‌های بین ‌المللی، مبارزه با احتکار، ایجاد صدها ویدئو و برنامه آموزشی در فضای مجازی، برگزاری کنفرانس‌های خبری روزانه و اطلاع‌رسانی مستمر...را نادیده می‌گیرد و در افکار جهانی واکنش ایران را به «دعوت به دعا» و «خواندن صحیفه سجادیه» تقلیل می‌دهد.

مقصر آن ایرانی پر مخاطب بی مسئولیتی است که تلاش می‌کند اظهارت و اقدامات هر فرد ناشناس و بی اعتبار و خرافاتی در تلگرام را موضع «رسمی» دولت ایران جلوه دهد و تمام کوشش شبانه ‌روزی و توصیه‌ها و اقدامات هزاران متخصص و کارشناس در بدنه دولت را از دید افکار عمومی پنهان نگه دارد.

مقصر فردی است که پیام دلگرم‌کننده و روحیه ‌بخش پرستاران و کادرهای پزشکی به مردم را «از روی اجبار» و «پیرو تهدید» می‌خواند و شادمانی آن‌ها را به ممنوعیت رقص در ایران گره می‌زند تا بر اندک پیام مثبتی که از ایران به جهان مخابره می‌شود یک بار منفی بنشاند و کام‌ها را تلخ نگه دارد!

مقصر آن شبکه خبری است که از «منابع بیمارستانی» آمارهای اغراق‌شده مخابره می‌کند، هر فیلم و ویدئوی آماتوری ارسالی از هر فرد مجهول‌ را با تفسیر و تحلیل دلخواه برای میلیون‌ها مخاطب پخش می‌کند و اینگونه القا می‌کند که وضعیت از کنترل خارج شده است!

مقصر آن ایرانی‌ و سازمان ویرانی‌ طلبی است که دو روز از بحران نگذشته، به فارسی و انگلیسی نامه می ‌نویسند که باید برای نجات ایرانیان از بحران کرونا و ناتوانی حکومت در مدیریت آن «مداخله بشر دوستانه» (اقدام نظامی) صورت بگیرد!

مقصر آن ایرانی ایران‌ستیز است که می‌خواهد از بحران کرونا و تعطیلی ادارات و کارخانه‌جات تاثیر یک «اعتصاب سراسری» را استخراج کند تا علاوه بر اضطراب بیماری، یک لطمه و فروپاشی اقتصادی نیز به پیکر ایران و ایرانی تحمیل کند.

باید محکم در برابر این افراد ایستاد. مبارزه سیاسی با یک حکومت که هیچ! حتی مبارزه مسلحانه هم راه و رسم و کُدهای اخلاقی خاص خود را دارد!

این افراد - که سال‌ها بر طبق تحریم و جنگ و تروریسم اقتصادی کوبیده‌اند - امروز نشان داده‌اند حتی در اوج یک اپیدمی خطرناک هم به حداقل نرم‌های اخلاقی و کوچک‌ترین عرف و پرنسیپ و اصول پایبند نیستند.

آن‌ها حاضرند به اسم مبارزه با «رژیم» نه تنها به ایرانیان داخل ایران لطمه مالی و جانی بزنند، بلکه از ضربه زدن به جان و مال و حیثیت و امنیت میلیون‌ها ایرانی مقیم خارج هم ابایی ندارند./پایش آمریکا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    55 2
    وطن فروش ها رو هم به راه درست هدایت کن ای خدا۸۲۷۴
    • حسن IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      6 8
      به ما چه،ما که خارج نیستیم.ایرانیها خارج نشین نگران خودشون باشن
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    30 10
    بگو مقصر اصلاح طلبان هستند و خودت را راحت کن
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      51 2
      مگه شکی هم در این مورد هست؟!!
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      9 2
      کار دجال دقیقا همینه ولی افراد مد نظره اتفاقا اصولگرای نفوذی بدتر از همه است.
    • DE ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      19 0
      اصلاح طلبها غیرت و مردانگی و استوره و رشادت و شجاعت ایران و ایرانی را به سخره گرفتند با توسری خوری از غرب و بله قربانگو یی از آنها . اصلاحطبان از امریکا لبر قدرت و غول جادویی میسازند و نسخه ذلت برای ملت میپیچند و ملت غیور ایران به امریکا و نوکران داخلی آنها سیلی میزند.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    54 3
    خدا ان شاء الله ریشه همهٔ این وطن فروشها رو بکنه و به بدترین وجه از روی زمین محوشون کنه!
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    10 3
    اقدامات دولت ؟ دولت روحانی و جهانگیری ؟
  • سیدمحسن IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    23 1
    سلام خدا یارو یاور انسانهای شیرپاک خورده هستش خداوند الهی به انسانهای ایرانی باغیرت ومومن وفداکارخیر وسلامتی وانسانیت ببخشه الهی آمین.لعنت خدا براون آدم نماها که ازحیوان پست تر هستن وجز ظلم کاری بلد نیستن...لعنت...
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 12
    یعنی دروغه؟؟؟!!!
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      9 4
      11:45 بله دروغه، سوال بعدی لطفٱ !!!!
  • IE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    5 11
    سلام تا کنون به لطف و مدد الهی چیزی جز احترام و ارامش ندیدیم چیزی که در کشور خودمون دنبالش بودیم واین چیزی جز مدد الهی و بعد هم بهرحال اون چیزایی که از غرب میگن هم خیلی درست نیست باور نکنیید من دارم زندگی میکنم اینجا
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      14 2
      زندگی کن .اما مثل انسان های عاقل . اگر مقاله را کامل مطالعه کنید دارد هشدار می دهد.آن هم به کسانی که تا تقی به توقی می خورد بر علیه کشورشان سیاه نمائی می کنند. فقط همین
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      10 2
      در غرب زندگی میکنی و انقدر بیکاری که میای در سایت متعلق به تفکرمخالف، نظرمیذاری؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( تازه باتوجه به پرچمت اگر درایتالیا و عمق فاجعه کرونایی نباشی)
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      4 1
      نمردیم ومعنای ارامش در قلب کرونایی اروپا یعنی ایتالیا رو فهمیدیم.
    • TR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      3 2
      یه سری ها فرق پرچم ایرلند و ایتالیا رو نمی دونن
    • IE ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      3 8
      یعنی در بیسوادیتون همین بس که پرچم ایرلندد و ایتالیا رو تشخیص نمیدین!! و از طرفی انسانها ازادن هر سایتی رو بخونن چه مشکلی دارید با مطالعه افراد سر همین ادمهای مثل شماست که خیلیها اومدیم خارج و احساس بهتری داریم الحمدلله
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 0
      بعضی ها اونقدر رذل هستند که ایستادن در صف دستمال توالت در خارج حالا ایرلند یا ایتالیا فرقی نمی کند مهم اینکه خارج باشد برایشان افتخار است. ول کنید این جماعت کاسه لیس را
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      2 0
      در مستندی یک ایرانی خارج نشین می گفت اینجا ایرانیان کاملا آرام (رام) می شون چر که باید یک کلمه را خوب یاد بگیرند obey اطاعت و تسلیم) .
  • وطن پرست DE ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    22 1
    خیلی خط قشنگی رو اعلام کرد. دمش گرم. این که حداقل برای منافع فردی هم شده نباید ابرو ایران رو برد، تفسیر قشنگی بود
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    15 1
    در راس همه وطن فروشان مسخی علینژاد!!!!
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      9 0
      مصی پولی نژاد
  • FR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    27 2
    ننگ بر این ایرانیان وطن فروش چه در داخل وچه در خارج.... خدارا شکر که با گسترش این ویروس در قبله گاه این افراد ویروس پروپاگاندای غرب و غرب پرستان نابود خواهد شد
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    11 0
    مقاله عالییییی بود.پیوند عجیبی است بین خریت و خیانت. بر شاخه نشسته و می برد
  • SE ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    21 0
    من سوئد زندگی میکنم همیشه به ایرانیانی که سیاست زده و ضد کشور بخاطر دشمنی شون حرفهای بی ربط میزند میگم هیچوقت جلوی هر کس و ناکس و هر بی سر و پایی نام ایران رو آلوده نکنید چون این رفتار تیشه به ریشه زدن است و برای همه ما بد است حتی اگر مخالف جمهوری اسلامی ایران عزیز باشید.زنده باد ایران عزیزم
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    11 1
    فقط تاسف میخورم و افسوس که چرا ایرانی داخل کشور حرفای این خائنین خبیث و بی شرف رو مورد توجه قرار میده؟! او که دیگه داخله و داره حقایق و واقعیات رو می بینه!!! چرا حرف این موجودات رو باور میکنند؟! امان از ایرانی!
  • علی افصحی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    6 0
    بسم الله الرحمن الرحیم.برادر گرامی خود اربابان این بی وطن های مزدور هم می دانند.دیگر وقتی اکبر گنجی خود اقرار می کند که از ترامپ هر ماه ده هزار دلار می گیرد که به جمهوری اسلامی فحش دهد دیگر تکلیف سایر مفلوکان مشخص است.این بدبخت های وطن فروش فقط مجبورند در باره ایران اسلامی بد گویی کنند همین. اصلا این ها در عمق نژاد پرستی غرب و آمریکا به حساب نمی آیند که چند پیام یا تصویر از روی کینه و لجشان تاثیری داشته باشد. این بدبخت ها نه راه پیش دارند و نه پس .چرا که آن ها مشکلشان و البته خود غربیان نیز،این است که در اسارت هواهای نفسانی خود قرا گرفته و همواره در مسیر سقوط سرعت می گیرند.قران در سوره صافات آیه ۳۹می فرماید انما یتبعون اهوا اهم...که سرنوشتشان محصول تبعیت از هواهای نفسانی ان هاست نه چیز دیگر.حملات غربیان در آن دیار نیز برآمده از حس دگر ستیزی غربیان است که ریشه در توحش تمدنی آن ها دارد نه چیز دیگر.
  • ابراهیم IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 0
    اینها حروم لقمه هستند که معلوم نیست پدرشان کیست این مظالب کذب را در اختیار رسانه های غربی قرار میدهند. تا بر علیه ایران وایرانی تبلیغ شود. لقمه ونطفه وقتی نا جور باشد حاصل همین میشود.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 0
    ادعای وطن پرستی، ایران پرستی میکنن، ب دروغ و فریب ک خودشون هم اصلا باور ندارن ، ارزوشون برن اونجا، میرسن دهان ها باز،کلی کیف میکنن بعد میگن هیچ جا ایران نمیشه،دلمون تنگ شده، البته دروغ ، چرا بر نمیگردین، وقتی میتونین
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    5 1
    ما یه چندتا آشنای خارج نشین داریم که همشون به دریوزگی افتادن. فسشون چنان دراومده که به غلط کردن افتادن.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 1
    اینکه مطلب قدیمیه
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    3 1
    کی میرسه این ایرانی نماها رو از تو لونه های محقرشون از آمریکا و اروپا با حقارت پرتشون کنن بیرون و ایران هم راشون نده. خدایا کی میرسه؟
  • SE ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    7 0
    تف به این اپوزوسیون ملعون که کثیفتر از اینان ایران بخود ندیده است
  • DE ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    مشرق جان همه این موردها رو که برشمردی اعمال زشت یک مشت خائن هستش. چرا اسم مقدس ایرانی رو به اینعده خائن نسبت میدی؟
  • علی سجادی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    نظر درست ومنصفانه ای رو نوشتید؛احسنت وممنون.
  • حمید BE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    آقای نصری درود بر شرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس