کد خبر 1065505
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
نخستین تصاویر از ماهواره نور در فضا

اقدام غرورآفرین و تحسین‌برانگیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب اولین ماهواره نظامی به فضا، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت عصبی و آشفته کرده است.

به گزارش مشرق، چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه، نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران با موفقیت به فضا پرتاب شد. «ماهواره نور» به عنوان یک ماهواره خاص و استراتژیک توسط ماهواره‌بر سه مرحله‌ای «قاصد» و از کویر مرکزی ایران با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. ماهواره نور هر ۹۳ دقیقه یک بار به دور کره زمین می‌چرخد. ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد به صورت ترکیبی سوخت جامد و مایع است.

بیشتر بخوانید:

درخشش امروز نور نتیجه نه به برجام موشکی است

فیلم/ اهمیت پروژه ماهواره نور از بیان سردار حاجی زاده

فضا بعد پنجم امور نظامی است

تصاویر دیده نشده از پرتاب ماهواره نور توسط ماهواره بر قاصد

این اقدام غرورآفرین و تحسین‌برانگیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب بسیار گسترده‌ای در جهان داشت. اکنون همه دنیا معترفند که اولین پرتاب ماهواره توسط پاسداران انقلاب با موفقیت در نقطه مورد نظر قرار گرفته و در حال حاضر در حال گردش به دور کره زمین است.

پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه گفت:«امروز ما می‌توانیم جهان را از فضا رویت کنیم و این به معنای گسترش اطلاعات راهبردی نیروی دفاعی قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است».

این اظهارنظر به این معنی است که ماهواره نور، حداقل دارای تجهیزات مناسب تصویربرداری از سطح زمین بوده و با تهیه تصاویر امکان کسب اطلاعات از مواضع مختلف در جهان را ممکن می‌کند.

اسکن آمریکا و اسرائیل با نور ایرانی

نکته قابل توجه اینجاست که کاربران اینترنت می‌توانند مسیر حرکت ماهواره نور را به صورت آنلاین تماشا کنند.

به گزارش مشرق، اطلاعات مربوط به مسیرهای طی شده توسط این ماهواره نشان می‌دهد که «نور» ایرانی چندین مرتبه از روی نقاط مختلف ایالات متحده آمریکا و حداقل یک بار از روی سرزمین‌های ‌اشغالی عبور کرده است. باید این طور اعلام کرد که دوران صرفا تصویربرداری ماهواره‌های جاسوسی غربی از ایران به سر آمده و حالا ماهواره‌های ایرانی نیز از نقاط مختلف مورد علاقه خود نه فقط در منطقه اطراف کشورمان و بلکه حتی خاک آمریکا نیز تصویربرداری می‌کنند.

چنین ماهواره‌ای علاوه ‌بر تامین امنیت بیشتر برای کشورمان و کمک به رفع نیازهای نظامی، می‌توانند درآمد زیادی را برای ایران به همراه داشته و نیازهایی که اکنون با هزینه‌های میلیون دلاری از شرکت‌های خارجی (همچون تهیه تصاویر جدید از شهرها جهت نقشه‌برداری) تامین می‌شود را با هزینه‌های بسیار پایین‌تر و کمک متخصصان داخلی تامین کنند.

اصل غافلگیری

یکی از ویژگی‌های تحسین‌برانگیز پرتاب ماهواره نور توسط سپاه، به‌کارگیری اصل «غافلگیری» بود. بهره‌مندی از این اصل، ادعای آمریکا و تروئیکای اروپایی مبنی بر «تسلط اطلاعاتی بر تمامی اقدامات ایران» را به سخره گرفت و رد کرد و تحقیری مضاعف برای مدعیان ابرقدرتی به بار آورد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و تروئیکای اروپایی با دستگاه‌های عریض و طویل اطلاعاتی همواره مدعی بودند که حتی کوچک‌ترین اقدامات از سوی ایران را تحت رصد داشته و بر آن آگاه هستند. اما پرتاب ماهواره نور بیش از پیش ثابت کرد که این دستگاه‌های عریض و طویل در مقابل غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

اما شوک ناشی از اجرای اصل غافلگیری، باز هم ترامپ را به هذیان‌گویی واداشت. رئیس‌جمهور آمریکا در ادعایی مضحک در کنفرانس خبری کاخ سفید در پاسخ به درخواستی مبنی بر اظهارنظر درباره گزارش‌های مرتبط با اقدام ایران در پرتاب یک ماهواره نظامی، گفت:«این کار برای تلویزیون(اقدامی نمایشی) بوده است.ما ایران را به دقت زیر نظر داریم. اطلاعات ما در مورد ایران بیش از [خود] آنها است».

سؤال اینجاست که اگر آمریکا از پرتاب این ماهواره خبر داشت، پس چرا هیچ اقدامی برای ممانعت از پرتاب آن انجام نداد؟! اگر آمریکا از این اقدام خبر داشت قطعا به فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغات روانی برای ممانعت از پرتاب ماهواره روی می‌آورد.

ناقض قطعنامه، ژست طلبکار گرفت!

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کشورش مسئله پرتاب ماهواره نظامی «نور» توسط ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع خواهد داد.

اورتگاس که با بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، افزود:  پرتاب این ماهواره از نظر آمریکا نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می‌آید.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت ایران باید بابت این اقدام پاسخگو شود. او گفت اقدام ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است.

پمپئو همچنین در مصاحبه با سی‌بی‌ان‌نیوز به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخته و از کشورهای دنیا خواسته است از ایران فاصله بگیرند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به مواضع اخیر ایالات متحده آمریکا درخصوص پرتاب موفق و غرورانگیز ماهواره نور به فضا، ضمن رد و تقبیح دخالت آن رژیم در امور داخلی ایران، پیشرفت‌های علمی و فناوری به ویژه در حوزه هوا - فضا را حق ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: قطعا این‌گونه دخالت‌ها در عزم ملت ایران برای پیشرفت خللی ایجاد نخواهد کرد.

موسوی تاکید کرد: هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی‌کند و استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ قطعا بی‌جا و خلاف واقعیات است؛ طُرفه آنکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قطعنامه‌ای است که رژیم آمریکا با خروج خود از برجام آن را نقض کرده و همچنان دیگر کشورهای مستقل را برای نقض آن آشکارا تحت فشار قرار می‌دهد.

واکنش روسیه

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به موفقیت ایران در استقرار ماهواره نور در مدار زمین تأکید کرد که این اقدام هیچ تناقضی با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل درخصوص برنامه هسته‌ای ایران ندارد.

پیش از وی نیز رئیس‌ کمیته روابط خارجی دومای روسیه در واکنش به اتهام‌زنی‌های واشنگتن به ایران گفته بود که پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبوده است.

کنستانتین کوساچوف، رئیس ‌کمیته امور بین‌الملل در مجلس دومای روسیه تصریح کرد که اقدام ایران در پرتاب ماهواره نظامی به فضا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبوده زیرا حامل سلاح هسته‌ای نبوده است.

خشم رژیم صهیونیستی

پرتاب موفقیت‌آمیز اولین ماهواره نظامی ایران، علاوه ‌بر آمریکا، مقامات رژیم صهیونیستی را نیز عصبی و آشفته کرد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اقدامی هماهنگ با آمریکا به پرتاب موفق ماهواره نظامی ایران واکنش نشان داد و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه تهران شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای  اعلام کرد: اسرائیل قویا پرتاب ماهواره نظامی  از سوی سپاه پاسداران ایران را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه رژیم غاصب صهیونیستی در این بیانیه افزود: «اسرائیل خواهان محکومیت بین‌المللی پرتاب ماهواره از سوی ایران و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران است تا این رژیم از فعالیت‌های ناخوشایند و خطرناک بازداشته شود».

گستاخی اروپا

علاوه ‌بر آمریکا و رژیم صهیونیستی، تروئیکای اروپایی نیز در اقدامی گستاخانه پرتاب ماهواره ایرانی را محکوم کردند.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه آلمان در صفحه توئیتری خود نوشت: ما درباره گزارشات ایران مبنی بر پرتاب ظاهراً موفقیت‌آمیز یک ماهواره نظامی نگران هستیم. رویکرد ما کاملاً مشخص است: برنامه موشکی ایران، تأثیر ثبات‌زدایی بر منطقه دارد و از نقطه نظر منافع امنیت اروپا نیز غیرقابل پذیرش است.

وزارت خارجه انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایران با استفاده از فناوری موشک بالستیک، پرتاب ماهواره انجام داده، مایه نگرانی شدید و در تضاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه ادعا کرد: سازمان ملل از ایران خواسته تا فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را که با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده‌اند، انجام ندهد. ایران باید از این امر تبعیت کند.

در ادامه ادعاهای انگلیس علیه ایران آمده است: ما به همراه شرکای بین‌المللی خود، نگرانی‌های جدی و طولانی‌مدتی درباره برنامه موشکی بالستیک ایران داریم، که برای منطقه ثبات‌زدا بوده و تهدیدی برای امنیت منطقه است.

فرانسه نیز در اقدامی خصمانه، پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران را محکوم کرد.

دنباله‌روی اروپا از فشارهای آمریکا علیه ایران

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با انتقاد از دنباله‌روی اروپا از فشارهای آمریکا علیه ایران، در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا از سال ۲۰۱۷ مشغول تحکم کردن به همگان علیه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. اروپا به جای قطعنامه ۲۲۳۱، از آمریکا تبعیت کرد.

وی با تاکید مجدد بر عدم وجود تسلیحات اتمی در ایران، افزود: نه اروپا و نه آمریکا نمی‌توانند بر مبنای خوانش‌های نادرست و سست از قطعنامه ۲۲۳۱ برای ایران نطق کنند.

رئیس‌ دستگاه دیپلماسی ایران در پایان با کنایه به تسلیحات اتمی آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ایران نه سلاح اتمی دارد و نه موشکی که برای حمل چنین تسلیحات دهشتناکی طراحی شده باشد. حدس بزنید چه کسی دارد؟

همچنین سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد موضع آلمان در قبال پرتاب این ماهواره ایرانی اظهار داشت: وزارت امور خارجه آلمان در حالی درخصوص پرتاب ماهواره ساخته‌شده با تلاش مهندسان ایرانی ابراز نگرانی می‌کند که وزیر دفاع این کشور تصمیم خود برای خرید جنگنده با قابلیت حمل بمب هسته‌ای را رسانه‌ای کرده است. این‌گونه سیاست‌های یک بام و دو هوا امنیت منطقه و اروپا و جهان را تهدید می‌کند.

لازم به ذکر است که اروپا حداقل در پرونده برجام به ایران بدهکار است، اما با گستاخی ژست طلبکار می‌گیرد.

عجز آمریکا در مقابل کرونا

دولت آمریکا اکنون در مواجهه با کرونا وضعیت بغرنجی دارد. متوسط مرگ و میر بر اثر بیماری کووید-۱۹ در آمریکا به ۲۰۰۰ نفر در روز رسیده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: بر اساس شمارشی که انجام شده تا به امروز ۴۸۰۰۰ نفر بر اثر این بیماری در آمریکا جان باخته‌اند.

 به نوشته خبرگزاری رویترز اینک پیش‌بینی می‌شود شمار فوتی‌های آمریکا تا یکی دو روز آینده به بیش از ۵۰ هزار نفر برسد. بر اساس تازه‌ترین آمار تا پنجشنبه شب به وقت تهران، ۸۵۶۹۷۹ تن در ایالات متحده به کرونا مبتلا شده‌اند.

به دنبال مواجهه آمریکا با بحران کمبود تجهیزات پزشکی در پی شیوع کرونا، ایالت نیویورک با صدور دستورالعملی جدید به کارکنان بخش اورژانس اعلام کرد از این پس نیازی نیست خود را برای احیای بیماران ایست قلبی به زحمت بیندازند.

آمریکا اکنون هم در تعداد مبتلایان و هم تعداد قربانیان کرونا، در جهان رکورددار است.

ناتوانی دولت آمریکا در تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کنار غارت فروشگاه‌ها و در ادامه صف‌های طولانی در مقابل مراکز فروش اسلحه- برای محافظت از خود به دلیل احتمال وقوع قحطی- تنها بخش کوچکی از وضعیت بغرنج آمریکا در پساکرونا است.

ایران؛ هم شکست کرونا، هم پرتاب ماهواره

در نقطه مقابل، ایران اکنون در بهبودیافتگان و کاهش آمار فوتی‌های کرونا رکوردهای تحسین‌برانگیزی ثبت کرده است. ایران همزمان با اقدامات تحسین‌برانگیز در مواجهه با کرونا، اولین ماهواره نظامی خود را به فضا فرستاد و اینجاست که علت سرگیجه آمریکا و رژیم صهیونیستی عیان می‌شود.

به عبارت دیگر، علی‌رغم تحریم‌ها و کارشکنی‌های گسترده، ایران اکنون بیش از پیش باثبات و مقتدر است.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    23 35
    کجا سرگیجه گرفتند آمریکا خودش بهترین ماهواره ها رو داره
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      5 0
      07:09 کلا آمریکایی‌ها همه چیزشون تو دنیا بهترینه و بقیه هم نباید هیچ کاری بکنن، میتونن دست بزارن رو دست و بمیرن، نه؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    8 0
    تا آمریکا چشمش دربیاد
  • NZ ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    7 15
    وقتی قاطعیت بجای تفکر نجس تسلیم سازی خط مشی همیشگی باشد آنوقت قدم به قدم حیوان وحشی خودش عقب عقب می رود تا تلفات بیشتر ندهد...
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    27 14
    توم و گرانی کمر مردم را شکسته شما به چیتون مینازید؟
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      5 0
      باز شکر خدا که اینقدر داریم واسه دستمال مستراح هم دیگر رو تیکه پاره نکنیم به سالمندامون برسیم و اونها را قاطی اشغالا دور نریزیم الان اگه اینجا اروپا و امریکا بود میدونی چقدر ماسک باید از هم میدزدیدیم ؟
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    8 5
    ماهواره بعدی را بالاتر بفرستید کلا حالت تهوع بگیرن
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    17 1
    ما یه چیز میزنیم سازمون یه چیز دیگه
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      3 0
      12:01 مشکل از جنس نامرغوبیه که میزنی، اصل که باشه کامل با سازت "تیون" میشی!!!!
  • سهیل بشردوست DE ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    تیترهاتون مثل روزنامه های کره شمالیه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس