حسین مرعشی

سخنگوی حزب کارگزاران می‌گوید با پیش‌بینی شکست، وارد انتخابات مجلس شدیم. حسین مرعشی معتقد است اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هم به خاطر نارضایتی مردم، شکست خواهند خورد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

مرعشی در گفت‌وگو با سالنامه روزنامه سازندگی گفته است: موضوعی که هم بنده شخصاً و هم کارگزاران به آن توجه داشتیم این است که انتخابات ۹۸ به نقطۀ عطف برگشت در سیاست ایران تبدیل نشود که شد.

وی افزود: از سال ۹۶ به بعد چند اتفاق رخ داده که این اتفاقات را باید به عنوان بسترهایی که ما را به این نقطه رسانده است شناخت، اولین‌اشکال متوجه دولت است؛ به لحاظ پیام‌های سیاسی‌ای که از دولت، چینش کابینه و کمرنگ ‌شدن غیرقابل پیش‌بینی موقعیت آقای جهانگیری در دولت پیش آمد. دوم این‌که اقداماتی که می‌توانست منجر به افزایش خدمت و کارآیی بشود رنگ باخت. در چیدن استانداران، فرمانداران، ترکیب وزرا و تحرک دولت.

بیشتر بخوانید:

رفوزه‌های انتخابات در روزهای آخر برای خود قانون اختصاصی نوشتند

مرعشی ضمن ‌اشاره به برخی ناکامی‌های دول، گفت: بخش دوم که ما لطمه خوردیم از مجلس است. در مجلس دهم واقعیت این بود که نه فراکسیون امید و نه آقای لاریجانی که نمایندۀ اصولگرایان میانه‌رو بود و در انتخابات هم با آقای دکتر روحانی همراهی کرده بود، هیچ‌کدام اکثریت نداشتیم. اگر این دو با هم توافق کرده بودند که ریاست مجلس یک سال در میان جابه‌جا بشود امروز شخص آقای عارف و جریانِ آقای عارف حذف نمی‌شد، همچنین شخصِ آقای لاریجانی و جریانِ آقای لاریجانی هم حذف نمی‌شد.

وی تصریح کرد: ضعف‌های آقای روحانی و دولت، فشارهای اقتصادی ناشی از تشدید تحریم‌ها، بی‌تدبیری‌هایی مانند بنزین و حوادث آبان، و ضعف‌های استراتژی ما در مجلس تا جایی که مجلس تبدیل به سه فراکسیون ضعیف تبدیل شد و یا ادامۀ آن در شورای شهر و شهرداری‌ها، اجماعی را در بدنۀ اجتماعی اصلاح‌طلبان و حوزۀ رأی اصلاح‌طلبان به وجود آورد که در انتخابات نباید شرکت کرد.

در حزب روال به این صورت پیش رفت که کمیتۀ سیاسی با دادن لیست مخالفت کرد، بحث را به شورای مرکزی بردیم و اگر آن روز رأی می‌گرفتیم ممکن بود که شورای مرکزی هم رأی به عدم مشارکت بدهد. شورای مرکزی موضوع را به کمیتۀ انتخابات برگرداند و قرار شد که کمیتۀ انتخابات بررسی کند که اگر در بین تأییدصلاحیت‌شده‌ها شخصیت‌های معتبری وجود داشتند و کارگزاران می‌تواند مسئولیت آنها را بپذیرد، آن لیست را بیاورند. وقتی این لیست آماده شد، مجدداً در شورای مرکزی مطرح شد، شورای مرکزی به کمیتۀ سیاسی محول کرد و نهایتاً کمیتۀ سیاسی رأی به اعلام لیست کرد.

سخنگوی کارگزاران می‌افزاید: امروز تشخیص من این است که حتی اگر جبهۀ اصلاحات در کل هم لیستی را می‌داد و آقای خاتمی هم به عنوان رهبر اصلاحات حمایت می‌کرد، تغییر عمده‌ای در ترکیب آراء به وجود نمی‌آمد.

براساس پیش‌بینی‌ای که من دارم این‌ها (اصولگرایان) هم ریاست‌جمهوری را خواهند گرفت، هم شوراها و هم مجلس آینده را و تا ۴ سال آینده روی این موج هستند. پس، از نظر من این انتخابات بیش از انتخابات مجلس هفتم اصلاح‌طلبان را در محاق می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    45 31
    انتخابات ....؟ اگر راست میگویید همه پرسی برگزار کنید ....؟
    • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      17 62
      جلبک خفه!
    • امیر IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      12 17
      تو اگه راست میگی الان به قانون تمکین کن، همه پرسی هم دردی از تو دوا نمیکنه!
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      12 11
      انتخابات خودش همه پرسی است مغز کل
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      16 29
      همه پرسی؟ شما از البانی میخوایی بیایی رای بدی ؟
    • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      23 26
      منظورت این است که بپرسیم بهائیان خوک صفت و حرامزاده ی نجس چه تعداد هوادار دارند!؟ اتفاقاً همه موافقند!
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      4 24
      اگر همه پرسی شود چند نکته لازم است که یکی از نکات : فرهنگ صداقت و واقع بینی است که در شرایط موجودبمباران تبلیغات سوء دشمنان واز طرفی کوتاهی های دولت مرد ان در داخل، گرانی و... و به قول دوست دیگری( نظر طیف بهائیت و...معاندین) پس اول صداقت وواقع بینی 100درصد می خواهد که متأسفانه یک عده در کشور فعلاً به آن حد نرسیده اند تا در همه پرسی شرکت ونظر دهند.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      8 12
      هر موقع اربابت اسراییل همه پرسی برگزار کرد ما هم میکنیم
    • ناامید IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      6 25
      جالب بود اما توهین نکنیم
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      9 61
      این همه انتخابات٬ راهپیماییها و حضور پر شور مردم که در سال چندین بار تکرار می شود اگر همه پرسی نیست پس چیست؟؟؟ تا حالا کدام یک از کشورهایی که عوامل و دستگاههای تبلیغاتیشان این توهمات باطل را وارد ذهن بیمار امثال شما می کنند همه پرسی برگزار کرده اند که تو داری حرف باطل آنها را تکرار می کنی.مگر در انتخابات آمریکا غیر از دموکرات و جمهوری خواه کسی می تواند رئیس جمهور شود یا اصلا به فریاد مردم کالیفرنیا که خواهان همه پرسی جدایی از آمریکا هستند کسی توجه می کند که امثال شما شعار همه پرسی می دهید.اصلا معنی آن را می دانید یا فقط حرف عوامل و مزدوران خود فروخته آمریکایی و اسرائیلی را تکرار می کنید. و در آخر اگر فرض را بر برگزاری همه پرسی بگذاریم چه تضمینی وجود دارد که امثال شما که قطعا نتایج آن باب میلتان نیست و مطمئناانتخاب مردم نظام و انقلاب است آن را قبول کنید و باز شبهه جدیدی مطرح نکنید؟
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      7 2
      انگار همه پرسی 25 میلیونی دربزرگداشت سردار دلها و ارمانهایش را ندیدی.یه کم از پای بی بی سی پاشو و استراحتی به مغززنگ خورده ات بده
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    14 29
    ان شاءالله جوری ببازیدکه دیگه هیچ وقت نتونیدبرسرنوشت ملت مسلط شوید!
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    15 27
    بیچاره خبر نداری !!!!!!! آخرت را هم باختید!!!!!! مگر توفیق توبه پیدا کنید!!!
  • CA ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    14 15
    شما شکست نخواهید خورد بلکه کلا تکلیف تون روشن خواهد شد بخصوص اگر از رفسنجان و کرمان باشد. آذربایجانی ها خیلی با این کرمانی ها کار دارند بخصوص اگر رفسنجانی باشد!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      6 34
      مردم آذربایجان و کرمان همه هموطن٬ برادر و ایرانی هستند.لطفا عملکرد ضعیف عده ای سیاست مدار که زادگاهشان ممکن است شهر خاصی باشد را به تمام مردم نجیب٬ غیور و انقلابی مثلا کرمان یا رفسنجان تعمیم ندهید . همه. مردم ایران از آذربایجان گرفته تا کرمان و خوزستان و کردستان تا آخر پای انقلاب مانده اند چون در این راه خون پاک فرزندشان را نثار کرده اند.
  • احمدی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 20
    نوبخت همه را ناراضی کرد .وهنوز به کارش ادامه می دهد .بازنشستگان فرهنگی ، کارمندان دولت ،کارگران ،بازنشستگان تامین اجتماعی ،جوانان بیکار . معلمان وقشر اسیب پذیر مردم ناراضی هستند ./.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 4
    با این همه دزدی ، فساد ، خیانت و ... توقع پیروزی هم داشتی؟! حیفم می آید اسم حیوانی رو خطاب به تو و هم پیاله هایت بدهم چون توهین به اون حیوان تلقی خواهد شد.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 7
    شما اصلاح طلبا، ذاتا منافق هستید وفقط به فکر منافع شخصی خودتون هستین مردم و کشور و دین اساسا برای شما هیچ ارزشی ندارند
  • حسين DE ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    5 8
    زمان زيادى به پايان حيات سياسى جريانات خائن و مزدور اصلاح طلبان و دلاليسم موجود حاكم بر شريانهاى اقتصادى وسياسى باقى نمانده.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    6 3
    مرعشی بعد از مدتها به شکست سنگین اعتراف کرد و ته دلش به این نتیجه رسیده که دیگه اصلاحات و کارگزاران را باید مثل پهلوی به زباله دان تاریخ انداحت و آن روز نزدیک است. انشاءالله
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    6 5
    حضور مردم در تشیع پیکر مطهر سردار بلاترین همه پرسی بود .چون سردار عصاره ارزشهای انقلاب ونماد اعتقاد والتزام به ولایت فقیه بود
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      1 1
      و عدم شرکت ۶۰ درصد مردم در انتخابات چی؟ و انتخابات ریاست جمهوری با این دست فرمون باز همین اشه و همین کاسه فقط چون زرنگ بازی در اوردین با شورای شهر یکی شده بخاطر مسایل قومی قبیله ای شهرهای کوچک باز ۴۰ درصد رای میدن نه بیشتر
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    30 3
    وقتی مردم سرخورده شرکت نکنن دلوا پسا با رای کم میان بالا
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      3 0
      اره فرضا تو راست ميگي!!ميشه اينم بگي كه مردم از. چي سرخورده شدند وقتي اصلاح طلبا منهاي ٨سال هميشه راس كار بودند!؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    از غیب می گیا !! خب مسلمه که میبازین .
  • DE ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    چشم بسته غیب گفتی ابن البرجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس