کرونا اسپانیا

لیگ های مختلف جهان تعطیل هستند اما در این میان گویا لالیگا هواداران بیشتری دارد این روزها خانواده فوتبال اسپانیا برای تاریخ شروع این لیگ به نقطه نظر مشترک نمی رسند.

سرویس ورزش مشرق - اتحادیه بازیکنان اسپانیا در واکنش به صدور بیانیه های ضد و نقیض از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا همچنین سازمان لیگ این کشور، با صدور یک بیانیه رسمی نسبت به ابهامات و نگرانی های اعضای خود هم چنین بازیکنان شاغل در لالیگا واکنش نشان داد.


اتحادیه فوتبالیست های اسپانیایی همچنین اتحادیه بازیکنان شاغل در لالیگا بر این باور هستند که باید در صورت شروع رسمی و از سرگیری رقابت ها از تمام بازیکنان بدون استثنا تست قطعی ویروس گرفته شود. این در حالی است که ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا چنین کاری را مجاز نمی داند و در توجیه این مخالفت گفته است: با این کار سایر فدراسیون‌ها نیز از وزارت ورزش طلبکار خواهند شد و توقع خواهند داشت از همه ورزشکاران و خانواده آنها تست گرفته شود اسپانیا در شرایطی نیست که با این کار اعتراض عمومی را در پی داشته باشد.


البته بعید به نظر می رسد حاکمیت در اسپانیا با کمبود کیت های آزمایشگاهی مواجه باشد اما موضوع این است که رسانه‌های اسپانیایی معتقدند زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد موج دوم کرونا این بار سهمگین تر از قبل در راه است آغاز لالیگا می‌تواند به منزله یک خودکشی اختیاری و دسته جمعی در میان صدها هزار هوادار فوتبال در شهرهای مختلف اسپانیا باشد.


در این میان و در کنار اصرار دولت برای شروع رقابت ها و عادی جلوه دادن شرایط اسپانیا همچنین سکوت فدراسیون فوتبال اسپانیا آنچه که بیشتر از سوی بازیکنان به چشم می‌خورد خشم آنها است. بسیاری از بازیکنان اسپانیایی و البته لژیونرهای شاغل در لالیگا معتقدند که آنها بازیگران عرصه جذابیت فوتبال دنیا نیستند و قبل از بازیگر بودن مثل سایر شهروندان انسان هستند و حق دارند همچنان در خانه بمانند و نگران خود و خانواده خود باشند. 


از طرفی مشخص نیست پروتکل آغاز لالیگا چگونه و بر اساس کدام منطق قرار است اجرا شود؟
به عنوان مثال در یکی از بخش های جنجالی این پروتکل که از سوی اهالی لالیگا و به تایید یوفا تنظیم شده آمده است: در تمام مراحل اجرای رقابت‌ها فاصله فیزیکی حداقل یک و نیم متر رعایت می شود!

همین تک جمله دستمایه طنز رسانه های ورزشی و اجتماعی اسپانیا و اروپا شده و حتی بازیکنان مطرح تیم های بزرگ اسپانیایی نیز این موضوع را به سخره گرفته‌اند. به عنوان مثال راموس مدافع رئال مادرید در توییتر خود نوشته است: یک نفر به ما توضیح بدهد این فاصله فیزیکی در کدام یک از مراحل اجرای رقابت‌ها باید رعایت شود؟ داخل اتوبوس بازیکنان، داخل زمین مسابقه طوری که مثلاً من حق نداشته باشم به بازیکن حریف نزدیک شوم؟ یا در رختکن!


از طرفی مشکل در در همین مرحله خلاصه نمی شود و مقامات بهداشت اسپانیا نگران شلوغی همیشگی قبل حین و بعد از مسابقات هستند. اینکه تماشاگران فقط بر روی صندلی های در نظر گرفته شده بنشینند در اجرا تقریباً محال است.

کشور اسپانیا یکی از سهمگین ترین آمارهای قربانیان کرونا را به ثبت رسانده هرچند که گاه سیر نزولی در کاهش تعداد قربانیان را تجربه می کند اما در هر حال هنوز در یک وضعیت کاملا قرمز قرار دارد. در چنین شرایطی اصرار وزارت ورزش اسپانیا در آغاز قطعی و قریب‌الوقوع لالیگا بسیار عجیب است و منتقدان این پروژه آن را به دستور حامیان مالی چینی و شاید برخی ثروتمندان عرب حاشیه خلیج فارس ارتباط می‌دهند. اثبات این ادعاها از سوی رسانه های اسپانیا ساده نیست اما مشخص است چه ضرر نجومی و تاریخی متوجه مالکان حق پخش تلویزیونی در کشورهای عربی و چند حامی مالی بزرگ آسیای شرق دور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    6 1
    الان بازیکن ها می فهمن برده هستند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    9 5
    چقدر مسخره است این فوتبال این همه پول برای یک ورزش بی ارزش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس