سید عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ را بی جا و خلاف واقعیات خواند و تصریح کرد که هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی‌کند.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در واکنش به مواضع اخیر ایالات متحده آمریکا در خصوص پرتاب موفق و غرور انگیز ماهواره نور به فضا، ضمن رد و تقبیح دخالت آن رژیم در امور داخلی ایران، پیشرفت‌های علمی و فناوری به ویژه در حوزه هوا - فضا را حق ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: قطعا اینگونه دخالت‌ها در عزم ملت ایران برای پیشرفت خللی ایجاد نخواهد کرد. 

بیشتر بخوانید:

اعتراض شدید ایران به اقدامات غیرقانونی ناوگان دریایی آمریکا

موسوی همچنین تاکید کرد: هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی‌کند و استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ قطعا بی جا و خلاف واقعیات است؛ طُرفه آنکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قطعنامه‌ای است که رژیم آمریکا با خروج خود از برجام آن را نقض کرده و همچنان دیگر کشورهای مستقل را برای نقض آن آشکارا تحت فشار قرار می‌دهد.

* پاسخ به آلمان‌ها

 سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با رد موضع آلمان در قبال پرتاب این ماهواره ایرانی اظهار داشت: وزارت امور خارجه آلمان در حالی در خصوص پرتاب ماهواره ساخته شده با تلاش مهندسان ایرانی ابراز نگرانی می‌کند که وزیر دفاع این کشور تصمیم خود برای خرید جنگنده با قابلیت حمل بمب هسته ای را رسانه‌ای کرده است. اینگونه سیاست‌های یک بام و دو هوا امنیت منطقه و اروپا و جهان را تهدید می‌کند. 

وزارت امور خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) به پرتاب ماهواره نور واکنش نشان داد و اعلام کرد: «ما درباره گزارشات ایران مبنی بر پرتاب ظاهراً موفقیت‌آمیز یک ماهواره نظامی نگران هستیم. رویکرد ما کاملاً مشخص است: برنامه موشکی ایران، تأثیر ثبات‌زدایی بر منطقه دارد و از نقطه نظر منافع امنیت اروپا نیز غیرقابل پذیرش است».

موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان توسعه علم و فناوری در عرصه هوا - فضا را حق قانونی ایران خواند و تاکید کرد: ماهواره نور با اهداف صلح آمیز و در راستای سیاست دفاعی ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اسرافیل IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 0
    یه دستگاهی خواستم مشغول به کار شم طرف ازم پرسید ریشت رو تا حالا با تیغ زدی؟ گفتم آره بعد چند روز بهم گفتن رد شدی فک کنم به خاطر اون بود . ههههه من صداقتم رو نشون دادم طرف نگرفت. حالا همه کار کنان دولت سه تیغ که پیش کش همه شیش تیغ ان. تازگیا هم یقه ها رو باز کردن و زیر پیراهنی یقه اسکی هم نمی پوشن. ناموسا چه طور استخدام شدید. اقای موسوی ، آقا سیــــد گرامی عکس خودم رو تو صورتتون دیدم. پاینده ایران.
    • حیدر صالح IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      ریش و تیغ در مصاحبه فقط در زمان مرحوم مغروق بود و فقط برای عوام الناس است حساب افراد سفارش شده جدا است
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      دروغ که حناق نیست - مشکل دیگری داشته ای چون این سؤال شده به آن ربط میدهی سالهای اول دهه شصت بعد از باز گشائی دانشگاهها دیپلمه های ضعیف که در کنکور نمره نمی آوردند به پدر ومادر بیسوادشان چاخان نحویل می دادند در مصاحبه رد شدیم کاملا هم دروغ می گفتند - حالا این حرفهای شما نخ نما شده فرمت چاخانهایتان را نوسازی کنید
  • DE ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 0
    تاریخ تا بحال ثابت کرده که این کشورهای اروپایی و امریکا بودند که برای جهان تهدید افرین بودند. مگه شما کشورهای اروپایی و امریکا نبودید که درجنگ بین الدول یک و دو خودتون چند ده میلیون مردم بیگناه رو با خاک یکسان کردید؟ آلمانی ها اول برن کارنامه طلایی خودشون رو زیر ورو کنن بعد بیان از این حرفهای گنده گنده بزنن.جلو پیشرفت مهندسین ما رو کسی نمیتونه بگیره. پیشرفت مهندسین ایرانی به اتون نشون داد که در تحریم هاتون جانانه شکست خوردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس