کد خبر 1065189
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
فلسطین/اسرائیل

فرماندهی ائتلاف قوای ملی و اسلامی فلسطین ضمن اعلام اینکه کابینه جدید رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از مشغولیت جهان به کرونا دنبال اجرای برنامه ائتلاف صهیونیستی-آمریکایی است، خواستار وحدت فلسطینی‌ها شد.

به گزارش مشرق، فرماندهی گروه موسوم به «ائتلاف قوای ملی و اسلامی فلسطین» اعلام کرد، تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی که برنامه‌های آن بر پایه الحاق غور الاردن، مشروعیت‌بخشی به شهرک‌ها و مصادره اراضی در مسجد ابراهیمی است، سرعت مقابله با آن را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید:

صهیونیست‌ها صدای ایرلند را هم درآوردند

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، این ائتلاف که کمی بعد از انتفاضه دوم فلسطین به ریاست «مروان البرغوثی» تشکیل شد، در ادامه بیانیه خود تصریح کرد، کابینه رژیم اشغالگر با سوءاستفاده از مشغولیت جهان به کرونا دنبال اجرای برنامه ائتلاف صهیونیستی-آمریکایی موسوم به «معامله قرن» است، طرحی که نابودی حقوق ملت فلسطین در چارچوب اجرای «قانون جنگل آمریکا» را دنبال می‌کند.

قوای ملی و اسلامی تأکید کرد: این یک کابینه راستگرای افراطی و کابینه جنگ علیه ملت ماست و تدادم تنش‌ها و حملات علیه ملت ما و نیز هدف گرفتن کشورهای همسایه را دنبال می‌کند.

ببینید:

فیلم/ استفاده کفتارها از سگ‌وحشی برای حمله به فلسطینیان

در ادامه این بیانیه آمده، مقابله با سیاست‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی سروسامان دادن به وضعیت داخلی، پایان اختلافات، بازگرداندن وحدت، دفاع از اراضی و مقابله با سیاست تخریب منازل و یورش و بازداشت‌های روزانه را می‌طلبد.

قوای ملی و اسلامی در ادامه به دستور رژیم صهیونیستی به بانک‌ها و تهدید آنها برای عدم پرداخت مستمری خانواده‌های شهدا و اسرا پرداخت و گفت، این اقدامات بر تصمیم تشکیلات خودگردان برای پرداخت این مستمری تأثیر نخواهد گذاشت.

در بخش دیگری از این بیانیه بر آزادی هر چه سریعتر اسرا بویژه اسرای سالخورده، بیماری، کودک، زن و اسرای موقت تأکید شده است.

بنیامین نتانیاهو و  بنی گانتز دوشنبه هفته جاری توافق کردند که با تشکیل کابینه سه ساله نخست‌وزیری بین آن‌ها چرخشی باشد و ابتدا نتانیاهو به مدت ۱۸ ماه ریاست کابینه را در دست گیرد 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس