کد خبر 1065162
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
اسراییل کرونا

متخصصان و کارشناسان درمانی هشدار می‌دهند رژیم صهیونیستی، که رفع برخی محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را آغاز کرده،می‌تواند شاهد وقوع موج دوم شیوع این بیماری و افزایش شمار مبتلایان باشد.

به گزارش مشرق، مقامات ارشد در وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی می‌گویند اگر ساکنان فلسطین اشغالی دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، موج دوم شیوع ویروس «کووید۱۹» در این منطقه رخ می‌دهد.

دکتر «یگال سادِتسکی» رئیس خدمات سلامت عمومی در وزارت بهداشت این رژیم شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با شبکه رادیویی «کان رِشِت‌بِت»، گفت کاهش محدودیت‌های عمومی و قرنطینه‌ای و همچنین عدم اجرای فاصله‌گذاری فیزیکی می‌تواند روند کاهشی در نرخ ابتلا به ویروس کرونا را معکوس کرده و منجر به جهش تعداد مبتلایان شود.

بیشتر بخوانید:

زنگ خطر امنیتی در رژیم صهیونیستی به صدا درآمد

دست داشتن موساد در قاچاق مواد به اردوگاه‌های فلسطینی

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع»، سادتسکی در این مصاحبه رادیویی توضیح داد: «نگران این هستم که موج دوم ابتلا در ماه می آغاز شود. غیرممکن است که بگوییم اگر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، به ویروس مبتلا نمی‌شوند. همه باید بدانند که اگر به دنبال چیزی به غیر از فاصله‌گذاری اجتماعی باشیم، بهایی خواهد داشت که یا بیماری است یا قرنطینه و ایزولاسیون».

این هشدار مجدد در حالی است که پیشتر نیز شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مقامات وزارت بهداشت این رژیم گزارش داده بود که در زمان قرنطینه یک ماهه در فلسطین اشغالی، تل‌آویو نتوانست از این زمان برای ایجاد زیرساخت‌های نظارتی و آزمایشگاهی جهت مقابله با ویروس کرونا بهره ببرد به همین دلیل برای موج دوم بیماری کرونا آماده نیست.

بر اساس آمار اعلامی در فلسطین اشغالی، تا صبح امروز ۱۴۵۹۲ نفر به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده و حداقل ۱۹۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این نیز گزارش محرمانه‌ای در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نشان داده بود که رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس جدید کرونا، تجهیزات درمانی کافی ندارد.

مسئولان آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان در فلسطین اشغالی نیز می‌گویند به دلیل بی‌توجهی رژیم تل‌آویو به این اماکن در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، میزان مرگ‌ومیر آنها رو به افزایش است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس