کد خبر 1065152
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
بیکاری کرونا

بیماری کووید ۱۹ بسیاری از شغل‌ها رادر آمریکا از بین برده و نرخ بیکاری در این کشور به بیشترین میزان از بحران مالی سال ۲۰۰۸ تا کنون رسیده است.

به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی، در حالی که قرار است امروز پنجشنبه میزان آمار هفتگی بیکاری آمریکا منتشر شود اقتصادانان بر این باورند که میزان بیکارانی که برای دریافت حق بیکاری در هفته منتهی به ۱۸ آوریل ثبت‌نام کرده‌اند ۴ و نیم میلیون نفر افزایش یافته باشد.

بیشتر بخوانید:

موریانه کرونا، آمریکا را می خورد؟

بر اساس این گزارش، این آمار کاهش نسبی را نسبت به هفته گذشته که ۵.۲ میلیون نفر بود خواهد داشت اما با احتساب این رقم جدید مجموع بیکاران آمریکا به ۲۷ میلیون نفر در ماه می‌رسد. این رقم بسیار بیشتر از ۲۳.۳ میلیون شغلی است که آمریکا از زمان بحرانی سال ۲۰۰۸ -۲۰۰۹ ایجاد کرده است.

بر اساس اعلام مورگان استنلی، میزان میانگین نرخ بیکاری، بیش از ۱۵.۷ درصد در نیمه دوم سال خواهد بود.و همچنین این کشور نرخ بیکاری۱۶.۴ درصد را در ماه آینده تجربه خواهد کرد که بیش از رقم نرخ بیکاری از زمان رکود بزرگ تا کنون است.

بر اساس این گزارش تاکنون ۲ میلیون ۶۴۰ هزار ابتلا به ویروس کرونا در دنیا بوده که ۱۸۴ هزار نفر فوت کرده‌اند. و در آمریکا بیش از ۸۴۹ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و۴۸ هزار نفر فوت کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • زنده باد كرونا IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 0
    جوري ميفرماييد در امريكا بيكار كرده كه انگار اينجا اشتغال زايي كرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس