کد خبر 1065146
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۷
مصرف مکمل دارو نمایه

رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف خودسرانه مکمل‌ها سبب تضعیف سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری کرونا می شود.

به گزارش مشرق، زهرا عبداللهی رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به مصرف خودسرانه مکمل اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد اقدام به مصرف خودسرانه انواع مکمل های شیمیایی به منظور مبارزه و پیشگیری از بیماری کرونا می‌کنند که این مسئله می‌تواند آسیب جدی به آن ها وارد کند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

نکاتی درباره مواد غذایی دوران کرونا

او ادامه داد: براساس مستندات و شواهد علمی مصرف مکمل های ویتامین در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تاثیری ندارد و سازمان بهداشت جهانی نیز این مسئله را رد کرده است.

رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: تبلیغاتی غیر واقعی در خصوص ارتباط مستقیم مصرف مکمل‌های ویتامین c به خصوص برای مقابله با  بیماری کرونا در فضای مجازی انجام شده است. برخی از افراد در دام این گونه تبلیغات افتاده و دچار گرفتاری های مختلفی می‌شوند.

عبداللهی ادامه داد: مصرف بی رویه مکمل ها نه تنها باعث بهبود سیستم  دفاعی بدن نمی‌شود بلکه یکی از عوارض آن تضعیف سیستم ایمنی است و همین مسئله می تواند انسان را در برابر بیماری کرونا ضعیف کند. تغذیه سالم، مقوی و طبیعی می تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت کند.

 رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: در مکمل های شیمیایی املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن وجود ندارد. برای تامین مواد مورد نیاز بدن باید افراد یک برنامه غذایی سالم داشته باشند و در سبد غذایی روزانه از مصرف میوه و سبزیجات تازه غافل نشوند.

عبداللهی تاکید کرد: برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در درجه اول رعایت بهداشت فردی مهم است و افراد باید به طور مرتب دست‌های خود را با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده شستشو دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس