کد خبر 1064959
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
مهدی آیتی

عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان و مشارکت در مجلس ششم می‌گوید: اشتباه تاریخی اصلاح‌طلبان گدایی از روحانی بود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

مهدی آیتی در گفت‌وگو با ایلنا و درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و شکست در آن، این کار را «اشتباه تاریخی» خواند و افزود: در ابتدا شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت که لیست ارائه نمی‌دهد اما بعد گفت که احزاب می‌توانند لیست ارائه‌ دهند که همین امر منجر به شکست آنها و باعث لطمه به اعتبار و حیثیت  اصلاح‌طلبان شد.

بیشتر بخوانید:

انتقام چشم‌بسته ردصلاحیت شدگان از شورای نگهبان

نگران انتخابات رئیس مجلس جدید یا عصبانی از شکست انتخاباتی؟

پیش از انتخابات تاکید کردیم که این دوره، دوره اصلاح‌طلبان نیست و به نفع آنها است که در سایه قرار بگیرند و وارد این بازی نابرابر نشوند.

وی در پاسخ این سوال که آیا فکر می‌کنید که حضور اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم و ارائه لیست توسط احزاب از ترس این بود که به آنها انگ فتنه (فتنه خاموش) زده نشود؟ گفت: نه به این دلیل نبود؛ حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات یک اشتباه تاریخی و به دلیل منافع شخصی بود. اینکه اصلاح‌طلبان می‌گویند ما وظیفه خودمان می‌دانیم که در عرصه‌های سیاسی، حتی برای کسب کرسی‌های حداقلی کنار نکشیم، بایستیم و مبارزه کنیم، آن‌ هم در هر شرایطی و به هر قیمتی، فقط بوی منافع شخصی می‌دهد.

وقتی تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب چندین دوره در مجلس حضور داشته‌اند هنور فکر می‌کنند که پیر و بازنشسته نشده‌اند و باید تا لحظه مرگ در فعالیت سیاسی، اجرایی قرار گرفته و یا خودشان را در دولت جا کنند، به علت رانت‌هایی است که برای منافع شخصی‌شان وجود دارد و سخن افرادی که می‌گویند شرکت در انتخابات‌ها یا گرفتن مناصب دولتی تکلیف شرعی و ملی است، به هیچ‌ وجه توجیه‌پذیر نیست.

آیتی همچنین گفته است: اصلاح‌طلبان وقتی از سال ۹۲ پشت در دولت آقای روحانی گدایی و التماس می‌کردند که پست‌های دولتی بگیرند اشتباه تاریخی کردند. اصلاح‌طلبان گمان می‌کردند که باید بروند دست دراز کنند و آقای روحانی به آنها پستی بدهد و دیدیم که آقای روحانی به هیچ وجه به اصلاح‌طلبان روی خوش و التفات نشان نداد.

اصلاح‌طلبان بعد از این‌که آقای روحانی را رئیس‌جمهور کردند و نگذاشتند که امثال قالیباف و رئیسی رئیس‌جمهور شوند باید در سایه قرار گرفته، منتقد دولت می‌شدند و آن را به راه راست هدایت می‌کردند؛ اما متاسفانه پشت در دولت روحانی دست گدایی دراز کردند و دولت روحانی آنها را به این وضع کشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    22 0
    بزرگتر از این اشتباه تاریخی شان حماقت شان در تأیید و پذیرش معاهده ننگین برجام بود که البته نمی توان پذیرفت که ندانسته آن را انجام دادند! بلکه از سر مزدوری این اشتباه و شاید خیانت را مرتکب شدند!!!!
  • پ IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    34 0
    یک سوال آیا تو سیاست چیزی به نام مرام سیاسی داریم آیا حزب رقیب کمکی برای هم کرده یعنی کمکی که باعث پیشرفت هم بشه برای خدا هم نه برای مردم حتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس