پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

رسانه های بین المللی به پوشش خبر پرتاب موفقیت آمیز نخستین ماهواره نظامی کشورمان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند.

به گزارش مشرق، خبر قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران در مدار زمین، در رسانه‌ های بین المللی و انگلیسی زبان بازتاب یافت.

 بیشتر بخوانید:

پرتاب «ماهواره نور» معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر می‌دهد

واکنش پنتاگون به قرار گرفتن ماهواره نظامی ایران در مدار

ماهواره نور به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۳مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵کیلومتری زمین قرار گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نخستین رسانه‌ای بود که این خبر را گزارش داد و نوشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این «پرتاب غافلگیرانه» از آنچه کارشناسان آن را برنامه فضایی محرمانه می‌دانند رونمایی کرده است.

این خبرگزاری آمریکایی نوشت وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا فوراً به درخواست‌های این رسانه برای اظهارنظر پاسخ نداده‌اند، اما پرتاب چنین ماهواره‌ای موجب ایجاد نگرانی میان کارشناسانی می‌شود که می‌پرسند آیا این فناوری می‌تواند به ایران برای ساخت موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای کمک کند یا خیر.

آسوشیتدپرس همچنین در تحلیل خود بر این رویداد مدعی شده پرتاب این ماهواره تمایل ایران برای پذیرفتن مخاطرات جدید را نشان می‌دهد.

یک تحلیلگر آمریکایی مستقر در کانادا به این رسانه گفت: «این اقدام، زنگ خطرهای زیادی را به صدا در می‌آورد. حالا که شما کارزار فشار حداکثری را دارید ایران چیزهای زیادی برای از دست دادن ندارد.»

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در خبری فوری نوشت: «تلویزیون دولتی ایران گزارش داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نخستین ماهواره نظامی خود را در مدار زمین قرار داد.»

سپس با تیتر «نبرد برای فضا» این خبر را پوشش داده و نوشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این خبر را بعد از دستیابی ایران به موشک‌های ضدکشتی با برد ۷۰۰ کیلومتر اعلام کرده است.

وبگاه شبکه خبری الجزیره نوشته این نخستین ماهواره شناسایی ایران است که به فضا پرتاب می‌شود. خبرنگار این رسانه در تهران گزارش داده این نخستین بار است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرتاب یک ماهواره نظامی از این نوع را اعلام می‌کند.

او گفت: «به‌عنوان ماهواره نظامی چیزی که انتظار داریم شاهدش باشیم این است که از این ماهواره به‌طور خاص برای گردآوری اطلاعات و برقراری ارتباطات ایمن جهت ترابری نیروها روی زمین و دریا استفاده شود.»

خبرگزاری فرانسه پرتاب این ماهواره‌بر را «عملیاتی غافلگیرانه» خوانده و نوشته واشنگتن قبلاً گفته از برنامه ماهواره‌ای ایران نگران است.

خبرگزاری دویچه‌وله آلمان در بخشی از گزارش خود از ایران به‌عنوان یک «قدرت خاورمیانه‌ای» یاد کرده و نوشته این کشور بعد از خروج آمریکا از برجام گفته به محدودیت‌های عملیاتی مشخص‌شده در این توافق پایبند خواهد بود.

وبگاه شبکه خبری فاکس‌نیوز، رسانه حامی جمهوریخواهان و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور نیز از پرتاب موفقیت آمیز نخستین ماهواره نظامی ایران در میانه تنش‌های آمریکا و ایران خبر داد و نوشته پرتاب موفقیت‌آمیز ایران بعد از شکست کوشش‌های قبلی این کشور در چند ماه گذشته رقم خورده است.

رسانه‌ های بین المللی به شکل گسترده‌ای به پوشش خبر پرتاب موفقیت آمیز ماهواره «نور»، به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران در مدار زمین که صبح امروز چهارشنبه، ۳ اردیبهشت، از ماهواره بر ۲ مرحله‌ای «قاصد» از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت، پرداختند.

خبرگزاری رویترز هم در پوشش این خبر نگرانی‌های احتمالی آمریکا از آن را برجسته کرده است. این خبرگزاری به حک شدن یک آیه مبارک قرآن به‌روی این ماهواره هم اشاره کرده است.

رسانه انگلیسی به‌عنوان بخشی از اخبار زمینه‌ای مرتبط با این خبر به شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد اشاره کرده است.

«رویترز» در پوشش این خبر، نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نخستین ماهواره نظامی خود را با موفقیت در مدار زمین جای داد.»

«یورونیوز»، رسانه اروپایی، خبر پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی ایران را دقایقی پس از انتشار این خبر در رسانه‌ های داخلی، منتشر کرد و به‌نقل از «مایکل هوروویتز»، کارشناس مسائل بین‌المللی نوشت پرتاب این ماهواره، با توجه به شکست‌های قبلی ایران در فوریه گذشته پیشرفت چشمگیری برای ایران محسوب می‌شود. 

این تحلیلگر مدعی شده که پرتاب این ماهواره پیام آشکاری ارسال می‌کند و بخشی از تلاش‌های تهران برای اعمال فشار بر واشنگتن و اروپا بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام است.

خبرگزاری شینهوآی چین به پوشش خبر «قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور در مدار زمین از سوی سپاه پاسداران» پرداخت.

شبکه العهد لبنان خبر پرتاب ماهواره نظامی «نور» از ماهواره‌بر «قاصد» از سوی سپاه پاسداران و موفقیت‌آمیز بودن آن را پوشش داد.

«تلگراف» از جمله رسانه‌های انگلیسی بود که پرتاب موفقیت آمیز ماهواره «نور»، را در اخبار خود منتشر کرد.

«العربیه» انگلیسی نیز به پوشش خبر موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب نخستین ماهواره نظامی پرداخت.

«نیویورک تایمز» نیز به پوشش خبر قرار گرفتن موفقیت آمیز ماهواره ایرانی در مدار زمین پرداخت.

«لس آنجلس تایمز» از پرتاب ماهواره «نور»، به عنوان پرتابی موفقیت آمیز یاد کرد.

شبکه راشاتودی روسیه در پیام توئیتری نوشت: «رسانه‌های دولتی ایران اعلام کردند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اولین ماهواره نظامی را در مدارقرار داد.»

پایگاه «آی ۲۴ نیوز» در خبری فوری به موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرار دادن ماهواره نظامی نور در مدار زمین پرداخت.

شبکه ان‌بی‌سی شیکاگو با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود به پوشش خبر «قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین» پرداخت. 

پایگاه روزنامه ینی شفق ترکیه خبر موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرار دادن ماهواره نظامی نور در مدار زمین در فهرست اخبار مهم خود قرار داد.

روزنامه صهیونیستی  هاآرتص نیز با پوشش خبر نخستین ماهوار نظامی ایران نوشت: «سپاه پاسداران ایران اعلام کرد یک ماهواره نظامی را با موفقیت در مدار قرار داد.»

نشریه صهیونیستی دبکا فایل ضمن پوشش خبر «قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین»، موفقیت‌آمیز بودن آن را «ادعایی» خواند و نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مدعی است پرتاب ماهوار نظامی موفقیت آمیز بوده است».

شبکه عرب نیوز ضمن پوشش خبر «قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین» نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌گوید این ماهواره را در میان تنش‌های آمریکا در مدار قرار داده است.»

روزنامه الوطن قطر نوشت: ایران اولین ماهواره نظامی خود را به فضا پرتاب کرد.

روزنامه نیویورک پست آمریکا در پایگاه اینترنتی خود خبر پرتاب ماهواره نظامی نور را پوشش داد و نوشت: «ایران می گوید نخستین ماهواره نظامی این کشور را در مدار زمین قرار داده است».

پایگاه اینترنتی اکونومیک تایمز از قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

شبکه خبری ‌ای بی سی نیوز اعلام کرد در بحبوحه تنش‌ها با آمریکا، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ماهواره نور را با موفقیت در مدار زمین قرار داد.

قابل ذکر است که رسانه‌های ایالتی و محلی آمریکا مانند «بوستون ۲۴»، «اوکلاهمن» و «ریچموند» «روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف»، «یو اس نیوز» و «اِی بی سی نیوز» «روزنامه نیویورک‌تایمز»، «روزنامه واشنگتن‌پست»، «روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز» و بسیاری از دیگر رسانه‌های بین‌المللی این خبر را پوشش  دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 0
    اونجای همشون سوخته..!! حالا به جز یکی دوتا
  • کیاست فر IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 0
    درود و سلام به سربازان ولایت
  • DE ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 3
    مشرق..در مدار قرار گرفته ؟ ماهواره هنوز سالمه ؟
    • محمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      درود. بله تماما سالمه ان شاء الله این قدمی است نوپا و بزرگ برای ایران و ایرانی در فضا....
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 0
    عالي
  • حبیب IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    12 1
    به دلاور مردان سپاه تبریک میگویم
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    10 0
    من الان تو فکر دلواپسان برجامم که قراره چه گلی به سر بگیرن؟
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    9 0
    بسیار خوشحال شدیم. خدا قوت
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    11 0
    درود بر شرفت سپاه درجایکه همه دنیا مارو تحریم کردن که ایرانو به زانو دربیارن تو دهنی محکمی زدی که از این به بعد هم از زمین هم از آسمان در رصد ماهستید وحرکات دشمنان ایران را تحت نظر دارید وبا حول وقوه الهی به اهدافمان خواهیم رسید هر کشوری دست بالای نظامی فناوری پزشکی تکنولوژی اتمی ووو .... داشته باشد دست بالای پیروزی وبرتریرا دارد آمریکا با تحریم ما وخروج از برجام وبلوکه کردن پولهای ما به خودش ضربه زد ونبایدآستانه تحمل ایرانو محک میزد فشار حداکثری غرب تا به زانو درآمدن ما که خودشون فعلا گرفتارشدن وکاملا پیاموگرفتن استفاده از دوسوخت تو موشکهای نسل جدید اتفاق میفته یعنی چی دوما رصد از فضا وزمین وجنگ سایبری ورادارگریز بودن تسلیحات ما چه مفهومی داره . آمریکا نفهمید ایرانیو با فشار وتحريم بخوای امتحان کنی خودت متضرر میشی این و نمیفهمن
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    ایران باید وارد موشک های ضدماهواره شود باید بعد از هند ایران این موشک ها را ازمایش نماید
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    ایران باید دانش فنی موشک هواسونگ 15 و 14 را از کره شمالی در قبال نفت دریافت کند خصوصا نفت ایران در مقطع فعلی بدون مشتری است
  • جاسم IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    الله اکبر
  • علی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    این موفقیت به خودم وعزیزان سپاه تبریک عرض میکنم .. وامیدوارم هرچه زودترازوابستگی کشورمان به نفت رفع گردد انشاالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس