کد خبر 1064855
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
ماهیگیران غزه

یک مرکز حقوق بشری از نقض گسترده حقوق صیادان فلسطینی‌ به دست نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد، از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۹۰ بار به سمت ماهیگیران فلسطینی تیراندازی شده است.

به گزارش مشرق، مرکز حقوق بشری «میزان» از تعرض تقریبا روزانه نیروهای رژیم صهیونیستی به ماهیگیران فلسطینی و ایجاد مزاحمت در کار آنها خبر داد.

بیشتر بخوانید:

اقدام غیرانسانی صهیونیست‌ها در توقف آزمایش ساکنان غزه

این مرکز فلسطینی در گزارش خود اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از ابتدای امسال (۲۰۲۰) ۹۲ بار به سمت صیادان فلسطینی شلیک کرده که طی آن شش صیاد زخمی و سه نفر دیگر از جمله یک کودک زخمی شده است. همچنین یک قایق صید توقیف و به شش قایق به همراه تجهیزات ماهیگیری آسیب وارد شده است.

در ادامه این گزارش آمده: بیشتر تخلف‌هایی که نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیلی علیه صیادان فلسطینی مرتکب می‌شوند در مناطقی است که این ماهیگیران مجاز به صید هستند.

مرکز مذکور این اقدامات را محکوم و اعلام کرد، در حالی به صورت مکرر علیه صیادان فلسطینی شلیک می‌شود که فقر و بیکاری در این منطقه بویژه در سایه شیوع کرونا بیداد می‌کند.

سال گذشته، «نزار عیاش» رئیس اتحادیه ماهیگیران فلسطینی اعلام کرد، در پی محاصره دریایی نوار غزه، روزانه ۱۴۰ هزار دلار خسارت به صیادان این منطقه وارد می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس