کد خبر 1064841
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
زنان آمریکایی

اخیرا یک شکایت از سوی صاحبان دو شرکت در ایالت مریلند آمریکا، مطرح شده که حاکی از آن است که در تخصیص بودجه ۳۴۹ میلیارد دلاری پرداخت وام به شرکت‌های کوچک در آمریکا علیه زنان و اقلیت‌ها، تبعیض رخ داده.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، صاحبان دو شرکت در ایالت مریلند آمریکا، شکایتی را مطرح کرده و مدعی شدند که در تخصیص بودجه ۳۴۹ میلیارد دلاری ارائه وام به شرکت‌های کوچک در راستای مقابله با تبعات اقتصادی منفی شیوع ویروس کرونا، علیه زنان و اقلیت‌ها، تبعیض اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

نقابی که کرونا از چهره غرب برداشت

صاحبان این دو شرکت، به نام‌های گیلتز اند گلام جوئلری و یک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی که هر دوی آنها زن هستند، مدعی شدند که در تخصیص این بودجه، که ماه گذشته میلادی، از سوی دولت و کنگره تصویب شد، علیه شرکت‌های با صاحبان زن، و یا صاحبان از اقلیت‌ها تبعیض رخ داده است.

البته بودجه تخصیص این وام‌ها، هفته گذشته تمام شد و در این شکایت وزارت خزانه‌داری آمریکا و سازمان شرکت‌های کوچک متهم به نقض قوانین برابری حقوق افراد در قانون اساسی شده‌اند.

شاکیان به عنوان نمایندگان زنان و اقلیت‌ها خواستار دریافت خسارت، شده‌اند.

در این دادخواست آمده است، در حالی که صاحبان بسیاری از شرکت‌های بزرگ توانسته‌اند، به سمت بانک‌ها هجوم برده و از فرصت دریافت وام در قالب بودجه تخصیص داده شده، استفاده کنند اما شرکت‌هایی که صاحبان آنها زن و یا از اقلیت‌ها بوده‌اند، حتی نتونسته‌اند پیش از تمم شدن این بودجه، درخواست دریافت وام را به ثبت برسانند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 1
    الان مثلا قوانین درکشور ما اصلا تبعیض آمیز نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس