کد خبر 1064750
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
دولت مجوز بازگشایی ۲ هزار بوستان پایتخت را داد

پارک های تهران به دلیل شیوع کرونا در فروردین تعطیل شدند اما امروز مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران از صدور مجوز دولت برای بازگشایی تمام بوستان های پایتخت خبر داد.

به گزارش مشرق، بیش از دو ماه از حضور ویروس کرونا در پایتخت می‌گذرد. شیوع این بیماری باعث تعطیل شدن بسیاری از کسب و کارها در شهر شد. بعد از تعطیلات نوروز، مدیران تصمیم گرفتند برخی مشاغل را  بازگشایی کنند و از 23 فروردین هم دوسوم کارمندان به محل کار خود بازگشته واز 30 فروردین هم مشاغل کم‌ریسک بازگشایی شدند. 

بیشتر بخوانید:

یکی از مکان‌هایی که احتمال شیوع کرونا پارک‌ها هستند. شهرداری تهران در روزهای نوروز تصمیم به تعطیل کردن پارک‌ها گرفت و ستاد مقابله با کرونا نیز طی دستورالعملی اعلام کرد تمامی پارک‌ها در روز 13 فروردین (روز طبیعت) را تعطیل اعلام کرد. مدیریت شهری 12، 13 و 14 فروردین به صورت سفت و سخت پارک‌ها را تعطیل کرد و اجازه تردد به شهروندان را نداد، اما چند روز بعد دوباره پارکها نصفه و نیمه بازگشایی شدند و مردم در این مکان‌ها تردد کردند. 

وقتی پیگیر موضوع شدیم مسئولین شهری اعلام کردند که امروز ستاد کرونا اعلام کرده پارک ها با رعایت پروتکل بهداشتی می توانند باز باشند.

علی‌اصغر عطایی مدیرعامل خدمات شهری شهرداری تهران امروز در خصوص تصمیمات ستاد کرونا برای تعطیلی بیش از 2 هزار بوستان پایتخت گفت:  بر اساس مصوبات جلسه ۱۶ ستاد عالی کرونای کشور در تاریخ ۳۱ فروردین سال جاری در بند ۷ این مصوبه اعلام شد تمامی پارک ها و بوستان های شهر با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از ابتدای اردیبهشت باز می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پارکها خلوت هستند، گفت:‌مردم خیلی مراجعه نمی‌کنند، اما به صورت انفرادی وقتی می‌روند فاصله‌گذاری رعایت می‌شود. خطر در مواردی است که افراد به صورت دسته‌ جمعی رفته و یا ورزش‌های گروهی انجام دهندد.

عطایی اضافه کرد: مدیران شهری در جلسه مرتبط در این زمینه اعلام کردند که تکلیف پارکها را مشخص کنید. البته برخی از مدیران دولتی در مصاحبه ها  گفته‌ بودند که پارکها بسته باشد، اما این شفاهی بود و امروز نامه مکتوب به دست ما رسید. 

عطایی اضافه کرد: وقتی کسب و کارها باز شده است، پارک ها هم باز شدند و امروز به صورت مکتوب به ما اعلام شد که پارک ها از ۱ اردیبهشت می توانند باز باشند.

البته بسیاری از پارک های تهران به صورت نیمه تعطیل هستند و علی‌محمد مختاری در این باره امروز گفت: ستاد مقابلهبا کرونا 13 تا 15 فروردین را کتبا اعلام کرده بود که پارکها تعطیل باشند، اما مدیریت بحران شهر تهران از هفته پیش اعلام کرد براساس ستاد ملی مبارزه با کرونا پارکها باید تعطیل باشند.

وی ادامه داد: بعد از تعطیلات نوروز چند روزی پارکها باز و دوباره مسدود است و در حال حاضر 2 هزار و 268 پارک تهران تعطیل است.

از سوی دیگر، مدیریت بحران شهر تهران هم می‌گوید ما تابع نظر ستاد کرونا هستیم و تاکنون هم برخی از پارکها مانند پردیسان، یاس فاطمی یا پارک شهر تعطیل بود اما در برخی جاها مردم وارد پارکها می‌شوند. ید

کرمی مدیرعامل سازمان مدیریت شهر تهران امروز در این باره گفت: از روز 5 فروردین جلسه گذاشتیم تا در خصوص کرونا و تعطیلی پارکها تصمیم‌گیری کنیم و ستاد کرونا هم روز 13 فروردین پارکها را تعطیل کرد. 

وی با بیان اینکه از 7 تا 14 فروردین پارکهای تهران تعطیل شدند، گفت:‌ کمیته اجتماعی کرونا در این زمینه تصمیم گرفت، ما هم با آنها هم‌نظر بودیم و تا 16 فروردین تمامی پارکها تعطیل بود. 

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: بعد از این تاریخ،  تعدادی از  پارکها باز شد  تا قدری مردم با تردد در این فضای سبز تخلیه روانی شوند، اما دوباره پارکها را تعطیل کردیم. 

وی با تأکید بر این موضوع که تجمع در پارکها خطرناک است و احتمال شیوع کرونا را دارد، گفت: البته وقتی پاساژها و بازارها که شلوغ و پررفت و آمدند باز می‌شوند، نمی‌دانم آیا باید پارکها مسدود باشند؟ 

البته برخی از اعضای شورای شهر هم انتقاداتی در خصوص وضعیت پارکها داشتند و حتی محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: از ستاد مقابله با کرونای استان تهران درخواست داریم که نسبت به اجرای برخی محدودیت‌ها اقدام کنند و اگر قرار است پارکی باز شود، شرایط آن را داشته باشد، چرا که قرنطینه اثرات روانی بر روی شهروندان داشته و بازگشایی پارکها مشروط و همراه با نظارت باشد تا در کاهش اثرات روانی مؤثر است. 

همچنین ناهید خداکرمی در این باره گفت:  به هر حال شهروندان مشکلات ناشی از استرس کروناویروس و خانه ماندن را دارند به خصوص خانواده‌هایی که فرزند کوچکی دارند.

وی ادامه داد: باید با فاصله‌گذاری اجتماعی این افراد در مکان‌های که قرار است  حضور داشته باشند رعایت شود و مردم هم باید رعایت کنند. اگر دویدن و ورزش کردن مدت کوتاهی باشد ایرادی ندارد اما خانواده‌ها نباید دسته‌جمعی به پارک بروند و توصیه می‌شود فاصله دو تا سه متر رعایت شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از این خانواده‌ها بچه کوچک دارند و لازم است برای تخلیه انرژی‌شان آنها را به پارک ببرند، گفت:‌الان برخی از پارک‌ها باز شده است و قرار است پارک‌های کوچک محلات هم با کمک شورایاری‌ها هدفمند باز شده و نظارت بر آنها صورت گیرد تا شهروندان بتوانند یک ساعتی در آنجا ورزش کنند.

وی ادامه داد: خداکرمی مردم باید برای حضور در پارک ماسک بزنند و باید این اقدام اجباری شود و اگر رعایت فاصله اجتماعی صورت گیرد مشکلی پیش نخواهد آمد.

خداکرمی تاکید کرد: شاید پارک‌ها امن‌تر از مترو و مکان‌های بسته باشد اما حتما شهروندان اگر می‌خواهند فرزندان خود را به پارک ببرند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده داشته باشند.

براساس این گزارش، از امروز مجوز بازگشایی ۲ هزار پارک‌ در تهران از سوی دولتی ها صادر شده است اما باید در این مکان ها فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و مردم از تجمع پرهیز کنند حال باید دید شهرداری برای فاصله گذاری اجتماعی در این مکان ها چه برنامه ای دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پ IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 0
    تهران باید 20000 تا بوستان و 200000 تا پارک داشته باشه
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    5 0
    دولت گویی در نظر دارد تا 1400 خسارات جانی جبران ناپذیری را رقم بزند. ننگ بر دولت نفاق شیطانی.آیا انقلاب کردیم که منافقین منفعت باز بیایند؟؟ کجایید ای شهیدان خدایی!؟ کجایید رجائیها و مفتح ها؟!
  • عبدالله IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 2
    بوستان ها را باز می کنند اما حرم ها را نه! خدایا جرعه ای عقل به همه ما عنایت فرما و اگر دادی ، آن را از ما مگیر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس