کد خبر 1064588
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰
داعش

مرکز داده‌ها و اطلاعات آماری رسانه‌های دیجیتال عراق از بسته شدن هزاران حساب‌ توئیتری تروریست‌ها طی سه ماه اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، مرکز داده‌های آماری رسانه‌های دیجیتال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک تیم امنیتی ویژه مباره با تروریسم طی ۱۰۰ روز گذشته حدود ۶۵۰۰ حساب‌های توئیتری وابسته به داعش یا طرفداران آنها در شبکه‌های مجازی را مسدود کرد.

در این بیانیه آمده است: از این میان، ۶۸۲ حساب کاربری تحت عنوان "الذخیره" که در واقع حلقه ارتباطی تروریست‌ها در توئیتر و تلگرام محسوب می‌شد، بسته شد.

مرکز مزبور تاکید کرد که این حلقه ارتباطی در حساب توئیتری خود، اقدام به توزیع بیانیه‌های داعش در سایر حساب‌های کاربری طرفداران این گروه تروریستی می‌کرد که بسته شدن آن، تا حد زیادی منجر به توقف عملیات توزیع این بیانیه‌ها شده است.

مرکز داده‌ها و اطلاعات آماری رسانه‌های دیجیتال عراق پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که تعداد حساب‌های کاربری داعش و طرفداران آن در شبکه‌های اجتماعی گسترش یافته است.

در این بیانیه آمده است: این بازگشت طی ماه‌های اخیر همزمان با بحران ویروس کرونا صورت گرفته و باعث شده تا فیسبوک با تاخیر به درخواست‌های حذف حساب‌ها پاسخ دهد.

مرکز رسانه‌های دیجیتال افزود: اعضای داعش و حامیان آنها از این فرصت استفاده کرده و حساب‌های جدیدی را ایجاد و یا اینکه حساب‌های قبلی خود را مجددا فعال کرده و از طریق این شبکه اجتماعی، اقدام به تبلیغ عملیات‌های تروریستی خود کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس