کد خبر 1064582
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
ترافیک نمایه

سرهنگ رازقی راهکارهایی که پلیس راهور برای کاهش ترافیک استفاده می‌کند را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، این روزها که برعکس همیشه، از مردم خواسته می‌شود برای درامان ماندن از شیوع ویروس کرونا به جای وسایل نقلیه عمومی از خوردوی شخصی استفاده کنند؛ ترافیک افزایش یافته است.

 بیشتر بخوانید:

افزایش ۷۰ درصدی ترافیک تهران

علاوه بر این، با اجرا نشدن طرح ترافیک، خیابان‌های مرکز شهر مملوء از خودروهایی شده که گنجایش آن را ندارند، به همین دلیل پلیس راهور اقداماتی برای کاهش این حجم از ترافیک سنگین در خیابان‌های باریک مرکز شهر انجام می‌دهد.

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت گفت: اجرا نشدن طرح ترافیک باعث ورود بسیاری از خوردوهای شخصی به محورهای مرکز شهر تهران و ایجاد ترافیک سنگین شده است.

وی افزود: در این ایام، پلیس راهور چندین راهکار به نام "طرح ترافیکی" برای کاهش و کنترل ترافیک انجام می‌دهد.

این مقام انتظامی درباره اولین طرح ادامه داد: اولین اقدام پلیس راهور، فعال سازی موقت خطوط ویژه است. به این معنا که خوردوهای شخصی از خطوط ویژه، که برای تردد نیروهای امدادی و اتوبوس‌های تندرو است، تردد کنند. در حال حاضر این طرح در محورهای شلوغ مانند خیابان‌های آزادی و انقلاب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به دومین طرح گفت: اقدام دیگر، انسداد موقت برخی محورها است؛ زیرا این مسئله باعث می‌شود مردم برای تردد محور دیگری انتخاب کنند که باعث کاهش ترافیک می‌شود.

سرهنگ رازقی افزود: در حال حاضر خیابان بهشت در منطقه مرکزی برای کنترل ترافیک، مسدود است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه چراغ‌های راهنمایی ورانندگی به صورت خودکار فعالیت می‌کنند؛ اظهار کرد: در ایام پر ترافیک، افسران پلیس به صورت دستی زمان چراغ‌ها را تنظیم و تغییر می‌دهند که می‌تواند در کاهش ترافیک تقاطع‌ها موثر باشد.

وی درباره ترافیک در بزرگراه‌ها ادامه داد: برای کنترل ترافیک در اتوبان ها، برخی مواقع خطوط بزرگرراه هارا مسدود می‌کنیم. به این معنا که از یک طرف خودروی کمتری وارد شود و از طرف دیگر خودروهای بیشتری خارج شوند. این طرح به نام "انحراف ترافیکی" شناخته می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: همچنین با خودروهایی که به صورت دوبل و توقف ساکن در حاشیه خیابان‌ها پارک می‌کنند، برخورد می‌کنیم.

سرهنگ رازقی گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه خیابان‌های مرکز شهر، گنجایش این حجم از خودرو را ندارند، این طرح‌ها در تهران اجرا می‌شود و به کاهش ترافیک کمک می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    ما که هر جا پلیس دیدیم ترافیک بیشتر بود! راهور دخالت نکنه به نظرم بهتره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس