تهاجم آبی خاکی

کشتی USNS Invincible از یک سامانه راداری در راستای جاسوسی به اسم "ستاره خاکستری" استفاده می کند که از نوع آرایه فازی فعال است و گفته می شود این سامانه در دو باند ایکس و اس فعالیت می کند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، مدتی است تجهیزات نظامی متعلق به آمریکا بویژه شناورهای آن، اقدامات تحریک آمیزی در منطقه خلیج فارس انجام می دهند و همین چند روز پیش و قبل از تذکر رسمی شناورهای تندرو سپاه به ناوهای امریکایی، یک شناور پشتیبانی سنگین آمریکایی در منطقه خلیج فارس با کمک بالگردهای آپاچی به تمرین حمله به قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه پرداخت؛ اما این همه ماجرا نیست.

بیشتر بخوانید:

پیام قاطع سپاه پاسداران به تروریست‌های سنتکام در خلیج فارس/ شناور ویژه آمریکایی در نزدیکی آب‌های ایران چه می‌کند؟ +عکس و فیلم

پیش از این سابقه، بارها حضور و جاسوسی پرنده های سری کبرا بال نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی ایران برای رصد آزمایش های موشکی داشته ایم اما این بار شناورهای آمریکایی هم در کنار ماهواره ها، پهپادها و سایر تجهیزات جاسوسی این کشور، به دنبال سرک کشیدن در برنامه موشکی ایران هستند. بر اساس اخبار منتشره در رسانه های تخصصی غربی، یک شناور آمریکایی در منطقه خلیج فارس حضور پیدا کرده که ماموریت اصلی آن رصد پرتاب های موشک های بالستیک کوتاه برد و تاکتیکی است. این شناور USNS Invincible نام دارد که سیستم راداری و کنترل آن که روی این شناور قرار دارد متعلق به نیروی هوایی آمریکا بوده اما خود کشتی توسط فرماندهی ترابری دریایی نیروی دریایی آمریکا کنترل می شود.

USNS Invincible

USNS Invincible در خلیج فارس در سال ۲۰۱۲ میلادی

USNS Invincible در بحرین به سال ۲۰۱۵ میلادی

این کشتی ۲۲۸۵ تن وزن و ۶۸ متر طول داشته و مجموعه خدمه و کاربران سامانه های راداری آن بر روی هم ۵۶ نفر است. در حال حاضر در این کشتی از یک سامانه راداری به اسم ستاره خاکستری استفاده میشود که از نوع آرایه فازی فعال است و گفته می شود این سامانه راداری در دو باند ایکس و اس فعالیت می کند. اطلاعات در خصوص توانایی های این سیستم راداری بسیار کم بوده و نیروهای مسلح آمریکا ترجیح می دهند در خصوص این شناور و توانایی های آن صحبت خاصی را طرح نکنند. این شناور البته اولین حضور خود را در خلیج فارس تجربه نکرده و حداقل از سال ۲۰۱۲ چندین مرتبه در منطقه حضور داشته است.

حداقل در یک مورد در سال ۲۰۱۲ نیز شناورهای تندروی سپاه در نزدیکی آن حاضر شدند که این اقدام باعث اعتراض آمریکا شد. این شناور در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ میلادی نیز در منطقه خلیج فارس رصد شده است.

آمریکایی ها به طور خاص به دنبال آزمایش و برنامه توسعه موشک های تاکتیکی ایران آمده اند چون دیگر امروز خود نیز تجربه رو به رو شدن با آنها را داشته و از دقت و اثربخشی آنها مطمئن شده اند. منظور موشک های تاکتیکی و بالستیک کوتاه برد سامانه های مثل سری فاتح است که این چند سال اخیر نقش مهمی را توان بازدارندگی و البته تنبیه برخی از متجاوزین را بر عهده داشته است. افزایش دقت و برد این خانواده موشکی از جمله نگرانی های همیشگی آمریکا بوده و این شناور نیز به نظر برای رصد همین تحولات دوباره در منطقه حضور پیدا کرده است.

البته پس از پرتاب موفق اولین ماهواره سپاه پاسداران به فضا که بازتاب و شوک بزرگی به دشمنان کشورمان بخصوص آمریکا وارد کرد، حتما فشارها روی سامانه های جاسوسی آمریکا بویژه این تجهیزات برای کسب اطلاعات از این اقدامات، بیشتر خواهد شد اما ابتکار سپاه در این پرتاب نشان داد حتی موشک های سوخت مایع ایران نیز امکان شناسایی قبل از پرتاب نخواهند داشت چه برسد به ماهواره برهای کشورمان

افزایش فعالیت های یگان آبی خاکی آمریکا در خلیج فارس

اما بحث دیگر در خصوص اقدامات مشکوک و تحریک آمیز آمریکا، افزایش فعالیت و تمرین های یگان های آبی خاکی ارتش این کشور در خلیج فارس است. چندی پیش بود که ناو گروه تهاجمی یو اس اس باکسر مدتی پیش به منطقه خلیج فارس اعزام شده و یک مورد برخورد با پهپادهای ایرانی و ادعای جعلی و بدون سند که هیچگاه نتوانستند آنرا تایید کنند مبنی بر ساقط کردن دو پرنده بدون سرنشین ایرانی را نیز داشت.  حالا تیم جدیدی در منطقه خلیج فارس حضور پیدا کرده که به عنوان تیم آماده آبی خاکی Bataan شناخته می شود.

رهبر این تیم عملیات دریایی شناور USS Bataan است. این شناور به همراه دو شناور پشتیبانی رزمی USS Oak Hill و USS New York در مجموعه شامل چیزی نزدیک به ۴۵۰۰ ملوان و تفنگدار دریایی بوده و هم اکنون در منطقه خلیج فارس حضور دارند.

ناو USS Bataan یک شناور تهاجمی آبی خاکی از کلاس Wasp محسوب می شود که توسط شرکت کشتی سازی Ingalls در آمریکا ساخته شده و با کد LHD-۴ شناخته می شود. ناو USS Bataan بیشتر از ۴۰ هزار تن وزن داشته و طول آن ۲۵۷ متر و عرض آن ۳۱ متر است. خدمه استاندارد این ناو در حدود ۱۲۰۰ نفر است و می تواند تا حدود ۱۶۸۷ نفر تفنگدار دریایی را نیز با خود حمل کند. این ناو در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال ۱۹۹۷ میلادی وارد خدمت و در مجموع ۸ فروند از این ناوها برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است.

USS Bataan

این ناو میتواند علاوه بر قوای مسلح و تجهیزات زرهی، انواع بالگرد های ترابری و تهاجمی و نوع عمود پرواز جنگنده نسل پنجم اف ۳۵ را حمل کند. از دیگر هواگردهایی که این ناو معمولا آنها را حمل می کند می توان به بالگردهایی مثل سری AH-۱Z، UH-۱Y، CH-۵۳E، SH-۷۰ و MV-۲۲ اشاره کرد. بسته به نوع ماموریت تعداد هواگردهای قابل حمل در این شناورها تفاوت خواهند داشت. در عین حال با توجه به مدل های مختلف در این ناو امکان حمل و به آب اندازی مدل های مختلفی از هاورکرافت ها و لندینگ کرافت ها نیز وجود دارد. هاورکرافت های سری LCAC با توان حمل ۶۰ تن محموله از جمله این شناورها به حساب می آید.

در بحث سامانه های راداری این ناوها به سیستم هایی مثل رادار جستجوی هوایی  AN/SPS-۴۹ و رادار جستجوی سطحی  AN/SPS-۶۷ مجهز هستند. در بخش پیشرانه ناوهای کلاس Wasp به دو دستگاه توربین گازی LM۲۵۰۰ ساخت شرکت جنرال الکتریک مجهز است که سرعت نهایی ۴۱ کیلومتر در ساعت را برای این شناور تامین می کند. برد این ناوها در حرکت با سرعت قریب ۳۳ کیلومتر در ساعت، حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است.

در فاز دفاع هوایی یا سیستم های پدافندی این ناو مجهز به دو مجموعه لانچر موشک های دفاع نزدیک (RIM-۱۱۶ (RAM، دو مجوعه لانچر ۸ سیلویی مارک ۲۹ موشک های پدافندی RIM-۱۶۲ و RIM-۷، سه سامانه دفاع نزدیک فالانکس و توپ های ۲۵ میلی متری مارک ۳۸ می باشد. چند قبضه مسلسل کالیبر ۱۲.۷ میلی متری نیز بر روی این ناو نصب شده است.

اما در کنار این شناور دو ناو مخصوص عملیات آبی خاکی نیز در منطقه حضور دارند که در اصل به عنوان پشتیبانی از نیروهای تفنگداران دریایی استفاده می شود. یکی از این ناوها به اسم USS Oak Hill است. این شناور آمریکایی از کلاس ناوهای پشتیبانی  Harpers Ferry بوده و در حدود ۲۰ هزار تن وزن و ۱۸۵ متر طول دارد. این شناور که در سال ۱۹۹۶ میلادی وارد خدمت شده  می تواند تا ۱۵ زره پوش تهاجم دوزیست مدل AAVP-۷A۱ و دو تانک آبرامز را حمل کند. در این شناور همچنین در کنار خدمه که در حدود ۴۲۰ نفر هستند امکان حمل نزدیک به ۵۰۰ نفر تفنگدار دریایی نیز وجود دارد. امکان حمل یک یا دو هاورکرافت بزرگ نیز در این شناورها وجود دارد.

USS Oak Hill

شناور USS Oak Hill همچنین دارای پد بزرگی در انتهای خود است که امکان پذیرش انواع مختلفی از بالگرد را به آن می دهد. در بخش تسلیحاتی این شناور به به قبضه موشک انداز سطح به هوای کوتاه برد RIM-۱۱۶، دو قبضه فالانکس و دو قبضه توپ ۲۵ میلی متری و تعداد مسلسل کالیر ۱۲.۷ مجهز است.

اما شناور دیگر در این گروه USS New York است که از جمله شناورهای کلاس San Antonio بوده و نقش پشتیبانی از تهاجم آبی خاکی را بر عهده دارد. این شناور توسط بخش کشتی سازی شرکت نورثروپ گرومن طراحی و ساخته شده است و در حدود ۲۵ هزار تن وزن و ۲۰۸ متر طول دارد. ۴ پیشران دیزل در مجموع چیزی در حدود ۴۱ هزار و ۶۰۰ اسب بخار توان برای این شناور ایجاد می کنند که می تواند سرعت نهایی آن را به ۴۱ کیلومتر در ساعت برساند. تعداد خدمه این شناور در حدود ۳۵۰ نفر بوده و در عین حال می تواند تا ۸۰۰ نفر از تفنگداران دریایی را نیز با خود حمل کند.

USS New York

این شناور بسته به ماموریت می تواند ترکیبی از بالگردهایی مثل سری CH-۵۳E، AH-۱، UH-۱، MV-۲۲ و CH ۴۶ را در کنار زره پوش های سری AAVP-۷A۱ یا هاورکرافت را پذیرش کند. در بخش تسلیحات حاضر در روی این ناو نیز می توان به دو توپ سی میلی متری تک لول و دو سامانه موشکی سطح به هوای کوتاه برد RAM اشاره کرد. سه شناوری که در بالا به آنها اشاره شد در حقیقت یک گروه رزمی لجستیکی برای پیشتبانی از هر فعالیت سپاه تفنگداران دریایی در منطقه خلیج فارس است که مشخصا هدفی به جز ارسال نوعی پیام به ایران ندارد.

با توجه به اینگه در حال حاضر و با وضعیت شیوع کرونا در آمریکا و رکورد شکستن این کشور در زمینه ابتلا و تلفات و البته وضعیت خاص قیمت نفت، کاهش ارزش بورس و بیکاری ده ها میلیون آمریکایی در یک ماه به نظر می رسد دولت آمریکا به دنبال نوعی تلاش برای ایجاد یک جوسازی روانی و نه عملیاتی در سطح منطقه و دور کردن اذهان مردم آمریکاست. درست است که رزمندگان نیروی دریایی سپاه چند روز پیش پیامی کوتاه و قاطع برای تروریست های سنتکام ارسال کرد ولی هنوز هم نیاز است در این "موازنه وحشت"، بدون ترس و با اتکا به قدرت معنوی و مادی نیروهای مسلح، این اوضاع را به خوبی مدیریت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • US ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    مشرق دچار توهم توطئه شدی. امریکا دوست مردم ایرانه
    • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      ما هم میگوییم آمریکا دزد مردم ایران است.
    • 000 IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      حرف مفت نزن--گرگ هم دوست صمیمی گله چوپانه!!!البته بعد از دریدن گوسفندانش
    • IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      البته از جنس دوستی خاله خرسه . کدام دوست کودتا میکند و دولت قانونی ایران را سرنگون میکند ؟ کدام دوست از شاهی فاسد ،شکنجه گر و جنایتکار حمایت میکند ؟ کدام دوست به دوستش نگاه گاو شیرده است ؟ کدام دوست کودتای نوژه را براه می اندازد ؟ کدام دوست به دشمن ملت ایران صدام کمک میکرد تا تاسیسات حیاتی ایران را بمباران کند ؟ و......کدام دوست اموال دوستش میرباید و مردم کشور دوستش را 40سال تحریم میکند ؟ شما معنی دوستی را نمی دانی ؟ یا در فرهنگ شما معنی دوست و دشمن جابجا شده است.
    • سید IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      72 43
      قربان بند کیفتم تا پول داری، رفیقتم!!!
    • علی خدایی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      50 58
      م خودت گرفته ای چه دوستی مزدور آمریکا اشغالگر و متجاوز وحشی غارت گر است جهان خوار است برو در آلبانی درس ات رو خوب بخون به این گفته هات بچه هم می خنده
    • NZ ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      48 88
      احساس می کنم شما عمدا این طنز را به اشتراک گذاشتید!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      63 25
      ۰۵:۴۳ منظورت از ما کیه؟! کسی با شما نیست لطفا به جای ملت نظر نده
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      44 19
      با سلام . البته از قدیم گفته اند : دوست آن است جان که گیرد دست دوست در پیرشان حالی و درماندگی .حالا بنده سوالم این است که در طول صد سال اخیر ، خباثت و پلیدی بوده که دولتهای آمریکا بر علیه مردم ایران و اسلام و حتی جهان انجام نداده باشند ؟!!!!! کاش یک چیز دیگر می گفتی ، مثلا می گفتی ، آمریکا عاشق منابع ایران به صورت مجانی است و یا دلش می خواهد ایران مال او باشد. این باور پذیر تر بود.البته از آنها همین تفکر بر می آید و ظاهرا خدمت رسانی به مردم جهان در طالع و توفیقات آنها نیست.(جزء انتخابهای آنها نیست) البته در این خصوص مثل دیگری هم هست که: شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه. حالا شما هم از این مثلها ناراحت نشو ، برو تو آمریکا دوغت را بنوش. روز خدا برای همه فرا می رسد ، خوشا به حال آنانکه عمری با یاد خدا زندگی و به احکام الهی و انسانی عمل کرده باشند و بدا به حال آنانکه نفس اماره شان راهنمای آنان بوده است. اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      99 30
      برین دعا کنین که اگه کودتای امریکا علیه نیروهای حزب توده نبود و دولت ملی سرکار بود دیگه چیزی به نام جمهوری اسلامی وجودنداشت.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      45 54
      01:05 اگر آمریکا دوست ایرانه پس چرا واردات دارو به ایران رو قطع کرده ...چرا به مردم فشار اقتصادی میاره به وسیله تحریم ها ... چرا سردارمون سلیمانی که در هر مشکلی کمک مردم می کرد (سیل زلزله و ...)رو اونطور مظلومانه شهید کرد ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!؟!
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      36 44
      از اردشیر زاهدی یادبگیر اونکه از خودتونه اونکه دیگه از طاغوت بوده ........ یادمه اونموقع که سردارمون رو مظلومانه شهید کردن گفتن هرکس حرف از دوستی با آمریکا بزنه خیانتکاره ...چی شد یادتون رفت
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      18 22
      بمیر احمق
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      23 55
      ۱۳:۲۵ اشتباهی مثبت دادم بعید می دانم ایرانی باشی شما هم به جای ملت نظر نده. مرگ بر آمریکا
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      7 8
      یعنی تحریم های دارویی بیماران ما به خاطر دوستی با انهاست؟ اونی که توهم زده تویی
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      4 6
      داروها رو میرسونید به گروهک های تروریستی اونا هم تحریم داروییتون کردن
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      5 7
      خاک برسر اون کسی کنند که هنوز بعد۶۶سال نفهمیده آمریکا دشمن ماست یا خودشو به نفهمی زده ندانی وندانی که ندانی ونخواهی که.......
    • داریوش IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      6 5
      کسی که بعد از قضیه سردار سلیمانی هنوز آمریکا رو دوست بدونه قطعا یا جاهله یا خائن
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      4 5
      مشرق ناو های خوش دست و نو نوار رو معرفی کن که ارزش تصرف یا غنیمت گرفتن داشته باشه عوض دارایی های بلوکه شده مون تو آمریکا...
  • سیدفواد IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    آفرین برسبزپوشان جمهوری انقلاب اسلامی ایران جانم فدای رهبر
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      74 30
      لجنی البته سبز مال کسان دیگری اسن
  • پزشک ایرانی IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    آمریکای تروریست واعوان وانصارش هیچ غلطی نمیتوانندبکنند ففط میتوانند وایتکس تزریق کرده وبنوشند، البته ایران شیاف وایتکس برای آنان آماده کرده است!
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      7 28
      برای کسب اطلاعات باید برن چین
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    تجهیزات خوبی هستن ولی خودشونم میدونن که اینا برای تهاجم به کشوری مثل کویت کافی هست نه ایران چون این ها برای ما شوخی هستند اصلا...پیاده کردن اون تفنگدارانشون در ساحل ایران اگر بر فرض محال به ساحل ما برسن که ان شاءالله هرگز این اتفاق نخواهد افتاد مساوی است با فرستادن آنان به آغوش مرگ و در خوشبینانه ترین حالت اسارت و داستان‌ گریه و ندامت رنجر های آنان...علی ایحال ما بدون توجه به این که حتی این ها نمایشی است باید در آفند و پدافند به کمیت و کیفیت کارمان اضافه کنیم که‌ ان شاءالله همین گونه نیز هست و جهادگران عرصه ی دفاع همانطور که بارها ثابت کردند کارشان را تحت تدابیر مقام معظم رهبری و از همه مهم تر لطف و نصرت الهی که شامل حال همه ی آنان است به خوبی انجام می دهند.
  • میم الف IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    بچه های انقلابی سپاه باید یه گوش مالی حسابی به این یانکی ها بدن تا دیگه دست از پا خطا نکنن خلیج فارس ایرانی بوده، هست و خواهد بود. شما چکاره اید؟! برگردین به خلیج خوک هاتون
  • رحمت عیدی IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    72 79
    تقابل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله جدیدی شده است که پسرفتی تحقیر آمیز برای آمریکاست از وقایع عقب مانده و تلاشهای بعد از وقوع است که اثرگذاری گذشته را ندارد،تنها برگ برنده آمریکا در برابر ایران شبکه نفوذش در ایران است که به لطف و عنایت خدا و امام زمان بزودی این برگ برنده آتش خواهد گرفت
    • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      23 18
      راست گفتی ،امان از نفوذی،آن هم وقتی درصدر امور باشد.
  • SE ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    42 13
    اهداف دندانگیری هستند برای تست موشکها
  • DE ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    40 71
    فقط کافی است یک لوله حاوی گاز که لو له ها سوراخدار باشد در مرزهای ابی ابران نصب شود تا هر وقت سرو کله این ناوهای متجاوز در مرزهای ابی پیداشون شد شیر گاز رو باز کرده تا خود بخود این ناوهای متجاوز بعلت کاهش وزن اب غرق شوند.
    • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      51 24
      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخ بپا ندزدنت!
    • US ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      11 26
      چه خجسته هست این دوستمون :-)
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      29 14
      تو نفهمیدی او چی گفت بازهم بخوان تا به تله های ...... واقف شوی.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      11 13
      یکی ترجمه کنه این که گفت یعنی چی؟
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      25 52
      راهکار خوبیه نیروهای سپاه رو این نظریه کار کنن. یا علی مدد
  • مختار IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    33 33
    تنها راه مقابله با این حرامیها بمب اتم و زیردریایی اتمی با موشک اتمی بس کنید تا کی ما باید منتظر بمانیم یک مرد پیدا نمیشه بمب اتم بسازه به والله اگر نسازید به ملت ایران خیانت کردید من از سردار حاجی زاده تقاضا دارم که بمب اتم رو برای بازدارندگی هر چه زودتر و یک گام برای انتقام خون حاج قاسم سلیمانی بردارد تاکی ایران و ایرانی باید تحقیر شود به والله قسم اگر بمب اتم داشتیم امریکاییهای حرامزاده جرات نمیکردن حاج قاسم شهید کنن
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      21 17
      امریکا نزدیک به 10000 کلاهک اتمی داره
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      8 31
      اولا گفتن حرامیا بسیاربد و غلط است دوما ایران نه می خواد و نه لازم است و نه باید که از بمب اتم استفاده کند
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 8
      ۱۴:۴۱ فلسفه داشتن بمب اتم بازدارندگی آن هست.ما اگه بمب اتم داشتیم الان حاج قاسم زنده بود و اون هواپیما اکراینی هم سقوط نمیکرد و خیلی چیزای دیگه
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      6 3
      برجام بود که سایه جنگ رو از کشور دور کرده بود با نابودی برجام سایه جنگ برگشت و سلیمانی هم ترور شد
  • DE ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    10 32
    حتما میخوان به جزایر ایران حمله کنند در تنگه هرمز و تصرف کنند بعنوان دستاورد ترامپ در انتخابات
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      23 34
      حمله به جزایر ایرانی ؟!!! یک دانه از آنها سالم سوار کشتیهایشان نخواهند شد، البته اگر قبلش توانسته باشند پیاده شوند.
  • حیدر صالح IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    27 40
    این همه نیروی آمریکایی در خلیج فارس ! یاد ضرب مثل "قابلمه لگن هفت دست شام و نهار هیچی" هفت دست کشتی و ناوشکن هواگرد بر توپ و موشک آوردن اما جربزه یک تیر هم ندارد . الان وقتشه دلاوران سپاه اسیر آمریکایی بگیرند . تا زانو بزنند گریه کنند خود خراب کنند التماس کنند . باور کنید فرداش یانکی ها جوروپلاسشان را بردارند و خلیج فارس را خالی کنند.
  • JP ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    اونهایی که می گویند با آمریکا آشتی کنیم.. یک آمریکا رعیت می خواهد.. دو الان وقتش نیست.. سه اول باید قوی باشیم تا خورده نشویم...!! چهارم ، آمریکا اشتهای سیری ناپذیر و مبتلا به سادیسم سیاسی هست، از هیچ کشور و ملتی نمی گذرد، حتی اون کشور بولیوی باشد..!! وای به حال ما.... پس فعلا غلاف کنید و زیر خیمه ی ولایت جمع شوید که برای دنیایتان هم بهتر از خیمه ی شیطان هست..!!!
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    13 29
    تحرکات امریکا دو بعد داره.بعد نمایشی واطلاعاتی که روی آبهای خلیج فارسه و بعد عملیاتیش که توی سوریه و عراقه.کنترلشون توی خلیج فارس میتونه دو روش داشته باشه.یکی فشار روانی و ایجاد ترس با رزمایش و تست سلاح و چرخیدن قایقهای تندرو ...که جنبه ی روانی دارند و یکی هم استفاده از فناوری های رادیویی و راداری و جاسوسی مثل اختلال در سیستمها و تهیه ی تصاویر پهبادی از عرشه ها و تجهیزاتشون که احساس کنند از طرف ما تحت کنترلند و چیز مخفی نمیتنن داشته باشند. اما مقابله با بعد عملیاتیشون در خاک هم میتونه دوتا راه داشته باشه.یکی کار اطلاعاتی و شناسایی حرکات و جلو بودن چند قدمی در این زمینه و یکی هم ضربه شصت نظامی و عکلیاتی به خودشون و عمالشون یک مورد هم که شاید خیلی مهم باشه و قطعا خیلی مهمه،باز کردن جبهه های جدید بنفع یمن توی یمنه مخصوصا توی مناطق بندری و گلوگاههای اقتصادی یمن چون شریان حیاتی امریکا اقتصادشه نه بعد نظامیش.اگه پا روی شریان اقتصادیش بذاری خودبخود میگشه عقب.البته توی افغانستان نباید احساس امنیت کنند.نقطه قوت امریکا حضآرش در مناطق مختلفه اژارف ماست و همین میتونه نقطه ضعفشون بشه وقتی توی همون مناطق مجبور بشند هزینه بدند.عراقی ها جنگجو نیستند ولی افغانها خوب میجنگند.
  • GB ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    60 78
    مشرق مردم از بی‌کاری، بی پولی و نا امیدی. دلت خوشه توام!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      50 51
      اگه این نیم بند نیروی نظامی هم نباشه که دیگ رو زمین نمیمونی که بخای دغدغه بیکاری و بیپولی و ... داشته باشی . هر چی جای خودش . هر جا ضربه خوردیم از افراط و تفریط بوده.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      ۱۱:۲۵ اتفاقا با ورود امریکا به ایران همه چیز درست میشه ودست شما از منابع ایران برای اهداف تروریستی کوتاه میشه واین چیزی هست که همه ملت میخوان.
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      5 92
      ۱۵:۰۲ ملتی که تزش حرف میزنی شریفن و خودشونو به ۴تا خائن بیوطن نمیفروشن از طرف خودت حرف بزن
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      4 42
      15:2 مثبتاش به صورت خیلی مصنوعی بالاس یه گروه پیر که ساکن آلبانین
    • مدافع US ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      3 3
      واعدولهم مااستتعطم من قوه راازیادنبرید
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    13 8
    کاش در زمینه مختل کننده های سیستم های راداری هم با قدرت وارد شده باشیم
  • IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    19 23
    اگر حسن‌خان برنامه انتقام سخت رو از غرق کردن ناو به حمله عین الاسد تقلیل نداده بود الآن این شاخ بازی‌ها رو شاهد نبودیم.
    • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      9 22
      آره جون ننت توراست میگی کاش چشم داشتی میدیدی صم بکم عمی درمدح شما جماعت کم است سنگ دلان سست عنصر ابوجهلان زمانه
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      12 1
      عجب؟؟؟!!!
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      6 2
      اجب! پس افتضاحتون در انتقام به اصطلاح سخت هم تقصیر دولته!
  • CA ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    30 34
    اخه آدمای متوهم ، آمریکا واسه کسب اطلاعات که نیاز به این همه خدم و حشم نداره که، برای اون اسباب بازی که هوا کردین کلی ماهواره فوق پیشرفته داره که از اول تا آخر شو براتون مستند در بیاره بزاره جلوتون. توهم حد نداره واقعا
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      14 20
      بی سواد
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      10 41
      نزر بابا نوکر ملکه، برو به نخست وزیرتان بگو بره کف کفشای ملکه را لیس بزن و دم بجنبانه .
  • یاشاسین اردبیل IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    37 23
    کل حضور آنریکایی ها در خلیج فارس حضوری تروریستی هست و باید که گورشونو گم کنند حال یا به زبان خوش یا به زبان زور
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    11 9
    اجل آمریکاواصلاحطلبان آمریکایی یکجا رسیده است
  • رهام حسامی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    19 15
    سپاه نزدیک شناور USNS Invincible نام دارد که سیستم راداری و کنترل آن که روی این شناور قرار دارد متعلق به نیروی هوایی آمریکا بوده شد این کشتی ۲۲۸۵ تن وزن و ۶۸ متر طول داشته و مجموعه خدمه و کاربران سامانه های راداری آن بر روی هم ۵۶ نفر است. در حال حاضر در این کشتی از یک سامانه راداری به اسم ستاره خاکستری استفاده میشود که از نوع آرایه فازی فعال است و گفته می شود این سامانه راداری در دو باند ایکس و اس فعالیت می کندهبر این تیم عملیات دریایی شناور USS Bataan است. این شناور به همراه دو شناور پشتیبانی رزمی USS Oak Hill و USS New York در مجموعه شامل چیزی نزدیک به ۴۵۰۰ ملوان و تفنگدار دریایی بوده و هم اکنون در منطقه خلیج فارس حضور دارند. ناو USS Bataan یک شناور تهاجمی آبی خاکی از کلاس Wasp محسوب می شود که توسط شرکت کشتی سازی Ingalls در آمریکا ساخته شده و با کد LHD-۴ شناخته می شود. ناو USS Bataan بیشتر از ۴۰ هزار تن وزن داشته و طول آن ۲۵۷ متر و عرض آن ۳۱ متر است. خدمه استاندارد این ناو در حدود ۱۲۰۰ نفر است و می تواند تا حدود ۱۶۸۷ نفر تفنگدار دریایی را نیز با خود حمل کند.یتواند علاوه بر قوای مسلح و تجهیزات زرهی، انواع بالگرد های ترابری و تهاجمی و نوع عمود پرواز جنگنده نسل پنجم اف ۳۵ را حمل کند. از دیگر هواگردهایی که این ناو معمولا آنها را حمل می کند می توان به بالگردهایی مثل سری AH-۱Z، UH-۱Y، CH-۵۳E، SH-۷۰ و MV-۲۲ اشاره کرد.در بحث سامانه های راداری این ناوها به سیستم هایی مثل رادار جستجوی هوایی AN/SPS-۴۹ و رادار جستجوی سطحی AN/SPS-۶۷ مجهز هستند. در بخش پیشرانه ناوهای کلاس Wasp به دو دستگاه توربین گازی LM۲۵۰۰ ساخت شرکت جنرال الکتریک مجهز است که سرعت نهایی ۴۱ کیلومتر در ساعت را برای این شناور تامین می کند. برد این ناوها در حرکت با سرعت قریب ۳۳ کیلومتر در ساعت، حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است.ابتدا سیستم رادار را مختل کرد و عملا ارتباط ان با سایرین قطع شد و سپس پیامی ارسال کرد که دو ناو دیگر ربه طرف ساحل ایران بروند و بعد سپاه ان را غنیمت گرفت و شکار کرد بعلاوه USS Bataanوشناور دیگر در این گروه USS New York است که از جمله شناورهای کلاس San Antonio بوده و نقش پشتیبانی از تهاجم آبی خاکی را بر عهده دارد. و این شناور بدون درگیری تسلیم سپاه شد
    • DE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      39 12
      از موتوری جنس نگیر
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    11 44
    عجب عظمتی داره این شناور
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    19 9
    به نظرم این چیزها خوب نیست و به درد نمیخورد دنبال نان بروید که خربوزه آب است
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    15 65
    امام روح الله فرمود : امریکا را زیر پیایمان له خواهیم کرد و الان الحمدلله این اتفاق افتاده و بیشتر هم امریکا را له خواهیم کرد . البته این سنت خداوند متعال خودش منقم است و از ظالم انتقام میگیرد . انا من المجرمین ...
  • میثم IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    71 51
    سپاه باید یک کشتی یا قایق مخصوص با ویژگی اختلال در سامانه های کشتی آمریکایی بفرسته نزدیک همون کشتی های جاسوسی، کلا بزنه تو کار پارازیت و اختلال.
  • مطهر IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    18 47
    سلام در پرتاب های قبلی آمریکا با استفاده از این کشتی راداری و ماهواره جنگ الکترونیک روی سیستمهای پرتاب گر انجام داد و این پروژها را به شکست کشاند اما این بار در خفای کامل و چراغ خاموش سپاه قدرتمند آن را به موفقیت کشاند بدتر از شوک پرتاب برای یانکی ها شوک اطلاعاتی ضربه زد
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    سپاه برای چه معطلی یک موشک بهشون شلیک کن و اونهارو به درک واصل کن تا قدرت و اقتدار مارو بدونند اونوقت نیازی به جاسوسی از سامانه های ما نیست
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    اونا بیکار نیستن بیان ببین شما چه چیز مزخرفی ساختید. هر خری میدونه مثل اون بشقاب ویروس یاب شما یه چیزی الکیه. وقتی هم ترامپ میگه زیرنظر داریم منظورش اینه که بخواهیم نگاه کنیم اطلاعات کافی داریم. خودتون رو زیاد مهم حساب نکنید. تو دنیای امروز هیچی نیستید. هیچی!! کشورهای دیگه در حال ایجاد شهر بر روی سیارات دیگه هستند بعد شما یه بلندگوی بوق بوق کن فرستادید اون بالا ذوق میکنید؟ اونا دارن روی مریخ شهر میسازند!!!
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      29 63
      زیادی فیلم دیدی انگار
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      خفه شو آمریکادوست عوضی امثال شماها باعث شدین کشور به قهقرا بره کلی تحریم درد و رنج حالا نوبت آمریکاست که مارو ببینه تو خودتو کارشناس فرض کردی میگی آمریکا اینطوره از کجا میدانی تو کره مریخ شهر ساخته نکنه زیادی یوتیوب و یا شبکه های فارسی زبان زیادی میبینی تاکنون هیچ شهری در مریخ مشاهده نشده و یا هیچ کشوری نتونسته بره اونجا شهر بسازه
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      69 23
      ۱۴:۱۱ فیلم نیست واقعیت هست که خودتونم خوب میدونید ولی نمیخواید تو کله پوکتون جا بدید وهضم کنید.
  • AT ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    30 20
    امروز در تارنمای یوتیوب فردی به نام اسکات مانلی>ویدئویی گذاشته و به آنالیز و نشان دادن جزئیات پرتاپ ماهواره ی نور و موشک آن پرداخته>> 2 فرد دیگری نیز به نام persian Boy و ali javad تمام جزئیات برنامه های دفاعی ایران را که در تلویزیون ایران از سالها قبل پخش شده روی سایت یوتیوب گذاشته اند>>لطفا به دست اندرکاران دفاعی و صنعتی-فن آوری کشور بگویید سایت یوتیوب را به دقت زیر نظر داشته باشند>>فیلم از اژدر حوت با ریزِ کارکرد آن در یوتیوب هست که باعث تعجب من شد>>کسانی در داخل کشور و همچنین دشمنان و رقبای منطقه ای ایران از کوچکترین فرصتی برای بدست آوردن این اطلاعات گرانبها نخواهند گذشت>>دست آورهای نظامی_صنعتی و تولید فن آوری دسترنج کوشش و تلاش مداوم جوانان و مردم گرامی ایران است و باید بشدت از آن نگهداری شود.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    قبل حمله به عین الاسد و نمایش انتقام سخت اونا با ماهواره تحرکات و جابجایی موشکهای ایران رو گزارش کرده بودن و تو روزنامه هاشون یک روز قبل نمایش نوشته بودن.
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      3 62
      خوب شد از ۱روز قبلترش هم میدونستن و اینهمه ضربه مغزی ملایم شدن و به قول خودشون بهم چسبیده بودن و گریه میکردن خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    32 64
    پیش از سیلی عین السد همه این اهن پاره های شناور سدها کیلومتر از خلیج فارس و دریای عمان دور شده بودندو نشان دهنده بی خاصیت بودن انها در مواجهه با موشکهای دریایی ایران میباشد
  • علی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    20 39
    مرگ بر امریکا و ایادی داخلیش
    • عادل IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      9 49
      مرگ بر آمریکای کثیف و خونخوار
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      57 33
      هردوتاتون انقدر مرگ برامریکا بگید تا جونتون بالا بیاد.خخخخخخخ
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      6 47
      16:34 تو هم انقدر بسوز که از سوزش بمیری خخخخخخخخخ
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      41 5
      مرگ بر چین و روسیه و مزدوراشون
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 51
    کارسپاه اسلام باپرتاب نورنوربه چشم وقلبدوستان بودویک سلی دیگربه امریکاه
  • سیاوش تاجیک IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    9 46
    سلام یک ایرانیم ،بکشورم افتخارمیکنم ،درصورت لزوم دکنارسپاه بادشمنان خواهم جنگید اونهم قاطعانه وشجاعانه تااخرخون واخرین اعضای خانواده ایران وطنم وجانمه
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      3 45
      سلام درود بر ایرانیان واقعی فکر کنم شبیه واکسن ترامپ باشه غلطی نیکنن دقیق رصدن
  • بهنام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 37
    هر وقت که یادم میره چه تعداد تو این مملکت داریم، یه سر میام اینجا و کامنتها رو یه نگاه می اندازم.
  • کریمی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 41
    البته که دوست مردم ایران است ولی با توپ و تانک و قتل و کشتار ... دوستی آمریکا شبیه دوستی خاله خرسه ؟؟!! خداوندا به ما عقل عنایت فرما !! آمین
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 39
    خدایا به غیور مردان سرزمینم قوت بده آمین
  • اصغر فرهنگی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 4
    سلام خسته نباشید خدمت کلیه نظام جمهوری اسلامی ایران مخصوصا نیروهای نظامی دریا داران جمهوری اسلامی ایران افتخار میکنیم وخسته نباشید مگویم به تمام دریا نوردان سپاه ارتش
  • نجفی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 3
    سلام.دوستان وهم میهنان ایران عزیز. هیچوقت آمریکا وکشورهای غربی دنباله رو آنهابه عهد وپیمان خود وفادار نبوده ونخواهند بود .این بی عقلی وکوتاه فکری است که بعضی ها بادیدن این همه واقعیت ها هنوز باور عقلی پیدا نکرده اند
  • علی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 5
    امریکا یا روسیه فرق نمیکنه حتی روسیه دشمنتر از امریکا هست بیشتر خاک ایران را روسیه از ایران جدا کرده طی سیصد سال گذشته .وصیفه مسعولین وملت ساختن ایران پیشرفته هست اینکه ما از کشورهای هم طراز ویا حتی پایینتر از کشورمان در چهل سال گذشته بسیار عقب افتادیم مثل کره ترکیه مالزی .این نشون میده مشکل از مسعولان و ناکارامدی حکومت هست وگرنه امریکا و روسیه و چین وعیره مشکل ما نیست فرافکنی مشکل مملکت مارا درست نمیکند
  • US ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 4
    اقا شرافتن از ناو ضعیفتر هیچ وسیله جنگی وجود ندارد یک قایق جنگی ازش قویتر میدونید چرا چون اگه فقط یک گلوله کوچک هم روش بخوره همه خدمه گیج میشن چه برسه به موشک گیرم که چند موشکو هم رهگیری کنه وقتی دهها موشک به سمتش برن کاری از هیچ ناوی ساخته نیست
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 2
    آمریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه ،مراقب مزدوران وافرادخودفروخته داخلی باشیدکه وجودیکیشون هم به مراتب خطرناکتراز آمریکاست.خساراتی که این بی وجودهای پست بی شرف دراین ۴۰سال به کشور وارد کردن هزاران آمریکاهم نمیتونست انجام بده.مرگ برخائن بی غیرت
  • اصغر فرهنگی IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    5 70
    سلام من یه ایرانی هستم اگه قدر مملکتم را بدونم باید روزهزاربار بگویم مرگبر امریکا چون مگویم که به ایرانی بودنم افتخار میکنم اونکه به امریکا افتخار میکنیه به خاطر ناوش درنزدیکی ابهای کشور عزیزمان دراه شیطنت بازی درمیار کوچکتر ازاون حرفاست بخدا امریکا هیچی نیست کمتر از هیچی هم هست امریکا برای چنتا کشور امریکا ست نه برای ایران آمریکا مانند شوقال است هرجا آشغال بریزن جمع میشن رو همان اشغال خاهنشان کمتر از اونن مرگبر آمریکا ودورد بر ایران عزیز مان مخصوصا نیروهای امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش وکلیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شب وروز خبی داشته باشید اصغر فرهنگی هستم از همدان
  • محمد خانی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    3 5
    سپاه افتخار ایران و ایرانیست و ما تا آخرین نفس پشتیبان سپاه خواهیم بود .انشالله که دشمنان پلید جمهوری اسلامی را خداوند ذلیل و خوار بکند و با قدرت لایزال خود مردم ایران را و جمهوری اسلامی را هر روز توانمند تر سازد . انشالله. سپاهیان عزیز و بهتر از جان ما همتون عاقبت بخیر بشید انشالله.
  • علی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 4
    آمریکا آلان فقط به عنوان ببرکاغذی هست ناوهای هواپیمابر قول پیکرشان با یه فوت کردن توسط سرنشینان قایق تندرو ایرانی درقهردریای همیشه خلیج فارس ایران برای کوسه ماهیان لانه خواهد شدانشاالله آن رو نزدیک هست
  • ایرانی IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    3 3
    آمریکاهیچ غلطی نمی تواندبکند. امام خمینی علیه السلام
  • محمدرضا کریمی IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    3 2
    من می‌گویم ابوسفیان هم پیامبر واسحابش راچند سال تحریم کرد آخرش چه شد ابوسفیان در برابر پیامبر زانو زد وپیامبر اورا امان داد
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    3 4
    سلام، اینجا. ایران کشور شهداوسرداران وسپاهیان وسربازان امان زمان است، اگر چه عده ای لچک بسر وتن پرست منطقه دلشون خوش این عجانب و یغماگر ودزد ان اروپایی ومدعیان حقوق بشر هستن، اینرا نمیداند که وعده قران نزدیک است، که لشکریان صاحب العصر وزمان با چنگ ودندان از اسلام ومیهن خود دفاع میکنند وپیروزی از لشکریان اقاست، زمانی 14 ساله بودم برادرم به دست شما ومزدورانتان به شهادت رسیده ومن اگر سپاهی نیستم ولی یک پاسدار ولایت هستم
  • ی د IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 1
    اگر سپاه هر روز پیشرفت کند و متکی به روز قبل نباشد و هر چه ساخته تغییر دهد مطمئنا امریکا را شکست می دهد مثلا سرعت قایق پرنده را زیاد کند و یا قایق های با سرعت زیاد تمساح سبکی و زیر دریایی کوچک کوسه سبکی بسازد و یا ایده شکار ناو در سر بپروراند مین های هدایت شونده بسازد ....
  • IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 1
    عجیبه که تعدا مثبت و منفی ها در این صفه به نفع مزدوران هست!!! مرگ بر مزدور و اسکتبار و در راسشان آمریکا.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    مشرق جان یک چیزی هست به اسم دریای آزاد یک چیز دیگری هم هست به نام قدرت دریایی شما هم عرضه و توان داری ناو بفرست خلیج سانفرانسیسکو انقدر ناله کردن نداره ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس