کد خبر 1064575
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
آمریکا و چین نمایه

سفیر چین در آمریکا از رویکرد واشنگتن بابت سیاسی کردن مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات چین روز سه‌شنبه از دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت سیاسی کردن مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرده است.

به نوشته رویترز، «کو تیانکای»، سفیر چین در ایالات متحده آمریکا سیاستمدارانی را که با طرح «ادعاهای بی‌اساس» باعث بی‌اثرشدن اطلاعات علمی در خصوص این ویروس می‌شوند مورد سرزنش قرار داد.

بیشتر بخوانید:

فشار روی ترامپ برای مجاب کردن چین به خرید نفت از آمریکا

رقبای آمریکا سلطه نظامی این کشور کرونازده را به چالش کشیده‌اند

او که در یک جلسه مجازی به میزبانی شبکه خبری بلومبرگ حضور داشت مدیریت چین برای مهار «کووید-۱۹» را مورد تمجید قرار داد. 

کو تیانکای گفت: «چیزی که من را نگران می‌کند عدم شفافیت است، البته نه در زمینه‌های علمی یا درمان‌های پزشکی بلکه عدم شفافیت در برخی تحولات سیاسی به خصوص در ایالات متحده.»

وی سپس در اظهاراتی که به ترامپ اشاره داشت گفت: «توجه کمی به دیدگاه دانشمندان می‌شود چون برخی از سیاستمداران مشغول تلاش برای بدنام‌سازی دیگران و طرح ادعاهای بی‌اساس هستند.»

دونالد ترامپ و مقام‌های دولت او در روزهای گذشته دولت چین را به پنهان‌کاری و عدم شفافیت در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده‌اند. پکن این ادعاها را رد و تأکید کرده اطلاعات مربوط به این بیماری از روزهای نخست در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است.

ترامپ که در آمریکا به دلیل اهمال در مبارزه با این ویروس به شدت مورد انتقاد گرفته هفته گذشته کمک‌های مالی دولت خود به سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد و مدعی شد که این سازمان از چین جانبداری می‌کند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس