محمود صادقی

یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از آملی لاریجانی درخواست کرده از شکایت خود از "محمود صادقی" بگذرد. این در حالی است که مسئله شکایت از صادقی یک مسئله شخصی نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

به احترام "دختران خیابان انقلاب" دین را کنار بگذارید!

فردی به نام م.فراستخواه، تحت عنوان جامعه‌شناس با خبرگزاری دولتی ایرنا مصاحبه کرده و گفته است: کاری که باید برای دفاع از این جامعه –ایرانی- داشت این است که اجازه بدهیم در مقابل ایدئولوژی، منطق زندگی اهمیت بیشتری پیدا بکند. ایدئولوژی معرفت کاذبی است ولی متأسفانه به‌طور یک‌جانبه، به ایدئولوژی اولویت می‌دهد و هر آنچه را خارج از آن باشد، نمی‌پذیرد؛ در حالی که زندگی در بیرون از ایدئولوژی همچنان جاری و چموش است. برای همین نیز دیدیم که چطور متأسفانه حتی مسائل ساده سبک زندگی دختر و پسرمان در خیابان و اینجا و آنجا به یک مقاومت تبدیل شد، آیا اینها برای جامعه و ایران تولید خطر نمی‌کند؟

او همچنین می‌افزاید: در کشور ما سال‌هاست که حتی سبک پوشش به جرم تبدیل شده است. به کلیت قضیه برگردیم؛ باید قبول کنیم که برای گروه‌های وسیعی از جامعه، «زندگی» در دنیای امروز اولویت دارد. در جامعه‌ای با این تب‌وتاب و با این تحول‌خواهی و با این سواد و ارتباطات و در جامعه‌ای که ۹۰درصد آن با اینترنت سروکار دارد، ۸۹ درصد باسواد دارد، بالای ۸۰ درصد شهرنشین دارد، جامعه‌ای که در دنیای جهانی شده زندگی می‌کند و جامعه‌ای که شهروندانش با اجتماع بین‌الملل در ارتباط است، نباید چهارچوب ایدئولوژیک و بسته‌ای برای اداره کشور سیطره داشته باشد!

فراستخواه در این مصاحبه از نحوه برگزاری انتخابات نیز انتقاد کرده و اینطور گفته است که به جامعه اجازه مشارکت داده نشد.[1]

*همانطور که مشخص است منظور آقای فراستخواه از ایدئولوژی، همان دین رسمی کشور و نگاه اعتقادی نظام اسلامی است.

نگاهی که به زعم فراستخواه و برخی دیگر از تئوریسین‌های جریان اصلاحات از قبیل سعید حجاریان و محمود سریع‌القلم، هیچ انطباقی با عصر جدید، دنیای اینترنت و دهکده جهانی ندارد، دروازه پیشرفت نیست و نمی‌توان راه حل مشکلات را از درون آن جست!

جالب است که فراستخواه بدون اشاره به دستاوردهای ایدئولوژی برای ایران و مردم ایران؛ صرفاً به هنجارشکنی‌های برخی افراد غیر متمدن در پیرامون خود (شبیه به کشف حجاب جریان موسوم به دختران خیابان انقلاب) اشاره می‌کند و از آن نتیجه می‌گیرد که چارچوب ایدئولوژیک نباید بر کشور سیطره داشته باشد.

ما قضاوت درباره این اظهارات را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم و این نکته را بیان می‌کنیم که "نگاه ضد دین" همان نگاه غربزده "جاوید شاه" است که شیخ فض‌ا... نوری را به دار آویخت، در روز اجباری شدن فرمان بی‌حجابی رضاشاه هلهله سر داد، بحرین را از ایران ما جدا کرد و به تصویب قانون کاپیتولاسیون در ایران می‌اندیشید تا اینکه با "انقلاب اسلامی" اکثریت مردم ایران مواجه شد.

این نکته برای خوانش مخاطبان وبلاگ مشرق ضروریست که طی سال‌های گذشته؛ سخنان تندی درباره لزوم اغتشاش میلیونی مردم در خیابان‌ها و لزوم کنار گذاشتن دین و ایدئولوژی کشور، از درون محافل دولتی به گوش رسیده است که این مسئله تأملاتی جدی را طلب می‌کند.

***

چرا "محمود صادقی" سزاوار بخشش نیست؟

ایرنا گزارش داد: مصطفی کواکبیان، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس به تازگی در تذکری شفاهی به هیئت رئیسه مجلس درباره صدور حکم قضایی برای «محمود صادقی» نماینده مردم تهران در مجلس دهم، گفته است: به تازگی بار دیگر برای همکارمان احکامی صادر شده که در فضای مجازی منتشر شده است. از آقای رییسی (رییس قوه قضاییه) می‌خواهم با توجه به اینکه بالاخره خودشان حساب‌های قوه قضاییه را تنظیم کردند؛ برای همکار عزیزمان که در این باره تذکر داده، مشکلی ایجاد نشود و آقای آملی لاریجانی هم از این موضوع بگذرند.[2]

*محمود صادقی که پیش از این اتهاماتی را پیرامون حساب‌های مالی قوه قضائیه مطرح کرده بود؛ با شکایت آیت‌ا... آملی لاریجانی، رئیس سابق این قوه و ریاست فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام به دادگاه رفت و هم‌اکنون نیز به حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

البته حکم صادره برای صادقی بدوی بوده و او هم تقاضای تجدید نظر کرده است.[3]

 زندانی شدن و مجازات، البته جای مسرت ندارد، اما آقای کواکبیان باید بداند که نه اتهام‌زنی صادقی و نه شکایت آملی لاریجانی، امر شخصی نبوده است که اکنون قرار به تقاضای رضایت از شاکی باشد!

بلکه مسئله تشویش اذهان عمومی، تقلا برای بردن آبروی کشور و صدمه زدن به کارنامه پر افتخار نظام اسلامی است که اکنون خلاف آن ثابت شده.

دقت شود که عملکرد صادقی هم در این زمینه با مقولاتی مثل انتقاد یا روشن شدن ابهام تفاوت داشت و عملا بگونه‌ای بود که آبروی قوه قضائیه در خطر قرار گرفت.

افکار عمومی باید خادمان و دشمنان خود را به وضوح بشناسند...

***

درخواست بزرگان نظام از میرسلیم

روزنامه اصلاح‌طلب شرق به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با مصطفی میرسلیم، از وی پرسیده است: با توجه به اینکه نام شما هم جزء گزینه‌های ریاست مجلس آینده آمده است، آیا برنامه‌ای برای تصدی این مسئولیت دارید؟ رایزنی برای این موضوع داشته‌اید و درصورتی‌که به این جایگاه برسید، چه برنامه‌هایی برای بهترشدن شرایط و تأثیرگذاری مجلس در نظر دارید؟

میرسلیم نیز در پاسخ اظهار می‌کند:

"حتما می‌دانید که آمدن من به صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس علاقه و اشتیاق خود من نبوده است. اکنون هم که به افتخار خدمتگزاری مردم نائل آمده‌ام، مهم‌ترین و ارجمندترین جایگاه خدمت را همان کرسی نمایندگی می‌دانم. اینکه برخی از دوستان نماینده من را جزء گزینه‌های ریاست ذکر کرده‌اند، حسن ظن آنها را نشان می‌دهد. شاید برای شما باور این مطلب مشکل باشد که تمام منصب‌های سیاسی من بعد از پیروزی انقلاب بنا به دعوت بزرگان این نظام بوده و من شخصا به دنبال تصدی آن نبوده‌ام، چه مشاورت و چه وزارت و چه عضویت‌ها و سرپرستی‌های مختلف و البته به آنها می‌بالم و از آن اعتمادی که به این حقیر شده است، خدا را شکر می‌کنم."

او همچنین تصریح می‌کند: اما درباره ریاست مجلس یا بهتر بگویم سخنگویی و خدمتگزاری، تشخیص آن با نمایندگان محترم مجلس است که امیدوارم چه درباره من و چه بقیه نامزدها بر مبنای شایسته‌سالاری و خداوکیلی اقدام کنند و سپس هرکس را که انتخاب می‌کنند، کمک کنند تا از پسِ آن بار سنگین برآید. گفتم «بار سنگین»؛ زیرا می‌دانم تا مجلس اصلاح نشود، بقیه ارکان این نظام اصلاح نخواهند شد و اگر امروز شما در کشور شاهد برخی تباهی‌ها و اشکالات و نابسامانی‌هایی هستید، ریشه آن در مجلس است و مجلس اصلاح نمی‌شود؛ مگر افراد از ‌خودگذشته‌ای در صدر خدمتگزاری آن قرار گیرند: خودشان پاکدست باشند، رویه‌های اعمال نفوذ را حذف کنند، شیوه ریاست‌محوری را که اکنون بر مجلس حاکم است، اصلاح کنند، شخصیت نمایندگان محترم شمرده شود، نظارت بر رفتار نمایندگان را جدی بگیرند، از ریخت‌وپاش جلوگیری کنند، امکانات فعالیت‌های کارشناسی و تخصصی کمیسیون‌ها را فراهم کنند، جایگاه مرکز پژوهش‌ها را محترم شمارند، از زدوبند با قوه قضائیه و به‌ویژه قوه مجریه قاطعانه جلوگیری کنند، به نظارت بر اجرای قوانین به‌ویژه برنامه و بودجه اهتمام ورزند، رسیدگی به مصوبات دولت را با دقت و جدیت و سرعت انجام دهند... . اینها برنامه‌های مفصلی است که اجرای آنها مستلزم همدلی و یاری همه نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی است و کاری انفرادی نیست.[4]

*آقای میرسلیم طوری مصاحبه کرده‌اند کأنه سرلیست اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم، ایشان بوده‌اند و کارنامه جهادی ایشان بوده که موجب وحدت اصولگرایان و اقبال اکثریتی مردم شده است!

در بحث "ریاست مجلس" نیز تکثر متدلوژی سیاسی در نظر افراد مختلف یک امر پذیرفته شده است اما این نکته هرگز به این معنی نیست که منطق سیاست‌ورزی اصولی خدشه‌دار شود.

یعنی اگر سرلیست اصولگرایان در انتخابات؛ در رأس مجلس اصولگرایان قرار نگیرد؛ نوعی کلاهبرداری سیاسی رخ داده و مردمی که به لیست اصولگرایان رأی داده‌اند مغبون شده‌اند.

اما بدیهیست که دامن اصولگرایان به تدلیس آراسته نیست و در سابقه سیاسی این طیف امین، از بازی با مردم خبری نبوده و نخواهد بود.

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات میرسلیم مبنی بر درخواست بزرگان نظام از او برای حضور در انتخابات مجلس را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

***

1_ plus.irna.ir/news/83754470/

2_ www.irna.ir/news/83759229/

3_ https://etemadonline.com/content/400923

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1414185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    96 51
    میرسلیم بخاطر خودش هم که شده باید از ریاست قالیباف حمایت کند.
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      51 69
      تواضع میرسلیم باعث شده مردم شناخت کافی از ایشون نداشته باشن که اگه داشتند الان ایشون به جای روحانی نشسته بودند. میرسلیم لایق تر از قالیباف برای ریاست مجلس هست
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      آخه وجدانا میر سلیم در حد ریاست مجلس هست این مرد گیج میزنه باید بره استراحت کنه خوب بخوابه تا آلزایمرش فروکش کنه
    • یوسف ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      70 12
      دوست داشتن کسی، نباید باعث توهین به دیگران شود. آقای میرسلیم شخصیت محترمی هستند و بسیار شایسته لذا نباید به ایشان توهین کنید!!
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      39 11
      حکم مجازات محمود صادقی باید اجرا بشود تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
    • لک ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      4 5
      دیروز کارتون پرفسور بالتازار نشون میداد ناخدآگاه یاد آقای میرسلیم افتادم
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      آقای میرسلیم سنی ازشون گذشته در ضمن سابقه قالیباف از همه برای مدیریت بیشتره.
  • RO ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    جامعه ایدولوژیک همان خلافت اسلامی است مانند داعش و بنی امیه و بنی عباس.در ضمن میر سلیم خودش یک داعش خوب است .
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      17 5
      :/
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      34 27
      دیوانه ای تو
    • قریشی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      75 55
      و جامعه بدون ایدئولوژی هم بربریت و توحش است . دین برای تغییر زندگی حیوانی انسان به درجات بالای انسانیت و ایجاد جامعه سالم نازل شده ولی متاسفانه برای امثال شما محدودیت محسوب می گردد، فقط شما نیستید که در عذابید امثال گلشیفته ها داشتیم که رفتند و الان از برهنگی و تن فروشی لذت می برند ... راه باز جاده دراز
    • رضا IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      84 37
      داعش طالبان و امثالهم ساخته شد و بنی امیه و بنی عباس و امثالهم آمدند تا امثال توی کج فهم را به این نتیجه برسونه که ایدئولوژی یعنی همین و باهاش مخالفت کنین و ... چرا از امام علی ع و امام خمینی ره و شهید رجایی و غیره نمیگی؟ ایدئولوژی یعنی اینها نه اونایی که تو گفتی
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      24 12
      از لطف شما ایدولوژی ها راه ها هم بسته است، والا الان نصف مردن از دست شما رفته بودن
    • سید IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      54 26
      اصلاح طلبان تهوع آور و حامیان نادان شان و نیز ابلهانی که با نیت براندازی این نظام مقدس در پشت شعار اصلاح طلبی و قبیله اصلاح طلبان تهوع آور، خود را پنهان کرده اند تا مثلاً در سر بزنگاه به میدان بیایند، بدانند که به مدد الهی و کوری چشم دشمنان ایران، همانند اربابانشان در دنیای غرب که در این چند ده سال مرده و اکنون در قعر جهنم جا گرفته اند، آرزوی پایان جمهوری اسلامی را با خود به همان دوزخ خواهند برد و البته اجازه می دهیم که در آن جا حکومت باب میل و سلیقه خودشان را تأسیس کنند!!!!!
    • سید IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      53 23
      اگر اندکی مطالعه و سواد و دانش داشته باشی، می توانی بفهمی که لیبرالیسم هم یک نوع تفکر و ایدئولوژی است که حکومت های غربی به شدت به آن تعصب دارند! اما دریغ از فهم! مُردم اندر حسرت فهم درست!!!!!!
    • زوریخ NL ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      19 6
      چرا نمیزارید مردم راحت زندگی بکنند البته با این گرونی
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      11 12
      اسلام ایدولوژی و ... نیست اسلام زاده تفکر کسی نیست اسلام حقه از طرف خداست ... مهم نیست بفهمی نفهمی ولی لعنت مارو برای خودت نخر بر پدر و مادرت تا صبح قیامت لعنت
    • BE ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      11 6
      این جناب فراستخواه انگار زیاد گرمی خورده
    • کامران IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      26 10
      درجواب جناب سید جناب اصوالگرای بقول خودتان دینداروکسانیکه درددین واسلام دارید!آیابه شمایادندادندکه توهین به دیگران کارناپسندیه؟ توکه اصلاح طلبان وطرفدارانشان رانادان خطاب میکنی اینوبدون وبفهم که نادان ترواحمق ترازتوتاحالانه بوده ونه ازاین به بعدخواهدآمد.بی ادب بیتربیت چراهرچه لایق خودت وخانواده ات هست به دیگران میگی. ادمین محترم اگرواقعابیطرفیدوراست میگیدرسالت خبری خودتون انجام بدیدواین جوابیه توهین های این جناب راحذف نکنید
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      3 3
      جناب کامران شما نیز بهتر است به شعار زنده باد مخالف من عمل کنید در صورتی که مخالفانتان افراطی و ابله و خشک مینامید وبه آن ها توهین می کنید شما روشنفکران خارشی
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    22 20
    منظور از ایدئولوژی دین رسمی کشور است؟ ایدئولوژی دینی است که با سیاست آمیخته باشد حتی این هم نیست بلکه تفسیر دین از صافی ذهن یک سیاستمدار است یعنی دقیقا تفکر یک نفر به نام دین ایدئولوژی اسلام منهای باورهای 99 درصد مسلمان هاست یه ابزار نرم قدرته در کنار ابزار سخت مثل نیروی نظامی
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      0 0
      بدون توجه به دستاوردهای ایدئولوژی اسلامی برای ایران و ایرانی..... بدون شعار و با مصداق ۲تاش رو بگو
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    30 23
    اگه اینطوره به احترام پسران شهید وظیفه هم خدمت اجباری طاغوتی رو کنار بگذارید!والا بخدا این غرب زده ها فقط زنان رو حساب میارن و انگار مردان بجای گل از بتن خلقت شدن!!!
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      27 29
      اگه قراره این یارو صادقی بخشیده بشه از فردا منم راه می فتم تو خیابون و تو فضای و مجازی و غیره از بالا تا پایین رو متهم می کنم و بهشون دروغ می بندم و هر کاری که دلم بخواد. کسی هم حق نداره دستور بازداشت و جریمه بهم بده. به دوستام هم می گم همین کارا رو انجام بدن، حالا ببخشن ببینم این کار رو می کنم یا نه.. والا
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    37 20
    همونایی که می خواستن تو دانشگاه ها دیوار بکشن و پونز می زدن تو پیشونی مردم ما الان مدعی ازادی شدن، جالب نیست؟ و این داستان اونجا جالب تر می شه، که همین ها وقتی احمدی نژاد می خواست شرایط استادیوم رفتن خانم ها رو فراهم کنه مخالفت کردن. جالب تر شد نه؟ جالب تر وقتی می شه که بدونین اتفاقا نون اینا تو همین استادیون نرفتن خانم ها و چه و چه هست. شماها اگه طرفدار آزادی های اینچنینی بودین که دستور نمی دادین جهان آرا و غیره رو تعطیل کنن، یه دیکتاتوری راه انداختین تا یکی حرفی خلاف شما بزنه الحمد لله رسانه دستتون هست بی بی سی و سعودی و ... هم که حمایت می کنن و شروع می کنین به حملات رسانه ای شماها دم از ازادی نزنین. همتون اکبر پونز بودین، هستین و خواهید بود.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    22 21
    بحث های ارزشی مثل تار عنکبوت است نرم و بی آزار به نظر میرسد ولی وقتی به دام افتادی رهایی ممکن نیست. میتوان تا چهل سال بر سر مسئله حجاب بحث کرد اما درباره حقوق زنان کارگر حرفی نمیزنند.
  • هادی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    15 15
    جناب میرسلیم یعنی شما برای آمدن به مجلس انگیزه ای نداشتین ؟یک جناب میرسلیم درسته که شما درپست های کشوری زیادی بودین ولی ... یکمی بخودتون بیاین
  • احمد IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    28 11
    تمام ادیان برای زندگی بهتر انسانها آمده اند ، نه اینکه مانع این کار شوند.
    • IE ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      3 1
      زندگی بهتر یعنی زندگی اسلامی عفافانه. آن زدگی که شما بهتر می دانید را خوکها هم بلد هستند. گربه ها هم در خیابان جفت می شوند.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    8 13
    سند ۲۰۳۰
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    33 32
    این فراستخواه ی جورایی عقب افتاده تشریف دارن این حرفها دیگه قدیمی شده،الان دنیای غرب مننظورم مردم هست نه دولتهایشان دارن به طرف دینداری تمایل پیدا میکنن،اونوقت این بابا تازه میخواد جا پای ۱۰۰سال پیش غربیها بذاره.
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      21 25
      آره والله همشون دارن میرن به طرف دینداری ساشا صبحانی و دختر اشراقی هم جلودارشون هستند
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      14 2
      این شخص خوب است بگوید در کجای دنیا و بخصوص دنیای غرب ( اروپا و امریکا ) دولت و حکومت غیر ایدئولوژیک وجود دارد ؟! آیا از نظر ایشان لیبرالیسم کاپیتالیسم و دموکراتیسم و ده ها ایسم دیگر مبناء و پایه ایدئولوژیک ندارند ؟! آیا اینها صرفآ یک سری اسم و واژه خشک و خالی هستند و غربیها احزاب و حکومتهای خود را بر مبنای آنها بنا نهاده اند ؟! شاید بعضیها بگویند دولتهای برخواسته از این احزاب کاری با اعتقادات مردم ندارند و مثلآ مردم در نحوه رفتار و زندگی آزاد هستند اما اینها هرگز به این نکته مهم اشاره نمیکنند که اون آزادی هم محدوده و اندازه ای دارد و تا جائی که مُخل سیاستهای دولتها ( در غالب حقوق اجتماعی و مقوله امنیت ملی ) نباشد و الا با شدید ترین نوع برخورد ها مواجه خواهند شد . به عبارتی در هیچ جای این جهان هیچ دولت و حکومتی اجازه رفتار های هنجار شکنانه و خلاف عفت عمومی و موازین قانونی را به هیچ احدی نمیدهند .
    • یوسف ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      8 5
      خب شما حالا این دوتا بدبخت رو دیدی!؟؟ صدها نفری که در اروپا وآمریکا و... به دین اسلام گرایش پیدا میکنند رو نمیبینی!!؟؟ چشم هارا باید شست، جور دیگر باید دید!!
  • سید IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    22 15
    واقعا بعضیا الکی جامعه شناس هستن. اسلام ، لیبرالیسم، سکولاریسم و... همه اینها ایدئولوژی هست فقط گفتن اینکه اسلام ایدئولوژیک هست برای این آقایون نون داره...
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      11 14
      همه اینها ایدئولوژی هستند ولی اگر مدام به آراء مردم مراجعه بشود ساختار ایدئولوژیک آنها شکسته میشود
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      1 4
      08:41 مردمی که 4 تا فاحشه ی سینما بتونن رای اونا رو عوض کنن، نباید به نظرشون رجوع کرد
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    46 22
    من کاری به دعوای شما با هم ندارم زیرا میدانم اصلاح طلب و اصولگرا از یک قماشید فراستخواه را هم نمیشناسم احتمالا این یکی نوکر اصلاح طلبان باشد ولی درباره ارتباط حرف های او با حکومت قبل اتفاقا در مکتب پهلوی زنان احترم بیشتری داشتند فقط به این دلیل که مثل شما اینقدر بحث های جنسیتی مطرح نمیشد تقریبا نگاه جنسیت زده تان حاکم بر تمام رفتارهایتان است
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      24 16
      احترام زنان ایرانی در پهلوی؟! منظورت همون استفاده جنسی از زنان هست دیگه؟!
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      4 3
      نگاه جنسیت زده تان!الان که همه پست ها وادرات را شما شلیته هاگرفته اید اگر این تبعیض جنسیتیه و نگاه جنسی خدارحم کنه به روزی که شما شلیته ها براتون تبعیض جنسیتی نباشه نابودی شما شلیته ها
  • محمد باقر شیبانی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    6 15
    ایدئولوژی و جهان بینی پیش از زندگی اجتماعی وجود دارد و زندگی بدون این دو مفهوم انسانی ندارد.هیچ زندگی و قرارداد اجتماعی در تاریخ بشری شکل نگرفته که مبنای ان ،این دو نباشد.جامعه شناس بایددر بعد معرفت شناسی و انسان شناختی و هستی شناختی به یک درجه از دانش برسد و سپس وارد این مقولات شود.
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      16 5
      جهان بینی مبنای زندگی اجتماعی است ایدئولوژی مرام سیاسی غالب است فراستخواه با دومی مشکل دارد نه اولی
    • محمد باقر IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      1 2
      اشتباه داری عزیز ایدئولوزی تنها مرام سیاسی نیست .نگاه به عالم هستی و اصل وجود یعنی جهان بینی با ایدئولوژی دو روی یک سکه است .جهان بینی و باورها و اعتقادات توامانند .باید دکترین معرفت شناختی را اموخت تا منتج شود.ایدئولوژی را صرفا سیاسی محض تلقی نکن.
  • اردلان IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    8 12
    این فسیل میخاد بشه مسئول مجلس ؟؟؟ شرم بر ما
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      3 1
      واقعا شرم! شرم بر تو و امثال تو که این رسیده به نمایندگی مجلس! با رای اقلیت البته
  • بختیاری US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    12 14
    وقتی میبینم کسی حرف از توفیق خدمت به مردم میزنه حتی اگر صددرصد حقیقت رو بگه مورمور میشم. البته مشکل از من هست خداروشکر در دولت شیفته خدمت کم نداریم گوش شیطون کرررررررررررررررر.
  • اسلامی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 19
    فراستخواه یک اپورتونیست واپسگراست که قبلا هم عضو حزب توده ایران بوده است وعلاوه بد آن از بیماری ذهن بی قرار رنج می برد پس شما از این بشر انتظاری مثبت نداشته باشید و در مورد میر سلیم هم باید گفت این آقا آدم این عصر نیست بیخود علمش نکنید.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    11 12
    واقعیت سینمای ایران.... اگر قدیم‌ترها رگ غیرت رقبای عشقی دربرابر هم باد می‌کرد، حالا هر دو بالای سر معشوقه مشترکشان، در حال همکاری برای گرفتن انتقام او از آقای رئیس مسن‌اش هستند، که مدتی باهم در رابطه بودند! (کرگدن) اگرقدیم‌ترها «مادر» در فیلم‌های ایرانی نماد تقدس و احترام بود حالا پسر به مادرش که با لباس ورزشی به منزل برگشته می‌گه: چرا با این تیپ میری بیرون مادر؟ اینجوری منم بیرون ببینمت...«عصبانی» می‌شم [هر دو می‌خندند و مادر به پسر می‌گه «بی حیا»] (هم‌گناه) اگر قدیم‌ترها عشق‌های مثلثی خط قرمز رسانه‌هابودحالا پیرمردِ پولدار عاشق دختر جوانی شده که شوهرش در زندان طلاق غیابی را به رسمیت نمی‌شناسه! شوهر مرخصی می‌گیره و وارد منزلی می‌شه که پیرمرد برای معشوقه جوانش گرفته و دوروز در را بروی پیرمردبیچاره باز نمیکنند!(دل) پ‌ن: به شکل شفاف وغیرقابل انکاری کارتل‌های لیبرالِ به اصطلاح فرهنگی چونان اختاپوسی بیرحم درسینما، تلویزیون و شبکه‌ خانگی، بر حیاوغیرت ایرانی چنبره زده‌اند!
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 11
    ایدئولوژی اسلام می گوید انسان طراز الهی باش. در مجموع ، آدم باش. اگر به این توفیق دست یافتی در هر پست و منصب و شغلی که باشی درست عمل میکنی.اگر سیاستمدار هم باشی اول رضای الهی را مد نظر قرار میدی و دست به اجرای خواهشهای نفسانی خودت نخواهی زد. اگر رییس جمهور باشی رییس جمهور انسان هستی.وزیر باشی همینطور وکیل باشی همینگونه قاضی باشی قس علیهذا و هلم جرّا.اینکه ایدئولوژی چگونه ایدئولوژی باشه البته حسابه و دیگه در مورد ایدئولوژی نظام حاکم بر کشور حرفی نیست.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    7 11
    یعنی اگر سرلیست اصولگرایان در انتخابات؛ در رأس مجلس اصولگرایان قرار نگیرد؛ نوعی کلاهبرداری سیاسی رخ داده و مردمی که به لیست اصولگرایان رأی داده‌اند مغبون شده‌اند. آیا این اتفاق در خصوص مجلس دهم و سرلیستی آقای عارف و مغبون شدن طیف ایشان هم شمرده می شود؟ پس کجاست ، آنچه برای خود می خواهی برای دیگران هم بخواه!!!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    27 1
    چه خبرای چرتی من سه ماهه بیکار شدم کارم مهندس پیمانکار پروژه های مخابراتیه کار پیدا نمیکنم یواش یواش دارم حساب خالی میشم اونوقت شما فکر حزب و سیاسی بازی این فقط
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      4 5
      بجای کامنت گذاشتن برو دنبال کار آق مهندس!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    6 19
    امثال آقای فراستخواه بدانند که راهی که آنها تازه می خواهند شروع آن را اعلام کنند یعنی همان راه جهانی سازی و ایدئولوژی زدایی، مدتی است که در جهان به آخر خط رسیده است و حتی در بین مردم آمریکا و اروپا هم خریدارانش روز به روز کمتر می شوند. آنها هم به دنبال خدا و ایمان دینی می گردند که دو قرن است از آنها گرفته اند. اگر ما منتظر مهدی موعود هستیم، آنها هم منتظر عیسی مسیح هستند. آقای فراستخواه: دوره بی دینی و بی خدایی رو به پایان است و فسیل های منجمدی که پایشان لب گور است، این چرندیات و مزخرفات را از رسانه های خارجی برای شما و امثال شما می خوانند و شما ساده لوحان هم حرفهای آن احمق های بی شرف را باور می کنید و تصور می کنید که باید فکر و ذهن خود را تسلیم آنها کنید تا در جهان جایی داشته باشید. آقای فراستخواه: دیگر این حرفها را تکرار نکنید.
  • سرلک IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    7 16
    آقای میر سلیم .شما که انگیزه نداشتید .چطور میتوانید برای مردم کار کنید .شما فقط مترسک هستید ..تورا به همان دینت استعفا بده .تا سالم بمانی .والا مثل دانش میشوی،
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      8 5
      میرسلیم شخص بسیار اخلاقی است. نه قرص ضد بارداری همراش داره و نه اهل ریخت و پاش
  • معین IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 4
    آقای میرسلیم درست میگن . در سابقه سیاسی اصولگرایان هرگز از بازی با مردم خبری نبوده . نمونه اش هم دوران هشت ساله احمدی نژاد .
  • ع IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    9 4
    ایشان اشتباه می فرمایند که مجلس درست شود همه چی درست میشود. اشکال از مجلس و دولت نیست اشکال در ساختار حکمرانی است باید قانون اساسی اصلاح شود.این به نفع همه است حتی حاکمان. چون آنها هم در این کشتی نشسته اند اگر این کشتی به صخره بخورد کار همه تمام است. این را فقط جهت استحضار مشرقیون محترم نوشتم چون معمولا این چیزها را خوششان نمیاد و منتشر هم نمی کنند.
  • پوریا IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    8 1
    ایدلوژی و دین یک موضوع فردی و شخصی است و نباید مانند نظامهای اشتراکی به آن نگاه کرد.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 6
    هتاکان و حرافان اصلاح طلب تک تک باید محاکمه شوند لطفا بخششی در کار نباشد توبه گرگ مرگ است
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    8 2
    بعد محمود صادقی 4 سال با چالش میرسلیم روبرو خواهیم بود
  • FR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 2
    همه سیاستمداران ورشکسته و امتحان پس داده نظام باز در صف تخریب نظام و کشور ایستاده اند
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 3
    این نظرات چیه گذاشتید میشه لطفا نظرات مردم عادی رو بزارید حالم بد شد بس یک نفر اینهمه نظر داده لااقل اینقدر کتابی و فلسفی صحبت نمیکردی ببینیم چی میگی، ظاهرا شکمش زیادی سیره
  • یحیی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    8 5
    ریاست مجلس را دکتر علی نیکزاد عهده دار خواهد بود چهره ای که کاریزما بوده و همه فراکسیون ها وی را حمایت می کنند و ان شا الله با درایت و تلاش وی خیلی از بحران ها را پشت سر خواهیم گذاشت و مجلس دوباره به راس امور بر خواهد گشت
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 0
    والله به قول سهراب سپهری یک زمانی آب بدون فلسفه میخوردیم الان زندگیمون از صبح تا شب شده چه باید کرد چه نباید کرد این همون ایدئولوژیه دقیقا داریم از روی کاتالوگ زندگی میکنیم
  • دادا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 3
    اگر ما نماینده انتخاب کنیم و او حق نداشته باشد سوال کند پس چرا رای می دهیم و چرا نماینده انتخاب می کنیم. ضمنا ایدئولوژی ایران عالیه و ما هم طرف آنیم.و چهل ساله برای این ایدئولوژی با همه سختی‌های و تحریم ها پای آن ایستادیم اما ایدولوژی شخص نیست که چون از آقای لاریجانی سوال شده بجای جواب خفه کنند
  • محمد IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    12 3
    آقای فراستخواه بنظر دارن عادیسازی میکنن فحشا ومنکرات رو.هدفشون دین زدایی با شیوه ی نرم هست نه ایدئولوژی ودلسوزی به حال مردم ودین مردم.اصلاح طلبان مزدور و نفوذی همینان دیگه...
  • عبا دالله IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 3
    سلام اکر چه هردو از یک قماشند اما باز میزان تدین میر سلیم بهتر از خالی باف است اکر برای شما تدین اهمیت دارد که صد البته ندارد شما فقط به قدرت فکر میکنید ارزو به هستید مرک بر امریکا
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    5 7
    دوران امام خمینی زنان خیلی سخت بود اما زنان از شر فحشا راحت تر بودن حالا از شر فساد بستوه اومدن و فقط زن های بی بندبار راحت و خوشحالند همین زنان هم الان باعث بدبختی بقیه شدن و از بیماری بیشعوری شدید و نفهمی و بی تربیتی رنج می برند نمونه اش رفتار یک سلبریتی پر حاشیه با یک پارک بان ساده دل هست که دست به دست می چرخه و شرم آوره زن ایران دچار انحطاط تا این درجه هست که فاسد ترین زن غربی هم حاضر نیست این طور باشد چشم ها رو باید گشود!
  • یوسف ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    6 4
    این محمود صادقی رو باید چندروزی هم که شده حبسش کنن تا بفهمه این مملکت بی حساب و کتاب نیست که هرغلطی خواست بکنه و ه حرفی رو بزنه!!؟؟ هرچند در سایه مصونیت نمایندگی مجلس! تو این چهار سال غلطها کرده!!؟؟؟ ولی قوه قضائیه باید محکم رو حکم داده شده وایسه و یه تو دهنی محکم بخاطر این چندسال به این بشر بزن!!؟؟؟
  • محسنی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 3
    فراستخواه و هرکسی که تفکراتی ازاین قبیل داره ، از آزادی که دین اسلام معنا کرده وانسان را شرافت داده( لقد کرّمنا بنی آدم) ونیز ازشناخت واقعی دین اسلام که بر طبق فطرت انسانی و سازگار با عقل سالم است، اینها از این شناخت بی بهره اند و یا حداقل به خاطر چند روز دنیای زود گذر ، آخرت ودین خود شان را به بهای خوشگذرانی ویا خدمت به دشمنان انسانیت می فروشند.
  • هالو IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 2
    دست آورد بزرگ این بوده که نظرات متفاوت متاسفانه حذف شود.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    5 3
    اگه چوب خشک هم میگذاشتند رای میاورد اینقدر کارنامه جهادی رو به رخ ما نکشونید
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 0
    اون روزنامه ای که مصاحبه کرد غرضش همین اختلاف افکنی بوده.شما تو بازیش وارد نشید
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    8 2
    مجلس در راس امور نیست و شما یا هر کس دیگری به مانند نخود آش در این دیگ هم خواهید خورد.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 3
    امان از دست اصلاح طلبان فرصت طلب و نجومی
  • NL ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 5
    خاک بر سر خبرگزاری که پس از سالها مبارزه و سختی کشیدن و شهید دادن ملت ایران و محور مقاومت با این فراست خواه (حماقت خواه} مصاحبه کرده است.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    7 4
    کی میشه دارویی برای این انگلهای افساد طلب ساخته بشه
  • من IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 6
    جامعه شناس فراستحواه ادم بی تربیت وبا این تحلیلش
  • DE ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    6 2
    به احترام "دختران خیابان انقلاب" دین را کنار بگذارید! زیرا تا این دین شما در جامعه قدرت دارد بی دینی غربی و بی فرهنگی غربی در این جامعه شانسی ندارد.الان ببینید در جامعه دینی استخر مختلط دبستان و دبیرستان مختلط رقص مختلط....بابا این چه وضعیه ما حتی برای اونکارا بایستی بریم آنکارا ..کلی خرج داره بزار حالمون رو بکنیم دین و وذهب و اخلاق و انسانیت ....قدیمی شد رفت اصلا چرا عرق خوری را آزاد نمیکنید
  • احمد IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 0
    سلام من چناب میر سلیم را نمی شناسم ولی یکی از دوستانشان که آدم کار درستی است از ایشان به نیکی یاد می کردند با توکل به خدا چه ایشان و یا جناب قالیباف وقتی به ریاست مجلس انتخاب شدند به فکر اقشار اسیب پذیر جامعه بیشتر باشند.
  • خلیلی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 1
    تیتیری بهتر از این جهت سرکار گذاشتن ملت در این ایام کرونایی نداشتید لعنت خدا بر شما مشرقی ها
  • ناشناس IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 0
    یادم رفت بخاطر چی این خبر را باز کردم
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 1
    عجب جماعت بیشرمی میباشند این اصلاح طلب ها ،، زن بیگناه بی دفاع و عریان را در حمام به ضرب گلوله میکشند به زن عفیفه هزار تهمت میزنند تا بتوانند قاتلی را که از جریان خودشان میباشد را تبرئه کنند حالا محمود صادقی شخصی که در بین ابواب جمعی به پینو کیو معرف میباشد از بس که دانسته یا نادانسته به این وان دروغ بسته و باعث ابروریزی این و ان شده را میخواهند تبرئه کنند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 0
    چقدر اوضاع افتضائ شده .. هر روز جوانان را فرای و پیران که حتی درجوانی تعطیل بودند روی درختان نشسته اند
  • حسن DE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 20
    وضعیت کرونا در ایران صدها بار بهتر از کشور های غیر ایدیولیک مثل آلمان و آمریکا هست اینا رو ببینیت غربگداهای بیهویت
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 18
    تف براین جامعه نشناس ملحد که چند برگ جزوه آنهم ترجمه از منابع غربی را پاس کرده وابله بیگانه از فرهنگ غنی و نجات بخش اسلام به عنوان مصلح به داشته های ملت خود پشت پا زده.لعنت الله علیهم اجمعین الی یوم القیامه
  • محمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    23 0
    اگر واقعا نظر ما برایتان قابل خواندن است ، آقای فراستخواه بسیار منطقی و عالمانه فرموده اند . هر چه بیشتر بر این منطق پوچ و بی معنی خود اصرار کنید هزینه بیشتری بر دوش ناتوان و شکسته مردم تحمیل میکنید و در آخر سوریه ای دیگر
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 2
    خواهید دید ایشان یکی از بهترین نمایندگان مجلس آینده هستند ؛ مشرق جان این ادبیات درباره ایشون پسندیده نیست . مطمئنا قالیباف رئیس مجلس آینده هست ، اگرم نمایندگان به ریاست میرسلیم رای دادند اتفاق بدی نیفتاده ، ایشون رو رد نکنید با این ادبیات ناپسند
  • محمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 0
    خوب جناب کارشناس !!! مردم چگونه قضاوت کنند که بزرگان نظام از جناب میر سلیم تقاضای حضور در انتخابات را کرده اند . آخر معنی این جمله را میدانی که قضاوت در مورد درخواست بزرگان نظام از ابشان یعنی چه؟ چند تا جمله کلیشه ای یاد گرفته ای و نمیدانی در کجا باید از آنها استفاده کرد . اگر نان گندم میخوری حیف از آن نان
  • احمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 1
    مشرق. تفرقه افکنی میون جریان انقلابی و رسانه ای کردن اون اصلا کار درستی نیست
  • علی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 0
    وقتی در این مملکت اقایان سرمایه های ملی را ارث پدری می دانند و بنا به مقتضیات خود انرا حیف و میل می کنند باید هم هر حرف و سخن و تهمت را نثار دیگران کنند چون حق مسلم انهاست و از دیگران طلبکار اگر با یک نفر از این خلافکاران قلدر و دزدان مفتخور برخورد شده بود این وضع ملت و مملکت نبود
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    خطاب به9:31گل گفتی دقیقاهمین طوربوده-
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 1
    14:11تفرقه انداز کسانی هستن که بیصدا باپنبه سر میبرند،وخودشون به موش مردگی میزنند ومردم رادعوت به آشوب می کنند-
  • بهداد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 0
    فرقی برای ما مردم نمیکنه،هر نماینده پاش به بهارستان باز میشه ، مردم به فراموشی می سپارند ، تا موقع سر رسید انتخابات بعدی، البته این دوره حضور کم رنگ مردم نشانه مقابله با بی عدالتی این نمایندگان بوده و هست، اگر باز شاهد بی تدبیری از این قبیل نمایندگان باشیم ، مردم در انتخابات بعدی شرکت نخواهند کرد
  • داود IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 3
    بعضی ازشمافراستخواه رونمی شناسید،بنده ازکتابهاش خوندم،این فردبه ظاهرجامعه شناس دچارانحراف فکری است،برداشتهای عجیبی درباره اسلام ونبوت و...دارد،خودشون غرب زده هستندمیخان به جای اسلام، فرهنگ غرب جایگزین بشه،دختران بی حجاب خیابان انقلاب باهنجارشکنی به تمام مردم ظلم کردندنبایدازجرمشون چشم پوشی کنند،آقای میرسلم هم شخصیت بسیارخوب وانقلابی است،ازجرم محمودصادقی هم نبایدگذشت کنند
  • دلسوژ IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 1
    یعنی هرکس سوالی یانقدی ازقوه قضاییه داشته باشه باید زندانی بشه؟!اونم نماینده مجلس که ازظایف ذاتش نظارت برارکان نظامه!!! لاریجانی قوه قضاییه را به لجن کشوند. وقتی معاونش (طبری)غرق در فساد مالی بوده ودربازداشته و ایشان هم ازش حمایت کرد دیگه به چه جرمی آقای صادقی باید زندانی بشه؟!!!این یعنی هنوز اوضاع ساختارقضایی فاجعه باره.بزرگترین به این نظام ازجانب لاریجانی بود الان صادقی محکوم ب زندان میشه؟!؟؟؟؟!!!همین کاراست که باعث ناامیدی مردم از اصلاح ساختار نظام میشه...
  • داود IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 2
    بعضی ازمردم فراستخواه رونمیشناسن،این فردبه ظاهرجامعه شناس دچارانحراف فکری است،بنده ازکتابهاش خوندم،برداشتهای عجیبی ازاسلام ونبوت و...دارد،اینهادرواقع خودشون غرب زده هستند،میخان فرهنگ غرب رو جایگزین اسلام کنند،دختران بی حجاب خیابان انقلاب باهنجارشکنی به مردم ظلم کردندنبایدبخشیده شوند،درضمن آقای میرسلیم شخصیت انقلابی مخوبی است،ازجرم محمودصادقی هم نبایدگذشت کنند
  • وطن پرست DE ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 3
    یادمه در اوج فتنه ۸۸ یک جوان بسیجی که در خط مقدم این نبرد بود در بهشت زهرا به دختر اقای هاشمی رفسنجانی که همراه فتنه گران بود و به زندان هم محکوم شد٫ از سر عصبانیت یک حرف زشتی رو زد. تمام مملکت از بلند پایه ترین مقامات واکنش نشان دادند و در اسرع وقت این فرد به اشد مجازات محکوم شد و کمتر از ۲۴ ساعت حکمش اجرا شد. نمی دونم چرا رافت اسلامی فقط نصیب دشمنان انقلاب می شه! درحقیقت اشدا علی بینهم و رحما علی الکفار شده راه و رسم سیاسیون. این وسط چقدر مظلوم هستن بسیجیان که با تمام این محدودیت ها باز هم بار اصلی مسولیت کشور رو برعهده دارند.
  • اکبر IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 19
    میر سلیم = مغز ریاضی
  • DE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 11
    امثال م.فراستخواه بی غیرت همکاران بی جیره مواجب مصی پول نژاد های احمق شدند. این ادم نادان باید بدونه مردم ایران مسلمان هستند و ناموس شون روبه نفع سازمان سیا امریکا به حراج نمیگذارند. ناموس خودش رو میتونه حراج کنه. شهدای دفاع مقدس جانشان را نثار کردند تا ناموس این مردم از شر بدخواهان محفوظ بمونه.
  • DE ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 21
    این اقای جامعه شناس اگه خیلی دلش بی بند و باری میخواد بره تو امارات فاحشه خونه راه بندازه.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 3
    شما جوری از سر لیست میگید انگار با اقبال 15 درصدی کل رای دهندگان بالا اومدن
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 2
    بسم الله الرحمن الرحیم الحمدوثنا کله لله فراستخواه آدم را به یاد فرصت طلب می اندازد . درباره ایدئولوژی اوبه مابگوید جهان سرمایه داری متکی به ایدئولوژی خاص خودش نیست ؟ کدام سیستم حکومتی از جمله پادشاهی وآپارتاید یک ایدئولوژی نیستند ؟ هر مکتبی که درجامعه ای حاکمیت پیدا میکند ایدئولوژی خاص خود را دارد وگرنه اگر بعنوان مثال چرا در سیستم های مبتنی بر سرمایه داری قانون ضدحجاب تصویب میکنند ؟ از تحصیل دختران محجبه جلوگیری میشود واز آنها میترسند ؟ واقعیت این است درجهان باهرنام و ادعایی حکومتها یا الهی یاضد دینی هستند وخیلی طبیعی است مردمی که درزمان طاغوت رضاشاه زنانش بخاطر حجاب درخانه ماندند تادرخیابان به زور چادر ازسرشان نکشند ! هنوز هستند زنانیکه خاطرات آنروزها رابیاد دارند که چگونه شاهدبودند چادرازسر آشنایان ویاخودشان توسط پاسبانی مامورومعذور امافریب خورده کنده میشد ! درهمین فرانسه مشهوربه مهدتمدن وآزادی مسلمانان یاباید تن به قوانین ضدحجاب بدهند یاباید دست ازتحصیل ویافتن شغلی بکشند امادرایران اینطور نیست همین الان بسیاری درخیابانها بابی حجابی عجیبی درخیابانها دررفت وآمدهستند دردانشگاهها درس میخوانند و درادارات مشغول کارهستند ووی مثالی میزند که شخصی که به وی اصلاحطلبی پول میداد و ازاول قصدش بدست آوردن دلیلی برای پناهندگی بود رامثال میزنند امااز دین وآیین ملتی بزرگ درمیگذرند واقعا مبارزه بادین به کجاها نرسیده والبته کاراینها آب درهاون کوبیدن است .
  • م IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 3
    خیلی لوس میرسلیم رو تخریب کردید و ساده لوحانه از قالیباف حمایت کردید قالیباف و میرسلیم جز شایسته های جبهه انقلاب هستند ماجرا را لوس و لوث نکنید برادران
  • مجید IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    25 3
    تورو هرکی دوست دارید اینقدر از دین سود نبرید. بسه دیگه
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 2
    بعضی ها وقتی هوس میکنن عقلشان کور میشه مثل برخی اصلاح طلبان طفلکی
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 3
    این افساد طلبان فاسد هیچ کدام قابل بخشش نیستن بایدشدیدا مجازات شوند .
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 2
    به اقای میرسلیم و سایر نمایند گان جدید درخواست دارم که نگذارند مجلس در انفعال باشد . دنبال منافع شخصی نباشند بلکه در تلاش باشند فقر و تنگدستی رو از این مردم رفع نمایند اگه این کار رو کردند و با فساد و بی عدالتی مبارزه نمودند محبوب مردم خداهند بود در غیر اینصورت بدانند که ملت از انها روی گردان خواهد شد
  • FR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 3
    حیف از دانشگاه که امثال فراستخواه وزیباکلام استادش هستند .....
  • کلاهبردار IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 1
    یعنی در چهار دوره اخیر که سرلیست تهران رئیس مجلس نبوده ؛ کلاهبرداری اتفاق افتاده ؟
  • سيد IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 4
    ]چرا به افراد طوری القا میکنید که میر سلیم دروغگوست اگر چنین است خاک بر سر اص.لگرایانی که او را در لیست خود جا دادند نمی دونم کی شما می خواهید آدم شید.
  • علی IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    مملکتی که میر سلیم بشه رییس مجلسش. جمع کنید دیگه. شما ۴۰ ساله مسئول مملکتید چه گلی به سرمون زدید.بذارید جوانان بیان سر کار بسه دیگه سیر نشدید جناب میرسلیم.جوانانو واسه کارگری و گدایی از خودتون میخواهید فقط.
  • احمد IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    اگر شخصیتهای اسلام شناس چیزی نمیگن معنی ان نیست که شما تازه بدوران رسیدها حرف از دین زدایی میزنی براتعدادی جوان انهم از نوع دختر بی حجاب سرت را از زیر برف در بیار جمعیت زنان ایران اکثریت مثل ان دختر های بیحجاب است اگر عاقل باشی که نیستی باید کل جامع را بسنجی نه تعدادی دختران خیابان انقلاب به زعم تو بی بصیرت
  • مسلم IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    چطور ذلنورو نقوی حسینی و اصولگرایان تند روبه زمین و زمان تهمت بستن فقط مال صادقی خار داشت ریس جمهوررو به گند میکشن اصولگرایان و صدا سیما کسی کار نداره که منتخب مردمه ولی ریس قوه قضایه ابروی مملکت شده عجب داره والله عجت داره بلله
  • FR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    جوک سال 99 توسط مشرق مطرح شد : کارنامه پر افتخار نظام اسلامی
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 1
    بوی لجن میدهی مشرق نیوز
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    فاجعه است
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 2
    دوستان عزیز مشرق لطف کنید به این مسائل اختلاف انگیز دامن نزنید ریاست مجلس با که با شد که البته از ارکان مهم نظام اسلامی است با نمایندگان شریف و ولایی مجلس یازدهم است اقای میر سلیم و قا لیباف هردو از بزر گان جریان انقلابی هستند و بارها ان را اثبات کردند ما نیاییم به نیت حمایت از یکی ریشه دیگری را بزنیم و افساد طلبان قند در دلشان اب شود پیشنهاد می کنم به جای واژه اصولگرایی که البته واژه خوب و قابل قبولی است از واژه انقلابی و عیر انقلابی استفاده نماییم
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    قالیباف برا این افسلدطلبان کابوسه که میخوان هر جوری اونو از ریاست مجلس کنار بره.
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 0
    فقط جناب آقای قالیباف-بنده جناب آقای قالیباف کامل میشناسیم دلسوز ملت وانقلابی وپیرو خط امام خمینی رحمته الله علیه ورهبری عزیزمان- افسادطلبان دیگه مردند وحکومتشان منقرض شد-چه کسی بهتر ارجناب قالیباف-
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    آقای فراستخواه تو هم برای تمام شهدا و صالحان دست از چرنده گویی بردار و به خاطر تمام مستضعفان کار کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس