کد خبر 1064467
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۹
کرونا

دانشمندان انگلیسی توانسته‌اند طی یک آزمایش جدید، ظرف ۲۰ دقیقه ابتلا یا عدم ابتلا فرد به ویروس کرونا را تشخیص دهند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، دانشمندان موفق به ساخت دستگاه قابل حمل جدیدی شده‌اند که قادر به شناسایی ویروس کرونا ظرف مدت ۲۰ دقیقه است، این کیت آزمایشگاهی توسط متخصصان دانشگاه ولز جنوبی ساخته شده و هزینه تولید آن کمتر از ۱۰۰ پوند بوده و در حال حاضر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

هدف به وجود آوردن این آزمایش

این آزمایش با هدف تجزیه و تحلیل یک سواب بینی برای ردیابی DNA ویروس کرونا انجام شد و به عنوان آزمایش پی‌سی‌آر (PCR) شناخته شده است، این تجربه یک تست آنتی بادی نیست که به دنبال علائم عفونت ویروس در بدن فرد باشد.

علی‌رغم گذشت زمان از تعهد دولت انگلیس به انجام ۱۰۰ هزار آزمایش در روز، تنها ۲۰ هزار آزمایش در روز  انجام می‌گیرد، بر اساس آمار وزارت بهداشت انگلیس روز گذشته تنها ۱۹۳۱۶ آزمایش کووید ۱۹ انجام شد.

ببینید:

عکس/ مطالعه روی ویروس کرونا

این بدان معناست که از زمان شروع اولین موارد مشکوک انگلیس در ماه ژانویه، بیش از ۵۰۰ هزار آزمایش انجام شده است، به دلیل اینکه برای تشخیص آلوده بودن فرد اغلب به بیش از یک آزمایش نیاز است، پس تا کنون آزمایش کووید ۱۹ برای حدود ۳۸۰ هزار نفر انجام شده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که کشور انگلیس برای هر هزار نفر ۵.۵۴ آزمایش انجام داده است که این آمار کمتر از ترکیه است.

اگر دانشگاه‌ها در بیمارستان‌های سراسر انگلیس قرار بگیرند، آزمایش دانشگاه ولز جنوبی می‌تواند به انگلستان کمک کند تا نمونه‌های بیشتری را تجزیه و تحلیل کند و نتایج سریعتر آماده شوند.

این امر نیاز دارد تا نمونه‌های توسط سازمان بهداشت عمومی انگلستان یا آن‌هایی که در ۴۰ بیمارستان NHS مستقر شده‌اند به یکی از آزمایشگاه‌های متمرکز ارسال شود که این کارمی‌تواند،  چند روز طول بکشد.

آزمایش و دستگاه توسط سازمان بهداشت عمومی انگلیس ارزیابی شده و ممکن است طی چند هفته آینده در خانه‌های مراقبت از آن‌ها استفاده شود.

در این آزمایش از چه مواد شیمیایی استفاده می‌شود؟

گفته می‌شود در این آزمایش از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود و به دانشگاه اجازه می‌دهد تا از رفت‌و آمدها در زنجیره تأمین جهانی جلوگیری کند. تصور می‌شود که انگلستان در کمبود کارمندان آموزش دیده، سواب و مواد شیمیایی اندک برای برنامه آزمایش مقصر بوده، چنانچه در واکنش آرام دولت به بحران نیز مقصر است.

 تشخیص سایر عفونت‌ها با انجام این آزمایش

با این حال، هنوز مشخص نیست که مواد شیمیایی دستگاه برای تجزیه و تحلیل سواب‌ها به چه مواد شیمیایی متکی است، سایت دیلی میل از دانشگاه خواستار شفاف سازی شد؛ این دستگاه براساس سیستمی عمل می‌کند که چهار سال پیش برای تشخیص عفونت ادرار ساخته شده بود.

جروئن نیولند یکی از پزشکانی که به ایجاد این کیت‌های آزمایشگاهی کمک کرده، گفت: ما از چند سال گذشته پلت فرم آزمایش تشخیصی خود را توسعه داده‌ایم.

او ادامه داد: می‌دانیم این کیت‌ها دربرابر سایر عفونت‌ها نیز به خوبی عمل می‌کند. بنابراین، این توانایی تشخیصی کیت‌ها برای سایر عفونت‌ها به ما کمک کرده است که بتوانیم به سرعت آن را تغییر دهیم تا ویروس کووید ۱۹ را تشخیص دهد.

توانایی کمک این کیت آزمایشگاهی برای آزمایش کرونا

نیولند ادامه داد: اینکه می‌توانیم به کارکنان بهداشت و درمان در خط مقدم برای شناسایی سریعتر ویروس کمک کنیم بسیار اتفاق خرسندی برای ماست.

به گفته این پزشک این کیت‌های آزمایشگاهی باعث  جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری شده و به کارمندان کمک کرده تا زودتر به نتایج آزمایش دست یابند.

همچنین یکی دیگر از پزشکان این آزمایش به نام، اِما های‌هرست درباره این آزمایش، گفت: پتانسیل استفاده از این فناوری بسیار هیجان انگیز بوده و حتی فناوری آن گسترده‌تر از کارمندان مراقبت‌های بهداشتی است.

او افزود: این آزمایش می‌تواند به طور بالقوه برای افزایش سطح آزمایش‌ها در مقیاس بزرگ جامعه گسترش یابد و حداقل روزانه صدها نمونه در آزمایشگاه ما انجام خواهد شد.

اهمیت استفاده از وسایل ارزان قیمت با کارایی ساده در دوران اپیدمی

این میکروبیولوژیست ادامه داد: استفاده از وسیله ارزان قیمت با کارایی ساده بسیار مهم است و امیدوارم به زودی بتوان از این فرایند برای انجام آزمایش‌های کرونا استفاده کرد.

نمایندگان بهداشت فقط ۱۰ روز فرصت دارند تا با افزایش ۵ برابری تعداد آزمایش‌ها بتوانند به تعهد انجام ۱۰۰ هزار آزمایش در روز عمل کنند.

وزیر بهداشت انگلیس مت هنکوک قول داد که انگلیس روزانه تعداد آزمایشات خود را به شش رقم برساند.

همچنین مایکل گوو ، وزیر کابینه بریتانیا روز گذشته، گفت: ظرفیت آزمایشگاه‌ها به حدود ۳۸ هزار آزمایش در روز افزایش یافته و ده‌ها آزمایشگاه خصوصی خدمات خود را ارائه می‌دهند.

اما با وجود مورد آزمایش قرار گرفتن بیش از نیمی از این تعداد، به گفته مایکل گوو استفادهحداکثر  از همه ظرفیت‌های موجود در کشور ضروری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 1
    خب اینکه چیز جدیدی نیست. PCR یا همون Polymerase Chain Reaction تست رایج بر مبنای DNA هست. PCR گسترده ی زیادی از تشخیص هارو شامل میشه. حتی آزمایش هایی هم که نمونه هاش از سر صحنه جرم جمع آوری میشه با تست PCR هست. اگه DNA زیاد شد جواب مثبت و اگه نشد جواب منفیه.
  • sara IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    سلام ببخشید من یه نمونه برگ آزمایش كرونای منفی میخوام ببینم میشه عكسشو بزارین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس