کد خبر 1064462
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۳
کودکان در روزگار کرونایی

توجه به بهداشت کودکان و پیشگیری از ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا، یکی از راه‌های کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا است.

به گزارش مشرق، در زمان اپیدمی کرونا توجه به بهداشت کودکان بسیار مهم است. با وجود این که اغلب کودکان ویروس کرونا را با علائم خفیف گرفته و خطری آن ها را تهدید نمی کند، اما به دلیل این که ناقل بیماری هستند در صورت بی توجهی به مسائل بهداشتی می توانند زنجیره انتقال را به صورت گسترده افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

امکان انتقال ویروس کرونا از کودکان، بسیار کمتر است

برای آموزش نکات بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا به کوکان، باید وقت و دقت زیادی صرف کنید. اگر بیش از اندازه آنها را به شست و شوی دست ها و نزدیک نشدن به دیگران حساس کنید، با تقویت رفتارهای وسواسی ممکن است آن ها را دچار مشکل کرده و ذهنشان را آشفته کنید. بنابراین دقت در چگونگی آموزش آن ها نکته بسیار مهمی است.

ببینید:

عکس/ بازی با «کرونا»

با این که ویروس کرونا با خطر جدی کودکان را تهدید نمی‌کند، اما به دلایل گفته شده برای پیشگیری از ابتلای کودکان باید نکات بهداشتی زیر را رعایت کنید:

۱) کودکان را از خانه بیرون نبرید

۲) به محض ورود به خانه قبل از تماس با کودک دست هایتان را بشویید

۳) در صورت بروز هر کدام از علائم زیر در کودک، با پزشک تماس گرفته و از او مشورت بگیرید

۴) تب خفیف با گذشت سه روز و یا تب بالا

۵) اسهال خفیف طی دو روز متوالی و یا اسهال شدید

۶) استفراغ مکرر و درد شکم

۷) سرفه بدون تب بیش از سه روز و با تب شدید

۸)ضعف و بی حالی

۹) کودکانی که دارای بیماری زمینه ایی مثل آسم، نارسایی کلیه و بیماری خونی هستند در صورت شروع سرفه و یا تب، سریعا به پزشک مراجعه کنند.

هم چنین در خانه و هنگام قرنطینه، ساعاتی در روز کودکانتان را وادار به فعالیت کنید؛ چرا که بی تحرکی نیز می تواند در آن ها باعث بیماری شده و رفتار ان ها را تحت تاثیر قرار دهد.

نکته دیگری که در صحبت از ویروس کرونا با کودکان باید رعایت شود، نحوه توصیف این بیماری است؛ چرا که اگر این ویروس را بسیار وحشتناک خوانده و ذهن کودک را تحت تاثیر قرار دهید، ذهن کودک با تصویرسازی ویروس به صورت یک موجود ترسناک دچار تشویش شده و او را می ترساند. بنابراین با توجه به سن کودک، ویروس کرونا را همان قدر که هست توصیف کنید و از ترساندن کودک خود بپرهیزید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس