کد خبر 1064435
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
داود فنایی

مربی دروازه بانان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برخی می گویند فقط پرسپولیس قهرمان شود ولی آنها باید به احترام فوتبال و مردم برابر این تیم بایستند و کلاه از سر بردارند.

به گزارش مشرق، داوود فنایی اظهار داشت: شرایط سختی را پشت سر می‌گذاریم ولی چاره‌ای نیست، باید صبر و احتیاط کرد تا این دوره بگذرد و چرخه ویروس کرونا بالاخره از بین برود. در حالا حاضر برای دروازه‌بان‌ها، یک سری تمرینات خانگی در نظر گرفته‌ایم، آنها هم انجام می‌دهند ولی واقعیت این است که این شکل از تمرینات، کارآیی لازم را ندارد.

 برای همه بازیکنان شرایط این گونه است ولی برای دروازه‌بان‌ها مشکل از جهاتی مضاعف است. چون یکسری تمرینات اختصاصی دارند که باید روز زمین چمن انجام شود، ولی چاره‌ای هم نیست باید تحمل کرد تا این بیماری مهار شود و از بین برود.

* با زمان کافی برای آماده‌سازی لیگ‌ها به هم وصل شود

وی درباره این که با این شرایط، چقدر زمان لازم است تا دروازه‌بان‌ها آماده شوند و آیا زمان سه هفته از شروع تمرینات تا آغاز مسابقات که مطرح می‌شود، کافی خواهد بود یا نه؟ ادامه داد: با این شرایط، برای آمادگی کامل یک فوتبالیست، سه هفته،  جواب نمی‌دهد. این بازیکنان تا همین جا حدود ۴۵ روز است که تمرین تخصصی روی چمن انجام نداده‌اند. حتی با شرایط پایان فصل که در گذشته داشتیم، قابل مقایسه نیست چون بازیکنان در آن زمان تعطیلی و استراحت فعال داشتنند و تمرینات مختلفی را انجام می‌دادند که در شرایط فعلی امکانش وجود ندارد. بازیکن که برده نیست. ما مربیان هم که چوب جادویی نداریم به بازیکن بزنیم و او یک دفعه آماده شود. علم تمرین می‌گوید با این میزان تعطیلی و دوری از تمرین، بازیکنان ۵ هفته تا ۴۰ روز زمان لازم دارند تا به مرز آمادگی برسند. کمتر از این زمان در اختیار باشد، آمادگی مطلوب به دست نمی‌آید. آنهایی که قرار است تصمیم بگیرند باید همه جوانب امر را در نظر بگیرند. باید خود را جای بازیکن و مربی بگذارند. به بازیکن هم تا حد مشخصی می‌شود، فشار آورد.  بازیکن اگر رباط پاره کند، چه کسی جواب می‌دهد. بعضی بازیکنان در بعضی تیم‌ها، نقش حیاتی دارند و حتی ممکن است تیم ملی هم متضرر شود. به نظر من، وقتی قرار شد فوتبال آغاز شود، زمان کافی برای یک بدنسازی کامل داده شود و بعد از آن، دو لیگ را به هم وصل کنند. البته با این شرایط معلوم نیست فوتبال را چه زمانی بتوان آغاز کرد. نمی‌شود عجله کرد. من امروز برای کار بانکی مراجعه کردم خلوت بود اما سر ظهر، داخل بانک غوغا بود. با این شرایط معلوم نیست بیماری دوباره اوج نگیرد. فکر می‌کنم عاقلانه‌ترین کار این است که ابتدا ببینیم مجامع بین‌المللی به ویژه در فوتبال چه تصمیمی می‌گیرند. طبعا نظر فیفا تعیین کننده خواهد بود. آن زمان بهتر می‌توان در این‌باره صحبت کرد.

بیشتر بخوانید:

علیرضا بیرانوند عزادار شد

*این عجله برای تعطیلی لیگ چیست؟

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس درباره این نظریه که نزدیک به یک سال کار و تلاش تیم‌ها نادیده گرفته شود، اضافه کرد: هر نظری باید یک منطقی داشته باشد. آقای اینفانتینو، رئیس فیفا در این ارتباط، تکلیف کلی را روشن کرد. ایشان گفتند که تمام لیگ‌ها باید تمام شود. یعنی لیگ‌ها باید به یک سرانجامی برسد. به نظرم برای این حرف‌هایی که زدند خیلی زود بود.

ما اول باید اجازه بدهیم این شرایط بحرانی از بین برود. آنها که این قدر زود سراغ این مساله رفتند، تکلیف‌ و نیت‌شان  روشن است. اکثر آنهایی که این حرف را زده‌اند ذینفع هستند و از این مشکلی که دنیا و مردم را درگیر کرده است به سود خود استفاده می‌کنند. یا شانس قهرمانی ندارند یا می‌ترسند سهمیه آسیایی را از دست بدهند یا نگران سقوط به دسته پائین‌تر در صورت ادامه بازی‌ها هستند.  چگونه می‌شود درباره این موارد صحبت کرد در حالی که مراجع ذیربط در بهداشت، درمان و فوتبال هنوز تکلیف را روشن نکرده‌اند؟ چه عجله‌ای است تا خودشان را از دست این لیگ خلاص کنند؟

فوتبال که بالاخره راه می‌افتد، آن زمان باید با برنامه‌ریزی و دوری کردن از منافع شخصی، پیش رفت. این همه انسان عمر و انرژی خود را گذاشته‌اند.  کلی هم سرمایه هزینه شده است. مردمی که فوتبال را دنبال می‌کنند که بازیچه نیستند. روزی که همه این داستان‌ها تمام شود و مراجع بین‌المللی فوتبال و بهداشتی کشور شرایط را برای شروع مجدد تمرینات و مسابقات مهیا ببینند. فوتبال باید به مردم و جامعه کمک کند روحیه بدهد و شور و نشاط را برگرداند. نمی‌شود همه این‌ها را نادیده گرفت.

* به مردم احترام بگذاریم و صبر کنیم

 نمی‌شود آن تیمی که برای صعود به دسته بالاتر تلاش کرده است و هوادارانش را نادیده گرفت. نمی‌توانیم تیمی که برای سهمیه آسیا تلاش کرده است و هواداران آن را نادیده بگیریم. خیلی راحت درباره نادیده گرفتن همه این‌ها صحبت می‌شود. به نظر من یک جور بی احترامی به فوتبال، باشگاه‌ها و مردم خواهد بود. بهتر است تا پایان این بحران و تصمیم‌گیری از سوی مراجع ذیربط صبر کنیم.

* باید به احترام پرسپولیس بایستند و کلاه از سر بردارند

دروازه‌بان سال‌های گذشته پرسپولیس و تیم ملی ایران، تصریح کرد: البته در این میان بعضی کاری به فوتبال و کرونا و مردم ندارند. می‌گویند فقط یک جوری بشود که پرسپولیس قهرمان نشود، هر چه که می‌خواهد بشود ولی آنها باید به احترام فوتبال و مردم برابر پرسپولیس که بیشترین قهرمانی‌ها را دارد، سه سال پیاپی قهرمان لیگ شد و سال قبل، لیگ برتر و جام حذفی را با هم دریافت کرد بایستند و کلاه از سر بردارند.

* دروازه پرسپولیس را مستحکم نگه می‌داریم

وی درباره حضور بیرانوند در نظرسنجی انتخاب بهترین آسیایی جام‌های جهانی افزود: من همان زمان گفتم که باید به این مساله نگاه ملی داشت. او تنها نماینده فوتبال ایران در این نظر سنجی بود. به عنوان بازیکن تیم ملی در آن حضور داشت. این که یک دروازه‌بان به رقابت برترین بازیکن سال آسیا و برترین ستاره فوتبال قاره در جام‌های جهانی راه پیدا می‌کند ارزش و توانایی او را نشان می‌دهد. بیرانوند تا همین‌جا هم منحصر به فرد عمل کرده است. او این موفقیت‌ها را به عنوان دروازه‌بان ایرانی برای تمام فوتبال ایران به ارمغان آورده است. من برای او در ادامه فوتبالش آرزوی موفقیت دارم. به خود علی هم گفتم حالا که قرار است به فوتبال اروپا برود، باید نگاهش این باشد که به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان با یکی از بهترین‌ها شناخته شود.

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس درباره آینده دروازه‌بانی پرسپولیس بعد از جدایی علیرضا بیرانوند و شرایط رادوشویچ اظهار داشت: الان برای این حرف‌ها زود است. فعلا که لیگ تعطیل است. در این مدت که اینجا بودیم رادوشویچ قابلیت خود به عنوان دروازه‌بان حرفه‌ای را نشان داد. کیفیت او هم معلوم است. خود ما از باشگاه خواستیم قرارداد او تمدید شود که انجام شد ولی دروازه‌بان یک و دو، این طور که در فضای عمومی مطرح می‌شود، معنی ندارد. هواداران فقط از یک چیز مطمئن باشند، این‌که دروازه پرسپولیس را مستحکم نگه می‌داریم.

منبع: سایت باشگاه پرسپولیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حانیه IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 1
    همیشه عاشقتیم پرسپولیس عزیز و دوست داشتنی و قهرمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس