کد خبر 1064388
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
بازیهای المپیک ژاپن

کمیته برگزاری بازی‌های 2020 توکیو از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خواست تا نقل قول منتسب به نخست وزیر این کشور را از وب‌سایت خود بردارد.

به گزارش مشرق، کمیته برگزاری بازی‌های 2020 توکیو امروز از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) درخواست کرد تا توضیحات شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن را از وب‌سایت خود بردارد. آبه در خصوص تاثیرات اقتصادی تعویق بازی‌های المپیک صحبت‌هایی را مطرح کرده بود.

IOC و دولت ژاپن ماه گذشته تصمیم گرفتند به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی‌های المپیک را یکسال به تعویق بیندازند.

بیشتر بخوانید:

ضرر ۶۲ میلیارد دلاری کرونا به صنعت ورزش

هزینه‌های برنامه‌ریزی مجدد بازی‌ها و اینکه چه کسی قرار است آن را پرداخت کند هنوز توسط IOC یا دولت ژاپن مشخص نشده است. با این حال روز دوشنبه IOC در وب سایت خود پرسش و پاسخ را درباره تعویق بازی‌ها منتشر کرد و به این سؤال پاسخ داد: تأثیر مالی تأخیر بازیها چقدر خواهد بود؟ بخشی از پاسخ مربوط به شینزو آبه ارجاع داده شده بود.

آبه موافقت کرده بخشی از هزینه‌ها را طبق توافقات صورت گرفته پرداخت می‌کند، IOC هم سهم خود را در این هزینه‌ها خواهد داشت.

روز سه‌شنبه، ماسا تاکایا سخنگوی توکیو 2020 گفت که مناسب نیست نام نخست‌وزیر ژاپن به این صورت برده شود به همین دلیل از IOC خواست تا نظر وی را از وب‌سایت خود بردارد.

تاکایا در این باره اظهار داشت: چیزی که ما از IOC درخواست کردیم این است که نام نخست‌وزیر نباید نقل شود، علاوه بر این IOC نباید علاوه بر آنچه بین آنها و توکیو 2020 توافق شده بود را بیان می‌کرد.

IOC هنوز پاسخی در این باره نداده است. پیش از این Kyodo news گزارش کرده بود شینزو آبه موافقت کرده ژاپن هزینه‌های اضافی را پرداخت کند که حدود 3 میلیارد دلار است. یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد آبه با هیچ هزینه اضافی موافقت نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس