کد خبر 1064357
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
نیمار

روزنامه کاتالونیایی موندو دپورتیوو صفحه اول خود را به نیمار اختصاص داده و می‌گوید ستاره بزرگ برزیلی در آستانه بزرگ‌ترین تصمیم زندگی خود قرار دارد.

به گزارش مشرق، درحالیکه مدتی است شایعات درباره بازگشت نیمار، ابرستاره برزیلی پاری‌سن ژرمن به بارسلونا بار دیگر پررنگ شده، روزنامه کاتالونیایی موندو دپورتیوو صفحه اول شماره امروز خود را به او اختصاص داده و می‌گوید نیمار در آستانه بزرگترین و سرنوشت‌ساز ترین تصمیم ورزشی و شخصی زندگی‌اش قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

راهکار پاریسن ژرمن برای وسوسه کردن نیمار

نیمار در سال 2017 با ترک بارسلونا راهی PSG شد ولی چند ماه نگذشته بود که از تصمیم خود پشیمان شده بود. او حالا در حال پشت سر گذاشتن سومین فصل حضورش در پارک دو پرنس است. مثل همه فوتبالیست‌هایی که قراردادهای پنج ساله امضا می‌کنند، در مورد نیمار هم سال سوم، یک نقطه عطف به حساب می‌آید. یک بازیکن در این برهه یا باید قراردادش را تمدید کرده و یا تصمیم به خروج بگیرد.

نیمار از تابستان گذشته تصمیم خود برای ترک پاریس را گرفته بود. وقتی این انتقال انجام نشد برنامه نیمار برای تابستان بعدی این بود که بزرگان باشگاه بار سلونا مثل بارتومئو رئیس باشگاه و لئو مسی کاپیتان تاثیرگذار تیم و چهره‌های مهمی مثل لوئیس سوارز و جرارد پیکه را راضی کند تا فضا را به نفع انتقال او مهیا کنند.

مشکل نیمار اما از حلقه نزدیکانش آغاز می‌شود. به خصوص از پدر او که رابطه‌ای جنجالی با ستاره برزیلی و باشگاه بارسلونا داشته. با توجه به فشارهای پدر نیمار که موندو معتقد است تنها به مسائل مالی توجه دارد، ستاره برزیلی باید بین پول بیشتر یعنی ماندن در ترکیب PSG و  علاقه شخصی‌اش یعنی حضور در رختکن بارسلونا دست به انتخاب بزند. انتخابی که سرنوشت‌سازترین تصمیم زندگی او خواهد بود.

پاری سن ژرمن از اهمیت استراتژیک نیمار برای این باشگاه آگاه است و به همین علت به او پیشنهاد تمدید با شرایطی بهتر داده. به گزارش برخی منابع فرانسوی این پیشنهاد دستمزد سالانه نیمار را به 38 میلیون یورو خواهد رساند.

در اینکه باشگاه پاریسی با حامی مالی ثروتمند قطری‌اش در پرداخت چنین مبالغی مشکل ندارد. نیمار این روزها به چهره تبلیغاتی اصلی بانک ملی قطر تبدیل شده. موسسه‌ای که گفته می‌شود نهاد اصلی حمایت مالی قطری‌ها از باشگاه پاری سن ژرمن است. موندو می‌گوید بخش مهم 222 میلیون یورویی که PSG برای خرید نیمار از بارسا پرداخته بود توسط همین بانک تامین شده بود.

موندو به نقل از منابع خود می‌گوید نیمار در حال حاضر خو اهان دستمزدی 50 میلیون یورویی از PSG شده است. این در حالی است که پیشنهاد بارسلونا برای جذب او شامل دستمزدی به مراتب کمتر از این است و به گزارش موندو بیشتر از 20 میلیون یورو در سال نخواهد بود.

به عبارت دیگر نیمار در صورت بازگشت به نوکمپ، نسبت به روزهای حضورش در پاریس، پول کمتری بدست خواهد آورد. در عوض او در بارسا به پروژه‌ای ملحق خواهد شد که آن را نیمه‌تمام رها کرده بود. او در بارسا با دوستش لیونل مسی همراه خواهد شد، ابرستاره‌ای که برای فوتبال نیمار ارزش قائل بوده و همیشه از او دفاع کرده است.      

اما مساله دیگر از دید موندو دپورتیوو اینجا است که نیمار می‌داند در صورت بازگشت به بارسلونا بعد از مدتی مسلما با پیشنهادهای جدیدی از سوی این باشگاه کاتالان مواجه خواهد شد که درآمد مالی‌اش را بیشتر خواهد کرد، به خصوص زمانی که لیونل مسی بازنشسته شده و دیگر در بارسا حضور نداشته باشد. در چنین شرایطی که فعلا برای بارسلونا ترسناک به نظر می‌رسد، تیم کاتالان برای حفظ ستاره بزرگی مثل نیمار حاضر است به هر کاری دست بزند.

                       

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس