ویژه های مشرق 2 اردیبهشت

در روزهای گذشته برخی از اعضای شورای شهر اصلاح طلب تهران، از جمله محسن هاشمی- رئیس شورا-، اعلام کردند که آمار ابتلا به کرونا، بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**نباید به مردم قول می دادیم که آمریکا از عراق اخراج می شود

«علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «در مساله عراق و قولی که مبنی بر اخراج آمریکا از عراق به مردم داده‌ایم؛ (این) امری (است) که با توجه به امضای موافقتنامه امنیتی بین آقای نوری المالکی با بوش پسر در سال ۲۰۰۷ در کاخ سفید، آسان به‌نظر نمی‌رسد. آمریکا به راحتی خاک عراق را ترک نخواهد کرد. این تمایل در مقامات عراقی هم دیده نمی‌شود ولی ما به خاطر اینکه قدرت خود را به آمریکا نشان دهیم بر آن پافشاری کرده‌ایم».

بیگدلی در ادامه نوشت: «مردم اکنون گرفتار کرونا هستند اما طی ماه‌های آینده قطعا دولت با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه می‌شود که توان پاسخگویی به همه انتظارات مردم را ندارد...ما نیاز به ارز خارجی داریم...دولت...به نان مردم در این شرایط نگاه جدی دارد».

در سالهای گذشته و در اوج مبارزه مدافعان حرم و محور مقاومت با تروریست های تکفیری در عراق و سوریه، اصلاح طلبان این اقدام را زیر سوال برده و مدعی بودند که باید با مذاکره و الگوبرداری از برجام، مسئله داعش در عراق و سوریه را حل کنیم.

اما در نهایت آنچه که رخ داد، کاملا برعکس تحلیل اصلاح طلبان بود. یکی از شاهکارهای سردار حاج قاسم سلیمانی، نابودی خلافت خودخوانده داعش بود. در آبان ماه سال ۹۶، پس از سال‌ها مجاهدت شبانه‌روزی مدافعان حرم و محور مقاومت- به فرماندهی سردار سلیمانیکمر داعش شکسته شد و رویای آمریکایی- اسرائیلی «دولت اسلامی در عراق و شام» بر باد رفت.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا در کتاب خود با عنوان «گزینه‌های دشوار» اذعان کرده است که داعش ساخته دست آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه(غرب آسیا) بود. کلینتون در این کتاب نوشته بود: «قرار بود ما در روز پنجم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۳ در نشستی با دوستان اروپایی خود دولت اسلامی را به رسمیت بشناسیم. من به ۱۱۲ کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن، توضیح دهم».

نابودی خلافت خودخوانده داعش در حالی به وقوع پیوست که پیشتر آمریکائی‌ها اعلام کرده بودند نابودی داعش و گروه‌های ‌تروریستی بین ۲۰ تا ۳۰ سال طول می‌کشد و سردار سلیمانی، کار داعش را ۲۴ سال زودتر از برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها به پایان رساند و محاسبات و برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها را از بین برد.

نابودی داعش، آمریکا را حسابی نقره داغ کرد. در نهایت دولت تروریست آمریکا در اقدامی جنایتکارانه، شبانه و دزدانه، سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند. مقامات کاخ سفید تصور می کردند که با این اقدام رذیلانه، پرونده محور مقاومت بسته شده و رفتار منطقه ای ایران نیز به کلی تغییر خواهد کرد.

اما در ادامه، تشییع میلیونی سردار سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و راهپیمایی بی نظیر و میلیونی ضدآمریکایی مردم عراق و همچنین تصویب اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، مقامات آمریکایی را به شدت عصبی و آشفته کرد.

همانطور که رسانه ها و تحلیلگران غربی بارها به آن اعتراف کرده اند، «شهید سلیمانی، از سردار سلیمانی قدرتمندتر است» و انشاءالله به فضل الهی، شهید سلیمانی، راه سردار سلیمانی را تکمیل خواهد کرد.    

**عصبانیت اصلاح طلبان از کنایه جهانپور به مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «دکترجان، تو هم؟» به قلم «سید علی میرفتاح» - سردبیر- نوشت: «آقای جهانپور عزیز، برادر بزرگوار، از شما بعید بود که به فرمایش‌های فنی و علمی‌تان رنگ و بوی سیاسی بدهید. می‌دانم خسته‌اید و فشار کاری‌تان زیاد است؛ می‌دانم خیلی‌ها سعی می‌کنند اعصاب‌تان را به هم بریزند و از دل حرف‌های‌تان «مساله» و «معضل» بیرون بکشند اما شما را خردمندتر، هوشیارتر و دقیق‌تر از این می‌دانستم که به دام سیاست بیفتید و حرفی را که در آن صلاحیت قضاوت ندارید از تریبون کرونا بر زبان برانید».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «پرونده هشتاد و هشت هرچه باشد مطلقا ربطی به وزارت محترم بهداشت ندارد، به طریق اولی ربطی به کرونا و ستاد مقابله با آن ندارد. مردم خسته و آسیب‌دیده ایران پای اخبار ننشسته‌اند تا از شما گلایه سیاسی بشنوند یا قضاوت جناحی‌تان را شاهد باشند. اینکه محصورین در وچه وضعی هستند، اینکه مناقشه انتخابات هشتاد و هشت ریشه در چه مسائلی دارد، اینکه مردم چه مطالبه معقول و مشروعی از حاکمان سیاسی دارند چیزی نیست که به کرونا مربوط باشد یا سخنگوی ستاد مقابله با آن در خلال پرسش و پاسخ بخواهد تداعی‌های سیاسی‌اش را جدی بگیرد».

در روزهای گذشته برخی از اعضای شورای شهر اصلاح طلب تهران، از جمله محسن هاشمی- رئیس شورا-، اعلام کردند که آمار ابتلا به کرونا، بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

در ادامه، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این ادعا گفت: «متخصصان شمارش صندوق آرای انتخابات ۸۸ در مورد مرگ کرونایی ها نظر ندهند... در مورد علت فوت هیچ کدام از این عزیزان تخصص ندارند. برای کنجکاوی خودم در خصوص تخصص این افراد جستجو کردم دیدم سابقه شمارش و آمار  دارند و در مورد انتخابات اظهار نظر داشتند. در خصوص همین تخصص شمارش آرا انتخاباتی هم، مثلا جایی گفته بودند ما آمار را قبول نداریم یا قبول داریم و یا کم و زیاد است. دیگران را هم به واسطه همین حرف به اشتباه انداختند و خانه نشین کرده اند».

اما کنایه سخنگوی وزارت بهداشت به مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸، اصلاح طلبان را برآشفت. روزنامه اصلاح طلب اعتماد تاکید کرده است که پرونده انتخابات ۸۸ ربطی به وزارت بهداشت ندارد.

همین روزنامه در هفته های گذشته، وقتی جهانپور علیه چین موضع گرفت، سوت و کف و هورا کشید و با ذوق زدگی در تیتر اصلی، در کنار عکس رئیس جمهور چین نوشت: «شوخی تلخ»

در آن مقطع، اصلاح طلبان به وزارت بهداشت تذکر ندادند که نباید درباره سیاست خارجی نظر بدهد، اما حالا این طیف فریاد وامصیبتا سر داده که چرا سخنگوی وزارت بهداشت، حرف غیرمربوط! زده است.

اصلاح طلبان شدیدا به رفتار قبیله ای آلوده هستند. همین رفتار قبیله ای موجب می شود که از یکسو همواره پای ثابت دفاع از مدیران نجومی و مفسدان اقتصادی باشند و از سوی دیگر، وقتی در انتخابات شکست می خورند، با دروغ تقلب، مردم و کشور را متحمل خسارت های فراوان کنند.

**پاسخ منطقی میرسلیم درباره FATF

«سید مصطفی میرسلیم» منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس یازدهم در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که «عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام خصوصا در مناقشه ‌FATF‌ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ این موضوع یعنی تعامل مجلس و مجمع در دوره یازدهم مجلس چگونه خواهد بود؟» گفت: «برخلاف تصور بسیاری از منتقدان، عملکرد مجمع درباره FATF کاملا کارشناسانه و آینده‌نگرانه و مبرا از گرایش‌های سیاسی بود و گذشت زمان و وقایعی که به‌ویژه در ۱۳۹۸ رخ داد، درست‌بودن آن را اثبات کرد. ریشه تصمیم‌گیری ما در مجمع به وابسته بودن سیاست‌های تحریم غیرقانونی آمریکا و سست‌عنصری اروپا و آلت‌دست‌بودن دبیرخانه FATF برمی‌گشت؛ البته مشکلات اجرائی دولت و مسائل تراکنش‌های بین‌المللی مدنظر اعضای مجمع بود. به نظر می‌رسد دراین‌باره اصلا مشکلی بین مجمع و مجلس یازدهم پدیدار نشود ولی فعالیت گسترده‌تر و شدیدتری را از دولت ایجاب می‌کند».

کارویژه اصلی وزارت خرانه داری آمریکا، جنگ اقتصادی است. این وزارتخانه اتاق فکر جنگ اقتصادی علیه ایران است. وزارت خزانه داری آمریکا اهرم هایی دارد تا به واسطه آنان، تحریم های خود را دقیق تر و هوشمندتر اعمال کند.

اف ای تی اف، یکی از بازوهای وزارت خزانه داری آمریکاست. به همین دلیل چندی پیش، معاون خزانه داری آمریکا، رئیس این سازمان بود.

اف ای تی اف در گزارش رسمی خود صراحتا اعلام کرده است که یکی از مأموریت های اصلی اش، جلوگیری از دورزدن تحریم ها از سوی ایران است.

اما اصلاح طلبان و برخی دولتمردان، بدون توجه به موارد مذکور، مسئله fatf را از موضوعی کارشناسی و فنی، به مسئله ای سیاسی و حزبی تنزل داده اند. این در حالی است که منتقدان اف ای تی اف همواره با دلایل فنی و کارشناسی، مخالفت خود را اعلام کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • وطن پرست DE ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    79 18
    احمدی نژاد با تمام بدی هایی که داشت وقتی رفت صف های طولانی سیم کارت های ۴۰۰ هزارتومنی رو جمع کرد و بالغ بر یک میلیون واحد مسکونی برای مردم ساخت. شما اصلاحطلب ها چه کردید؟
    • DE ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      59 2
      مگه اسحاق جون نگفت اصلاح طلبها فقط 7 ساله دارن خرابیهای دولت احمدینژاد را خاکبرداری میکنند از بس این خاکبرداری عمق داره تا حالا به چند منبع عظیم نفتی و حوزه های گاز و منابع دیگر رسیده اند کلی هم معدن کشف کردند البته این معادن ربطی به معادن تقسیم شده بین خودشون نداره ها اینها بناست بین خودشون تقسیم بشن
    • علی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      31 2
      بفرمایید چه غلطی کردند یکیشو بگن!!!!!!
    • SE ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      15 2
      جیبها خود و حامیان مالی شون رو پرکردند
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      14 0
      اصلاح طلبان باید در مورد تهمت دروغ تقلب به نظام در سال 88 پاسخگو باشند و آمارهای وزارت بهداشت در مورد کرونا را زیر سوال نبرند.
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      0 0
      واقعیت سینمای ایران.... اگر قدیم‌ترها رگ غیرت رقبای عشقی دربرابر هم باد می‌کرد، حالا هر دو بالای سر معشوقه مشترکشان، در حال همکاری برای گرفتن انتقام او از آقای رئیس مسن‌اش هستند، که مدتی باهم در رابطه بودند! (کرگدن) اگرقدیم‌ترها «مادر» در فیلم‌های ایرانی نماد تقدس و احترام بود حالا پسر به مادرش که با لباس ورزشی به منزل برگشته می‌گه: چرا با این تیپ میری بیرون مادر؟ اینجوری منم بیرون ببینمت...«عصبانی» می‌شم [هر دو می‌خندند و مادر به پسر می‌گه «بی حیا»] (هم‌گناه) اگر قدیم‌ترها عشق‌های مثلثی خط قرمز رسانه‌هابودحالا پیرمردِ پولدار عاشق دختر جوانی شده که شوهرش در زندان طلاق غیابی را به رسمیت نمی‌شناسه! شوهر مرخصی می‌گیره و وارد منزلی می‌شه که پیرمرد برای معشوقه جوانش گرفته و دوروز در را بروی پیرمردبیچاره باز نمیکنند!(دل) پ‌ن: به شکل شفاف وغیرقابل انکاری کارتل‌های لیبرالِ به اصطلاح فرهنگی چونان اختاپوسی بیرحم درسینما، تلویزیون و شبکه‌ خانگی، بر حیاوغیرت ایرانی چنبره زده‌اند!
    • کاردان IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      4 0
      دوست عزیز مسکن مهر که یکی از اقدامات دکتر احمدی نژاد بود چهار میلیون چهار صد واحد بود که در عرض دو سال 80 در صد آن ساخته شد و بیست درصد باقیمانده به دولت بعد رسید که بعد از شش سال هنوز نتوانسته آنرا تمام کند!
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    19 37
    مشرق گاو
    • سید IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      48 4
      هرچه نادان تر و گاوتر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!!!!
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      8 0
      مشرق گاو نیست گاوها رو خوب میشناسونه به مخاطبانش
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      9 0
      مشرق جگر منافقان را آتش بزن
    • BE ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      2 1
      شرق پشمکی
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    56 23
    حالم از اصلاح طلب ها دیگه بهم میخوره
  • علــی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    32 0
    گرچه مزدوران (به اصطلاح)اصلاح‌طلب پرروتر و بی حیاتر از این حرفا هستند و هدفشان چیز دیگری هست و ...! در عین حال بسیار عالی بود و اشارات جالبی شده. احسنت دستتون درد نکنه
  • FR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    41 0
    وسواس فکری اصلاح طلبها نسبت به احمدی نژاد عین وسواس فکری ترامپ نسبت به ایران است هردو صبح که بلند میشن باید یک حرفی درباره افکار پریشان خود بزنند
  • محمد IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    29 0
    #سرطان اصلاحات
  • JP ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    25 0
    مجاهدین خلق و اصلاحات دو روی یک سکه...!!!
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    23 0
    اصلاح طلب، چپ، لیبرال .... وای نمیدانید به اندازه عمر ایران از اینها متنفرم! پر مدعا هایی که همیشه نگاه مثلا کارشناسانشون تر زده بر اوضاع مملکت! در پس حرف های مثلا خیرخواهانشون برای مردم دنیایی از منافع آمریکا نهفته هست! شرم بر شما خائنین به دین و مملکت! دیگه به آخر خط رسیدید!
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    25 0
    یک غلط بزرگ مثل برجام کردند که .. چر ا ۲۰ دقیقه یادتان نیست .همش ۲۰ دقیقه.. کار هر کسی نیست .. چرا فحش میدی ،
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    15 0
    كروناي ايراني يعني اين جماعت اصلاح طلب خخخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 4
    مشرق جان به عنوان یک بی طرف و کسی که سایت شمارو به طور روزانه دنبال می کنه باید بگم متاسفانه شما و هم مسلکان شما هم همین رفتار قبیله ای رو دارید.
  • کیومرث IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 0
    گویی بعضی انسان ها، "وجود" داشتن برایشان بدون "حضور" داشتن، در صحنه عمومی، راضی کننده نیست، البته حضور مشروع و موجه ایرادی ندارد، اما حضور به قیمت، بی قیمتی، مسئله دیگری است. فردی، آدم بیگناهی را از پست سر به قتل رسانده بود، او هیچ مشکلی با مقتول نداشت، حتی چهره او را هم ندیده بود، تنها انگیزه ای که در دفاع از خود داشت، این بود که رسانه ها تا کار یا حرف عجیبی نکنی، نام و عکس تو را منتشر نمی کنند و در انظار حضوری نداری! داستان اصلاح طلبی به این نقطه رسیده، وحشت از "وجود" بی "حضور"
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 0
    بیگدلی تورا سننه
  • US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    5 0
    احمدی نژاد بجای از بین بردن سیب زمینی ها و پیازها آنها را بین مردم نیازمند توزیع کرد. بخاطر همین کارهای خوبش بود که آنقدر مورد تهاجم تبلیغاتی اصلاح طلبهای وطن فروش و رسانه های خارجی قرار گرفت تا بالاخره از مدار خارج و دچار انحراف سیاسی شد. هر چند که من دیگه بهش رأی نمی دم اما معتقدم که بدن بیهوش احمدی نژاد بیشتر از کل وزرای فعلی کارایی دارد.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 0
    ‍ امام صادق (ع) خطاب به افراد با ایمان در آخرالزمان فرمودند: /آیا می دانید آنان که با ایمان راسخ در انتظار حضرت مهدی (عج) هستند و در بدترین شرایط #صبر می کنند از آزار ها و سختی ها و ترس و ناملایمات بسیاری می بینند ، آنها روز قیامت از پیروان راستین ما هستند و به ما نزدیکترند.(10)/ -/ امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: در این زمان بی توجهی به احکام و ارزش های الهی به اندازه ای رواج پیدا خواهد کرد که مردم کسی را که امر به معروف می کند آدم پست و ذلیل به حساب می آورند. در مقابل، کسی را که به انواع گناهان و آلودگی ها مرتکب می گردد ستایش خواهند کرد.(11) // در جای دیگر تصریح دارند که در این دوره مردم فقیر خوار و زبون و انسان های مؤمن ضعیف و حقیر و اندیشمندان و افراد با فضیلت پست و بی مقدار شناخته می شوند. در مقابل، _شخص_فاسق محترم به حساب آمده و ستمگر و ظالم مورد تعظیم و احترام قرار می گیرد. حق ضعیف در بینشان پایمال شده و انسان های قوی از نظر مال و امکانات زمام امور را به دست می گیرند.(12) //- امام صادق علیه السلام در این باره تصریح دارند که: در آن زمان می بینی که پیروان همه ادیان تحقیر می شوند و حتی هر کس که یک فرد دیندار را دوست داشته باشد. مردم ارتباط با او را تحریم می کنند و از خود می رانند.(13) /10. احمد، مسند، ج2، ص390. /11. بحارالانوار، ج 52، ص 256 /12. الزام الناصب، ص 195 /13. بشارة الاسلام، ص132 /【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 0
    فتنه ۸۸ گروهی را رسوا کرد فتنه اکبر در راه است ...
  • حسين DE ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    10 0
    محسن هاشمى بهتره نظرش رو در مورد شركتهاى مضاربه اى كه اوايل انقلاب تشكيل شد و سيستم اقتصادى بغايت دلالى وانگليسم را بر اقتصاد ايران حاكم گرداند وبعدها اين شركتها تبديل به بانكهاى قدرتمند امروزى شدند واقتصاد و سيستم ربوى تار و پود اقتصاد ايران را در چنگال گرفتند آنزمان شيخ رفسنجان از ايجاد و تشكيل وتوسعه شركتهاى مضاربه اى كاملاً حمايت كرد،حالا بهتره آقا محسن در اين مورد يك موضع گيرى كنه ، آمار مبتلايان به ويروس كرونا در ايران بمراتب كمتر از قبله گاه محسن هاشمى و جريانات فكرى ايشون است،تو اعتراف كن كه پاپات چه ضربه مهلكى به انقلاب ايران وارد كرد.
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      3 0
      فتنه 88 فتنه اکــبــر بود.
  • رضا IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 1
    مشرق جان یه عده کم از اصلاح طلبها هنوز تو جریاناصلاح طلب هستند ولی مخالف رویه کلی این جریان که شدیدا غربگرا ست هستند، اینا باید به نظر من از این جریان جدا بشن، همه رو با یک چوب نزن
  • کارشناس IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 0
    کل مملکتها پیگیر احوال ملت خود هستند و به خاطر ان هر کاری میکنند این مسئولین مملکت ما هستند که ملت خود را نمیبینند چون وطن فروش و خائن هستند
  • کریم IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام
  • DE ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    کابر۱۶:۱۴ - که خود یک صندوق گاو است بی تربیت منظور گاو صندوقی از بی تربیتی ست گاف داده نوشته مشرق گاو در جوابش بایستی گفت: آینه چون نقش تو بنمود راست - خودشکن , آینه شکستن خطاست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس